Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser på en reise hvor jeg skal fly for å fly. Et av alternativene er 8 legs, hvorav ingen mellomlandinger er mer enn 24 timer.
    Relevant reiserute er SVG-CPH-PEK-ICN-DEL-BKK-ZRH-CPH-SVG.
    Er det noen som har erfaring med hvordan dette prises med tanke på poeng?
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Du sier ikke noe om reiseklasse men hvis ett av leg’ene hver vei er Biz koster det 165.000 poeng t/r til Asia.
     
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Man flyr da ikke økonomi :)

    Men ja, her kan jeg vel streng tatt si at utreisen er SVG-CPH-PEK-ICN-DEL og hjemreisen er DEL-BKK-ZRH-CPH-SVG, så lenge agenten aksepterer routingen som en t/r India?.

    Jeg får prøve å booke det som en 8-legs enveisreise og se om det er noen smutthull med tanke på poeng pris. Enveis i sonen 'Europe Domestic' og 18,000 poeng :D
     
  4. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Eller droppe siste leg og kalle det en enveis SVG-CPH, men det kan være du ryker på en bitteliten smell for "most reasonable routing" :p
     
    Last edited: 22. nov 2023
    Rapolo liker dette
  5. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter med å finne noen bra alternativer til Singapore i biz nå som SQ ikke deler billetter med SAS.

    Noen som har bra tips på bra routinger som ofte åpner seg?

    Har funnet noe sånn "tjah", men da må jeg selv kjøpe en billett til Jakarta for å komme hjem.

    Tips mottas med takk
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    TK bør mogleg og er fin routing, sjølv om flighten fra IST går litt seint eller tidleg alt etter som ein ser det.
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaringsmessig går det fint å besøke First Class Terminal ved mellomlanding i FRA samme dag som man har ankommet med LH F. Forutsetningen er at man er i transit og skal videre med Lufthansa-gruppen.
     
  8. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det ser også slik ut basert på mine søk. Det vil vise seg, i verste fall er det vel bare å tusle inn på FCL på FRA igjen :)
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Det er heilt ok. Eg spurte på FCT ved utreise om eg kunne komme innom på heimreise då eg fauk BOS-MUC-FRA-BGO. BOS-MUC var i F, resten i øko.
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe før du skal fly ;)
     
  11. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Helt topp! :)
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Svarer meg selv: Kansellerte innen 24-timers fristen, og booket 3+2 istedet. Håper og tror det er enklere å oppgrader 2 eller 3 om gangen, enn alle 5.
    En umiddelbar bakdel med operasjonen var at de to som ikke reiser med meg (EBG) må betale for setereservasjon… o_O
     
  13. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor er det best tilgjengelighet i LH F? Er det FRA-MUC?

    Har en FRA-IAH snart, men lurer på om det er bedre å prøve å få til FRA-MUC (med dårligere routing) for å øke sjansene for F.
     
  14. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på hvor dette passer inn, ikke lounge tilgang spørsmål, men service spm :)

    Lander i BKK med F, skal videre med Biz. Jeg har bare 1.5timers transfer og BKK kan være et mareritt når hele europa lander samtidig.
    Får jeg fortsatt kjøre bil på BKK og first service?
     
  15. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Liten fyi ang. endringer av bonustur med Avianca.
    Om du gjør en endring til et Avianca fly på bookingen din har du bare 2(!) timer før billetten autokanselleres dersom den ikke billetteres. Vær obs på dette dersom dere gjør endringer (spesielt på kveldstid) og billetten legges i kø til backoffice.

    Dette er så liten tid at du må få agenten til å ringe backoffice mens du har dem på tråden. Dette er den korteste autokanselleringstiden jeg har vært borti.
     
    Finnks, Insomnia4u, 1884derby and 4 others like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Et spørsmål jeg ikke har funnet svar på:
    Vi har en reise i jan/febr som det er litt usikkerhet om vi kan gjennomføre (SAS-SAS-SQ (A380)-SQ-BR-BR-OS-SAS), den er også betalt med CT som går ut 31.12.23.

    Spørsmålet er, dersom denne blir avbestilt før nyttår er det da mulig å bytte denne CT-en over til neste bestilte reise i 2024 hvor en CT som går ut 31.12.24?
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Har du gjennomgående fly? Du blir møtt i flydøra så lenge du ankommer med TG F, men servicen er litt forskjellig avhengig av ruten videre. Golfbil er avhengig av hvilken gate.
     
    oddA liker dette
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke gjort det selv, men sett her og/el. i FB-grupper flere som har fått til å bytte om på hvilken CT som brukes på bookede billetter.
     
  19. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Det går fint å bytte hvilken CT som er brukt. Kan naturligvis variere avhengig av hvilken agent du møter på, men det er ingen teknisk sperre for å gjøre det.
     
  20. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om det er mulig å legge til en person på eksisterende CT og Star Alliance-booking? Eller må reisen avbestilles og bookes på ny, eventuelt egen billett på siste person?
     

Del denne siden