Ble en liten endring på denne. Hjemreisen består.
Flyvninger:
OSL-LHR / SK Plus / A320
LHR-FRA / LH Biz / A321
FRA-BKK / TG Biz / 777-300ER
BKK-TPE / BR Biz / 777-300ER
TPE-AMS / BR Biz / 777-300ER
AMS-CPH / SK Plus / A320
CPH-TRD / SK Plus / CRJ900
View attachment 121151
Kommentar:
Thai slapp noen biz billetter rundt datoen vi hadde tenkt å reise. Skulle opprinnelig fly mandag fra TRD og routingen med EVA hvor man mellomlander i BKK for også fly videre til TPE for deretter å snu igjen fristet ikke noe særlig. Kom ikke da frem før på onsdags natt.
Med å endre til Thai kan vi heller fly på lørdag og være fremme i Bangkok på søndag, det blir noen ekstra feriedager det. Eneste minuset er at jeg har vært på reise siden forrige søndag til Harstad og avslutter i Oslo på gallamiddag med jobb natt til lørdag. Fruen flyr ned dagen før til Oslo med bagasjen som er pakket for ferie.
Litt kjipt å bytte ut EVA med Thai sin 777, men det får gå: Har flydd nok med EVA føler jeg, og vi skal fly med de på returen. Har ny reise med EVA i januar.
Men det å få de på telefonen til å endre var ikke like enkelt. Måtte ringe 3 ganger.
Første jeg snakket med fant ikke noe ledig med Thai i det hele tatt. Den andre jeg snakket med noen timer etterpå kunne finne to billetter på søndag, da måtte vi fly på lørdagen. Ja ok, det går fint og han endrer. Men når jeg sjekker endringen i appen mens den er blitt sendt til billettering så ser jeg det er over 24t layover i FRA. Den kommer til å ikke bli godkjent... Så jeg ringer inn på nytt, han kunne derimot finne to billetter på lørdagen kl 20.45. Perfekt, da slipper vi layover men det blir 6 timer venting i FRA. Ingen fikk til å booke OSL-FRA direkte med LH, måtte via LHR.
Vis alt...