Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Agenten prøvde også å booke flygningene separat, men fant dem ikke da heller.
     
  2. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Første business-reise, og har funnet en fin SAS-tur enn så lenge. Men, har jo et ønske om å få til LH F, og tenker da på utreise ettersom det ser verre ut på hjemreisen. Utreise har LH Biz tilgjengelig fra både FRA og MUC (A340). Har da følgende alternativ, som jeg håper på litt hjelp til å vurdere:

    1. Beholde reisen som den er, og satse på å booke om til LH F dersom det dukker opp. Er jo da avhengig av at det også er ledig på OSL-FRA/MUC.
    2. Booke om til LH Biz på utreise, velge routing OSL-FRA-MUC-BOS med nesten 5t i FRA og 1:40 i MUC. Da har jeg åpningen for LH F fra både FRA og MUC.
    3. Booke om til LH Biz på utreise, velge routing OSL-MUC-BOS med enten 2h eller 7h i MUC. 7h i MUC blir nok seigt uten hvilerom, men desto bedre dersom jeg faktisk får booket LH F.

    Ulempen med å få LH F fra FRA er jo at det er maks 2h i FRA, men det er vel kanskje bedre å uansett ha valget mellom både FRA og MUC gitt at tilgjengeligheten er såpass knapp? Ellers, hvis jeg ender opp med LH Biz, se på det som en OK reise uansett? Kan jo hende SAS Biz dukker opp igjen, ser det fortsatt er ledig på den aktuelle datoen.

    Takk for hjelp! :)
     
  3. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Har funnet C opptil flere ganger. Booket EWR-VIE-OSL i Austrian biz senest på tirsdag. Den er ikke mer komplisert enn at hele reisen dukket opp med en gang uten å søke leg for leg.
     
    Last edited: 03. nov 2023
  4. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange ledige seter er det i First på datoene du ser på da? Hvis du prøver å kjøpe 4 seter på Lufthansa.com og får til svar at det er utsolgt tror jeg sjansene for at de slipper First er små. Og hvis Boston er målet flyr de kun First dit fra MUC. Ellers er min personlige mening at SAS C gruser Lufthansa C en hvilken som helst dag, selv om det er 8 år siden jeg fløy Lufthansa C.
     
  5. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Det har du jammen rett i, overså i mobilsøket mitt at veien ut fra FRA er med mellomlanding i MUC.

    Det er per nå 8 ledige seter på F fra MUC, og hhv 2 og 5 på tilsvarende dager ukene fremover.
     
  6. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde sammen bommerten selv, og det ble ikke lettere av at de inntil slutten av oktober faktisk fløy FRA-BOS med First.

    Det er en stund siden jeg var helt oppe og nikke på LH F tilgjengelighet, men back in the day var det vel slik at hvis det var færre enn 3 seter tilgjengelig for kjøp så kunne man se langt etter award-seter. Men med 8 og 5 ledige er det nok håp :)

    For min del er faktisk den største utfordringen å finne ledige seter mellom FRA og MUC - for man vil jo innom førsteklasseterminalen. #firstworldproblems :eek:
     
  7. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke sant! Nå er det ledig billetter OSL-FRA-MUC-BOS i Biz, så vurderer om jeg skal endre til det og bare satse på at First åpner seg. Har aldri testet hverken SAS eller LH Biz, så det kan vel i verste fall bare bli en dobbel ny opplevelse ettersom jeg uansett har SAS på retur :)
     
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du kun skal ha et enkelt sete i F ville jeg tatt sjansen. LH biz er ikke direkte dårlig, det er bare ikke like bra som SAS biz. Siden du først skal igang med å endre, har du tilfeldigvis kontroll på hva endringsgebyret er? Evt meld tilbake når de har loppet deg for gebyret:D
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    150kr + endringer i poeng og skatter/avgifter.
     
    Sykkelthor liker dette
  10. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Da blir neste spørsmål - booke OSL-FRA-MUC-BOS med 5t på FRA og snaue 2t på MUC, eller booke OSL-MUC-BOS med enten 7h eller 2h på MUC o_O Hvis det skulle åpne seg LH F så får jeg vel tilgang til FCT på FRA?
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,166
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at OSL-ZRH-MUC-BOS også er en mulighet hvis du aldri har vært i First Class lounge på ZRH før ;)
     
    Jonkebassen, Mavo and trygveat like this.
  12. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, tungt å få enda flere valgmuligheter :D
     
    Jorge liker dette
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,166
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-ZRH-FRA-MUC? :D Neida.. men hadde det ikke vært for kravet om at first-flighten må være samme dag så skulle jeg vurdert det med en overnatting på FRA ;)
     
    Mavo liker dette
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, mange. Nokon gonger ringt inn for og sy sammen leg for leg.
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,324
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du utdype denne? har aldri funnet mulighet for *A innenlands Vietnam?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilke *A er det som har så stort tilbud innenriks i Vietnam?
     
  17. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg forstår som han/de flyr OSL-IST-TPE-DAD med siste leg TPE-DAD med Eva eco fordi Eva slipper kun <en biz billett> for denne ruten i framtida mens det er flere muligheter hvis flyr med eco
     
    indahla liker dette
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,166
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner ikke helt den posten der.. Han snakker om VIE-trikset, men det er ikke en eneste LH-Flight involvert. Og TP innenlands i Vietnam? :confused: Kunne jo vært fifth freedom kanskje, men TAP flyr vel ikke til Asia i det hele tatt :D
     
    trygveat liker dette
  19. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei folkens. Har dere noen tips til brukbar bryllupsreise til våren/sommeren? Det virker som det er utfordrende å planlegge i god tid for t/r i F, men jeg ser alikevel plutselig at noen klarer å finne 2x LHR HND med ANA i F. Er det utopisk?
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forum @ingard. Hvis du leser F trådene på forum vil du se litt opp oppdaterte muligheter for F.

    Jeg har ikke fulgt ANA F fra LHR for tiden selv. Men i perioder har det vært mulig å booke 2 billetter et år fram i tid, på enkelte dager ut fra London og tilsvarende hjem. Men det fordrer nok telefon til SAS når de åpner.
     

Del denne siden