Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Lufthansa
    Klasse: Business, First
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: IAD
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 87 500 + CT
    Antall reisende: En voksen
    Reisen finner sted i: Mars 2023
    Booket: Mars 2023

OSL - FRA / LH Business
    FRA - IAD / LH First

IAD - FRA / LH First
    FRA - OSL / LH Business

Kommentar: Egotrip i helgen pga noen poeng som går ut 31. Mars.

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Gammel klassiker, til glede for nye lesere

Dersom man ønsker å stille spørsmål om (eller bare kommentere) reiser som er postet her, så kan dere nå (enda en gang) lære hvordan man gjør det i riktig tråd.

Trykk "svar" som vanlig, så du får opp sitatet nedenfor her, i skrivefeltet. Så markerer du all teksten, og hopper over i dertil passende tråd, feks denne:
    https://insideflyer.no/forums/threads/diskusjon-om-ct-flyvninger-eller-andre-poengreiser.16163/

Så limer du inn teksten i skrivefeltet, og skriver svaret ditt under.

Når du så trykker på "send svar", så ligger svaret i den nye tråden, men linker fortsatt til innlegget i denne tråden.

Takk for oppmerksomheten! :)

eventyrer, Calling, Henrik and 25 others like this.
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Flyselskap: SAS
    Klasse: Business, Plus
    Destinasjon: HND
    Antall poeng brukt: 90.000 (FP4)
    Antall reisende: En voksen(?) og ett barn
    Reisen finner sted i: Juni 2023

Flyvninger:
    OSL-CPH / SK Plus - A320neo
    CPH-HND / SK Biz - A350-900

HND-CPH / SK Biz - A350-900
    CPH-OSL / SK Plus A320neo

Kommentar:
    Leste helt tilfeldig på Facebook(!) at SAS hadde sluppet billetter til Tokyo. Min eldste sønn har fått tur til både California og Chicago så vi har snakket en stund om at nå er det minstemenn (11 år) sin tur. Siden han går på skolen er det ikke så enkelt å reise når som helst, men her slapp SAS billetter i sommerferien. Perfekt!
    Fikk booket 24-30/6 og dermed 5 hele dager i Tokyo.

Et lite skår i gleden er at det ikke var ledig OSL-CPH samme dag og dermed ikke mulig å booke hele reisen på nett. Så jeg booket først CPH-HND t/r og ringte deretter inn samme kveld for å legge til OSL-CPH kvelden før og CPH-OSL samme dag som vi kommer tilbake fra Tokyo. Agenten kunne legge det til og informerte om at det kun ble en endring av skatter. Hun kunne ikke billettere så den ble send til EB-avdelingen. Jeg hørte ikke noe før idag, men da dukket en mail opp med krav om betaling på 2472,-. Her har selvsagt SAS lagt på 1500,- i endringsgebyr :mad:
    "Kranglet" (litt, men ikke mye) med en (hyggelig) agent om dette men selv om hun sjekket med "backoffice" kunne hun ikke droppe gebyret. Vi ble enige om å betale det og deretter sende inn claim. Jeg forstår at SAS "juridisk" har sitt på det rene ift. gebyret, men når det ikke er mulig å gjøre bookingen på nett OG jeg ringte samme kveld for å legge til flightene syns jeg det er drøyt å kreve 1500,- i gebyr ..

Vi får se hvordan det ender. Tur blir det iallfall!!

Last edited: 03. mars 2023
    Gullars, Calling, Flymunda and 14 others like this.
  4. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Los Angeles (via CPH)
    Antall poeng brukt: 100.000 + CT
    Antall reisende: 2 voksen
    Reisen finner sted i: Jan 2024

Flyvninger:
    OSL-CPH // SK C
    CPH-LAX // SKC

LAX-CPH // SK C
    CPH-OSL // SK C

Booket i dag. En del ledig kapasitet i business fra Norge, men lite ledig hjem igjen i C.

Er tralleservicen tilbake i business nå etter Covid?

Liten oppdatering på denne. To kamerater som skulle fly ned dagen etter fikk schedule change (bare noen timer) men fikk da endret til samme dager som oss. Da blir det 4 kamerater på Rad 1 begge veier, uten barn.. Det kan bli artig!

