Flyselskap: LX, LH
Klasse: Business
Avreise fra: OSL
Destinasjon: MIA
Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
Antal poeng brukt: 130.000 + CT
Skatter & avgifter (per person): ca 1850,-
Antall reisende: 2 voksne + infant
Reisen finner sted i: Feb/Mars 2024
Booket: Juli 2023
Flyvninger:
OSL - ZRH / LX A220-300
ZRH - MIA / LX B777-300 ER
MIA - FRA / LH B747 8i
FRA - OSL / LH A321-200
Etter å ha fått tips fra
@Kjetil L om at VIE-trikset også fungerer vestover og ikke bare mot øst, fikk jeg endelig booket tur til MIA. VIE-ZRH-MIA-FRA-VIE.
Ringte inn i dag for å få fikset på ruta så vi kom oss til og fra Oslo. Etter 2 (!!!!) samtaler som endte med at jeg ble satt på vent og deretter brutt etter 30-40 min, fikk jeg til slutt tak i en merkelig fyr som ikke skjønte problemet med ruta jeg hadde for "den så jo bra ut". Eeeeh... javel. Anywho, etter mye om og men kunne han fikse litt på det mens han pustet og peste. Creepy fyr... eller så burde han slutte og røyke og/eller begynne å trene.
Måtte reise en dag tidligere for å komme unna med kun 1 stopp på utreise, men det var helt ok for vår del. På hjemreisen kunne han ikke fjerne FRA-VIE og legge til FRA-CPH-OSL. Hun første jeg snakket med mente hun kunne fikse det, men da i økonomi, men tydeligvis klarte hun ikke det siden hun heller lot meg sitte å høre på den jævlig irriterende musikken i 40 min før det brøt. Kan de ikke heller si at de ikke kan hjelpe enn å holde på med det surret der?
Uansett, sistemann jeg snakket med fant verken billetter i eco eller biz fra FRA til OSL. Spurte da om han fikk til å legge til FRA-OSL dagen etter vi ankom FRA. og det gikk visst bra. Blir nesten et døgn i FRA, men med en masekopp på slep er det kanskje like greit å slippe to mellomlandinger etter en langflyvning.
Vis alt...