Flyselskap: Lufthansa, United, SAS Klasse: First / business / økonomi Avreise fra: SVG - Stavanger Destinasjon: MSP Minneapolis - hjemreise fra ORD - Chicago Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 75.000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): ca 2100 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Nov/des 23 Booket: Okt 23 - oppdatert november 23 SVG - FRA / LH Biz FRA - ORD / LH First (B747) ORD - MSP / UA Eco ORD - LHR / UA Biz (B767) LHR - OSL / SK Plus OSL - SVG / SK Plus Frem og tilbake, men det blir tur på meg og bare meg likevel. Hele seks ledige i LH F, så jeg sikret meg én av dem. Minuset er bare 2:50 i Frankfurt, men det får gå. Fantastisk agent hos SAS som koblet på SAS Plus, mens de andre kun fikk Go. "Vi bare kollar baklengs så lurar vi United" sa hun, og så fikset hun opp. Da blir det tur denne uken!
Tusen takk! A-B forsvant og kom tilbake, men jeg fikk uansett ikke lagt den til. Kundeservice på telefon kan legge den til, men kunne ikke "se" den. Kundeservice på chat kunne "se" den, men har ikke lov til å legge den til Ble rådet til å ringe igjen i morgen når EB-avdelingen er tilbake, men da er kanskje billetten borte vekk. Jeg bare sikret meg tilslutningsflyet selv og tar heller en annen kamp. Den lille ekstrakostnaden er verdt det å slippe mange runder med "Timeout", "Noe ved nettleseren får oss til å tror du er en bot" og "Sorry, something went wrong when we were processing your request."
Diskusjon om bonusreiser og annet skal foretas i egen lenke https://insideflyer.no/forums/threa...ninger-eller-andre-poengreiser.16163/page-224
Flyselskap: SAS Klasse: Plus / Business Avreise: Kristiansand Destinasjon: Miami Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60k med FP4 Skatter & avgifter (per person): NOK 997,- Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Desember 2023 Booket: November 2023 Flyvninger: KRS - CPH / SK Plus (ATR 72) CPH - MIA / SK Plus (A330-300) MIA - CPH / SK Biz (A330-300) CPH - KRS / SK Plus (ATR 72) Kommentar: Intet spektakulært med denne, en helt plain SK-booking med FP4. Siden det har vært litt tørke hva angår MIA var jeg likevel fornøyd med å finne en avgang dagen etter avslutning av et stort prosjekt på jobben. Riktignok bare Plus på dagflyvningen ut, men det får duge. Har valgt et sete på første rad i Plus-kabinen, og har forstått at denne raden har litt bedre plass til beina (har aldri testet SK Plus longhaul før). Tror ikke jeg kommer til å by på oppgradering, selv om minstebud bare er NOK 2.650,- eller EB 22.000. Eller mener folket det er verd det? Og hva er sannsynligheten for at et minimumsbud går inn? Business på nattflyvningen hjem var jeg ganske fornøyd med, og har valgt favorittsetet 8A. Mellom 9 og 10 timer layover på CPH før siste korte legget hjem. Hvis jeg har sovet godt og været er bra blir det nok en tur inn til sentrum, i motsatt fall sove i gullstua. Gleder meg til førjulstur til et litt bedre vinterklima enn det sørlandske, nå gjenstår bare å finne et enkelt krypinn for 3 netter i Pequeña Habana
Flyselskap: SAS, Brussels Air, Turkish, Swiss, Austrian Klasse: Eco + Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Hanoi (HAN)/Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 165.000 Skatter & avgifter (per person): 1.557 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2024 Booket: November 2023 Flyvninger: OSL-BRU / SAS Eco (A320) BRU-CPH / Brussels Air Biz (A320) CPH-IST / Turkish Biz (A320) IST-HAN / Turkish Biz (A350-900) - BKK-ZRH / Swiss Biz (777-300ER) ZRH-VIE / Austrian Biz (A320) (Layover VIE) VIE-OSL / Austrian Biz (E195) Kommentarer: Første versjon for høstferie i Vietnam og Thailand oktober 2024, hvor det blir et antall lokale flygninger i tillegg. Fant bare utreise fra Oslo helgen som høstferien starter og det er lagt ut null bonus OSL-CPH, så i 1. omgang blir det tur via BRU for å komme dit.. Store muligheter for at det kan bli forbedringer her, bl.a. med tanke på ev. retur med Thai, men nå er grunnlaget lagt og turen sikret. I min søken på å få på plass ruten ut fra OSL (manglet OSL-CPH en ukes tid og fikk heller ikke returen helt på plass fordi jeg da måtte ha retur til CPH pga. open jaw) og opplevde jeg i denne sammenheng at sas.no viser tilgjengelighet fra hele Europa til Hanoi (29sep) (TK) men hvor SAS nå tre ganger har sagt at de ikke er bookbare fordi TK kun kommer med waitlist IST-HAN... Men heldigvis dukket forbindelsen via BRU plutselig opp, men fikk kun Eco selv om det er ledig i Plus
Flyselskap: Lufthansa & United Klasse: First, Business, Eco Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Chicago ORD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: November 2023 Booket: November 2023 Flyvninger: OSL-MUC / LH Biz MUC-EWR / LH First A340-600 EWR-ORD / UA Øko Ombooket til pga snøkaos i München: OSL-MUC // MUC-ZRH i buss ZRH-ORD / LX F A330 ORD-FRA / LH First B747-8 FRA-OSL / LH Biz Kommentar: En nervepirrende bookingprosess her hvor endring på returreisen gikk gjennom 23t før avreise. Men blir mest sannsynlig en avskjed med LH F før nye eventyr i Skyteam venter. Hvordan jeg booket reisen kan leses om her: Hvordan første del av kaoset forløp kan leses om her
Flyselskap: SAS Klasse: Plus / Business Avreise: CPH Destinasjon: Los Angeles Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 120k med FP4 Skatter & avgifter (per person): NOK 1574 Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: September/Oktober 24 Booket: November 2023 Flyvninger: CPH - LAX / SK Biz (A350-900) LAX - CPH / SK Biz (A350-900) CPH - OSL / SK Plus (A320neo) Kommentar: Tidlig høstferie i boks for 24. Ideelt med både avgang og avreise på lørdager da 2024 er sprengt mtp. bruk av feriedager. Avreisen ble booket 24. november mens retur ble booket idag 30. nov. Må etterhvert legges til noen legs t/r AES.
