Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Mad3

    Mad3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Planlegger tur til PTY med retur fra Colombia / BOG.

    Reiser til Nord og sentral Amerika 130 000 poeng og reiser til Sør Amerika er 165000 poeng.

    Vil da reisen kostet totalt 165000 mens hvis jeg hadde flydd tur retur PTY blir det 130000? Vurderer å bare fly tur retur PTY da også bestille fly fra Colombia til PTY hvis jeg havner på den 165000.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ved open jaw mellom soner betaler du gjennomsnittsprisen, altså 147.500 poeng om du kombinerer PTY og BOG.
     
  3. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    487
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk ikke løst det i hvert fall. Endte opp med å sende kona og venninnen til India istedenfor!
     
    Madfred liker dette
  4. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan vil dere vekte EVA Business mot ANA First?

    Har reise med ANA F utreise og EVA C hjemreise, og lurer på om jeg bør forsøke å få F-sete også på hjemreise?

    Hva tenker dere?
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    EVA levere en av de beste C klassene i *A. ANA F er himmelhøyt over. Jeg ville absolutt gått for ANA F så lenge du har poengene og får en reise du kan gjennomføre.

    Får du det ikke, kommer du til å nyte EVA C.
     
    cire913 and GlennDi like this.
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    100% enig!
     
    cire913 and GlennDi like this.
  7. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Kansellerte en Star Alliance booking online for et par dager siden, og ser jeg også fikk refundert 2*450kr. Det var ikke innenfor 24 timer fra booking, har SAS gjort en endring her som jeg ikke har fått med meg?
     
    Lars J and rgn like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Smil og vær glad : Du har gjort en god deal? :)
     
    rgn and Molde like this.
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183
    De 2 gangene jeg har avbestillt over 24t har jeg også fått tilbake disse 450kr, begge gangene har vært med Ethiopian og begge ganger er avbestilling gjort online så jeg er ikke helt sikker på om det er det ene eller andre som gjør at gebyret tilbakeføres
     
  10. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Min booking var en ren ET reise, så det kan være det som er grunnen. Kjekt uansett!
     
    Lars J liker dette
  11. Madfred

    Madfred Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Fant en løsning og det var å gå videre i Colombia til CTG og der ifra til SJO. Men måtte legge inn en mellomlanding i MDE før CTG og da kunne man legge inn SJO videre. Men ente opp med for mange legs siden vi i dag ikke har direkte fly fra FRA til OSL på hjemreisen.
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Vil til Vietnam i vinterferien. Hva er gode routinger og strekninger og se etter for å få til det? Hvor er det gunstig å reise til/fra (posisjonering dit er jo gjerne greit).

    Det kjappeste jeg rakk å finne som virket dugelig var gjerne via Bangkok (f eks OSL - IST - BKK) og så kjøre cashbillett videre på turen (Vet ikke med returen enda, der har jeg ikke søkt).
     
    ina liker dette
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish flyr til HAN og SGN,
    EVA og Asiana har også noe fra ICN og TPE
     
  14. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    304
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en A* booking som starter og slutter i Wien (lang leg fra MUC og ut i verden) og forsøker å få endret bookingen slik at jeg får startet og avsluttet i Oslo.

    To agenter sier at når de har oppe min booking så dukker ikke reise til og fra Oslo opp, mens når de søker uten bookingen min "oppe i systemet fra før", så kommer den opp. De finner ikke ut av hvordan de kan komme seg rundt begrensningen, og virker clueless. Er det bare å kjøre agentruletten igjen, eller finnes det en måte å gi litt guiding på hva som skal til?

    Har hatt to bookinger tidligere (også VIE) der et tillegg av legs, som ikke dukker opp i et gjennomgående søk, har blitt lagt til i etterkant uten problemer.

    Forstår at dette er "origin/destination-restriksjoner" - spørsmålet er altså om det er mulig å komme seg rundt.

    Edit: Når jeg ringer inn for tredje gang, uten å oppgi opprinnelig bookingreferanse, og spør om det finnes en direkteflight til MUC, så finner agenten denne. Hun legger den til opprinnelig booking og fjerner leg fra VIE - MUC.

    Etter at dette er gjort så klarer hun likevel ikke å finne en retur til Oslo. Virker som om de ikke skjønner hvordan de kan jobbe seg rundt restriksjonene uten at man veileder hvilken rekkefølge ting gjøres i.

    Edit 2: Ved fjerde oppringing fikk jeg en agent som fant retur til Oslo, men han klarte ikke å legge den til i opprinnelig booking. Han sa at leg til Oslo forsvant når han forsøkte å legge den til, men at han skulle prøve en annen metode. Deretter måtte han snakke med EB-supporten. Kom tilbake etter 15 min og sa at de hadde forsøkt alle varianter, men fikk ugyldig booking. Han fant imidlertid en leg til Oslo neste dag i økonomi, og den var det mulig å legge til i opprinnelig booking. Merkelig.

    Avventer nå billettering og skal senere høre om det er mulig å endre legs til og fra Oslo slik at jeg slipper to overnattinger.
     
    Last edited: 06. okt 2023
  15. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Enormt mange innlegg i denne tråden, så det er ikke lett å finne frem, derav et spørsmål som muligens har blitt stilt før; Er det noen mulighet for å kunne kombinere Star bonus med SAS bonus ?
    Kjører jeg et søk på Star bonus fra min lokale flyplass er det null å finne, men det går jo SAS fra min lokale flyplass og flighter med andre *A-selskaper fra Oslo.
    For de som bor i Oslo og omegn, er det neppe det største problemet, men for oss som først må komme oss til Oslo virker det som en vrien oppgave.
    Noen mulighet, tips og triks for å få det til, eller må man akseptere separate bestillinger med alt det måtte medføre ?
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,848
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir Star Alliance booking, men du kan ha med SAS flighter i samme booking. (Hvis jeg skjønte spørsmålet riktig?)
     
  17. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Problemet er at SAS flightene han vil ta ikke dukker opp i SA søket, kun SAS-søket. Et ganske vanlig problem når man bor utenfor Oslo.

    @elgringo1964 Nei, jeg har ikke hatt noen suksess med å få dette til selv med agentrulett.
     
  18. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Såvidt jeg kjenner til skal det ikke være forskjell på tilgjengelighet av SAS på SAS Star award vs vanlig SAS Bonus. Om det er en forskjell i søk på nett kan agentene likevel ordne det for deg på telefon.

    Tror problemet her er at SK-awardsetene er med O&D restriksjoner, feks XXX-OSL, og ikke videre med *A longhaul. Løsning er å booke per telefon og få lagt inn SK først, og deretter videre.
    Normalt er økonomi-billetter færre restriksjoner på, så du kan også ta business longhaul først, og få lagt på SK i økonomi. Også dette må gjøres per telefon.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,848
    Bonuspoeng:
    293
    Ah. Men hvis man ringer inn da? Og siden man ikke kan booke på nett, så slipper man telefongebyret?
     
  20. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Håper det i så tilfelle.
    Er Diamond, så det kan muligens ordne seg ?
     

Del denne siden