Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men bruker så og si utelukkende https://awardhacks.se/Star denne henter tilgjengeligheten fra SAS sitt Star Alliance søk, og har fordelen at du kan søke 7-14 dager av gangen.

    Husk at du gjerne må søke leg for leg...
     
  2. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    858
    Likes mottatt:
    2,701
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det er mulig å bestille for barn under 5 på egen billett uten voksen. Dvs. du må nok bestille 1 voksen og 1 barn i lag på hver måte.
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Kva destinasjonar og tidspunkt er det du leitar etter business billettar til og som du ikkje finn til?
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Det går ikke å kombinere disse til en booking, de må bookes på to separate PNR. Og som @Nordlands sier så må barn være på samme booking som en voksen. Dere kan be SAS kundeservice skrive et notat i hver av bookingene som kobler de sammen. Dette kan hjelpe med å holde dere samlet hvis en av flyvningene skulle bli kansellert, men det er ingen garantier.

    Barnet under 2 går som infant, så det trenger bare å være tilknyttet bookingen til en av de to voksne uavhengig av om det er for bonus eller cash. Det trenger ikke være ledige bonusbilletter engang og det skal ikke koste noe ekstra (bortsett fra kanskje en liten slant i avgifter). Dette forutsetter såklart at dere er komfortable med å ha dette barnet på fanget. Barnet får ikke egen setereservasjon og det er ikke alltid man har flaks og setet ved siden av er ledig.
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    På ordinære billetter betaler man 10% av voksenpris for spedbarn på fanget, så er litt ekstra å spare med spedbarn på bonusbillett.
     
    Cumulus and Jorge like this.
  6. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    812
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Leter ikke etter noe spesifikt nå. Bare aldri funnet noe så lurte. Men kan prøve leg for leg da:)
     
    vippern liker dette
  7. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Brant inne med en CT ifjor og siden det ikke ser ut til at jeg får gjentatt sommerens suksess med SAS i biz til Japan (Bangkok hadde også funket), så tenkte jeg å prøve å få brukt en i år på en tur til Asia.

    Drømmen er til Hong Kong siste halvdel av Juni med retur fra Singapore 14-20 dager senere, men er åpen for det meste.

    Har fulgt disse CT trådene med et halvt øye de siste årene, men mye jeg tydeligvis ikke helt forstår, eksempel:

    Finner OSL-LHR i Business:
    upload_2023-10-31_12-58-9.png

    Også LHR-BKK kommer opp:
    upload_2023-10-31_12-58-35.png

    Men ikke OSL-BKK, da får jeg bare øko:
    upload_2023-10-31_12-59-13.png

    Sikkert en fornuftig grunn til dette som noen her kan opplyse meg om :)
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183
    Mener og ha lest ett sted her inne at SAS sin søkemotor ikke viser sammenhengende reiser som innvolverer en layover på over 10timer ?

    Reisen du viser til bør la seg bestille over tlf

    Forøvrig endel ledig via VIE til HKG i slutten av Juni

    Skjermbilde 2023-10-31 131237.png
     
    Last edited: 31. okt 2023
    Trent600 and GlennDi like this.
  9. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat den dagen er det mange muligheter, jeg tok bare med den første avgangen, men er fire, alle med ledig Business, så er tydeligvis ikke lengden på layover som er problemet her

    upload_2023-10-31_13-15-3.png

    Takk, har så vidt sett det, men er til dels det samme tullet med flight fra Oslo og bare prøver å få litt oversikt over hva jeg kan finne via søk på nett og hva man må ringe inn for.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,842
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper det er fordi det er Plus hos SAS, som ikke er business. Så da kommer de ikke opp i søket på SAS.no. Kanskje?
    Du kan uansett ringe inn og booke det på telefon.
     
    Trent600 liker dette
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har origin&destination-restriksjoner på en stor del av bonusbillettene som ligger ute, i likhet med Lufthansa. Agentene kan ofte jobbe seg rundt dette ved å plukke segmenter i riktig rekkefølge, men det forutsetter at flyvningen videre ut fra LHR ikke har egne restriksjoner.
     
    Trent600 liker dette
  12. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen mulighet for å finne ut av det på egenhånd eller må man ringe inn for å finne ut av disse restriksjonene?

    Og vet agentene hva som er riktig rekkefølge?
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan gjøre litt gjetninger basert på hvilke kombinasjoner som dukker opp sammen i søk på sas.no.

    Jeg har ikke inntrykk av at agentene har innsyn i hvilke restriksjoner som gjelder, annet enn at søkeresultatene deres varierer med hvilke flyvninger som allerede ligger i bookingen.
     
    Spielhaug liker dette
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Artige greier:
    Jeg har en reise fra YVR til FRA 26.09.24 som lander kl 11, videre til BGO kl 21:10.
    I dag er SAS flygninger blitt tilgjengelig og da dukker det opp på SAS.NO en flygning kl 12:40 med LH-CPH og videre med SK til BGO. Det bekreftes på Awardfares at den er tilgengelig.
    Har ringt til 2 ulike agenter og begge hevder at den flygningen ikke finns, den siste kontaktet til og med support og kom tilbake med beskjed om at det var en feil på hjemmesiden .....

    Får prøve igjen litt senere ...
     
  15. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    prøvde du å fortelle dem at flyet fra FRA til BGO via CPH som er avgang 12:40 og ankomst 18:20?
    eller ba du dem søke etter FRA-CPH og CPH-BGO?
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fortalte flightnummer pluss avgangstider og ankomsttider!
     
  17. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    noen ganger det finnes ikke når de søker på en og en flyvning. du kan prøve å fortelle dem å søke bare en gang fra FRA til BGO som flyet skal fly via CPH som er avgang 12:40 og ankomst 18:20. håpet det funker
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Det prøvde jeg også ....
     
    cire913 liker dette
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som at du har funnet bonusseter med restriksjoner som gjør det de ikke kan kombineres med eksisterende segmenter. For å validere dette kan du prøve å spørre om de ser flyvningene om de starter en ny booking.
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer med LH til FRA
    Kan bestille dem separat på nettet
    Prøver igjen i morgen
     

Del denne siden