Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Gjennomgående bilett ja! Inn med F, ut med C.
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Begrensningen nå er vel at de kun kan bruke CT som går ut først, men dette skal jo ikke være noe problem i dette tilfellet hvor det er den man ønsker å bruke
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Det går dessverre ikke å legge til en person til uten å kansellere opprinnelig reise
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  4. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Etter mine søk i det siste varierer det veldig, ville forsøkt å holde et øye med tilsvarende flyvninger i dagene fremover for å se om det er noe som stikker seg ut på de. Og selvfølgelig følge med på seat map på de flyvningene som er aktuelle for deg.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke fersk erfaring med det, men avhengig av hvor du skal blir du enten fulgt til loungen og hentet der igjen, gjennom transfer security eller gjennom immigration og i sikkerhetskontroll. Jeg antar du skal videre med TG C, da er det nok transfer security og muligens lounge om du rekker.
     
    oddA liker dette
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Ser det meldes fra andre forum at man fra 1.januar må ringe et eget «CT-telefonnummer» igjen.
    Får håpe de også har samme automatiske prioritering på status som SAS-tlf har hatt i det siste. Synes det har fungert meget bra
     
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, er det fra offisielt hold, eller bare noen som spekulerer? Skulle gjerne sett den diskusjonen :)
     
  8. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått beskjed av 2 stk på vanlig kundeservice i dag om å ringe CT-nummeret, så det er nok noe i det.

    Nå er kompetansen på CT nummeret mildt sagt varierende, så dette er ikke en velkommen endring. CT nummeret har også ganske begrenset åpningstid, så om vanlig kundeservice ikke kan fikse *A bookinger lengre blir det en stor devaluering av tilbudet til kunder med gull/diamantkort.
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Må si jeg har motsatt erfaring, koker vel ned til at man havner hos tilfeldige agenter på samme call center uansett hvilket nummer man ringer. Dersom dette også innebærer at det gjeninnføres en dedikert CT-avdeling trenger det ikke bli så verst.
     
    Jeanette and markus like this.
  10. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    497
    Likes mottatt:
    1,570
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke muligheter å booke eller endre til F billetter i helgene da (?).
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det var slik det fungerte tidligere, har ikke blitt håndhevet etter at kundeservice ble omorganisert under pandemien.
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan jo håpe på at man normalt skal ringe CT-tlf og treffe kompetente folk på dagtid, men at man kan få unntak for F og enkelte andre tilfeller utenom åpningstid.
    Håp…
    Er vel julens budskap det :rolleyes:
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  13. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    De kan nok ordne *A bookinger. Bare uten CT.
     
  14. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Det gir jo null mening egentlig. Det er akkurat samme jobben som gjøres, eneste forskjell er at de velger å bruke en voucher eller ikke. Får håpe de ikke blir streng på dette.
     
    Insomnia4u, Jan Fredrik and Spielhaug like this.
  15. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Historisk sett har det altid vært sånn..
    Jeg viste faktisk ikke at "normal kundeservice" kunne fikse det!
     
  16. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg måtte bruke «sas roulette» i ettermiddag og ringe opp igjen etter å ha fått beskjed om å ringe opp igjen til eget CT nummer på dagtid. En del billetter er jo ferskvare så jeg ringte opp igjen og traff en som ordnet det på strak arm. Så det er nok noe på gang:)
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  17. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Trikset fremover vil være å ha nok poeng på konto til å kunne booke *A reiser uten CT da, så får man ringe CT telefonen i ettertid for å legge den til. Ganske tåpelig opplegg, spesielt når *A bookinger er noe alle agentene kan (med varierende kompetanse).

    Greit nok at de kan ha en dedikert CT telefon hvor det sitter folk med mer kompetanse, men at man skal være helt låst til å bruke den er en kjedelig utvikling. Nå er jeg kanskje vel negativ, men når man ringer SAS flere ganger i døgnet vil dette ha stor påvirkning i negativ retning (pga. åpningstidene)
     
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette grunnen til at jeg kun ser CT'en som går ut 12/23 når jeg bestiller poengreise online? Jeg har en CT til som går ut 12/24 - den står i appen og i profilen, men dukker ikke opp i bestillingsprosessen. Jeg lurte allerede på om det var noe feil med den?
     
  19. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som sitter på noe Krisflyermiles? Trenger 70500 for oppgradering fra eco til biz...
     
  20. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Ringt inn to ganger i dag for å endre en CT billett:
    1. Må ringe til CT telefon 8-17 på hverdager, kun de som har tilgang på CT-billetter.
    2. Må ringe tilbake etter 12:30 i dag, da er "support-avdelingen" på plass og det er kun de som kan endre *A-billetter.

    Forbanna irriterende hvis dette er en ny standard!
     

Del denne siden