Last edited: 31. aug 2023
    Calling, Kjetil L, sunshine and 6 others like this.
  5. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,142
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: Lufthansa, Avianca, Copa, SAS
    Avreise fra: SVG
    Destinasjon: BOG/CUR
    Enveis, T/R, Open Jaw: OJ
    Antal poeng brukt: 165.000 + 1 stk CT
    Skatter & avgifter (per person): ca. 2456 NOK + noen hundrelapper
    Antall reisende: 2 personer
    Reisen finner sted i: Påsken 2023
    Booket: I dag (Januar 2023)

Flyvninger:
    LH 879 - SVG-FRA - Biz (A319)
    LH 916 - FRA-LHR - Biz (A320neo)
    AV 121 - LHR-BOG - Biz (B788)

CM 289 CUR-PTY - Biz (B738
    CM 494 PTY-BOG - Biz (B737)
    AV 120 - BOG-LHR - Biz (B778)
    SK 4628 - LHR-SVG - Biz (A320neo)

Sjefen likte strendene på CUR bedre enn i Costa Rica. Er det det hun vil ha, er det det hun skal få. Fant BOG-CUR online, men da HUACA ikke virket på tredje forsøk slo jeg med til ro med at det er noen O&D-begrensninger og at man får krype til korset og booke egen billetter med AV. Sure 3,000,-, men det får så være.
    Spurte agenten om hun kunne 'åpne' seter fra SVG-LHR og sa hun skulle forsøke (positiv innstilling). Det var ikke mulig, dessverre.
    Basert på mine egne beregninger ved hjelp av ITA Matrix skulle det være en besparelse i skatter og avgifter, men det kom 310,- per pers på toppen. Er det noen som har erfaring med å få tilsendt skatteberegningen fra SAS for å 1) sjekke om det er riktig 2) forstå bedre hvordan det henger sammen?

Calling, Lnbre, AirMags and 5 others like this.
  6. oaiquach

oaiquach Medlem

Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Flyselskap: SAS & Singapore Airlines
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Seoul (RTW)
    Antall poeng brukt: 120.000 (FP) + 165.000+CT
    Antall reisende: 2 voksne
    Skatter & avgifter (per person): ca 1900,- pr pers
    Reisen finner sted i: Slutten av januar 2024
    Booket: Februar/Mars 2023

Flyvninger:
    OSL-EWR / SK Biz - A321Neo (8t40m)
    Layover New York 9t15m
    JFK-SIN / SQ Biz - A350 (18t30m)
    Layover Singapore 1t55m
    SIN-ICN / SQ Biz - B787 (6t25m)
    Layover Seoul 7t45m
    ICN-SIN / SQ Biz - B787 (6t40m)
    Layover Singapore 7t40m
    SIN-JFK / SQ Biz - A350 (17t50m)
    Layover New York 6t30m
    JFK-CPH / SK Biz - A321Neo (7t50m)
    CPH-OSL /SK Plus - A320Neo (1t15m)

Kommentar:
    Undertegnede og @dkvt skal på RTW guttetur!
    Dette er en tur som vi har drømt om i mange år. Fly jorden rundt og fly verdens lengste flight. Å gjøre dette på en og samme tur føles nesten litt uvirkelig....
    Reisen skal også gjennomføres uten hotellovernatting. Vi reiser på en mandag og er hjemme igjen på fredag. Vi er da borte 4d og 6t (102t) og vil tilbringe 67t av 102t i luften. Helt absurd når jeg tenker over det :)
    Om reisen defineres som en RTW eller ikke, er vi usikre på. Vi flyr ihvertfall østover, over Europa fra JFK-SIN og nord-øst fra SIN-JFK. For oss så er det godt nok :)
    Reisen var ganske enkel å booke. JFK-SIN-ICN t/r ble booket på sas.no med CT. Vi overvåket OSL-EWR og booket den 00:00 når den ble sluppet på sas.no. Det samme ble gjort med JFK-CPH-OSL som ble bestilt i dag morges.
    Selvom det er 325 dager til avreise, med flere reiser innen den tid, så er det denne turen vi ser mest frem til.
    Noen som har tips til raskeste og enkleste transport inn til byen og tilbake til flyplassen til de ulike byene? Forslag til hva vi kan finne på mens vi er der? Andre generelle tips mottas også med takk!

