ohh jeg beklager, sjekket nettopp på SAS nettside og awardhacks nå. det kommer tilbake nå Thai Airways direkte fra BKK til SGN og tilbake. denne ruten ble avsluttet en stund
SAS har lagt ut en del award billetter til/fra Nord Amerika i september 2024. Stort sett EWR, JFK, ORD, YYZ men også litt IAD og BOS. Fra SFO og LAX er det kun retur. Stort sett 2 billetter i Business per avgang.
Godt tips! Ja, jeg så faktisk at det var en del leding til LAX via VIE fra midten av august Ja, det er jo absolutt mulig. Så lenge man ikke har barn i skolealder er det jo mye lettere å være fleksibel. Akkurat nå skulle jeg gjerne sett at SAS ikke hadde innført endrings- og avbestillingsgebyr. Blir mye ekstrakostnader.
Det er med all sannsynlighet Lufthansa som styrer tilgjengeligheten slik, ikke SAS. SAS kan i utganspunktet ikke overkjøre tilgjengelighet (til det bedre), married segments og O&D fra andre selskapers bonusprogrammer enn det de respektive selskapene selv tilbyr. LH får på denne måten solgt noen flere bonusseter, samt den østerrikske og tyske stat får noen kroner mer i kassen i skatter og avgifter. Tror vi skal være ganske takknemlige for dette smutthullet. Det utgjør en ganske vesentlig forskjell i tilgjengelighet på billetter.
Klarte endelig å booke Oslo til Sydney. Oslo - Frankfurt LH business Frankfurt til Boston LH first Boston til New York UA ECO med 6 timer opphold. New York til Washington UA ECO. 12 timer i Washington. Washington til Haneda ANA Business 7 timer i Tokyo. Handea til Syd ANA business. Retur SYD TIL BKK Kjøpt i tillegg. BKK til London Thai business London Oslo med SAS. Hadde det ikke vært for at jeg måtte fly via New York for å komme til Washington kunne jeg ha fått SYD BKK med thai i business. Så jorden rundt er fortsatt mulig.
Slik det er presentert er det er en OJ OSL-SYD, BKK-OSL. Regnestykket til @Upsaker skal være riktig. 272,5k poeng. Selv hadde jeg gått for LHR-OSL på egen billett for å slippe risikoen om det skjer noe med OSL-FRA og hele reisen ryker.
Selvsagt. Så meg blind på 6 leg på utreise men går vel vanligvis greit så lenge man holder seg innenfor 8 totalt.
272000poeng stemmer. Jeg ville foreslå å ta lhr Oslo men dama i telefonen mente at jeg måtte starte og avslutte i Oslo. Brukte ikke mer energi på det. Det som var teit var at jeg fikk bagasjen min både i Boston og Washington. Må sjekke inn på nytt for SYD i morgen.
Et dilemma, som jeg gjerne vil ha innspill på fra den gode gjengen her. Har booket en reise SVG-FRA-ORD tur/retur. Bookingen er i økonomi, men sjansene for ledige business begge veier er ganske store, og faktisk en viss mulighet for LH F én av veiene. Så fant jeg nettopp et alternativ: SVG-OSL-ZRH-YYZ-MSP-ORD der siste leg gjør at jeg får 20t i MSP, som passer utmerket for å ha et møte. SVG-OSL-ZRH-YYZ er med Air Canada i business. Retur er samme som første booking, og jeg er altså på åtte legs, og kun én lang layover på ca 20t. Den bør vel gå? Men hvordan er AC på business? Eller skal jeg satse alt på LH F og heller kjøre til MSP (cirka seks timer hver vei)....
Jeg fløy AC biz i 2021 (A330) og var meget fornøyd med det. Men hvis alternativet er LH F og FCT i FRA, så vil F være bedre. Kan du ikke bare booke om, og så ta LH F dersom det dukker opp nærmere avreise?
Jo, vurderer det. Mulig en annen reiserute kan være aktuell også. Driver og sjekker litt. Men: LH F vil jo gi meg 12-13 timers kjøretur på cirka ett døgn, som frister litt lite.
Hadde lett flydd AC for og sleppe den køyreturen, men hadde sjølvsagt fulgt med på andre mogleghetar. 12-13timar på gode men kjedelege vegar i USA hadde eg ikkje gidda.
Jeg blir 13 dager i Japan planlegger også noen dager skitur til Sapporo. Kan godt skrive reisebrev om folk her er interessert i det.
God kveld folksens Jeg har booket en tur til Japan våren 2024 i biz og det var opprinnelig en liten melkerute (OSL-FRA-HND-FRA-MUC overnatting i MUC MUC-VIE-CHP-OSL). Booket bonusturen i håp om å finne ny billetter uten overnatting, og det kom jeg over i august i år. Endte med (OSL-FRA-HND-FRA-CHP-OSL) uten overnatting. Dessverre kansellerte SAS (FRA-CHP-OSL) i går og satt opp et forslag med overnatting i FRA med fly neste dag (FRA-CHP-OSL). Det er ikke helt krise, men vil helst reise hjem samme kveld. Lander på FRA 18 april 2024 kl 19 med LH. Hvilke rettigheter har vi i disse situasjonene? Har dere noen tips?