IT-issue eller married segments? SAS-award

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 27. juli 2026 kl 05:56.

1. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,866
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel en kjent issue. Er det en IT-bug? Er det revenue protection/married segments?

Booket for en venn ATL-CPH-Tyskland med poeng. Har FP4. Setene vises som ledig når man ikke er logget inn, men når man logger inn får man et rødt banner om det ikke er mulig å booke med poeng.

Prøvd både app og web. Kan man ringe en sånn booking? Evt med waived telefongebyr.

Min workaround var å booke som 2 bookinger. Det kostet kun 10k EB ekstra. Kan man ringe inn og merge dette i ettertid? Gjerne for å spare poengene, men primært for å få samme bookingreferanse.

Min literally gamle venn er skeptisk til 2 PNRs. Både ift innsjekk og irrops. Bruker SAS egen innsjekk eller Delta i ATL? Vil de da issue boardingpass hele veien, samt sjekke bagasje hele veien? Vil SAS ha noen irrops protection til endelig destinasjon, eller er man prisgitt reiseforsikring?

Ber om tilgivelse og at moderator merger inn i eksisterende tråd om nødvendig. Det er 24t gratis avbooking så større sjanse for løsning med egen tråd.

2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    20,287
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ikke merget, da må du kansellere og legge til hvis det fremdeles er ledig.

SAS har egen innsjekk i Atlanta, men jeg er ikke imponert over de. De nektet å hjelpe til med same day change of flight da det ikke var mulig å få til i appen. Hun påsto hardnakket at det var noe jeg måtte ringe til kundeservice for å fikse selv om jeg prøvde forklare at reglene er online eller fysisk på flyplassen. De ville heller ikke godta å ha innsjekket bagasje kun til København så vi kunne prøve på nytt der og få tidligere flight hjem til Oslo. Ganske irriterende når det var mer enn nok ledige seter på en tidligere avgang. Er ikke så gøy å tilbringe syv timer mer enn nødvendig på cph.

Del denne siden