Hei. Skulle fly ATH - OSL Mandag 27.7 med bonusbill. Vi ringte inn Lørdag 25.7 og endret dette til OSL - ARN Søndag 26.7. Av en eller annen grunn ble aldri billettene billettert fra backoffice, snakket med kundeservice 6 ganger ila Lørdagen, siste samtale 23.30 på kvelden hvor de lovet at dette ikke var noe problem. Reiste til Athen lufthavn tidlig Søndag morgen og fikk selvfølgelig ikke sjekket inn, den lokale handling agenten kunne heller ikke hjelpe. Når det var 90 minutter til flyet skulle gå og ingen ting skjedde (vi hadde 3 callbacks og kona hadde da hatt SAS på øret i 2 timer uten svar) tok jeg avgjørelsen om at her må jeg bare kjøpe noen nye billetter for penger for å komme oss hjem. I samme moment som vi sjekket inn på de nye billettene fikk vi svar fra SAS men da var det på en måte for sent og jeg i hu og hast fikk bare formidlet situasjonen og at jeg ville kreve dette tilbake fra SAS. Til info var fortsatt ikke billettene "issued" når vi fikk pushback så det var åpenbart riktig avgjørelse. Snakket med SAS i går og de innrømmet at noen "bots" hadde vært inne i systemet og rotet til et eller annet. De så at jeg hadde snakket med de flere ganger at det var noe teknisk feil. Han mente det ikke var et tradisjonelt claim foreløpig, men han laget en sak som ble eskalert og de ville ta kontakt med meg. Noen her mer lignende erfaringer? Hva tror dere utfallet blir? Blir det rask og enkel løsning, eller blir det sak i VG med trist far og gråtende barn? Opplever jo SAS kundeservice som ren bingo så aldrig godt å vite!
Lykke til, kundeservice hos SAS er ikke pålitelig i det hele tatt. Manglende ticketing, altså at de oppfyller avtalen med kunden, skjer til stadighet. Jeg vil anbefale opptak av samtaler med SAS i tilfelle saken må eskaleres.