Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Ethiopian og SWISS
    Klasse: Plus, Business og eco
    Avreise fra: Stockholm (ARN)
    Destinasjon: Tokyo (NRT)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/Retur
    Antall poeng brukt: 382 500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1800 NOK x 4 og 600 i endringsgebyr.
    Antall reisende: To voksne og to tenåringer
    Når: Juli 2023
    Booket: Oktober 2022/Februar 2023

    Flyvninger:
    ARN - MAN | SAS Plus | A320neo
    MAN - SIN | SQ Biz | A350-900
    SIN - ICN | SQ Biz | A350-900
    ICN - NRT | ET Biz | 787-8(?)

    NRT - ZRH | LX Eco | B777-3
    ZRH - ARN | LX Eco | A320

    Reisen var booket i oktober med LOT Eco til NRT, da jeg ikke hadde nok poeng til 4 stk i biz den gang. Etter over en mnd med frustrerende leting etter 4x biz kom jo gladnyheten i dag. Så da er vi 4 stk som alle skal oppleve biz for første gang i sommer. Tenker SQ biz blir en bedre opplevelse enn LO eco :)
     
  2. Loffen

    Loffen Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53

    Flyselskap: SAS, Singapore, Eva, Lufthansa
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Brisbane
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 202500 + CT
    Skatter & avgifter (totalt): ca 2300 per billett (4600 totalt)
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: November/Desember 2023
    Booket: Desember 2022/Februar 2023

    Utreise:
    SK Plus - OSL-LHR
    Singapore Biz - LHR-SIN
    Singapore Biz - SIN-BNE

    Hjemreise:
    Eva C - BNE-TPE
    Eva C - TPE-LHR (via BKK)
    Lufthansa C - LHR-FRA
    Lufthansa C - FRA-OSL

    Da var det mulig å booke med SQ igjen og jaggu var det tilfeldigvis biz ledig hele veien samme datoer som jeg hadde booket på utreisen. Agenten trakk feil og dro 202500 poeng istedenfor 275000 poeng av en eller annen grunn med kommentaren «Oi, her har det visst blitt billigere». Ikke vet jeg hvorfor, men jeg tror jeg muligens sitter litt stille i båten her :rolleyes:
     
    Flymunda, haifinn, GlennDi and 15 others like this.
  3. afirm

    afirm Veteran Moderator

    Innlegg:
    1,903
    Likes mottatt:
    5,811
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: Brussels Airlines, Thai, Eva Air, Japan Airlines, Lufthansa, Ethiopian
    Klasse: First, Business, Economy
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Tokyo (NRT)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/Retur
    Antall poeng brukt: 88.750 Eurobonuspoeng + CT, 70.000 Alaskapoeng
    Skatter & avgifter (per person): 1922 NOK, $ 45,15
    Antall reisende: Ein vaksen
    Når: Neste veke
    Booket: Februar 23

    Flyvninger:
    OSL-BRU | SN Biz
    BRU-LHR | SN Biz
    LHR-BKK | TG F
    BKK-TPE | TG Biz
    TPE-NRT | BR Biz

    NRT-JFK | JL F

    JFK-MUC | LH Biz
    MUC-ARN | LH Biz
    ARN-OSL | ET Eco

    Hadde først booka Japan Airlines First i 2020, men den rauk av naturlege årsaker. Fann ut at det var på tide å ta opp igjen tråden, og eg booka meg ei fin rundreise i mai - der eg også fekk brukte nokre Avios på eit par QR F legs. Denne turen vart stemt ned i familierådet, med begrunnelse at eg ikkje fekk lov til å reise på Egotrip i mai når vi heller skal gå på fjelltur. Dette vart etterfulgt av "Kvifor reiser du ikkje heller no når vêret er dårleg?". Eg var ikkje tung og be, og tok ho sjølvsagt på ordet. Eg tolka signala til at eg burde halde meg godt innanfor ei veke i reisetid. Foreløpig rute går frå tysdag til søndag, men eg håpar å få endra heimreisa noko, slik at eg kan vere tilbake i Ålesund på laurdags ettermiddag. Tokyo vert vel no destinasjonen, med rundt 36 timar bakketid, medan Japan Airlines First er det eigentlege formålet med turen.
     
