Booket en (siste?) CT-reise i helgen, og blir nå avkrevd betaling for setevalg. Utreisen går OSL-CPH-FRA-BKK, og på begge de to første legs (med SK i eco) dukker det nå opp kostnad på 59/99 pr sete. På hjemreisen blir det også et par SK-legs fra AMS, men på disse gikk det greit å velge sete, uten kostnad (disse var i Plus). Er EBG, så da burde vel sete på SK-leg'ene kunne velges kostnadsfritt?
Skjønner. Får ta en mail til bolaget og håpe det fikser biffen. (Stusser over at det allerede ligger markert som "SK FREQUENT FLYER SKEBGXXXX..." i bookingbekreftelsen, på alle legs, men som alltid: SAS IT works in mysterious ways...)
Ja, det ble fikset gjennom chat'en. Fikk ingen forklaring på hva som var gått galt, men er uansett blid&fornøyd nå. Ja, det ligger der i alle fall nå, vet ikke om chat-Rebecka la det til for en kvart siden.
På min siste CT-reise var det ingen som klarte å legge inn EB-nummeret.. Hverken SAS EBD-chat eller meg selv via de forskjellige relevante nettsider, hverken overordnet eller på enkeltsegment.. Forsøkte ved innsjekk og ble stoppet i døra på gullstua fordi jeg ikke hadde gull.. Veldig merkelig.. Men det funket på medreisende plutselig.. Så der var det *G på billetten...
Open Jaw? Er det mulig å ha open jaw på følgende: Utreise OSL-MUC-IST-BKK-MEL Retur: HKT-BKK-IST-ARN-OSL Spørsmålet er, er avstanden for stor mellom MEL og BKK?
Dette skal være OK etter de fleste definisjoner, da "jaw-en" (MEL-HKT) er mindre enn korteste reiste strekning (HKT-OSL). Slikt håndheves uansett manuelt hos SAS og varierer litt med geografikunnskaper ol. http://www.gcmap.com/mapui?P=osl-mel,+mel-hkt,+hkt-osl
Har en fin rute fra over dammen med mellomlanding i MUC på vei hjem. Lander 1330. 1535 går det et fly videre til Oslo med 18 ledige bonusbilletter i systemet (sas.no og awardfares) og det finnes også ledige bonusbilletter på mange andre avganger til OSL via ARN og CPH. Bestillingen ble satt opp med mellomlanding CPH 22:00 og videre hjem 2255, da den originale reisen ble bestilt med utgangspunkt VIE og jeg var happy bare med å få endret fra VIE til OSL. Når jeg ringer inn for å endre til tidligere avgang så ser ikke agentene disse bonusbillettene. Holdt på noen uker nå... Noen tips? Har ikke nok poeng til å legge ut for 4 separate billetter og så "lime" dem sammen med CT om det hadde vært en mulighet
Er det LH som flyr den? Jeg har i hvert fall strevd veldig med å få booket LH som tilslutningsfly mellom OSL og FRA. Ser enkelte spekulerer i en origin/destination-begrensning, det ville stemme bra.
Jeg fikk ikke booket FRA-OSL med LH i dag etter BKK-FRA med TG, uansett om det ble lagt inn først eller sist. Eksisterende booking så jeg kunne ikke prøve på en ny booking.
Stemmer det, Lufthansa som flyr alt jeg har spurt agenten etter. Ser det er en tidligere mulighet via Brussel med SN og videre til OSL på en SK flight så forsøker den i morra
Så dette er det samme som vi har sett før? At LH tilknytningsfly i C ikke lar seg kombinere med ikke-LH longhaul? Bare at nå finner ikke agentene økonomibilletter heller?
Ja, det stemmer. Har vært slik en stund nå. Fungerer ikke å fikse på eksisterende booking heller, man må slette og legge inn på nytt. Hadde et par agentrunder i forrige uke. Må begynne med LH flight, hvis ikke finner de den ikke.
Funker ikke alltid med LH flight heller. Jeg har OSL-FRA-HND-FRA-OSL, med overnatting i FRA begge veier. Det er ledige LH-billetter med direkte-flighter samme dagene, men de finner ikke folka hos SAS. Kan booke separat, men det gidder jeg ikke. (Flyet til FRA går uansett så tidlig at vi må overnatte på OSL, så da gjør det ikke noe med overnatting på FRA. Men på hjemreisen kunne vi godt ha sluppet overnatting.)
Det er vel ikke utenkelig at LH har O&D-begrensninger på short-haul på samme måte som de har på long-haul via VIE. Frustrerende, men det begynner etterhver å bli velkjent. Min erfaring er også at det virker enklere å få til LH short-haul på nybestillinger enn endringer.
Vet du om det vil hjelpe å slette hele returen først og starte fra scratch? Utreisen må jeg nesten beholde.