Los Angeles

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 16. jan 2014.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Hoi!

    Skal på mitt første besøk til Los Angeles i mars, trenger derfor noen tips for byen. Ankommer en fredag kl 2134 lokal tid og skal være et par dager før ferden går til Las Vegas og eventuelt Santa Barbra.

    1. Hva bør oppleves i Los Angeles?
    2. Tips til hotell? Vi vil ha et rom med plass til 3 personer. Hyatt Regency i Chicago funket fint. Trenger ikke være overdådig luksus, men sentralt og bra.
    3. Tips for leiebil? Jeg har SAS EB Gull, ellers lite statuser. Ser for meg en SUV, vi er 3 gutter med kofferter.

    Takker på forhånd!
     
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Noe som bør oppleves:
    - En kjøretur i Beverly Hills
    - Spasertur på Venice Beach og Santa Monica Beach
    - Universal Studios
    - Disneyland (hvis du har med unge(r))
    - Hollywood Walk of Fame
     
    Darkcho liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tror Henning har dekket det som er av interesse.

    Når det gjelder hotell, er Hyatt Regency Century Plaza bra, men beliggenheten er so so. Andaz WeHo er veldig hipt og har god beliggenhet, men jeg liker personlig ikke den eiendommen

    Ellers er Ritz Carlton Marina Del Rey ett herlig sted og ett av de billigste Ritz å oppdrive. Det å betale en hundredalerlapp for å oppgradere til Clubrom er verdt det. Ubegrenset mat og alkohol daglig

    Jeg leier fra Hertz og National, leiebil er generelt billig i LA området. Leiebil må du ha i LA.
     
    Last edited: 17. jan 2014
    Darkcho liker dette
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, det Ritz så meget oppegående ut. Prisen var ikke dum heller. Oppgradering gjøres på hotellet, eller mente du ved bookingen på siden? Har aldri vært i LA før, er dette å regne som "sentrum"? Vil anta det blir en tur ut på byn for å fjase litt også, hehe.

    Takker for gode tips! Bruke flere av Chicago tipsene dine @tommy777 , innertier!
     
    tommy777 liker dette
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    @Darkcho, hvilke datoer er det du skal? Har en bra kontakt og gode priser på Ritz. Send gjerne på PM

    For å være helt ærlig, selve LA er ikke greia for meg. Det er ett bra partysted og da må du bo WeHo, West Hollywood. Det er der det skjer mest. Masse se og bli sett.

    Marina Del Rey er mer rolig og du kan tasse til Venice Beach enkelt fra Ritz. Masse bra restauranter i området og enklere å komme seg rundt.

    Det er ikke akkurat mye å finne på, bortsett fra det Henning nevner over.

    Har en anbefaling til: http://www.petersen.org/ Et veldig bra bilmuseum dersom det er av interesse.

    Når jeg drar til LA er det for å henge med venner. Ellers foretrekker jeg området fra Huntington Beach, Newport Beach, Laguna Beach, Laguna Niguel. SIden dette er ditt første besøk, er selve LA selvsagt verdt det.
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Vi drar til LA pga dette fine United "salget" som var. Skal egentlig bare reise inn og ut derfra, men tenkte å ta 21-23mars i LA, resten i vegas/ørken/santa barbra.

    Får du en god rate på de datoene er vi nok ikke vanskelige ;) 3 personer på 1 rom.
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    PM sendt med pris
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Tips til hotel i Santa Barbra?
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.hotelsantabarbara.com/ er et kanonhotel. Vært med på Inside Luxury travel blant annet.

    Hotellet ligger midt i hovedstreeten i denne pitoreske og koselige byen.
    Prøv Palace Grill over gata. Kanonrestaurant. Husker enda deres crayfish popcorn som noe av det artigste jeg har spist.
    Besøk også en av vingårdene i området. De har alle tasting rooms!

