View attachment 108944
Ingen ny booking, men har lagt på retur på en enveisbooking:
Flyselskap: Lufthansa, ANA, Air India, LOT og SAS
Klasse: C og F
Avreise fra: OSL
Destinasjon: ORD
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 87.500 poeng +CT
Skatter & avgifter (per person): kr ca 4000kr
Antall reisende: 1 voksen
Reisen finner sted i: April 23
Booket: Februar 2019 og flere runder fram til Desember 2022
LOT C OSL-WAW 737-800
LOT C WAW-LHR
1 natt i London
NH O LHR-HND 1F The Suite 777-300ER
1 natt i Tokyo
NH O HND-ORD 1F The Suite 777-300ER
3 netter i Chicago
AI O ORD-DEL 777-300ER
20 timer i New Delhi
AI C DEL-LHR 787-8
LOT C LHR-WAW
LOT C WAW-OSL 737-800
Denne bookingen startet som en OSL-LAX booking med ANA F i 2019. Den gangen Coronoa var noe barn på jobb hadde i nesen og det var mulig å booke fly i F til USA for 105k EB uten at noen stusset på telefonen.
Den har danset rundt og har innehold United Polaris. EVA air via TPE og blitt nedgradert til C, kansellert og flyttet. Men den har levd som enveis flyvning helt til i dag. Det siste året med en separat SAS C booking fra ORD til OSLO som retur.
Jeg spontanbooket jo en Manila tur forrige uke, og hadde et døgn eller to et legg med Air India i C. Det har vært et ønske, eller mål en stund å fly Air India, og aller helst F. Ikke fordi jeg tror det er den beste objektive opplevelsen. Men fordi jeg ønsker å fly flest mulig produkter før de forsvinner og oppleve det *A har å by på.
Utfordringen har vært at Air India har sine 777-300ER på USA rutene. Og at det ikke har vært en naturlig rute å ta, eller noe jeg har prioritert.
Selv har jeg sjekket jeg mulighetene for en retur via Asia et par ganger det siste året, men ikke funnet noe. Sikkert fordi jeg lette etter ANA F. Men nå, med en fornyet interesse for Air India og et visum til landet måtte jeg sjekke igjen. Og hva fant jeg i uken etter påsken? Tilgjengelighet med AI F både fra New York, Toronto og Chicago. Her fant SAS ansatte alle flightene jeg sjekket. Videre til Europa var det vesentlig LHR og FRA jeg fant, men ikke på alle flighter. Dermed ble det til slutt en overlevbar reise, med nattflyvning DEL-LHR men også desverre LOT begge veier. Det er mange som har slitt og sliter med å få lagt til SAS til langruter for tiden, så også jeg. Men, med korte overganger på WAW får jeg bare holde ut. Jeg er jo tross at ute for å fly, og jeg vet at Champagnen i Chopin loungen er mer en god nok for min gane.
Hyggelige Joackim, han som prater mye med seg selv, har snakket med meg 3 ganger i dag. Først fant han ruten jeg ønsket, minus LHR-OSL. Men fant en løsning. Så ringte han meg tilbake og ønsket passdetaljer for å legge dette inn i bookingen. Så gikk det noen timer i ettermiddag og det kom varsel om forandring. Air India var borte. Ny telefon til SAS på øret og Joackim svarer igjen. Han er overrasket men ser at AI er borte. Legger dem inn, snakker med back office og bekrefter at de kan billetteres i løpet av en times tid nå lørdag ettermiddag. Så da skal bookingen være klar.
Lørdag kveld forsvinner bookingen igjen så jeg venter til mandag morgen. Ung hyggelig svensk kvinne som jeg har fått dårlig service av tidligere smiler denne morgenen når hun svarer umiddelbart på CT telefonen litt over 09. Hun ser forsøket og søker opp billettene på nytt og legger dem inn, og lover å snakke med back office. Knappe to timer senere på flybussen kommer eposten og trekker på amex jeg ventet på. Da blir det AI F på meg til våren.
Edit: Noen som vet hvorfor Air india F eller returreisen utløser vesentlig mer i avgifter en utreisen som også er F men via Japan?
Vis alt...