    Last edited: 16. febr 2023
    eventyrer, Flymunda, Origo and 20 others like this.
  4. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,625
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: ANA, Singapore Airlines
    Klasse: Biz
    Avreise fra: Frankfurt (FRA) (enn så lenge)
    Destinasjon: Tokyo (HND)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/Retur
    Antall poeng brukt: 82 500 EB poeng + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1967 kr
    Antall reisende: 1
    Når: Januar 2024
    Booket: Februar 2023

    Flyvninger:
    FRA-HND | ANA Biz | 787-9

    HND-SIN | SQ Biz | A350-900
    SIN-FRA | SQ Biz | A350-900

    Har fått innvilget egotrip til Tokyo tidlig i 2024, så har snust litt på billetter en liten stund. Når SQ ble tilgjengelig for bestilling ble fristelsen så stor at turen ble bestilt i løpet av kort tid. Det er ikke First, men likevel mange firsts :):
    - Første "fornuftige" bruk av CT (tidligere har de kun blitt brukt intra-Europa)
    - Første gang i Japan (første gang lenger øst enn Midt-Østen)
    - Første gang med ANA og i Dreamliner
    - Første gang med SQ og med A350

    Må få lagt til connections til og fra SVG etterhvert. Det blir litt kronglete på vei hjem pga relativt sen ankomst til FRA, blir sannsynligvis en overnatting på FRA, CPH eller OSL på vei hjem.
     
    Flymunda, GlennDi, jgroneng and 12 others like this.
  5. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Etter at Singapore Airlines ble åpnet for booking i går 15/2 var jeg raskt ute å søkte opp alternativer for å få testet ut SQ. Ny rute blir:

    Flyselskap: SAS, SQ
    Klasse: Business
    Avreise fra: Molde Lufthavn (MOL)
    Destinasjon: Vietnam Hanoi (HAN)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 87500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1389,- NOK + 600 NOK endringsgebyr
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: November 2023
    Booket: November 2022 + Februar 2023

    Flyvninger:
    MOL-OSL / SK Plus (A319)
    OSL-LHR / SK Plus (A320neo)
    LHR-SIN / SQ Biz (A380-800)
    SIN-HAN / SQ Biz (A350-900)

    SGN-SIN / SQ Biz (A350-900)
    SIN-LHR / SQ Biz (A380-800)
    LHR-OSL / SK Plus (A320neo)
    OSL-MOL / SK Plus (A320neo)



    map vietnam.gif

    Gleder meg til å få flydd SQ C med A380 for første gang og så kan man jo håpe på at det åpner seg F mulighet etter hvert :)
    [​IMG]
     

    Attached Files:

    Insomnia4u, Flymunda, marekz and 10 others like this.
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,526
    Likes mottatt:
    5,719
    Bonuspoeng:
    183
    Lett påvirkelig som jeg er blir det en tur med SQ i høst, aldri vært i Vietnam så det blir nok bra
    Medlånetager orket ikke posisjonering via Oslo og London bare for å fly A380 (makan) Da blir det straka vegen via CPH, A350 er et behagelig fly.

    Flyselskap: SAS, SQ
    Klasse: Business
    Avreise fra: Værnes (TRD)
    Destinasjon: Da Nang (DAD)
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 165000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1600 isj?
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: November 2023
    Booket: Februar 2023

    Flyvninger:
    TRD-CPH / SK Plus (CRJ900)
    CPH-SIN / SQ Biz (A350-900)
    SIN-DAD / SQ Biz (B737Max) Ny businesskabin

    DAD-SIN / SQ Biz (B737Max)
    SIN-CPH / SQ Biz (A350-900)
    CPH-TRD / SK Plus (CRJ900)
     
    Flymunda, Lnbre, jgroneng and 8 others like this.
  7. Marshall

    Marshall Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    28
    Klasse: Plus, business
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Seoul, Bangkok
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 165 000 + CT
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Jun 2023
    Booket: Jan+feb 2023

    Flyvninger:
    OSL-MAN // SK Plus (A320neo)
    MAN-SIN // SQ Biz (A350-900)
    SIN-ICN // SQ Biz (A350-900)

    BKK-LHR // BR Biz (777-300ER)
    LHR-OSL // SK Plus (A320neo)

