Flyselskap: LH, OS, BR Klasse: Business Avreise fra: Stockholm Destinasjon: Taipei Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1975 SEK Antall reisende: To voksne Når: Mars 2024 Booket: April 2023 Flyvninger: ARN-FRA | LH Biz | A321 FRA-VIE | OS Biz | A320 VIE-TPE (stopp i BKK) | BR Biz | B787-10 TPE-VIE (stopp i BKK) | BR Biz | B787-10 VIE-ARN | OS Biz | A320 Påsketur til Taiwan for å hilse på svigerfamilien. Vi prøver å få til to turer dit per år, det er en koselig tradisjon. Gleder oss til å tyvstarte Taiwan-opplevelsen allerede i Wien.
Avreise fra: OSL Destinasjon: HKG/BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 82.500 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1200 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar/Februar 2024 Booket: I dag Flyvninger: OSL-FRA / LH Business (A321) FRA-HKG / LH Business (A340-600) BKK - LHR / EVA Business (777-300ER) LHR - OSL / SAS Plus (A320Neo) Datoene for UNK 2024 (Unkonscious Festival) er sluppet, og med en CT på lager måtte det bare bookes flybillett så fort som mulig. Ikke helt idéell reiserute med foreløpig destinasjon HKG og overnatting i LHR på returen, men det er ikke akkurat veldig lett å finne biz til Asia for tiden. Håper på TG F nærmere avreise, eller hvertfall TG C HKG-BKK. Traff på en flink svensk agent på første forsøk som ordnet booking og billett kjapt.
Flyselskap: Turkish, Eva og Swiss Klasse: Business og økonomi Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Ho Chi Minh City (SGN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1998 Antall reisende: To nyfrelste bonusreisende Reisen finner sted i: Mars/April 2024 (påske) Booket: Juni 2023 Flyvninger: OSL - IST |TK Biz| A321 IST - MNL |TK Biz| A350-900 MNL - TPE |BR Biz| B777-300ER TPE - SGN |BR Biz| B777-300ER BKK - TPE |BR Eco|A330-300 TPE - PVG |BR Eco|B777-300ER PVG - ZRH |LX Biz|A340-300 ZRH - OSL |LX Biz| Embraer 190 E2 Kommentarer: Min første *A booking med poeng. Jeg og samboeren ble bonusfrelst etter en Japan tur tidligere i år med poeng på SAS Biz, og nå har vi tatt enda et steg ut i bonusdammen med CT og *A. Ble en noe kronglete rute med overnatting på IST, og litt lang layover (5t30m) på MNL, men business for 2 til Asia i tilknytning til påsken var ikke lett å oppdrive. Jeg holder øyne åpne for justeringer, spesielt når Thai slipper bonussetter for EB slik at vi forhåpentligvis kan redusere melkeruta noe.
Klasse: Plus, Biz og first Avreise fra: Trondheim Destinasjon: Saigon Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 97.500 + 1 CT Skatter & avgifter: nja si det (billigere enn forrige da det var innom London) Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: juni/juli 2023 Booket: april 2023, endret mai og juni Trondheim-København SK plus København- Frankfurt LH C Frankfurt-Tokyo LH F Tokyo-Saigon ANA C Saigon-Taipei BR biz Taipei-Bangkok-London BR biz London-Oslo SK biz Oslo- Trondheim SK biz Jaggu ordnet det seg ikke med F for den heldige som skal på tur. Mye varslinger på expertflyer som slå til i natt. Reisen starter i morgen tidlig. Reiselederen er bare misunnelig og vil på tur selv. Er vel bortimot en ultimat kombo per nå, 3 timer mellomlanding i Frankfurt er innafor i FCT.