EndreD, sheim, Calling and 29 others like this.
  7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Definitivt RTW.

Da Jules Verne lot sin romanfigur Phileas Fogg reise jorden rundt på 80 dager i sin tid, var Singapore hans sørligste punkt underveis. Han befant seg altså hele tiden på den nordlige halvkule, da Singapore som kjent befinner seg en drøy grad nord for Ekvator.

God tur !

Finnks, dkvt, Spielhaug and 1 other person like this.
  8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,350
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: Turkish
    Destinasjon: CUN
    Antall poeng brukt: 260.000 + 2CT
    Antall reisende: Fire
    Reisen finner sted i: Februar 2024

Kommentar: Å finne langdistanse biz billetter på award til fire personer i en skoleferie er en tålmodighetsprøve. Men endelig klaffet det og vinterferien 2024 planlegges til Cancun. Gleder meg alt til å komme tilbake å dykke cenoter!

T - 338

Calling, sunshine, Scrooge and 11 others like this.
  9. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,350
    Bonuspoeng:
    183
    Tok dessverre gleden på forskudd her. Agenten hadde glemt å oppgi at det kun var waitlist på returen. Og det funker dårlig å sitte å vente på at det kanskje blir plass på flyet så da ble hele skiten kanselert :mad:

10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,350
    Bonuspoeng:
    183
    Nytt forsøk, Denne gangen bekreftet, men med avreise fra ARN og ikke OSL, så får håpe jeg får koblet på et segment mellom OSL-ARN etterhvert. Videre er nå forsamlingen delt opp i grupper på 2*2 Pax, så det blir litt varierende avreise og ankomsttidspunkt, men mulig man får knyttet opp i det, dykkes i cenoter skal det i alle fall!

Flyselskap: Turkish
    Avreise fra: ARN
    Destinasjon: CUN
    Antall poeng brukt: 260.000 + 2CT
    Antall reisende: Fire
    Reisen finner sted i: Februar 2024

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,863
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SAS & EVA Air
    Avreise fra: TRD
    Destinasjon: BKK
    Antall poeng brukt: 165 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2099,- kr (2 personer)
    Reisen finner sted i: September 2023

Flyvninger:

TRD-OSL / SK Plus / A320
    OSL-LHR / SK Plus / A320
    LHR-TPE / BR Biz / 777
    TPE-BKK / BR Biz / 787-10

BKK-TPE / BR Biz / 777
    TPE-AMS / BR Biz / 777
    AMS-CPH / SK Plus / A320
    CPH-TRD / SK Plus / CRJ900

map (8).gif

Kommentar:

Kjenner jeg spyr litt av den bookingen her. Hadde en tur booket til Bali i august hvor vi skulle være borte i en hel måned. Så får samboer seg ny jobb i mai og jeg har mer enn nok med ting som skjer i min jobb så passet egentlig greit å kansellere den. Hadde jo da håpet å booke noe med SQ så hadde kansellert den andre bookingen og fått tilbake den utgående CTen pga en schedule change sånn at SQ kunne bookes når det åpnet opp. Men, jeg reiste til Panama og tenkte det kunne fint bookes når jeg kom hjem igjen men da var det jo stengt. Litt vanskelig å finne noe som passet i september men fant til slutt.

Det som derimot er nedtur med bookingen her som jeg da kjenner jeg spyr av er at vi må fly til TPE med stopp i BKK før vi kan returnere til BKK. Samme gjelder hjemturen hvor vi må fly til TPE for også fly tilbake med stopp i BKK før turen går til AMS... Så det gjør turen så mye lengre enn det som er nødvendig. I tillegg blir det overnatting i Bangkok på utreisen ettersom vi lander 01.30 på natta og skal videre til Koh Samui. På returen blir det overnatting i Taipei og Amsterdam.... Men ok, ferietur på 2,5 uker blir det så skal ikke klage:D Lov å håpe at SQ åpner opp igjen sånn at vi kan finne en kortere routing...

