Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Ser på ruten BNE-BGO. På awardhacks får jeg opp hver for seg:

    2024-10-04 BNE-SFO-FRA, ankomst FRA 5/10 kl 9:45, UA hele veien.
    2024-10-05 FRA-MUC-BGO, avgang FRA kl 13:15. LH.

    Men når jeg søker BNE-BGO så dukker det ingenting opp. Er det noe åpenbar grunn til det? Kan denne ruten egentlig bookes hvis jeg ringer inn?

    Forøvrig hvis noen andre har merket seg noen greie ruter til BNE er jeg interessert. Veldig begrenset muligheter når det er kun BR og UA av *A som har bestillbare billetter inn til BNE, og BR-ruten klaffer ikke med noen av avgangene østover (som jeg klarte å finne).
     
  2. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har funnet en reise som passer ville jeg gjort følgende om reisen er viktig for deg.
    1. Booke BNE-SFO-FRA på nett.
    2. Ringe inn for å legge til FRA-MUC-BGO, om ikke det er mulig så kan det godt være agenten finner andre alternativer. Eller du kan ringe inn å prøve på nytt. Koster dog 150kr i endringsgebyr.

    Hvis du har is i magen og ønsker å spare 150kr i endringsgebyr så ringer du inn når sas har åpent og ber om å få booket hele reisen. Du risikerer dog at noen snapper BNE-SFO-FRA før deg.
     
    coccifera and Insomnia4u like this.
  3. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Nå ser jeg mest bare på ruter som kan bookes i framtiden når datoene jeg ønsker blir sluppet. Men fint å vite at den kan sannsynligvis bookes ved å ringe inn. Lurte egentlig mest på hvorfor den ruten ikke dukker opp når man søker hele strekningen.
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Sas-siden har noen begrensninger det er greit å være klar over. Feks:
    - ikke så god på å finne connections fra større flyplasser og til Norge
    - viser ikke stopover på utreise. Feks utreise til FRA kvelden før, og videre langstrekk dagen etter
    Hvorfor? Nei, får si som Vidar Theisen; «det bare er sånn»
     
    coccifera, 1884derby and SirH00D like this.
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok origin-destination igjen. Det kan åpne seg C OSL-MUC/FRA når man skal videre i F. Isåfall er det jo ikke sikkert at "posisjonering" til FRA/MUC er nødvendig og at man heller kan velge den backupflyvningen man helst vil fly når man booker en reise lenge på forhånd.

    Jeg har også lagt merke til at man nå kan søke mixed class på awardfares.com (med de FFP-filterne som støtter det, noe som ikke inkluderer SAS) og dermed få treff i F på for eksempel OSL-JFK. Om det er samme forhold mellom antall ledige seter i F som vises og sannsynlighet for ledige seter for eurobonus når man søker OSL-JFK kontra feks MUC-JFK vet jeg ikke, men det kan jo være et nyttig verktøy i noen sammenhenger.
     
    holmen liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,839
    Bonuspoeng:
    293
    Må nesten være noe sånt. Eller at de ikke tillater at folk reiser i ECO til MUC når de skal videre i F. :D
    Sjekket på forhånd om det var noe ledig, og det var to ledige seter i Biz, så jeg fikk ett av de.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Ooops jeg kopierte @holmens post. Ingen first på meg denne gangen..
     
    holmen and Schlandy like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,839
    Bonuspoeng:
    293
    Men, skal du enveis til EWR? ;)
     
    indahla liker dette
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Betaler du jobbreise med poeng...?
    Hilsen Herr Nysgjerrig
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    SE PÅ KARTET :D Flaks at poengsummen var lik.

    Som regel ikke, men faktorer som komfort, mye bagasje og reisetider gjorde at det ga mening i dette tilfellet. Emirates skal ha 4500kr for en ekstra 20kg koffert t/r og tror det var Turkish som tar 261kr kiloen hver vei.
     
    holmen liker dette
  11. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan får du kjørt poeng som utlegg på reise i forbindelse med jobb?
     
    indahla liker dette
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra østkysten i USA :) Jeg har plutselig behov for å endre på en bonusbestilling m/CT som jeg har til neste år. Hvordan er erfaringen deres med å ringe det amerikanske eurobonusnummeret for å endre på CT bestillinger??
     
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Har snakka med USA fra Norge for og sikre bilettar/endringar og fått utmerket service. Men det blei sent til back-office for bilettering.
     
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Har ringt dem 3-4 ganger for å sikre billetter som plutselig ble tilgjengelig nattestid. De var overveldende positive og imøtekommende (som amerikanere flest), men de kan absolutt ingenting om dette. Trykker på knapper og drar i spaker som villmenn, men det blir bare surr. Har enda til gode å få noe fornuftig hjelp derfra.
     
    Hanen, Insomnia4u and Cumulus like this.
  15. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    267
    Likes mottatt:
    1,645
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser til Washington på bonusreise idag, med retur med Lufthansa business. Ser i dag at det er kommet ledig et First sete på returflygningen, men SAS lar meg ikke ombooke til dette siden reisen starter idag. Er dette vanlig og noe en kan omgå på et vis?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Endringer kan gjøres inntil 24 timer før avreise (på første flight). I praksis pleier det å si hele dagen i forveien.
     
  17. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    267
    Likes mottatt:
    1,645
    Bonuspoeng:
    93
    Aah, kjipern. Da må jeg holde ut i Business. :p
     
  18. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant akkurat ledige first-seter hos LH, som også agenten fant da jeg ringte inn. Alt skulle være OK, men bookingen er fortsatt ikke endret i SAS-appen fra business til first.

    Er det vanlig at dette tar litt tid, eller burde jeg ringe tilbake?
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,839
    Bonuspoeng:
    293
    Det tar litt tid. Samme hos meg på lørdag da jeg endret fra biz til F. Etter en time(?) så jeg at poengene var trukket, og en stund etter det var også endringen gjort i app, og jeg kunne velge seter.
     
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk SAS.no da står det rødt øverst at biletten din ikkje er ferdig enda? Sannsynligvis er den sendt til back office.
     

Del denne siden