Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    290
    Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Så det er slik ved Star Alliance bookinger? Da sier det seg selv at jeg ringer inn til sas og får dem til å endre billetten. Takk for hjelpen.:)
     
  2. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp!
     
    Gnilre liker dette
  3. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Bestilte denne på torsdag, og har fått "Electronic Ticket Itinerary and Receipt" fra SAS, samt at bookingen står som confirmed hos Brussels. Men fortsatt er ingen poeng trukket.

    Hender det at de glemmer å trekke poeng, slik at jeg bare skal være fornøyd med å ha betalt 400,- i stedet for 105.000 poeng per person?
     
  4. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    497
    Likes mottatt:
    1,570
    Bonuspoeng:
    93

    Hei!

    Det har vært historier her der agenten har glemt å trekke poeng og folk har reist.

    Hvis du må gjøre en endring på billetten, så er nok sannsynligheten stor for at poengene blir trukket.
     
    Teknolai liker dette
  5. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde også en booking på nett som aldri ble trukket. Dette var i fjor, og jeg måtte avbestille den. Men hadde jo vært gøy med "gratis" tur :)
     
    Teknolai liker dette
  6. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    I dag opplevde jeg waitlist på billetter med TG. Trodde det bare var et problem med TK. Jeg har en reise BKK-IST med TG, og tenkte å legge til TPE-BKK samme dag som dukket opp i søket mitt. Vært igjennom en del agenter, kom til en dyktig som prøvde litt forskjell men som til slutt sa det var umulig å legge til fordi det var en flight i min opprinnelige booking som blokkerte.
     
  7. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! Høres ut som jeg kan vente og se i alle fall. Er jo foreløpig en hyggelig førjulsgave fra bolaget.
     
  8. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Når bør man purre på ticketing? Reisen starter om 4 dager, og billettene (booket for ca. 24t siden) er fortsatt "ikke gjort ferdig" i følge SAS.
     
  9. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Delte meninger, men jeg purrer heller en gang for mye enn for lite, så her ville jeg tatt en ekstra telefon bare for å kunne roe ned og vite at alt er i boks før reisen starter. Meget kjipt om det skulle vise seg at noe er feil (som det ofte er), og reisen autokanselleres.
     
    Preference and antirealiti like this.
  10. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig nysgjerrig på hvor lang tid i forveien du booket reisen, og om det var noen ekstra utfordringer knyttet til å få to first-plasser?
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,722
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ikke klaget på telefongebyret, med mindre det blir trukket poeng. For å si det sånn.....
     
    Teknolai and RoadKing like this.
  12. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp! Nå er det bare å sitte rolig i båten og krysse fingrene for at jeg ikke må endre reisen...
     
  13. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Er det slutt på VIEtrikset nå? Ringte SAS gulltelefon og fikk beskjed om at "så får man inte gjøra". Noen som har nylige erfaringer?
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøkte du å booke en reise som startet/gikk innom VIE, eller ba du om å få klippet bort dette stoppet? Sistnevnte har iallfall blitt en del strengere den siste tiden.
     
  15. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Er en tur som ikke går å booke i C OSL-XXX, men som finnes VIE-XXX. På CT-telefonen så gikk dette å fikse nå hvertfall så får vi se.

    Han på gulltelefonen sa dette skulle kontrolleres nøyere heretter.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    De gjør det vanskeligere for oss..
    Også finner vi nye triks :)
     
    1884derby, Cumulus and Trykkern like this.
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har tips til en GOD løsning for å søke etter ledig business-billetter?

    Er villig til å betale noe for å få booket :)
     
  18. eisa01

    eisa01 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Har booket en CT-tur til Mexico som går via USA, og grunnet problemer med ESTA må jeg muligens redusere antall reisende fra 2 til 1...

    Går det an å redusere antall reisende på bookingen, eller blir det ny booking slik at man får trøbbel med at billettene kanskje ikke slippes tilbake?
    Hvis ikke, hva vil skje om bare en person reiser på turen ut? Returen tilbake går utenom USA, og vurderer derfor å booke enveis økonomi for en person på vei til Mexico
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan redusere antall personer, enten ved å splitte bookingen og avbestille nr 2 eller helst via en vanlig endring. Returen kan ikke brukes hvis vedkommende ikke er med på utreisen.
     
    eisa01 liker dette
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lov å ha openjaw f.eks utreise til DPS og hjemreise fra SIN?
     

Del denne siden