Første business-reise, og har funnet en fin SAS-tur enn så lenge. Men, har jo et ønske om å få til LH F, og tenker da på utreise ettersom det ser verre ut på hjemreisen. Utreise har LH Biz tilgjengelig fra både FRA og MUC (A340). Har da følgende alternativ, som jeg håper på litt hjelp til å vurdere: 1. Beholde reisen som den er, og satse på å booke om til LH F dersom det dukker opp. Er jo da avhengig av at det også er ledig på OSL-FRA/MUC. 2. Booke om til LH Biz på utreise, velge routing OSL-FRA-MUC-BOS med nesten 5t i FRA og 1:40 i MUC. Da har jeg åpningen for LH F fra både FRA og MUC. 3. Booke om til LH Biz på utreise, velge routing OSL-MUC-BOS med enten 2h eller 7h i MUC. 7h i MUC blir nok seigt uten hvilerom, men desto bedre dersom jeg faktisk får booket LH F. Ulempen med å få LH F fra FRA er jo at det er maks 2h i FRA, men det er vel kanskje bedre å uansett ha valget mellom både FRA og MUC gitt at tilgjengeligheten er såpass knapp? Ellers, hvis jeg ender opp med LH Biz, se på det som en OK reise uansett? Kan jo hende SAS Biz dukker opp igjen, ser det fortsatt er ledig på den aktuelle datoen. Takk for hjelp!
Har funnet C opptil flere ganger. Booket EWR-VIE-OSL i Austrian biz senest på tirsdag. Den er ikke mer komplisert enn at hele reisen dukket opp med en gang uten å søke leg for leg.
Hvor mange ledige seter er det i First på datoene du ser på da? Hvis du prøver å kjøpe 4 seter på Lufthansa.com og får til svar at det er utsolgt tror jeg sjansene for at de slipper First er små. Og hvis Boston er målet flyr de kun First dit fra MUC. Ellers er min personlige mening at SAS C gruser Lufthansa C en hvilken som helst dag, selv om det er 8 år siden jeg fløy Lufthansa C.
Takk for svar! Det har du jammen rett i, overså i mobilsøket mitt at veien ut fra FRA er med mellomlanding i MUC. Det er per nå 8 ledige seter på F fra MUC, og hhv 2 og 5 på tilsvarende dager ukene fremover.
Jeg gjorde sammen bommerten selv, og det ble ikke lettere av at de inntil slutten av oktober faktisk fløy FRA-BOS med First. Det er en stund siden jeg var helt oppe og nikke på LH F tilgjengelighet, men back in the day var det vel slik at hvis det var færre enn 3 seter tilgjengelig for kjøp så kunne man se langt etter award-seter. Men med 8 og 5 ledige er det nok håp For min del er faktisk den største utfordringen å finne ledige seter mellom FRA og MUC - for man vil jo innom førsteklasseterminalen. #firstworldproblems
Ikke sant! Nå er det ledig billetter OSL-FRA-MUC-BOS i Biz, så vurderer om jeg skal endre til det og bare satse på at First åpner seg. Har aldri testet hverken SAS eller LH Biz, så det kan vel i verste fall bare bli en dobbel ny opplevelse ettersom jeg uansett har SAS på retur
Hvis du kun skal ha et enkelt sete i F ville jeg tatt sjansen. LH biz er ikke direkte dårlig, det er bare ikke like bra som SAS biz. Siden du først skal igang med å endre, har du tilfeldigvis kontroll på hva endringsgebyret er? Evt meld tilbake når de har loppet deg for gebyret
Da blir neste spørsmål - booke OSL-FRA-MUC-BOS med 5t på FRA og snaue 2t på MUC, eller booke OSL-MUC-BOS med enten 7h eller 2h på MUC Hvis det skulle åpne seg LH F så får jeg vel tilgang til FCT på FRA?
OSL-ZRH-FRA-MUC? Neida.. men hadde det ikke vært for kravet om at first-flighten må være samme dag så skulle jeg vurdert det med en overnatting på FRA
Jeg forstår som han/de flyr OSL-IST-TPE-DAD med siste leg TPE-DAD med Eva eco fordi Eva slipper kun <en biz billett> for denne ruten i framtida mens det er flere muligheter hvis flyr med eco
Jeg skjønner ikke helt den posten der.. Han snakker om VIE-trikset, men det er ikke en eneste LH-Flight involvert. Og TP innenlands i Vietnam? Kunne jo vært fifth freedom kanskje, men TAP flyr vel ikke til Asia i det hele tatt
Hei folkens. Har dere noen tips til brukbar bryllupsreise til våren/sommeren? Det virker som det er utfordrende å planlegge i god tid for t/r i F, men jeg ser alikevel plutselig at noen klarer å finne 2x LHR HND med ANA i F. Er det utopisk?
Velkommen til forum @ingard. Hvis du leser F trådene på forum vil du se litt opp oppdaterte muligheter for F. Jeg har ikke fulgt ANA F fra LHR for tiden selv. Men i perioder har det vært mulig å booke 2 billetter et år fram i tid, på enkelte dager ut fra London og tilsvarende hjem. Men det fordrer nok telefon til SAS når de åpner.