Flyselskap: SAS, Swiss, United Klasse: Plus og Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: New Jersey ++ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R og to enveis Antall poeng brukt: 260.000p + CT, 78.000p + 36.000p Skatter & avgifter: Orker ikke regne sammen Antall reisende: 4 Reisen finner sted i: November 2023 Booket: Juni 2023 3 personer: OSL-ZRH // SK Plus // A320neo ZRH-EWR // LX Biz // A330-300 EWR-ZRH // LX Biz // A330-300 ZRH-OSL // SK Plus // A320neo 1 person: OSL-LHR // SK Plus // A320neo LHR-EWR // UA Biz // 767-300 // Reise fra EWR til LAX på en eller annen måte LAX-CPH // SK Biz // A350-900 CPH-OSL // SK Plus // A320neo Kommentar: Skal i bryllup, og fant billetter til hele familien i biz. Jeg hadde allerede LAX-OSL booket, da vi egentlig skulle til LA, men kona kunne ikke være med, og skal til Texas i stedet. Så hun er ikke med i denne gruppen i det hele tatt, men flyr samtidig som oss andre, til ORD og SAT. Fant fire billetter med Swiss på riktig dato, men da jeg booket de tre andre t/r, så ble den fjerde billetten borte. Vurderte å kansellere, og se om de 3 fortsatt var der om jeg booket meg alene først. Men, fant tur med UA samme dag, og ankomst omtrent samtidig, så da reiser jeg alene. De andre reiser hjem samme vei som de kom, mens jeg tar meg en tur til LA "på veien". Må hilse på Lemmy, det er lenge siden sist! Litt usikker på hvordan jeg skal komme meg dit, men vurderer å besøke noen hittil ubesøkte stater på veien.
Flyselskap: SAS, Air China & TG Klasse: ECO Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 180 000 + 1 CT (CT nr 2 spares så lenge man flyr ECO) Skatter & avgifter: 2002 NOK Antall reisende: 3 Reisen finner sted i: Juli 2023 Booket: Juni 2023 Flyvninger: OSL-LHR / SK Minus LHR-PEK / CA Eco PEK-BKK / TG Eco BKK-HKT / Ikke booket enda HKT-BKK / Ikke booket enda BKK-LHR / TG Eco LHR-OSL / SK Minus Kommentar: Guttungen vil til Thailand og grunnet en ellers travel hverdag og begrenset fri på moren sin side ser det ut som om vi må reise i sommer. Som en god bonusfar jeg er heiv jeg meg rundt og svidde av litt bonuspoeng. Etter mye frem og tilbake fant jeg, med meget god og hyggelig hjelp av Essa på sas kundeservice denne reisen. Det var ikke lang strekkene som var utfordringen, men mangel på award ut av Norge som skapte problemer. Var derfor litt fornøyd da jeg fant SK OSL-LHR med sen ankomst på avreisedagen, vi har dermed større muligheter for å finne connection ut i Europa dag 2 om det mot formodning skulle åpnes biz billetter tett opp mot avreise. SK ankommer også LHR på slaget 24t før BR LHR-BKK har avreise, noe som hadde passet helt perfekt. Med 22 timer i London på utreisen får vi oss en overnatting og en tur ned byen før torturen starter over Russland med Air China (er det innafor å fly Air China i disse dager?). Sen ankomst i BKK og en overnatting der før vi hopper på første mulige fly til HKT dagen etter. Hjemreisen blir av det direkte slaget med snaue 12 timer på LHR (ikke optimalt med en 8åring på slep). Awardfares diamond er kjøpt og det jobbes intenst med oppretting av en mengde alarmer som forhåpentligvis skal gi uttelling frem mot avreise. Har også bedt en stille bønn om at SQ på et mirakuløst vis skal bli tilgjengelig for EB igjen innen kort tid.
Gratulerer med første *A booking! Når jeg leser at du har fått overnatting i IST, og har TK biz reise inn og ut derfra, så minner jeg om at TK da ordner overnatting for deg om du har minst 9 timer mellomlanding (og det ikke var mulig med kortere). Dette har jeg bare lest om, men skal prøve ut selv i juli. Står godt beskrevet på TK’s hjemmeside: https://www.turkishairlines.com/en-int/flights/hotel-service/
Flyselskap: SK, LH, TK Klasse: Business Avreise fra: BGO Destinasjon: Cuba/Venezuela Enveis, T/R, Open Jaw: OJ Antall poeng brukt: 82.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 3439 NOK (dyrt??) Antall reisende: 1 Når: Sept 23 Booket: Juni 23 Flyvninger: BGO-OSL | SK + OSL-HAM | SK + HAM-IST | TK Biz IST-HAV | TK Biz CCS-IST | TK Biz IST-FRA | TK Biz FRA-BGO | LH Biz Tips til transport mellom HAV og CCS mottas med glede
Kan vi holde denne tråden fri for diskusjoner? Det er en egen tråd for sånt. Fint om admin rydder opp.
