Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for det. Har forsøkt å søke opp all tilgjengelig informasjon og hadde egentlig slått fra meg 2x ANA F, men så så jeg plutselig denne:
    upload_2023-11-7_7-59-37.png
    .. og da tenkte jeg at jeg måtte spørre. Jeg har også søkt en gooood del med awardfares og seats.aero og jeg har aldri sett 2x first noe long haul bortsett fra avreise innen 2 dager.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Her har jeg rett og slett hatt flaks. Mønsteret til ANA er slipp av opptil 2 seter per avgang, 355 dager i forveien. Disse plukkes som regel opp før SAS kundeservice åpner, så eneste mulighet for oss er å snuble over seter som frigjøres når andre avbestiller.

    I motsetning til Lufthansa legger ANA aldri ut flere bonusbilletter i F tett på avgang for å fylle opp kabinen.
     
  3. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Ah takk for info. Når du sier utenom SAS kundeservice så mener du i tidsrommet 01-07? Uavhengig av det har jeg flere ganger prøvd å sette opp alerts på 355dager fram i tid på awardfares for å se om den plukker opp noe, men som sagt aldri funnet noe :|
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ANA legger ut billetter 0900 JST. På populære avganger forsvinner disse før tjenester som AwardFares rekker å fange opp setene.
     
  5. Netrom

    Netrom Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Er det deres erfaring at Awardfare-reiser stort sett også er tilgjengelige når dere ringer for å booke turer? best å ringe eller booke på SAS nettsider?
     
  6. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,641
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til forumet! Hvis du velger SAS Eurobonus FFP (Frequent Flyer Program) på Awardfares, er billettene du finner stort sett alltid tilgjengelig for booking. Hvis du har diamantstatus er det bare å ringe inn. Hvis ikke sparer du gebyr ved å forsøke å booke på nettsiden først. Dersom dette feiler (helt normalt) kan du ringe inn uten å betale gebyr.
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    For rundt et år siden så lagde jeg et script som automatisk sjekket Air Canada Aeroplan sitt billettsøk når billettene slippes klokka 09:00 japansk tid. Det kan slippes et eller to seter LHR-HND tirsdag, onsdag og torsdag, men disse forsvinner i løpet av noen få sekunder til to minutter. Resten av uka slippes det ett eller null seter som forsvinner like fort. For HND-LHR ser det ut som man lettest finner 2F på lørdag.

    Nå som vi er tilbake på vintertid så er klokka 09:00 japansk tid klokka 01:00 norsk tid, så har man gullkort så er det teknisk mulig å ringe kundeservice rett før de stenger klokka ett og be agenten sjekke akkurat da. Mener det er minst en på forumet som har fått det til. Men agenten må som sagt være rask..
     
  8. Netrom

    Netrom Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for det :)
    Jeg har sjekket Awardfares flere ganger og har sjekket StarAlliance booking for poeng på SAS siden men de kommer ikke opp. Og når jeg ringer de er det heller ingen ledig, selv på de rutene jeg nevner. Skjønner det kan komme an på personen en treffer på tlf :) Kanskje lurt å ringe flere ganger ?
    Var ute etter Business til BKK eller SIN
     
  9. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
    Slippes ANA C på samme måte, og er det i så fall mer realistisk å få tak i disse?
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    ANA C er mye lettere og det er til tider greit med tilgjengelighet opp mot avreise.
    Ligger f.eks 3x ANA C (The room) tilgjengelig på LHR-HND om en uke
     
    Thomas123 liker dette
  11. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,641
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Det er som nevnt viktig å velge kun SAS. Eurobonus. Legger du til f.eks. United får du opp mye som ikke kan bookes for Eurobonuspoeng. Dersom du har gullabonnement får du også bare opp resultater som er inntil en time gamle. Billettene du finner kan dermed være booket allerede. Med diamantabonnement har du sanntidssøk.

    Hvilke selskaper har du funnet billetter med? TK kan være litt kranglete med såkalt "waitlist".
     
  12. Netrom

    Netrom Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3

    Takk for svar :)
    Det var for et pr uker siden jeg ringte inn. Da var det flere ledige fra CDG, FRA og CPH - BKK på awardfare. Stort sett Thai tror jeg det var, og en Lufthansa fra FRA. Men da jeg ringte inn fant de ingen ledige. Noen har nevnt det kanskje er Biz ut fra OSL som er problemet, men da de sjekke alt.
    Blir nok Januar tur nå om jeg finner billetter :)
     
    Last edited: 07. nov 2023
  13. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Har gjort det samme før for å få tak i billetter til fotballkamp :D
    Har du github (eller tilsvarende) link?
     
  14. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    [Moderator, slett gjerne hvis dette ikke hører hjemme her] Av mangel på bedre sted (passer vel ikke helt inn i verken kjøp/salg av poeng-tråden eller avbestilling av SAS C-tråden) prøver jeg her. Har 4 PAX OSL-CPH-HND i C 8. mars. Booket med FP4. Selges for 14 500 (+ gebyr for navneendring hvis ikke solgt innen 0900 8. november 2023). Har alt for mange poeng, og håper derfor å selge "poeng" på denne måten.
     
    Cumulus liker dette
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det var bare noe jeg kjapt lagde som tok en screenshot av nettsiden klokka ett på natta. Har ikke lagd noe som faktisk bestiller billettene, og dette er jo også Aeroplan der jeg uansett ikke har noen poeng. SAS har ikke noe tilsvarende for First o_O

    Dessuten hadde jeg vært mer forsiktig med noe tilsvarende nå.. Air Canada har startet å slå ned på tjenester som automatisk bestiller billetter
     
  16. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble faktisk 750,-, ettersom det var en ren SAS-reise i utgangspunktet. Fremtidige endringer ville bli 150,- ifølge agenten.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer. En ren SAS booking er jo dyrere å gjøre endringer på. Det framstod av teksten som du ville flytte fra Lh c. Dermed *A betingelser som du må forholde deg til fremover. Og ikke flere forandringer i poeng heller. Hvis du nå ikke booker om til F.
     
    Mavo liker dette
  18. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Tanker om THAI 787 C kontra Turkish A350 C? Har billetter med Thai hjem fra Bangkok neste år, men det har dukket opp mulighet for Turkish. Vil kreve en liten posisjonering, men det gjør egentlig ingenting. Aldri flydd noen av de før.
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har reist med Thai A350 og Turkish B787 i C og synes ikke det var store forskjeller i flyopplevelser, jeg vet at du spør om omvendt.
    Den store forskjellen var servicen og der var Turkish absolutt best, både mat og besetning.
     
    Kidnet liker dette
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har rett og slett skrevet feil..
    Skal være IST-TPE-DAD med TK og BR. Rettet i innlegget nå.
     
    cire913 and Lars J like this.

Del denne siden