Liten sidenot: Sofia på CT telefonen som hjalp til med bookingen her var helt rå. Fikset så SAS flightsene ble i plus og ikke go, kalkulerte skatter og avgifter og billetterte med en gang. Gjorde en annen endring på en annen booking samtidig og da fikk hun ordnet med LH Biz blant annet hvor vi skal videre med EVA Air da også ut fra VIE.

EndreD, AirMags, Calling and 14 others like this.
  12. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,142
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: SAS, Ethiopian, Brussels
    Klasse: Business, Plus, Øko
    Avreise fra: SVG
    Destinasjon: ZNZ
    Antall poeng brukt: 105.000 + 1878+450 per pers i skatter og avgifter
    Antall reisende: To voksne
    Reisen finner sted i: Oktober 2023

Flyvninger:
    SVG-CPH / SK Plus -
    CPH-BRU / SK Plus - 737-800
    BRU-ADD / ET Biz - 787-9
    ADD-ZNZ / ET Biz

ZNZ-ADD / ET Øko -
    ADD-BRU / ET Biz
    BRU-CPH / SN Biz - A319
    CPH-SVG / SK Plus

Kommentar:
    Kort svartid og en strålende agent. Tok flight for fligth og fant det meste. Fant ZNZ-ADD-BRU, men ikke videre da vi tok flightene i kronologisk rekkefølge. Jeg foreslo å søke først BRU-CPH-SVG, da fant han det jeg var på jakt etter. Ingen problem å legge til ZNZ-ADD-BRU i forkant. Fikset skatter og billettering selv, så alt på plass. Fikk også brukt voucher som delbetaling for skatter og avgifter.
    Han klarte selvfølgelig å stave navnet feil (to bokstaver feil i samboers fornavn), men hadde veldig selvtillitt på at det ikke ble noe problem ved innsjekk og boarding. Jeg var ikke helt fornøyd, så han sa han skulle sjekke opp internt og evt med de andre selskapene om det går an å oppdatere navnet i ettertid. Jeg stiller meg tvilende, men får heller sende en e-post til ET for å få skriftlig ok på at det ikke blir et problem for dem.
    Lifehack'en til @trygveat om å søke opp bookingen på Saudia.com for å få en oversikt over skatter og avgifter fungerer fint (må bruke billettnummer da bookingref ikke fungerer). Noe forvirrende at den danske avgiften merkest som 'Greenland. Dom. Psgr. Service Charge'

Edit: Etter å ha sjekket med Ethiopian angående mismatch mellom billett og pass valgte jeg å kansellere opprinnelig booking. Alle setene kom tilbake og identisk reise ble booket.

upload_2023-3-15_11-39-2.png

Last edited: 15. mars 2023
  13. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Ethiopian
    Destinasjon: SEZ
    Antall poeng brukt: 105.000 + CT og ca 3K i skatter og avgifter
    Reisen finner sted i: Jan/feb 2024

Flyvninger:
    OSL - ADD / ET Biz 787-9 (stopover ARN)
    ADD-SEZ / ET Biz 737

SEZ-ADD / ET BIZ 737
    ADD-OSL / ET Biz 787-9 (stopover ARN)

Hadde opprinnelig booket en alt for optimistisk rute via ca tusen flyplasser til HKG og hjem i påsken, men innså at det antagelig bare hadde vært en av to som fikk glede av den sjuke ruta, så da ble det kraftig omkalfatring.

Med premium abo på Awardfares og noen dager med snoking endte jeg plutselig opp med en fin og rask rute til varmere strøk på tampen av Januar neste år. Første agent fant "tyvärr inga biljetter" selv om de lå tilgjengelig på sas.no. Da sa jeg takk og farvel og ringte igjen. Neste agent fant alt med en gang og fikset i en fei. Virkelig utrolig at det kan være så stor forskjell på hva disse agentene får til/ gidder. Var forøvrig rikelig med ledige flights rundt jan/ feb om flere trenger tropisk avkobling.