    Egen booking med EuroBonus:
    ICN-FUK // OZ Biz (A321neo)
    FUK-BKK // TG Biz (A330-300)

    Kommentar:
    Endret på utreisen for noen dager i Seoul før turen går videre til Bangkok. Ikke helt samsvar mellom AF og hva agentene fant hva gjelder SQ, men fint å ha muligheten til å fly med dem igjen.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: Lufthansa, Singapore Airlines, SAS
    Klasse: Biz
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: BKK
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/Retur
    Antall poeng brukt: 165 000 EB poeng + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1450 kr
    Antall reisende: 2
    Når: Nov/Des 2023
    Booket: Februar 2023

    OSL-FRA LH C (Måtte bookes først, kom ellers ikke opp. Mitt forslag)
    FRA-SIN SQ C Noen timer sightseeing
    SIN-BKK SQ C
    --
    Noe intra-asia her med kjøpte billetter. TBA
    ---
    BKK-SIN SQ C Får med oss kvelden med de futuristiske trelysene
    SIN-AMS SQ C Ikke ideelt med AMS og elendig *A lounge i 3-4t
    AMS-OSL SAS Plus

    Utplukket allerede med SQ C. Agentene forteller om stort trykk fra oss som vil bestille SQ :) Måtte ringe tre runder.

    Agent 1: En flight var ikke tilgjengelig, så måtte tilbake og finne.
    Agent 2: Broren til Dennis. Ubrukelig. Kun økonomi på alt. I..d...i..o..t
    Agent 3: Bra. Fant det samme jeg så, men måtte instruere ift LH C først, og så legge til FRA-SIN. Hyggelig.

    Utsatt tur med min far fra Pre-Covid. Så det blir fint :) Er nok mulig den blir endret, men 4xSQ C er fint det når det ikke er first tilgjengelig.
     
  9. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,625
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha oppdaget muligheten for A380 på SIN-LHR (som jeg heller ikke har flydd før), som også gjør at jeg kan komme meg hjem samme dag ble det en liten endring allerede. Agenten fant ikke SVG-FRA på utreise (bortsett fra SAS i eco som tar hele dagen), og LHR-SVG er mer enn 330 dager frem i tid. Får ta en vurdering etterhvert om jeg går for revenue-billetter til og fra, eller prøver å få lagt disse til senere.
     
    AirMags, Lillegutt and cooolcatz like this.
  10. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63

    Flyselskap
    : SAS, Singapore Airlines og Air India
    Klasse: Plus og Business.
    Avreise fra: EVE
    Destinasjon: SIN
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 210.000 + 1 CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1500 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: September 2023
    Booket: Desember 2022/Januar 2023/Februar 2023

    Flyvninger:
    EVE-OSL / SAS Plus (A320neo)
    OSL-MAN / SAS Plus (A320neo)
    MAN-SIN / SQ Business (A350-900)

    SIN-BOM / SQ Business (A380-800)
    BOM-LHR / AI Business (B787-9)
    LHR-OSL / SAS Plus (A320neo)
    OSL-EVE / SAS Plus (A320neo)

    Kastet meg på telefonen da jeg så at SQ var tilgjengelig for Eurobonus-bestilling. For min del verdt 9 timer i Air India når jeg får min aller første tur med A380 - atpåtil i andre etasje! Med 23 timer i Manchester på utreisen blir det kanskje tid for fotball også :D
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SAS, Singapore Airlines
    Klasse: Plus og Business.
    Avreise fra:OSL
    Destinasjon: DPS
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 420.000 + 2 CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 2000 NOK
    Antall reisende: 2 voksne, 1 tenåring og eit born
    Reisen finner sted i: Oktober 2023
    Booket: Februar 2023

    Flyvninger:
    OSL-MAN / SAS Plus (A320neo)
    MAN-SIN / SQ Business (A350-900)
    SIN/DPS/ SQ Biz 787-10

    DPS-SIN / SQ Business (787-10)
    SIN-LHR / SQ Business (380)
    LHR-OSL / SAS Plus (A320neo)

    Etter ein litt kort ferie på Bali i fjor, vart det bestemt at me måtte attende til nordsida for å utforske litt meir, så når SQ er mogleg å booke, så var det også ein draum for familien Valdresbjarne og ta 380 ein gong til, og då var det fint å kunne ta SQ nok ein gong!
     
