Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    hvem gjør dette når feil CT er brukt? Vi ble idag henvist til å ringe Amex kundeservice for å få det fikset :eek: synes det høres veldig rart ut…
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har skjedd ofte til meg i det siste, at de har brukt feil CT… sender bare mail i etterkant. Ordner seg alltid :)
     
    Insomnia4u and ordnetseg like this.
  3. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    du sender da mail til vanlig sas kundeservice via appen? Og hvor lang tid tar det ca før du har fått svar på at feilen er rettet?
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er diamant og har brukt diamant mailen, gull mailen gjør det samme. Får svar samme dag.
    Eller du kan ringe inn da.
    IMG_7713.jpeg
     
    ordnetseg liker dette
  5. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    herlig, takk for kjappe svar :)
     
    paramberg liker dette
  6. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Gikk det knirkefritt å booke denne? Har litt problemer med TG. Jeg har en reise i mars som er TG Biz BKK-IST-WAW-ARN-OSL. Fikk et varsel i natt om at BKK-ARN i TG C var ledig, men når jeg ringte inn for å endre fikk jeg beskjed om at de var "waitlisted" og at jeg skulle ringe tilbake senere å se om de ble bookbare. Noen timer senere nå er de borte.
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, hadde ingen problemer med denne. Bestilte BKK-ARN på sas sine nettsider, og ringte inn dagen etter og la til OSL-FRA-BKK og ARN-OSL.
     
    Kidnet liker dette
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    150,- x2 i gebyr?
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Skal booke sas biz cph - ord for 4 pax 330dg før avreise. Ettersom kun 2 biz slippes så tidlig tenkte jeg å booke det som 2 pnr slik at jeg kun trenger å bet 1500x2 når jeg oppgraderer de to siste fra premium til biz når det slippes. Er det noen bedre måter å gjøre dette på? Er det noen store ulemper å ha det på 2 ulike pnr?
     
  10. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfaring med mellomlanding i Bogota? Jeg har en reise neste år med 60 minutters mellomlanding der (gjennomgående billett med Avianca). Må man gjennom immigrasjon? Store avstander? Jeg reiser fra Buenos Aires til Madrid, og har altså en mellomlanding i Bogota, så jeg skal ikke inn i landet :)
     
    Cumulus liker dette
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Litt dårlig planlegging (null planlegging), men tenkte EVA skulle redde utreisen østover i kommende uke, men for en gangs skyld ser det ut til å være så og si skrapt for billetter med EVA.

    Noen som har lagt merke til noe mønster? Så lenge jeg kan huske har det alltid vært meget bra tilgjengelighet opptil en uke frem i tid.
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Yes. Gadd ikke krangle.
     
    indahla liker dette
  13. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    434
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Trolig beste måte å gjøre det på ja, men sånn SAS praktiserer ombookingsreglene så koster det 1500 kroner ja, selv om du bare oppgraderer til en annen klasse på samme flyvning. Har dog hørt noen få eksempler på noen som har sluppet, men det er ekstremt få.

    Ulempene med to PNR er vel mest hvis det skulle oppstå forsinkelser, eller andre ting som gjør at de vil behandle det som to bookinger uavhengig av hverandre.
     
    Nuvolari liker dette
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ja var slike scenario jeg tenkte på. SAS kundeservice sa at de kunne skrive at to pnr reiser sammen slik at de blir behandlet likt feks ved forsinkelse / kansellering som du nevner.
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke spesielt store avstander og du går videre airside når du ankommer. Du må dog gjennom ny sikkerhetskontroll, men sjelden noe betydelig kø. Merk at de ofte har boarding en time før, men i praksis begynner de ikke boarding før 30-45 min før avgang. Begynner de faktisk på tiden er det som regel bare for å gå gjennom gate uten at man gå inn i flyet.
     
    Nurse82 and Teknolai like this.
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Det viktigste er om det er barn med, at de ikke er på en booking og voksne på den andre. Da blir det fort trøbbel om noe skjer med en booking...
     
  17. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har ikke jeg fulgt med veldig lenge, men de to siste månedene har det gått veldig i puljer. Ingen faste tidspunkter ting blir sluppet på og ingen faste mønster på noe. Billetter blir sluppet fra tidlig morgen til sent på natt
     
    Last edited: 09. des 2023
    cire913 and Teknolai like this.
  18. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    fra 10. desember er det blackout-periode med Eva og derfor er det vanskelig å finne en siste minutt-billett med Eva da
     
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Blackout-periode? Vil du utdype?
     
  20. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er høysesongen på slutten av året, de selger sjelden bonusbilletter i siste minute som andre sesonger, selv om de fortsatt kan ha tomme seter fordi normalt i andre sesonger kan du se mange bonusbilletter når flydatoen nærmer seg.

    Edit: jeg mente kun for long haul flyninger.
     
    Last edited: 09. des 2023

Del denne siden