Aldri prøvd ET og kun vært i Tunisia tidligere så blir moro å krysse av litt mer på listen i Afrika. Da har jeg noe å glede meg til i lang tid! Enda ikke fått billettene, men all info ser korrekt ut i SASappen så de dukker vel opp snart.

14. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SAS, Austrian, Lufthansa
    Klasse: Business, Plus, eco
    Antall poeng brukt: 371250+ 3 CT
    Antall reisende: 5 voksne
    Reisen finner sted i: mars/april 2023
    Booket: Høsten 2022, og endret siste gang i Mars 2023

Flyvninger:
    CPH-VIE / OS Biz - A321
    VIE-FRA / OS Eco - A320
    FRA-HND / LH Biz - B747

Dette var opprinnelig en bestilling fra våren 2020 som er endret flere ganger. Inntil nylig var hjemreisen i eco, men så leste jeg her inne at SAS skulle fly noen datoer til Tokyo og at det var ledige seter i Biz, og vi fikk booket om takket være schedule change. Kjekt at det faktisk er mulig å booke til så mange personer med poeng :)

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Antall poeng brukt: 90.000 (FP4)
    Antall reisende: En voksen(?) og ett barn
    Reisen finner sted i: Juni/juli 2023

Flyvninger:
    CPH-HND / SK Biz - A350-900

Kommentar:
    SAS har endret på flyvningene til/fra Japan og flyr kun tre dager i uken. Ingen av våre opprinnelige flighter var på disse dagene..
    Vi ble automatisk booket om til avreise en dag før og hjemreise en dag etter. Så to ekstra dager i Tokyo. Sier ikke nei takk til det :p

Sidekommentar: Det har gått noen dager siden vi ble booket om. Fortsatt ikke fått verken mail eller melding fra SAS om dette ..

Last edited: 16. mars 2023
  16. Finnks

Finnks Banushare

Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    8C00B6BE-DB04-4E22-A51C-3DD5D23A40EB.jpeg Flyselskap: SAS/Avianca/Copa/Turkish
    Klasse: Business/Plus/Eco
    Avreise fra: TRD
    Destinasjon: SSA Salvador
    Antall poeng brukt: 82500 + CT
    Skatter & avgifter (1 person): 1638,-
    Reisen finner sted i: Januar 2024

Flyvninger:

TRD-SVG / SK Plus / CRJ900
    SVG-LHR / SK Plus / A320neo
    LHR-BOG/ AV Biz / 787-8
    BOG-CNF/ AV Eco / A320neo

Separat booking for cash:

CNF-SSA
    SSA-CNF

CNF-PTY / CM Biz / 737-800
    PTY-IST / TK Biz / 787-9
    IST-OSL / TK Biz/ A321-100/200
    OSL-TRD / SK Eco/ A319

Kommentar:
    Selve destinasjonen er Salvador, på Brasils østkyst. Jeg skal besøke foreldrene mine som heller foretrekker langtidsferie i tropiske Brasil i stedet for vinteren i Trondheim.

TAP er eneste Star Allianceselskap som flyr til Salvador, men det er null og niks ledige billetter dit med TAP. Via GRU/Sao Paulo med andre selskap kunne og vært et alternativ, men da måtte jeg uansett kjøpt billetter siste strekket til SSA.

Plus/Biz hele veien bortsett fra Bogota til Belo Horizonte/CNF da Avianca kun har eco bortsett fra på flygningene til Europa. I tillegg var det visstnok klin umulig å få Plus siste strekket fra Oslo til Trondheim, selv om det vises ledige billetter på Plus i Awardfares og hos SAS.

Med nåværende rute får jeg en dag i Bogota i Colombia på turen nedover, samt en dag i Panama City og en dag og ei natt i Istanbul på returen. Herlig å utnytte muligheten for å oppleve nye land/byer når man er underveis.

EndreD, Calling, AirMags and 15 others like this.
  17. trippeltriumf

trippeltriumf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    13
    Fant ut at det var på tide å bidra litt til forumet så her kommer to bestilte reiser i samme slengen.