Flyselskap: Ethiopian, LH Kabinklasse: Business og eco.. Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: SEZ (Seychellene) Enveis, T/R, T/R Antall poeng brukt: 210.000 Skatter & avgifter (per person): 2019 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars/April 2024 ( Påskeaften) Booket: Juni 2023 Flyvninger: OSL-ARN-ADD. ET 787-9 BIZ ADD-SEZ ET 737-max ECO. SEZ-ADD ET 737-max ECO ADD-FRA ET A350 BIZ FRA-OSL LH A321 BIZ Kommentar: Må vente en time ombord i Stockholm på nedoverturen. Ingen biz seter t/r ADD-SEZ var å oppdrive, skal følge med som en hauk om de slipper noe senere. Kun eco på ADD-ARN-OSL hjem, men kunne fly i biz med flybytte i FRA, så da var valget lett.
Akkurat legget mellom ADD og SEZ tror jeg ikke du skal være så redd for å fly økonomiklasse. Turen tar mindre enn 4 timer, og du får god mat. Jeg var nettopp der, og hadde en 3-seter alene begge veier. 3 varmretter å velge mellom, samt ost, vin, dessert, hele pakka. Ellers er uansett ikke business på ADD-SEZ som business på OSL-ADD; bare litt bredere seter og mer benplass egentlig.
Gammel klassiker, til glede for nye lesere Dersom man ønsker å stille spørsmål om (eller bare kommentere) reiser som er postet her, så kan dere nå (enda en gang) lære hvordan man gjør det i riktig tråd. Trykk "svar" som vanlig, så du får opp sitatet nedenfor her, i skrivefeltet. Så markerer du all teksten, og hopper over i dertil passende tråd, feks denne: https://insideflyer.no/forums/threads/diskusjon-om-ct-flyvninger-eller-andre-poengreiser.16163/ Så limer du inn teksten i skrivefeltet, og skriver svaret ditt under. Når du så trykker på "send svar", så ligger svaret i den nye tråden, men linker fortsatt til innlegget i denne tråden. Takk for oppmerksomheten!
Flyselskap: Swiss Klasse: Biz Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Shanghai (PVG) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82 500+CT Skatter & avgifter: kr 1401 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: April 2024 Booket: Juni 2023 Flyvninger: OSL-ZRH // LX Biz // E190 ZRH-PVG // LX Biz // A340-300 PVG-ZRH // LX Biz // A340-300 ZRH-OSL // LX Biz // E190
Flyselskap: SAS, LH Kabinklasse: Business og First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: EZE (Buenis Aires) Enveis, T/R, T/R Antall poeng brukt: 292.500 pluss 2x CT Skatter & avgifter (per person): 2.440NOK Antall reisende: 3 voksne Reisen finner sted : 21-26/6-2023 Booket: 19. juni 2023 Flyvninger: OSL-ARN - SAS Plus ARN-FRA - LH Business FRA-EZE - LH F EZE-FRA - LH Business FRA-OSL - LH Business Kommentar: Fra bestilling til kjøring hjemmefra gikk det 43 timer. 3x F-billetter dukker ikke opp hver dag, det var bare å hoppe på selv om hjemturen «bare» ble i C. Andre etasje på 747-8 blir gøy det også!
