Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Helt i tråd med FAQen på sas.no og tidligere praksis.
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,190
    Bonuspoeng:
    183
    Vil jo da evt ødelegge for å kunne booke first billetter som kommer ut i løpet av helgen da hvis du reiser tidlig mandag feks..
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan skje. Samtidig sier Star Alliance booking-siden at vi må ringe SAS Customer Support før førsteklasse og andre henvendelser.
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har nå kansellert morgen-avgang fra OSL til CPH slik at jeg ikke rekker flyet videre til HND. Dersom det eneste alternativet er å reise til CPH kvelden før, dekker SAS hotellovernattingen eller må jeg betale den selv.
     
  5. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal til PNS, og finner ingen gode ruter som også gir meg mulighet til å booke LH F når turen nærmer seg. Er det smart å booke OSL-ORD med poeng, og heller kjøpe ORD-PNS med penger hos United?
    De eneste turene jeg finner for poeng mellom ORD og PNS på dagene jeg kan reise er enten 10t+ eller krever en natt i Chicago.
     
  6. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at dette var helt uproblematisk. Ved gaten når vi kom av flyet sto det en person med skilt for førsteklassepassasjerer, som han skulle følge til FCL på FRA. Ettersom ingen andre meldte seg til han så spurte jeg om FCT - da fulgte han meg like greit helt inn.

    Dette var jo så klart innertier av et råd, og jeg tok heldigvis til fornuften.

    Og det var virkelig heldigvis, ettersom utreisen med LH424 MUC-BOS ble kansellert mens jeg satt i FCL i T2-satelitt. Etter mye organisering av de ansatte i loungen, med valg fra å bli booket om til business, kansellere hele greia eller å få et siste sete i førsteklasse til EWR (som han ved siden av meg allerede var booket på, men takket nei til), så tikket det inn ombooking av seg selv i SAS-appen. Da var jeg flyttet til BA F fra LHR, så det ble en god løsning, selv om informasjonen om gjennomføringen med bytte av terminal på LHR uten boardingkort ikke akkurat var 100%. Det løste seg allikevel da vi var 19 stk som var i samme båt, og fikk en veldig fin tur over til BOS.

    Hjemturen ble også meget bra, geleidet fra innsjekk gjennom hele sikkerhetskontrollen på BOS og opp i førsteklassedelen av loungen. Boarding rett fra lounge, og til en førsteklassekabin med kun én passasjer til. Deretter hentet med Porsche ved flyet på MUC, og geleidet rett inn i FCL (den jeg ikke hadde besøkt). Og fikk da også Porsche ut til flyet på FRA. Så rett ned på jorda igjen med Vy-tog fra OSL :) Blir vanskelig å glemme hvordan det kan være neste gang man skal fly tilsvarende strekninger!

    Som en morsom sidenote så var det tre svensker som tydeligvis også skulle fly LH F MUC-BOS, overhørte de i diskusjonene om ombooking si at de kunne gjerne sendes hvor som helst bare det ble førsteklasse, så de var nok ute i samme ærend som meg :)
     
    Hanen, indahla, Spielhaug and 15 others like this.
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    @MarkSS kom til FRA her og traff jaggu på LH432 til ORD, over 3 timer forsinket avgang, ble 11 timer i FCT på deg da?
     
  8. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Andre som opplever at bonusreiser ikke er tilknyttet EB-nummeret ditt? Tre siste reiser nå, uten at EB er knyttet til. Trøbbel med setereservasjon, og feilmelding når jeg prøver å legge til EB. Alle turene booket med CT.
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ganske standard at EB-nummer faller ut ved ombooking. For å registrere på nytt prøv å velg "Per flight" og legg det inn enkeltvis på alle flyvninger.
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  10. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    To av dem var nye bookinger….
     
  11. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,262
    Bonuspoeng:
    93
    Har også lagt merke til at enkelte flygningen ikke vil godta EB nummer i det hele tatt. Sett det spesielt på Swiss flygninger i det siste, man kan legge inn EB nummer per flight på alle flygninger unntatt dem i en booking.
     
  12. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Booket min første poengreise i går kveld på sas.no (ren SAS booking). Har ikke fått noen bekreftelsesmail og pengene for skatter/avgifter er heller ikke belastet kortet mitt enda. Er det vanlig? Når burde jeg forvente at det er i orden?
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,314
    Bonuspoeng:
    183
    Har skjedd umiddelbart for egen del, så vil ikke si det er vanlig..
    Har reisen dukket opp i mine bookinger? isåfall ville jeg ringt inn eller kontaktet chat med PNR referansen du evt har fått.
     
    Preference liker dette
  14. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Skal bruke CT og titter litt på C til Bali.

    Det er datter som da vil være 1,5 år, kone og meg. Kan jeg booke for 2 personer, og gi beskjed at vi er 3 senere? Ser at tilgjengeligheten er særdeles lav når jeg velger 2 pers + infant.
     
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Den var der i appen i går kveld, men er borte nå, tar en kontakt med chat!
     
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Har erfart det flere ganger og først når jeg skal inn på Gold lounge el. Senator fordi EB/status ikke fremgår av BP. Så jeg har begynt å be spesifikt om at det blir registrert..
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  17. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk ordnet det - etter tips fra @trygveat - men litt rart at booking gjort fra en egens konto (på telefon) ikke knytter EB med bookingen.
     
  18. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Takk igjen, det hadde visst gått noe galt så betalingen var ikke registrert og derfor forsvant billettene i dag. Bra jeg spurte for da var de fortsatt tilgjengelig, og fikk booket på nytt. Denne gangen gikk betaling med en gang, fikk mail, og det dukket opp i appen. Tusen takk!
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde være lik tilgjengelighet ved søk på 2 voksne vs. 2 voksne + infant. Ser du resultater som tilsier noe annet?
     
    Cumulus and Klokkesamler like this.
  20. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63

    Ja, men da skal jeg sjekke opp litt mer, kanskje det var tilfeldig? Hmm.
     

Del denne siden