Flyselskap: ANA, SN Klasse: Business & First Avreise: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 112 500p Skatter & avgifter (per person): 1800 NOK Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: November 2024 Booket: November 2023 OSL-BRU / SN Biz BRU-LHR / SN Biz LHR-HND / ANA First HND-LHR / ANA First LHR-BRU / SN Biz BRU-OSL / SN Biz Kommentar: Som nevnt i en annen post, F setet som jeg mistet på grunn av at billetten ble auto kansellert etter 48t kom tilbake mens jeg var i Chicago. @Kjetil L sendte meg melding så var rask på å booke den, var heldigvis ikke tatt. Måtte ringe inn til SAS igjen mens jeg nå var i Tokyo for etter 27t så hadde jeg fortsatt ikke fått billetter. Viste seg at agenten ikke hadde lagt den til omskrivning…. Så ble ordnet på 20 minutter etter at jeg ringte inn. Kunne mistet billetten på nytt igjen….. Er det mulig.. Nå er det F begge veier. Skal kun endre til SAS når de åpner opp award billetter i midten av desember og da blir det TRD-OSL-LHR.
Flyselskap: SAS Klasse: Eco Avreise: CPH Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120k + 108k + 162k Skatter & avgifter (per person): 1845+1734+3780 NOK Antall reisende: 5. 3 voksne, 2 barn Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: November 2023 CPH-BKK SK Eco A350 5pax BKK-CPH TG Eco B777 2pax BKK-FRA TG Eco B777 3pax CPH-SVG SK Eco E195 2pax FRA-SVG LH Eco A320 3pax Kommentar: Fant retur med TG og connection hjem til SVG. Er veldig fornøyd med å finne påskeferiebilletter når man er så sent ute. Hvis det nå dukker opp noen biz-seter, så vil det være rosinen i pølsa. Tipper det blir slengt på en CT også på denne før nyttår.
Flyselskap: Lufthansa, Air Canada, Brussel Airlines Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SEA Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 65.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1800 NOK Antall reisende: 1 Voksen Reisen finner sted i: November 24 Booket: November 23 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz (A320) FRA-SEA / LH Biz (A330) SEA-YYZ / AC Biz (A220) YYZ-LHR / AC Biz (B777) LHR-BRU / SN Biz (A320) BRU-OSL / SN Biz (A319) Kommentar: CT-tur for neste år, fornøyd med AC Biz hjem, selv med lang layover i Toronto, håper hocekygudene er såpass med meg at jeg kan se en kamp under mellomlanding. Knotete hjemreise fra London, men SAS har ikke lagt ut flightene sine for Nov24 enda så satser på direktefly derfra og hjem. Booket med VIE-trikset.
Flyselskap: ANA, SAS Klasse: Økonomi & First Avreise: TOS Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 135 000 Skatter & avgifter (per person): Usikker, ble gjort som endring av eksisterende reise Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: Oktober 2024 Booket: Desember 2023 TOS-OSL SAS Øko OSL-LHR SAS Øko LHR-HND ANA F Ikke lagt noe plan for denne, men vil ha en placeholder til oktober før ANA mulighetene forsvinner. Forhåpentligvis finner jeg en grei retur i biz eller first med ANA slik at jeg kan få en liten Tokyo helg
Flyselskap: SAS, AVIANCA, TURKISH, Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: BOG/CUN Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 147.500 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 2300 NOK Antall reisende: 2 Voksne + baby Reisen finner sted i: Februar 24 Booket: Desember 23 Flyvninger: OSL-LHR / SK plus LHR-BOG / biz AV CUN-IST / biz TK IST-MUC / biz TK MUC-OSL / SK plus
Flyselskap: SAS Klasse: Plus/Business Avreise: AES Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60 000 (FP4) Skatter & avgifter (per person): 1189kr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2024 Booket: November 2023 Flyvninger: AES-OSL / SK Plus (A320neo) OSL-CPH / SK Plus (A320) CPH-HND / SK Biz (A350-900) HND-CPH / SK Biz (A350-900) CPH-OSL / SK Plus (A320neo) OSL-AES / SK Plus (A320neo) Kommentar: Ser frem til et snarlig gjensyn med Japan, og få brukt resten av årets feriedager. Lav-stress reise med samme rute som sist, 1 natt hos Comfort Vesterbro hver vei denne gang. Var litt uheldig og måtte ringe inn flere ganger for å få lagt til tilslutningsfly, men det gikk i orden til slutt.