Flyselskap: SAS Kabinklasse: Business Avreise fra: SVG Destinasjon: SFO Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 90.000 FP4 Skatter & avgifter (per person): ca 1600kr Antall reisende: 1 voksen 1 barn Reisen finner sted : mai 2024 Booket: 19. juni 2023 Flyvninger: OSL-CPH - SAS Plus CPH - SFO - SK Business A330 SFO - CPH - SK Business A330 Kommentar: Satt klar på sekundet og fikk booka 2 enveis. Ergerlig at ikke CPH-SVG legges ut samtidig så man ryker på det tullete 750kr gebyret Merkelig nok kunne jeg kun velge sete til meg selv på SFO-CPH og ikke barnet (11år). Kunne jo det CPH-SFO. Gullmailen fiksa det forholdsvis raskt, heldigvis
Flyselskap: LH,OS,NH,SN, NZ Kabinklasse: Business og økonomi Avreise fra: BGO Destinasjon: AKL Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 255.00+CT og 210.000 EBB Skatter & avgifter (per person): ca 2500 per pers Antall reisende: 3 voksne Reisen finner sted: februar/mars 2024 Booket: juni 2023 Bergen-Frankfurt LH business Frankfurt-Wien OS business Wien-Frankfurt OS business Frankfurt-Haneda LH business Narita- Auckland NZ økonomi Auckland-Narita NZ økonomi Narita-Brussel NH økonomi Brussel- Frankfurt SN økonomi Frankfurt-Bergen LH økonom Hjelper til med å bestille en tur til New Zealand i vinter. Dette er det vi har fått til enn så lenge. Litt mye økonomi, men lenge til februar. Strafferunde via Wien også, godkjent av EuroBonus. Tokyo-Auckland-Tokyo har egen bestilling. Uansett greit å ha en reise bestilt, men blir nok noen runder med endringer fremover. Og mulig flere ct på vei.
Flyselskap: Lufthansa, EVA, Austrian Kabinklasse: Business og Eco Avreise fra: BGO Destinasjon: BNE (Brisbane, Australia) Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 275.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3.749NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Mars/April 2024 Booket: Mars-Juni 2023 Flyvninger: BGO-FRA - Kjøpes separat LH1002 FRA-AMS // Eco (Lufthansa, X) BR76 AMS-BKK // Biz (EVA, I) BR76 BKK-TPE // Biz (EVA, I) BR315 TPE-BNE // Biz (EVA, I) BR316 BNE-TPE // Biz (EVA, I) BR65 TPE-VIE // Biz (EVA, I) OS217 VIE-FRA // Biz (Austrian, I) LH876 FRA-BGO // Biz (Lufthansa, I) Har vært et mål siden vi startet med poengsamling å fly til Australia i biz for poeng. Fant ut at nå var det på tide å gå for dette målet, og etter en del undersøkelser endte vi opp med ruten over. Hadde håpet å få tak i billetter på en av direkterutene fra europa til TPE, men mellomlanding i BKK fungerer det og. Blir rett under 24 timer i Amsterdam på utreisen, og overnatting i TPE. På hjemreisen blir det 18 timer i Taipei og 10 timer i Wien. Har et svakt håp om at SQ og Eurobonus får på plass en ny avtale i løpet av sommeren/høsten slik at en av veiene kan legges om til Sydney for å slippe å for mye fly/kjøring internt i landet. Eventuelt om IFere har gode forslag til alternative ruter å følge med etter?
Flyselskap: Lufthansa, SAS, United Kabinklasse: First, Business, Plus, Eco Avreise fra: BGO Destinasjon: Chicago Enveis, T/R: 2 x enveis Antall poeng brukt: 225.000 Poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1918NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Juni 2023 Booket: Juni 2023 Flygninger : BGO - CPH : SAS Plus A320 CPH - MUC : Lufthansa Business A320 MUC - IAD : Lufthansa First A340-600 IAD - CLT : United Domestic First 737-900 CLT- ORD : United eco 737-900 ORD - ARN : SAS Business A330 ARN - OSL : SAS Plus A320 OSL - BGO : SAS Plus A320 Litt mer mellomlandinger enn først tenkt, men håper på å endre returen til F enten fra IAD eller ORD Prøver igjen, denne gangen blir det ikkje aktuelt med degradering fra München !