  12. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Flyselskap: Lufthansa, Singapore Airlines, ANA, Brussels
    Klasse: Eco, Business, First.
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: HND
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 195 000 + 1 CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 2500 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Januar 24
    Booket: Februar 2023

    Flyvninger:
    OSL-FRA / LH Eco (A320neo)
    FRA-LHR / LH Eco (A320neo)
    LHR-HND / NH First (B777-300ER)

    HND-SIN / SQ Biz (A350-900)
    SIN-LHR / SQ Biz (A380)
    LHR-BRU / SN Biz (A320)
    BRU-OSL / SN Biz (A319)

    Både ANA F og SQ Biz har stått på ønskelisten en stund, så endelig ble det mulig å få til begge deler i en og samme booking. Economy med LH er selvsagt ugunstig, men satser på at det åpner seg noe i Biz etter hvert.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,713
    Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo ikke noe behov for å vente på at SAS skulle slippe bonusbilletter, for det gjorde SQ i stedet! Så nå har jeg en komplett reise som ser slik ut:

    Klasse: Biz og First
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: HND
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R + OJ
    Antall poeng brukt: 112.500 + CT + 130.000
    Skatter & avgifter (per person): 988,- + 1847,-
    Antall reisende: En "voksen"
    Reisen finner sted i: Januar 2024
    Booket: Februar 2023

    Flygninger:
    OSL-FRA // LH Biz // A319
    FRA-JFK // SQ Biz // B777-300ER
    JFK-HND // NH First // B777-300ER

    HND-ORD // NH First // B777-300ER
    ORD-LIS // TP Biz // A330-900neo
    LIS-OSL // TP Biz // A321neo

    map.gif

    Dette ble jo en ganske fin reise til slutt. Hadde ikke en CT til, men USA på bonus er ikke så verst priset. Har ikke testet A330-900neo, så det blir ny flytype på meg. Har heller aldri fløyet over Stillehavet, så det blir noen nye streker på kartet. :)

    Må ha en natt i Frankfurt, da SQ til JFK går 08:20.
    14 timer i NYC, 5 netter i Tokyo, 16 timer i Chicago. 50 minutter i Lisboa. Spørs om det siste der går. Men billetten gikk gjennom. Agenten måtte sjekke to ganger, men fikk YES fra computeren. Var på hjemmekontor, med et lite barn i bakgrunnen.

    13 sekunder ventemusikk, og ganske kjapp gjennomgang av reiseruten. Så det hele var gjort på få minutter. Men, hun klarte å legge inn O i stedet for OE (har en Ø i navnet). Ga beskjed, og hun snakket med noen, og sa det var OK. Jeg er ikke helt beroliget av det, men alternativet er vel å kansellere og booket på nytt. What to do?
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,918
    Likes mottatt:
    874,522
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skulle jeg holdes utenfor?

    Flyselskap: Lufthansa, Singapore Airlines, EVA Air, Austrian
    Klasse: Business
    Avreise fra: BGO
    Destinasjon: BKK
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 165 000 + 1 CT
    Skatter & avgifter (per person): 2458 kr
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Januar/Februar -24
    Booket: Februar 2023

    Flyvninger:
    BGO-FRA / LH Biz (A319)
    FRA-LHR / LH Biz (A320neo)
    LHR-SIN / SQ Biz (A380-800)
    SIN-BKK / SQ Biz (A350-900)

    BKK-TPE / BR Biz (B777-300ER)
    TPE-VIE / BR Biz (B787-9)
    VIE-FRA / OS Biz (A321)
    FRA-BGO / LH Biz (A319)

    Her måtte jeg bare hive meg på!
    Har reist SQ i Asia før, og det var bare en fantastisk opplevelse med B787-10, men det var «evakueringsfly» fra Bali i mars 2020 og opplevelsen bar sikkert preg av det.
    Har reist med A380 før, det var i økonomi med Lufthansa FRA-JFK-FRA, nå blir det Singapore Airlines i 2. etasje noe som har vært på ønskelisten lenge. Koronaen tok Asiana A380 fra oss!
    Så får jeg for første gang prøve EVA Air, koronaen har tatt EVA tre ganger.

