Flyselskap: SAS
Klasse: Business, Plus
Avreise fra: OSL
Destinasjon: HND
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 90.000 (FP4)
Antall reisende: En voksen(?) og ett barn
Reisen finner sted i: Juni 2023
Booket: Mars 2023
Flyvninger:
OSL-CPH / SK Plus - B737-800
CPH-HND / SK Biz - A350-900
HND-CPH / SK Biz - A350-900
CPH-OSL / SK Plus A320neo
Kommentar:
Leste helt tilfeldig på Facebook(!) at SAS hadde sluppet billetter til Tokyo. Min eldste sønn har fått tur til både California og Chicago så vi har snakket en stund om at nå er det minstemenn (11 år) sin tur. Siden han går på skolen er det ikke så enkelt å reise når som helst, men her slapp SAS billetter i sommerferien. Perfekt!
Fikk booket 24-30/6 og dermed 5 hele dager i Tokyo.
Et lite skår i gleden er at det ikke var ledig OSL-CPH samme dag og dermed ikke mulig å booke hele reisen på nett. Så jeg booket først CPH-HND t/r og ringte deretter inn samme kveld for å legge til OSL-CPH kvelden før og CPH-OSL samme dag som vi kommer tilbake fra Tokyo. Agenten kunne legge det til og informerte om at det kun ble en endring av skatter. Hun kunne ikke billettere så den ble send til EB-avdelingen. Jeg hørte ikke noe før idag, men da dukket en mail opp med krav om betaling på 2472,-. Her har selvsagt SAS lagt på 1500,- i endringsgebyr
"Kranglet" (litt, men ikke mye) med en (hyggelig) agent om dette men selv om hun sjekket med "backoffice" kunne hun ikke droppe gebyret. Vi ble enige om å betale det og deretter sende inn claim. Jeg forstår at SAS "juridisk" har sitt på det rene ift. gebyret, men når det ikke er mulig å gjøre bookingen på nett OG jeg ringte samme kveld for å legge til flightene syns jeg det er drøyt å kreve 1500,- i gebyr ..
Vi får se hvordan det ender. Tur blir det iallfall!!
Vis alt...