Det er vanskelig å komme seg rundt dette når både short haul og long haul er med LHG. Men om long haul er med et annet selskap som ikke har O&D-begrensning skal det alltid fungere å legge inn LH-flighten først. Hvis du endrer en eksisterende booking vil det som ligger der fra før påvirke resultatet, så da kan du på egen risiko be agenten slette disse først. Normalt slettes de gamle segmentene rett før billettering slik at endringen kan reverseres hvis den ikke blir godkjent.
Usikker på om det går an å først legge til FRA-OSL, så BKK-FRA (f.eks) i omvendt rekkefølge. Er verdt et forsøk. Har lurt på det samme selv.
Det går helt fint å legge til segmenter baklengs. Dette er noe man i blant må gjøre med SAS+-segmenter, har også erfart at Brussel Airlines har dukket opp om det legges til før resten. Booket tidligere ZNZ-ADD-BRU-CPH-SVG. BRU-CPH med SN dukket kun opp om ingen andre segment var lagt til. Agenten la derfor til BRU-CPH først, deretter de andre. Med SAS var det LHR-SVG på SDQ-BOG-LHR-SVG som måtte legges til først for å få det til. Om det løser LH-problematikken på eksisterende booking er usikkert. Av egen erfaring dukket ikke IST-FRA-SVG opp på eksisterende booking selv om hele hjemreise var 'ny' og agenten prøvde å legge til LH-segmentene først. I praksis blir ikke endringen gjort hos agenten. Agenten fjerner ikke segmentene som ligger i eksisterende booking. De reserverer kun de nye setene, for så å sende videre til EB-kontoret for faktisk endring. Sjekket jeg booking underveis i endringen lå det et virvar av segmenter inne siden det da lå inne den opprinnelige returen med 3 legs, samt den nye returen med 4 legs. Mulig du kan be agenten slette utreisen på direkten og at det kan ha positiv innvirkning på LH-tilgjengelighet.
Ja, du må betale for endring, dessverre. Ellers, supert med mer info om bookingen, følg gjerne malen i den andre tråden.
Det må da være mulig å booke om til noe annet? Alternativ mellomlanding samme dag eller kvelden før. Eller hvis du har flaks direktefly kvelden før. Eller hvis du har enda mer flaks så får du jackpot på agentrulletten og finner en annen agent som åpner seter OSL-LHR samme dag Strengt tatt har du rett på nye billetter fra Brussels Airlines pga EU261. Men det kan bli en lang og hard kamp som det er vanskelig å få ferdig før desember.
Vurderer å bestille poeng reise med AI F. Noen som har fløyet med air india fIrst class og vet om det er verdt det?
Se sak 2023-01195 https://reiselivsforum.no/web/dommer_og_avgjoerelser/ Burde være mulig å få til noe refundering her av billetter.
Tror ikke @Flymunda er ute etter hverken kompensasjon eller refusjon av poeng og avgifter, men å faktisk få en reiserute som funker Norge-Australia. En mulighet er jo faktisk å først kontakte Brussels Airlines og kreve at de booker om til et eller annet som gjør at man når flyet fra LHR. Hvis de nekter så kan man i utgangspunktet kreve kostnad for alternativ flyvning refundert. Å booke en flyvning OSL-LHR er jo mye billigere enn helt ny reise til Australia, så det er mer aktuelt å legge ut selv og så kreve pengene tilbake senere.
Dere som har behov for å booke mer enn 2 bonusbilletter i C - hva er strategien? Fra sommeren er jo ikke sønnen vår "infant" lenger, og må da ha egen billett. Så langt virker det relativt vanskelig å finne mer enn 2 billetter i C. Å reise på ulike avganger med en aktiv 2-åring, fremstår ikke som et godt valg.
TK slipper ofte 4seter, men ikkje alltid du kan følge 330dagar regelen. Booka til/fra KTM nylig. April på utreise og retur 1.Juni. Fleire reiser rundt begge tidene. Me booka kun 2seter, men det var 4ledige.
Det er ikkje lett nei. Vi var heldige i sommar sidan SQ opnar opp bra med seter for EB i vinter, slik at alle fire fekk skikkelige seter. Som @snus_mumrikken skriv opnar ofte TK fire seter. Eg har og sett eit tilfelle av at EVA hadde tre ein veg. Lufthansa, Swiss og United opnar og av og til opp ganske mange biz seter når det nærmar seg avreise, men det blir nok risky mtp sommarferien 2024, ettersom SAS truleg er ute av Star Alliance til sommaren.
Skal du booke god tid i forveien har AV fra Europa til Bogota har som regel 9(!) seter på de fleste avganger.. TK har som nevnt ofte 4 seter, finner også ofte 4 med LH gruppen med "VIE" trikset. Men du må nok være litt fleksible på reisedatoer og destinasjoner, mulig også være åpen for open jaws. Ellers åpner det seg ofte opp nærmere avreise så man må bare følge med.. Fikk selv booket 4 seter til Hanoi med Turkish for Juli neste år, retur har pr nå ikke blitt sluppet enda, men fant alternativ med Lufthansa/Austrian fra HKG og hjem. Ikke noe problem og forflytte seg fra HAN til HKG med billige kjøpte billetter om ikke Turkish skulle slippe noe retur.
Kan man få 9 legs på en CT booking eller er det bare å glemme? Tanken var OSL-SGN. Foreløpig finner jeg det som passer med OSL - MUC MUC - IST IST - BKK BKK - SGN på utreise Hjemreise var det litt knapt og må trikse SGN - BKK BKK - Karachi Karachi - IST IST - FRA FRA - OSL
Litt avhengig av selskap og rute. Det greieste er jo å finne flygninger med selskap som slipper 3+ seter. Turkish, TAP, Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels feks Om dere er villig til å risikere litt ekstrakost i forbindelse med kanselleringsgebyr kan dere booke to seter med SAS rett etter slipp, så sette opp varlser tilfelle de slipper nye seter. Jeg gjorde nylig dette. Booket to seter t/r Miami ved slipp, og forrige uke slapp de to seter til, så nå har jeg booket 4x seter til Miami i februar for meg og familie.
Har forsøkt Skal fly i Februar så da får en se. Generelt sett er det ikke noe klasseledere produkt. Jeg tester fordi jeg vil teste nye F produkter. Det ligger jo endel rare tester ute på YouTube feks.
Tanken var BKK - SGN med Thai. Får ikke vi med EB booket Thai? (Jeg søker via uniteds award søk og får den opp der).
Sjekk sas.no *A booking, eller ring inn og spør en kompetent konsulent. Så får du svaret på om det du ser hos United er bookbart hos SAS.