    I tillegg får jeg prøve SQ A350 og ikke minst Thailand for aller første gang!

    Skal vi lykkes denne gangen?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Som seg hør og bør ble det jo masse rot med denne reisen.
    FRA-ICN ble flyttet, slik at utreisen ble bare rot, og flyet gikk fra FRA kort tid etter vår opprinnelige utreise og lenge før vi var på plass i FRA.

    Returen ble også flyttet slik at vi skulle reise fre CDG nesten et døgn før vi skulle lande...

    Dette har jeg jo visst en stund, men for å få dette ryddet opp i ville det være en super oppside å få tilgang til SQ.. Og siden vi vet at det var på trappene har jeg vært litt avventende, men denne uka smalt det :)

    Og da, for å være på den sikre siden, og unngå den berømte Eurobonusbackoffice-køen, så booket jeg like godt en helt ny reise.

    Jeg mistet Eva 777 i C, men fikk tilgjengjeld en mye bedre routing, bedre timing og to ekstra byer.


    upload_2023-2-17_20-48-39.png

    Klase: Business
    Avreise fra: Wien
    Destinasjon: Ha Long Bay og Angkor Wat
    Enveis, T/R, Open Jsaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 165 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): kr 1720,-
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: Juli 2023
    Booket: Februar 2023

    VIE-MXP Austrian 320 1h25 /C
    MXP-DEL Air India 787 7h30 /C
    DEL-SIN Singapore Airlines 777 5h45 /C
    SIN-HAN Singapore Airlines 350 3h10 /C

    REP-SIN Sigapore Airlines 737M8 2h15 /C
    SIN-CGK Singapore Airlines 350 1h45 /C
    CGK-IST Turkish Airlines 787 11h50 /C
    IST-VIE Turkish Airlines 321 2h10 /C

    Her får vi nesten 14 timer i India, lander på morgenen og reiser videre på kvelden. Så Taj Mahal skal endelig besøkes! Det har stått på bucketlista i sikkert 20 år. Kona poengterte engang for en stund siden at hun husket at jeg sa det når vi ble kjent for 15+år siden, og at hun nok tenkte at det er vel slik alle sier, men er vel ikke akkurat som alle drar ditt uansett.. Vel.. I will prove her wrong! :cool::cool:
    Frykter litt at det ikke blir mange timer på øyet på AI flighten, og at en kort natt fort kan gjøre at alle indiske inntrykk, både av lukt, støynivå og av fattigdom vil være enda sterkere.. men den tid den sorg..
    Deretter til Hanoi med et effektivt flybytte i Singapore og kanskje en liten sving innom en lounge. Dessverre ikke TPR denne gangen.. :(

    Påfølgende en ukes tid mellom Hanoi og Siem Reap hvor vi får booke separat reise.
    Opprinnelig måtte vi ta til takke med Phnom Phen da kun SQ i SA flyr fra REP, men hurra, det løste seg jo nå!

    Returen gir oss fra kl 13:55 til 12:30 i Singapore og 13:15 til 09:15 i Jakarta.

    Til slutt får vi en god dagflight med Turkish 787 som jeg ser frem til, har fått med meg 320/321/737/737m/330 og 777 med TK før, så var bare på tide med en 787 og 1+2+1 seating :)

    Blir en runde i SQ sin 737m8 også, vet ikke helt hva jeg skal tro om det. Men det skal i alle fall ikke stikkes under en stol at det virkelig ser lekkert ut.

    Jeg har som vanlig ambisjoner om å skrive et reisebrev, men jeg vet jo også at jeg har 2-3-4 stk som er halvskrevet og ikke gjort ferdig ennå.. så.. vel... vi får se :)

    Og når alt er sagt, opplevelsen med agenten var topp-notch!