Dagens luke i SAS julekalenderen gjorde at fristelsen ble for stor, og vi ble nødt til å kaste oss rundt å bestille en reise i januar. Det ble en oval helg i Chicago med samboer og et vennepar. Dessverre for seint ute til at det ble business tur/retur (business billettene ble revet unna i en rykende fart), men fikk ihvertfall business på nattflyvningen hjem. Flyselskap: SAS Klasse: Plus/Business Avreise: OSL Destinasjon: ORD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60 000 (!) (50% rabatt og fly premium) Skatter & avgifter (per person): 2118 Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Januar 2024 Booket: Desember 2023 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus (A320) CPH-ORD / SK Plus (A350) ORD-CPH / SK Biz (A330) CPH-OSL / SK Plus (A320)
Flyselskap: Ethiopean Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105 000 Skatter & avgifter (per person): 1551,- Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Oktober 2024 Booket: Desember 2023 Flyvninger: OSL-ADD / ET Business (B787) ADD-SEZ / ET Business SEZ-ADD / ET Business ADD-OSL / ET Business (B787) Da var årets siste CT brukt opp, og poengsaldoen nærmer seg ett nivå som er greit å eventuelt ta med seg over i andre allianser
Flyselskap: SAS, Lufthansa Klasse: Økonomi, Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: ORD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 175.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 2700 NOK Antall reisende: 1 voksen + 1 barn Reisen finner sted i: Desember 23 Booket: Desember 23 Flyvninger: OSL - CPH SK Go CPH - FRA LH Business FRA - ORD LH First ORD - FRA LH First FRA - MUC LH Business MUC - OSL LH Business Har lenge lovet minstemann en tur i First. Det begynner jo å haste ser det ut til, så da var det bare å reise
Nytt år nye muligheter: Klasse: BIZ/E Avreise: OSL Destinasjon: TPE T/R Antall poeng brukt: 87 500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1700NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Jan 2024 Booket: Desember2023 OSL-LHR SAS C LHR-BKK THAI X BKK-TPE EVA X TPE-BKK EVA C BKK-VIE EVA C Vie-OSL Austrian C Den orginale planen gikk rett i dass med omgangsjuke.. Bokka en retur, med avreise i Economy.. Håper\regner med det åpeer seg noe mer passende! Nå har jeg hvertfall 3,5 dager i Taiwan som er noe bedre en 48timer Håper virkelig denne kan bli gjenomført! Tredje forsøk på 2 månedere.
Flyselskap: SAS, EVA, THAI Klasse: Økonomi, Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 97.500 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1700 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 24 Booket: Desember 23 Flyvninger: OSL - LHR SK Go LHR-BKK BR Business BKK-LHR TG First LHR-OSL SK Go ikke den mest sexy booking, men funker for noen dages varme i Bangkok. Ser frem til at få prøvet EVA EDIT: I øvrig en liten observasjon. Da jeg bookede turen i går så SAS agenten 2 F seter ledig på TG fra BKK. En kompis ringte CT telefonen i dag for at booke det ene sete, men agenten fikk ikke booket, sa det var synlig, men forbeholdt for THAI, hva så enn det betyr. Han ringte deretter vanlig SAS kundeservice som fikk booket setet til ham..... synes dette var litt rart ?
Flyselskap: Lufthansa, Thai, SAS Klasse: Business, eco Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 165.00 + CT Antall reisende: 2 voksne + infant Reisen finner sted i: Mars 24 Booket: Desember 23 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz (A321) FRA-BKK / TG Biz (777-300ER) BKK / ARN TG Biz (A350) ARN/ OSL SAS eco (A320) Da var endelig billetter i boks begge veier. Siste måneden mini koster 0 poeng, så da var det greit å få klemt inn en tur til smilets land.
Flyselskap: SAS Klasse: Plus/Business Avreise: OSL Destinasjon: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 30 000 Skatter & avgifter (per person): 1059,- Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: Februar 2024 Booket: Desember 2023 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus (A320) CPH-LAX / SK Business (A350) LAX-CPH / SK Business (A350) CPH-OSL / SK Plus (A320) Fikk booket meg en tur til LA på salget i går, prisen synes jeg er innafor. Kostet like mye som til Italia i sommer..