Reise 1:
    Flyselskap:
    SAS, ET
    Avreise fra: AES
    Destinasjon: SEZ
    Antall poeng brukt: 105 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 2000,- pr pers
    Reisen finner sted i: Juni 2023
    Booket: November 2022

Flyvninger:
    AES - OSL/ SK Plus - A320neo
    OSL - LHR / SK Plus - A320neo
    LHR - ADD / ET Biz - A350
    ADD - SEZ / ET Biz - 737 M8

SEZ - ADD / ET Biz - 737 M8
    ADD - LHR / ET Biz - A350
    LHR - OSL / SK Plus A320neo
    OSL - AES / SK Plus CRJ900

Kommentar:
    Valgte å fly via London da Ethiopian har nyere fly til Addis på denne ruten.

Reise 2:
    Flyselskap:
    SAS, AI, SQ
    Avreise fra: AES
    Destinasjon: MLE
    Antall poeng brukt: 140 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 2000,- pr pers
    Reisen finner sted i: Desember 2023
    Booket: Februar 2023

Flyvninger:
    AES - OSL/ SK Plus - A320neo
    OSL - LHR / SK Plus - A320neo
    LHR - BOM / AI Biz - 787-8
    BOM - MLE / AI Biz - A320neo

MLE - SIN / SQ Biz - A350-900
    SIN - LHR / SQ Biz - A380-800
    LHR - OSL / SK Plus - A320neo

Kommentar:
    Nyttårsaften skal feires på Maldivene. Har forstått det slik at AI ikke er det mest eksklusive innenfor SA, men er veldig fornøyd med å finne biz hele veien til MLE. Returflygningen med SQ som er gulleroten på denne reisen. Mangler retur OSL- AES.

Gribb, EndreD, Calling and 16 others like this.
  18. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Lufthansa, Thai, SAS
    Klasse: Business, Eco
    Destinasjon: BKK
    Antall poeng brukt: 127.500 + CT
    Reisen finner sted i: April 2023
    Booket: Des 22 / Mar 23

Flyvninger:
    OSL-FRA / LH Biz
    FRA-BKK / TG Biz

BKK-ARN / TG Eco
    ARN-OSL / SK Eco

Kommentar:
    Booket opprinnelig denne fullt ut i eco pga tilgjengelighet og litt begrensninger på aktuelle reisedatoer hos meg selv og følget (min mor), og at vi uansett måtte ned for å ordne opp i et dødsbo. Etter hvert så jeg at det åpnet seg biz på utreisen, så da slo jeg til.

Det måtte 4 samtaler inn til SAS for å få til dette. Førstemann kunne ikke finne routingen i det hele tatt og nektet å søke leg for leg, før han sa at systemet hans var fryst og at jeg skulle ringe igjen senere. Nestemann ønsket ikke røre borti min "kompliserte booking" og ba meg ringe igjen neste virkedag (ringte inn i helgen) når EB-teamet var på jobb. Ringte så inn i dag og tredjemann fant kun FRA-BKK og ikke OSL-FRA, og mente det måtte være forsinkelser i visningen på SAS sine nettsider som gjorde at jeg så 5 ledige seter der, for det fantes ikke.. Spurte om han kunne prøve å søke OSL-FRA først for så å legge på FRA-BKK etterpå, det ville han ikke. La på og ringte igjen, denne gangen fant hun i andre enden alt og endret bookingen som jeg ønsket uten noe fuzz. Puh!

19. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Var nettopp i CUN selv med familien på 4. Usikker på hvilken rute du har booket, men personlig synes jeg TAP hadde mye bedre routing. Spesielt på veien til får du vel et veldig langt opphold i MEX?

Vi fløy OSL-LIS, en natt i Lisboa, så direkte LIS-CUN dagen etter. En VELDIG behagelig variant med små barn. Returen var uten overnatting.

TAP slipper konsekvent 9+ billetter i C fra LIS til bla. CUN, så burde være veldig enkelt å snekre sammen en reise. Bare et tips om reiseruten din føles litt seig:)

Ta forøvrig en titt på Hotel Xcaret Mexico, var helt magisk! Anbefales!

20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har testet både TAP og Turkish på ruten før og falt vel ned på at servicen var såpass mye bedre på Turkish at vi heller tok en litt lengre routing.

Del denne siden