    Jeg spurte om hun hadde mulighet til å utstede billettene med en gang. Forklarte situasjonen og at jeg ikke ville ha noe stående i "eurobonus-kø" i mange dager.
    Hun forstod og kunne bekrefte at dette var noe hun kunne gjøre på nye billetter, men ikke ved omskrivning.
    Hun foreslo at hun kunne ringe eurobonus og forhøre om de kunne slippe løs min gamle CT og gi den ny gyldighet med en gang, og jeg sa gjerne det, men har du mulighet til å sjekke at min nye reise er tilgjengelig før vi gjør det?
    Og ja, det kunne hun selvfølgelig. Søkte opp segment for segment og fant alt sammen. Halvvies igjennom "Jeg søker forresten business, antar at det er det du ønsker?".
    Bra tenkt !

    Når vi hadde lagt inn alle segment, ble jeg satt på hold, hun ringte EB og etter kansje 5 minutter var hun tilbake. CT var sluppet og den ble lagt på ny reise.
    "Jeg søkte på 2 billetter, stemmer det forresten?" Ja, helt riktig!
    Så ble CT lagt til, jeg spurte om å få tilsendt billetten for gjennomsyn av navn og rute for å være 100% sikker før det ble finaliser hvorpå hun sa at det hadde hun tenkt til å gjøre så fort hun kom langt nok i systemet.
    2 min etterpå så kom det på mail, jeg leste igjennom og alt stemmer, I på alle strekker, på alle flights jeg hadde spesifisert, navn på reisende korrekt, full score.

    Betalingen ble gjennomført, poengtrekket var et øyeblikk feil, men det ble fort justert og voila. Takk for samtalen og billetten i boks.
    Dette tok vel drøye 20 minutter, og var en av de mer kompetente agentene jeg har snaket med. Ventetiden var vel også rimelig kort, jeg valgte engelsk og hun svarte på svensk, men det gjør meg egentlig ingenting..
    Om dette er en standard som møter oss EBD (og helst alle..) fremover, så skal vi i alle fall si at det har blitt et veldig bra løft!
     
  16. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    E8F0B152-3746-41E7-A77B-1A0FDB6863D9.jpeg

    ‘En kreativ hemresa måsta jag seje’

    Det er både moro og litt dyrt å forbedre en allerede fin reise. Etter å ha lest meg opp på C-produktet til Avianca vs. Turkish, ble det nye 2 x 150 kr ut. Avianca beskrives for tiden som ‘economy service in a flat bed’ mens turkish høster mye skryt for sin C. Tenker det er greit å gjøre endringer så lenge prisen er på 150 kr., for det er vel sannsynlig at denne avgiften også forbedres opp til 750 kr snart.

    Siden utreise kun har en tellende mellomlanding, så blir det 6 legs på hjemtur…noe som fikk den svenske agenten til å uttrykke overskriften i dette innlegget.

    De to reisene med Copa blir spennende. De flyr med 737-900 (Max) og har flat-beds på Biz i en 2+2 konfigurasjon. Reisa fra Montevideo til Panama er på 7:34 så det kommer godt med. Er litt avstander i Sør-Amerika også.
    I Panama har vi et snaut døgn, og satser på at det holder til å få sett kanalen OK.

    Utreise:
    OSL-ADD // ET Biz (kort stopp i ARN uten flybytte) 787-9
    ADD-EZE // ET Biz (kort stopp i GRU uten flybytte) 787-8

    Hjemreise:
    MVD-PTY // Copa Biz 737-900
    PTY-CUN // Copa Biz 737-900
    CUN-IST // TK Biz 777-300
    IST-MUC // TK Biz A321
    MUC-DUS // LH Biz A320
    DUS-OSL // SK Plus A320


    Siden hverken poeng eller CT er utgått på dato, regner jeg med å finne en mer direkte hjemreise fra IST når det nærmer seg. Hvilken herlig hobby dette er :)
     
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Jorden rundt på en uke

    Flyselskap: SAS, EVA, Turkish
    Klasse: Business
    Avreise fra: BGO
    Destinasjon: TPE
    Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis (SAS), Enveis (CT), Enveis (CT)
    Antal poeng brukt: 72000 + 99000 +(?) + 2CT
    Skatter & avgifter (per person): ?
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Mai/Juni 23
    Booket: Juli 22/Feb 23

    Flyvninger:
    BGO-CPH / SK Plus (?)
    CPH-LAX / SK Biz (A350-900)

    LAX-TPE / BR Biz (777-300ER)