    God
    Tur
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hyatt har akkurat tatt over ett hotell i Santa Barbara. Har ikke testet det ut enda.
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bare stemme i Tommy med at Ritz er kongebra. Det ligger jo ikke supersentralt i fht partay, men selve hotellet er supert.

    Selv mener jeg at hotellet med den absolutt råeste beliggenheten er The Georgian i Santa Monica, og så har de bare den smudeste verandaen med uteservering. Det er testet på bonusfeber også, men er ikke like moderne glam som Ritz. Jeg har nok litt sær smak. Kompisen min satt foten helt ned når vi skal på guttetur til sommeren. Ritz or nothing, sa han. Mens jeg selv velger The Georgian på neste LA tur om en drøy ukes tid. :)

    Downtown LA er ikke noe spennende. Der henger jeg også med nordlenningen.

    I Santa Barbara er det jo også et Four Seasons som skal være bra.

    Ellers ligger jo en av mine favoritt resorts i verden "like" ovenfor, nemlig Post Ranch Inn med sine klippehus og trehytter. Spitzenklasse. Men helt klart, litt weird det også
     
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med W oppe i Hollywood? Noen som har testet? Ligger vel greit til mtp party og slikt
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ville heller tatt Andaz i WeHo. W var slitt da jeg bodde der for 4 år siden
     
  14. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Om du først skal bo i Hollywood og skal på fest har du jo også The Standard. Ganske kult hotell og konsept, har selv testet det som ligger i Downtown.
     
  15. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,061
    Likes mottatt:
    5,945
    Bonuspoeng:
    183
    Hallo!

    Jeg trenger hotellanbefaling i forbindelse med tur til Los angelses i tidlig juli 2015, hvor jeg blir 6 netter for å utforske området. Jeg er medlem hos Carlson og Hyatt, ellers er andre kjeder som gir EB-poeng aktuelle. Jeg ser for meg å bruke maks. 10 k. Nærhet til offentlig kommunikasjon er ønskelig, men det skader ikke om det er mulig å bevege seg til fots i området.

    Jeg er fullstendig klar over at det er veldig tidlig, men jeg ønsker å se litt på mulighetene. Noen tips til både et område (Santa Monica har blitt nevnt ...) hvor jeg bør ha min "base" og konkrete hotell?
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde 6 netter på Sofitel i Beverly Hills i mai. Meget bra. Offentlig kommunikasjon er ikke det enkleste i den megabyen. Har du lappen anbefaler jeg en leiebil. Det kan faktisk bli vesentlig billigere, og ikke minst enklere.
     
    m.normann and Herlov like this.
  17. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,061
    Likes mottatt:
    5,945
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips; sjekker ut! Jeg håper å unngå leiebil, men skal sjekke opp litt nærmere.
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde samme tankegang som deg. Men det er bare til å glemme, i LA trenger du leiebil.

    Bodde på Marriott Marina Del Rey som hadde store fine rom, kort avstand til venice beach og deler av downtown. Flere gode restauranter for sjømat i nærheten også.

    Hertz har leiebiler på hotellet som er et plus.
     
    Hamburgersmauet liker dette
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Mange superbillige leiebilmulighter på LAX. Og egentlig ganske enkelt å navigere. Kjørte 6 dager uten GPS. Men mistet flyet til SFO....
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    6 netter på Ritz Carlton Marina Del Rey, bedre kjent som Fnatheim LA eller min favoritteiendom i området er innenfor budsjettet ditt.

    Du får prosen der til rundt 200-250 daler per døgn.

    http://bonusfeber.no/the-ritz-carlton-marina-del-rey-los-angeles/

    Leiebil må dessverre til i området og den eneste grunnen til å bo i WeHo eller Beverly Hills er dersom det planlegges mye partyaktivitet ;)

    I WeHo anbefales Andaz

    http://magicofmiles.boardingarea.com/2014/07/21/hotel-review-andaz-west-hollywood/

    Dersom du slitet med å finne gode priser, send meg en PM
     
    Last edited: 10. sept 2014
    Hamburgersmauet and Fnate like this.

Del denne siden