Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :) Det er greit å vite at du har fått dette til tidligere. Da kan jeg prøve agentruletten om det ikke går på første forsøk. Jeg kan for så vidt avbestille, og booke på nytt, men prisene har økt kraftig siden jeg bestilte, så vil helst unngå det :)
     
  2. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    661
    Bonuspoeng:
    93
    Følgende lifehack har blitt nevnt tidligere i noen bestillingsposter, men det er verdt å gi det en egen post.

    Bruk eurobonusnummer isteden for navn når du skal ringe inn å bestille billetter!

    Etter 8-10 bestillinger av bonusturer over telefon er jeg lei å måtte stave navnet på alle reisende med det fonetiske alfabetet. Det blir krøll HVER J..... Gang.

    Så ved sist bestilling lagde jeg en EB-konto for ettåringen. To-åringen er allerede innlemmet og faktisk vært bidragsyter ved å tjene opp poeng ved å fly OSL-DPS på ordinære billetter.

    Det å gi EB-nummeret gjorde bestillingen veldig mye enklere og så reduserte jeg risikoen for feilstavelser i tillegg.

    Lifehack #2: opprett nødvendig e-postadresse ved å bruke din eksisterende gmailkonto med ett nytt suffiks skilt med et punktum.

    Dersom eksisterende epostadresse er [email protected], blir barnets epost bonusjeger.nytt [email protected]. Dette gjør det veldig enkelt å huske de forskjellige epostadresser!
     
    Are, Sonictravel, AirMags and 3 others like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe bookbart på telefonen hos SAS. Hjemmesiden viser endel tilgjengelighet i turist.
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Agentene har også mulighet til å slå opp navn direkte fra point sharing group. Ifølge den som hjalp meg sist var dette lettere tilgjengelig i systemet. Praktisk når hele familien (gruppen) skal på tur.

    Et annet triks er å bruke Gmails innebygde pluss-suffix for å unngå å opprette egne adresser til barna:

    https://gmail.googleblog.com/2008/03/2-hidden-ways-to-get-more-from-your.html?m=1

    Pass ellers på å oppgi annet telefonnummer enn ditt eget ved opprettelse av EuroBonus-konto til familiemedlemmer, da dette kan overstyre prioritet/automatisk gjenkjenning når man ringer kundeservice.
     
    Last edited: 02. okt 2023
    Are and Cumulus like this.
  5. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Har noen prøvd VIE-trikset fra andre flyplasser, og med andre flyselskap? Eller er det kun en Lufthansa greie?

    Jeg finner ingen billetter når jeg søker direkte IST-OSL, men når jeg søker fra BUD er det mye tilgjengelighet BUD-IST-OSL. Dette er altså med Turkish. Er det mulig å be de først søke opp BUD-IST-OSL, så fjerne BUD? Antar jeg ikke får lov til å fly IST-BUD-IST-OSL, selv om jeg gjerne gjør dette også.
     
    Last edited: 02. okt 2023
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,297
    Likes mottatt:
    17,746
    Bonuspoeng:
    293
    Du må bruke + som suffiks, og ikke punktum.
     
    Are liker dette
  7. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    661
    Bonuspoeng:
    93
    Nie, det er ikke riktig. Du kan bruke punktum for å skille. Funket i hvertfall da jeg opprettet en konto forrige uke. Gmail leser egentlig ikke punktum. så det forsåvidt unødvendig. Kan bare skrive: [email protected]
     
  8. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    810
    Bonuspoeng:
    93
    Både + og punktum skal kunne brukes såvidt jeg vet. Punktum kan man sette hvor man vil i mailen, så om man har [email protected] kan man da skrive inn f.eks. [email protected]. Det vil da virke som en ny epost i SAS sine systemer, men vil komme inn i din eksisterende mailboks. Ellers kan man bruke + og legge til noe, f.eks. [email protected], som også vil komme i din innboks, men virke som en ny epost hos sas.
     
    Are and Cumulus like this.
  9. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg spurte om det samme da jeg bestilte nå for en uke siden, men fikk da beskjed om at han ikke kunne legge inn EB-numrene på andre reisende enn den det skulle trekkes poeng fra. Mulig at semantikken her er slå opp vs legge inn, men det kunne han jo nevnt..
     
  10. Insideflyernice

    Insideflyernice Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som vet hvorfor SAS agenten ikke klarer å finne disse 2 billettene i Biz. Når AF viser dem?

    upload_2023-10-3_15-18-20.png

    Har krysset av på dette:

    upload_2023-10-3_15-20-59.png
     

    Attached Files:

  11. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,641
    Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    113
    De er kun tilgjengelig for United, ikke SAS. Sånn er et ofte.
     
  12. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Det er rapportert andre steder at United har mye phantom space på BR for tiden. Så du får trolig ikke booka det der heller.
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått høre noe lignende, at det ikke er mulig å slå opp andre EB-nummere når de har satt i gang en bestilling under min konto, mens andre klarer dette uten problem. Mistenker det krever noen krumspring som ikke alle er trent opp i.
     
  14. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Eva slipper kun ett sete for biz på long haul fly for EB medlemmer. Ikke 2 seter som sist
     
  15. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, booka 2seter BKK-VIE-OSL på sas.no no på laurdag 30.09 reiser om nokon timar :D
    Det var ledige også dagane rundt, så på kort varsel masse tilgjengelig.
     
  16. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, skjønner. Jeg mente for fremtidige bestillinger, ikke nærmere booking reiser
     
  17. Madfred

    Madfred Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Sliter med det samme nå, har en booking OSL-FRA-BOG og vil legge på SJO, finner billettene når man kun søker på de leg for leg, men når de skal legge inn BOG-SJO så forsvinner alternativene som man kunne ha brukt.
    Hjem så flyr vi SJO-MEX-FRA-OSL og her var det ikke noe problem.

    Noen som har fått løst dette?
     
  18. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde nettop en prat med CT telefonen. De kunne melde om ekstrem arbeidsmengde og lang kø! Alikvell fikk de ordnet endring av CT'r på en bilett på 2 minutter :)

    Tror nok det er mye sure grinete EB medlemer på tråden i dag.
    Så er nok lurt å tenke på de som svarer i dag. De har frykter sikkert for arbeidsplassen sin. Husker selv at Riga desken forsvant over natten.
     
    Finnks and holmen like this.
  19. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Ringte inn i går for å gjøre en endring, rimelig dårlig timing. Endringen ligger i appen, men er ikke billettert enda. De mente det kunne ta et par dager, fikk du nye billetter med en gang? Er det noen risiko for at billettene forsvinner før de rekker å utstede billettene? Gjelder 2 biz billetter med TG.
     
  20. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Turdte ikke gjør endringer på bookingen i dag! Ville høre hva andre erfarte først :)
    Jeg endret fra 1 CT til 2 på en booking :)
     

Del denne siden