    TPE-CGK / BR Biz (B777-300ER)
    CGK-IST / TK Biz (B787-9)
    IST-OSL / TK Biz (A321)
    OSL-BGO / SK Go (A320neo)

    Lyst til å dra jorden rundt, og samtidig gå ut av flyplassene :p
    Fornøyd med reiserute etter 3 separate bookinger.
    2 overnattinger i LA, 2 i Taipei, en i Jakarta og en i Istanbul.
    1623FC8D-7FC7-4AEF-B5B6-ADDDACBF72AF.gif
     
  18. benjaminbr13

    benjaminbr13 Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Flyselskap: SAS, Singapore, Air India, Thai
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: BKK/SIN
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 187500 + CT
    Skatter & avgifter (totalt): ca 1700 per billett(50kr baby)
    Antall reisende: 2 + Baby
    Reisen finner sted i: Mars 2023
    Booket: Februar 2023

    Utreise:
    SK Plus - OSL - CPH
    Air India Biz - CPH - Del (B787)
    Thai Biz - DEL - BKK (B777-200)

    BKK - SIN bestilles separat.

    Hjemreise:
    SQ C - SIN - BOM (A380)
    Egypt Air C - BOM - CAI (A320)
    Egypt air C - CAI - CPH (B737)
    SAS Plus - CPH - OSL

    Her ønsker jeg å bytte bort Egypt air med mellomlanding i DXB-WAW for bedre produkt samt mellomlanding i DXB, men jeg tar det jeg får :p
    Meget gledelig å kunne booke min første tur med A380 med SQ C.
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: SAS, Lufthansa, EVA og Singapore Airlines
    Klasse: Business
    Avreise fra: HAU
    Destinasjon: MNL
    Enveis, T/R, Open Jaw: t/r
    Antal poeng brukt: 105.000 EB + CT + 5.000 EB
    Skatter & avgifter (per person): 1.400 + 223 NOK
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: Feb 23
    Booket: Feb 23

    Flyvninger:
    HAU-OSL // SK Plus
    OSL-CPH // SK Plus
    CPH-MUC // LH Biz
    MUC-TPE // BR Biz // 787-9
    TPE-MNL // BR Biz // 777-300ER
    MNL-SIN // SQ Biz // A350-900
    SIN-LHR // SQ Biz // A380-800
    LHR-OSL // SK Plus
    OSL-HAU // SK Plus (separat booking)

    34FB9DBA-DEC5-4DED-889E-DB94874C63CE.gif

    Hjalp en kompis med en booking til MNL i vinterferien, med utreise om tre dager. Returen har vært spikret siden SQ åpnet opp, men det har vært krevende å finne en god utreise. Det ordnet seg i dag med BR via MUC. Trenger en overnatting på CPH på utreisen, men ellers en meget effektiv booking :)
     
    Last edited: 19. febr 2023
  20. dnnisp

    dnnisp Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Flyselskap: SAS, Austrian Airlines, Singapore Airlines, Turkish Airlines
    Klasse: Business, men 2pax øko på hjemreisen
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: BKK/SGN
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 457 500 + 3 CT
    Skatter & avgifter (per person): 1406NOK (+150NOK ombokingsfee)
    Antall reisende: 6 voksne
    Reisen finner sted i: Mars 2023
    Booket: Desember2022/Februar2023

    Utreise:
    OSL-ARN / SK Plus (A321)
    ARN-VIE / OS Biz (A320)
    VIE-BKK / OS Biz (B777-200)

    Hjemreise
    SGN-SIN / SQ Biz (A350-900)
    SIN-IST / SQ Biz (A350-900)
    IST-AMS / TK Biz (A330-300)
    AMS-OSL / SK Biz (A320neo)

    [​IMG]

    Blir 3 ukers ferie totalt med forhåpentligvis mye fint vær. 7 dager i Thailand og 14 dager i Vietnam. Har ikke vært på ferie siden COVID, så velfortjent!

    Vi får litt layover (10t i SIN og 6t i IST) så er litt spent om vi får tiden til å gå fort.
    Ellers er jeg fornøyd med ruten generelt. Mangler selfølgelig biz på de siste 2pax, men får følge med i siste liten om det dukker opp noe mer...
     

    Attached Files:

    Last edited: 25. febr 2023

Del denne siden