Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Det finnes noe TK C long-haul, men det er særdeles lite å finne.
    F.eks. IST-SGN 24.06 og 29.06
     
    Omaniac liker dette
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Booka også forrige veke KTM-IST-OSL 01.06
     
  3. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,074
    Likes mottatt:
    7,054
    Bonuspoeng:
    183
    Booket en (siste?) CT-reise i helgen, og blir nå avkrevd betaling for setevalg. Utreisen går OSL-CPH-FRA-BKK, og på begge de to første legs (med SK i eco) dukker det nå opp kostnad på 59/99 pr sete. På hjemreisen blir det også et par SK-legs fra AMS, men på disse gikk det greit å velge sete, uten kostnad (disse var i Plus).
    Er EBG, så da burde vel sete på SK-leg'ene kunne velges kostnadsfritt?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,848
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper EBG ikke ligger inne i bestillingen. Skjer overraskende ofte.
     
  5. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,074
    Likes mottatt:
    7,054
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner. Får ta en mail til bolaget og håpe det fikser biffen.
    (Stusser over at det allerede ligger markert som "SK FREQUENT FLYER SKEBGXXXX..." i bookingbekreftelsen, på alle legs, men som alltid: SAS IT works in mysterious ways...)
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,848
    Bonuspoeng:
    293
    OK, da vet jeg ikke om det er det som er feilen. Man, du skal uansett få velge sete i Go som EBG. :)
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ligger EB-nummeret også inne om du slår opp reisen på https://www.sas.no/managemybooking/?
     
  8. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,074
    Likes mottatt:
    7,054
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det ble fikset gjennom chat'en. Fikk ingen forklaring på hva som var gått galt, men er uansett blid&fornøyd nå.:)

    Ja, det ligger der i alle fall nå, vet ikke om chat-Rebecka la det til for en kvart siden.
     
    holmen liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    På min siste CT-reise var det ingen som klarte å legge inn EB-nummeret..
    Hverken SAS EBD-chat eller meg selv via de forskjellige relevante nettsider, hverken overordnet eller på enkeltsegment..

    Forsøkte ved innsjekk og ble stoppet i døra på gullstua fordi jeg ikke hadde gull.. Veldig merkelig..

    Men det funket på medreisende plutselig.. Så der var det *G på billetten...
     
    holmen liker dette
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Open Jaw?
    Er det mulig å ha open jaw på følgende:
    Utreise OSL-MUC-IST-BKK-MEL
    Retur: HKT-BKK-IST-ARN-OSL
    Spørsmålet er, er avstanden for stor mellom MEL og BKK?
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Dette skal være OK etter de fleste definisjoner, da "jaw-en" (MEL-HKT) er mindre enn korteste reiste strekning (HKT-OSL). Slikt håndheves uansett manuelt hos SAS og varierer litt med geografikunnskaper ol.

    http://www.gcmap.com/mapui?P=osl-mel,+mel-hkt,+hkt-osl
     
    Flymunda and Eddie47 like this.
  12. Trippeltrumf

    Trippeltrumf Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Har en fin rute fra over dammen med mellomlanding i MUC på vei hjem. Lander 1330. 1535 går det et fly videre til Oslo med 18 ledige bonusbilletter i systemet (sas.no og awardfares) og det finnes også ledige bonusbilletter på mange andre avganger til OSL via ARN og CPH.

    Bestillingen ble satt opp med mellomlanding CPH 22:00 og videre hjem 2255, da den originale reisen ble bestilt med utgangspunkt VIE og jeg var happy bare med å få endret fra VIE til OSL.

    Når jeg ringer inn for å endre til tidligere avgang så ser ikke agentene disse bonusbillettene. Holdt på noen uker nå... Noen tips? Har ikke nok poeng til å legge ut for 4 separate billetter og så "lime" dem sammen med CT om det hadde vært en mulighet
     
    Cumulus liker dette
  13. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Er det LH som flyr den? Jeg har i hvert fall strevd veldig med å få booket LH som tilslutningsfly mellom OSL og FRA. Ser enkelte spekulerer i en origin/destination-begrensning, det ville stemme bra.
     
    Last edited: 10. okt 2023
    Trippeltrumf and GlennDi like this.
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk ikke booket FRA-OSL med LH i dag etter BKK-FRA med TG, uansett om det ble lagt inn først eller sist. Eksisterende booking så jeg kunne ikke prøve på en ny booking.
     
    Cumulus liker dette
  15. Trippeltrumf

    Trippeltrumf Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer det, Lufthansa som flyr alt jeg har spurt agenten etter. Ser det er en tidligere mulighet via Brussel med SN og videre til OSL på en SK flight så forsøker den i morra :)
     
    Cumulus liker dette
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,507
    Bonuspoeng:
    293
    Så dette er det samme som vi har sett før? At LH tilknytningsfly i C ikke lar seg kombinere med ikke-LH longhaul? Bare at nå finner ikke agentene økonomibilletter heller?
     
    Cumulus and Upsaker like this.
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det stemmer. Har vært slik en stund nå. Fungerer ikke å fikse på eksisterende booking heller, man må slette og legge inn på nytt. Hadde et par agentrunder i forrige uke. Må begynne med LH flight, hvis ikke finner de den ikke.
     
    Cumulus liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,848
    Bonuspoeng:
    293
    Funker ikke alltid med LH flight heller. Jeg har OSL-FRA-HND-FRA-OSL, med overnatting i FRA begge veier. Det er ledige LH-billetter med direkte-flighter samme dagene, men de finner ikke folka hos SAS. Kan booke separat, men det gidder jeg ikke.

    (Flyet til FRA går uansett så tidlig at vi må overnatte på OSL, så da gjør det ikke noe med overnatting på FRA. Men på hjemreisen kunne vi godt ha sluppet overnatting.)
     
  19. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ikke utenkelig at LH har O&D-begrensninger på short-haul på samme måte som de har på long-haul via VIE. Frustrerende, men det begynner etterhver å bli velkjent.

    Min erfaring er også at det virker enklere å få til LH short-haul på nybestillinger enn endringer.
     
    Cumulus liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Vet du om det vil hjelpe å slette hele returen først og starte fra scratch? Utreisen må jeg nesten beholde.
     

Del denne siden