Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183

    Ser ut som det går ett Lufthansa fly direkte og ett SK fly via CPH som du kan be om å bli booket om til, mest sannsynlig får du nei om det ikke finnes ledige bonusbilletter på disse.

    Dette er ikke i tråd med Eu261, men du må regne med ta det til forliksrådet for å evt bli booket om til disse flyvningene..


    Personlig ville jeg etter å ha fått ett nei fra SAS fulgt med om det dukket opp bonusseter for disse flyvningene og evt booket om da.

    Om det ikke skulle dukke opp noe og du får en overnatting i FRA, så kan du be SAS dekke denne på grunnlag av at de ga deg en ekstra utgift(overnatting)ved å ikke følge EU261, dette gjorde jeg med hell senest i sommer..
     
    Cumulus liker dette
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Har du noko tankar på kor du skal på ski? Har sjølv bilettar til Japan i Februar.
     
  3. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    1,192
    Bonuspoeng:
    83
    Har ennå ikke virkelig sjekket akkurat hvor som blir best, men har hørt at Niseko skal være veldig bra så tror det blir der. Er cirka to timers togreise fra Sapporo.
     
    snus_mumrikken liker dette
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Booket nettopp OSL-LHR-BKK-LHR-OSL i SK plus og TG biz, men må av en eller annen grunn betale for setevalg på SK OSL-LHR og LHR-OSL. Trodde det var sånn at EBG/EBD ikke trenger å betale?

    Noen annen løsning på dette enn en ny telefon til SAS?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Trenger ikke å betale for det. Er du sikker på at statusen ligger i billetten?
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket nå og der er feilen. Men jeg får opp en feilmelding når jeg vil legge inn EB-nummert, så da får jeg vel ringe inn i morgen igjen. Uten status på bookingen kommer jeg vel heller ikke inn i noen lounger.
     
  7. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Prøv å logge på sas nettside og legg til eb-nummeret på hver flyvning (På enkeltflyvninger funksjon)
     
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde du kunne se meg nå ville du sett et stort spørsmålstegn. Jeg får bare opp hele bookingen på sas.no
     
  9. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vet ikke hva du mente?

    Men du kan fikse det på følgende måte:
    - Logg inn på SAS med Web (ikke i appen på telefon)
    - Velg "mine bestillinger"
    - Velg bookingen
    - Scroll ned og du vil se "bonusprogram", klikk "rediger bonusprogram".
    - Velg "på enkeltflyvninger" (den "på alle flyvninger"-delen vil kanskje ikke hjelpe deg) og legg deretter til eurobonusnummeret ditt, f.eks. EBGxxxxxxxxx på alle flyvninger. Trykk deretter lagre og sjekk.
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Scroll ned til "Rediger bonusprogram", så velg "På enkeltflyvninger". Legg da inn på en og en, eventuelt en og så lagre, en og lagre osv.

    Loungene kommer du vel stort sett inn i med Plus og Business, men kanskje ikke gullstua f.eks :)
     
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Og da funket det gitt. Takk for hjelpen. :)
     
  12. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært ute av gamet en stund, men kan du forklare meg hva "Wien-trikset" går ut på? Har jeg skjønt det rett at det kommer mer tilgjengelighet med LH-gruppen ved søk fra eller til VIE? Jeg leter etter retur SFO-ARN og finner ikke biz hele veien med LH, men når jeg søker til VIE finnes det C SFO - MUC. Denne flighten passer perfekt med en videre connection MUC - ARN som også har tilgjengelighet når du søker dette som enkeltsegment. Vil det være mulig å booke til VIE, for deretter å endre fra MUC - VIE til MUC - ARN?
     
  13. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det er akkurat denne fremgangsmåten som blir omtalt som "VIE-trikset". Det er mye bedre tilgjengelighet med Lufthansa Group om du starter eller avslutter i VIE, og med litt agentrulett bruker det å gå greit å få fjernet VIE stoppet. Booket selv 4 pers med denne fremgangsmåten i helgen. Det tok 5 forsøk før jeg traff rett agent som fikset en meget fin routing. Forrige gang jeg brukte VIE-trikset tok det bare 2 forsøk, så det er litt variabelt hvor tålmodig du må være.

    Vær obs på at når hovedlegget, f.eks. SFO-MUC i ditt tilfelle ligger inni i bookingen så vil ofte tilgjengelighet på connecting legs være litt endret. Dette kan omgås ved å starte med connecting legs(MUC-ARN), og så legge inn SFO-MUC-VIE, og så fjerne MUC-VIE.
     
  14. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    OK, har du noen ide om hva som er sperren? Noe man kan veilede agenter gjennom for å finne ruten?
     
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Denne er interesant. Vanligvis/tidligere pleier LH å ha bedre tilgjengelighet om begge flighter er LH, altså SFO-MUC-ARN. Men du tenker kanskje på når en kombinerer ulike selskap med LH?
     
  16. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    I mitt tilfelle var det LH på long haul og LH på ønsket connecting flight. Men når long-haul lå inne i bookingen så ikke agenten samme tilgjengelighet som meg lengre, men fant en enda bedre connecting flight som også var med LH.
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man få kundeservice på tlf til å merge bookinger og PNR (her er tanken at min kusine og typen og deres 2 barn skal reise på poeng BGO - ALC og ungene bestilles på separat billett utenom for cash). Lar dette seg gjøre? Ene barnet er under 2, det andre er 7.
     
  18. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    812
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen her inne som NOEN gang har funnet C billetter på Star Alliance søk?
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,842
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, reiser med Star Alliance i C flere ganger i året, funnet og booket på Star Alliance-søket på sas.no.

    EDIT:
    Eller, det er I, ikke C. Men biz.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Bruker det hele tiden, finner masse billetter.
     

Del denne siden