Speed round: 1) Er det problematisk å avbestille første del av en fp4 booking tur/retur usa? (Hvis det dukker opp lh first) 2) vurderer å booke billetter til muc og fra fra Oslo på en dato i tilfelle det dukker opp Lufthansa first billetter, er diamant, må jeg fortsatt betale avbestillingsgebyr ? (750 kr på?) 3) noen som har erfaring om det dukker opp innenriks billetter i usa nærmere avreise i høysesongen? Finner lite i romjulen til Las vegas
1) nei, den reprises som en full star alliance billett t/r 2) nei, det er også star alliance billett så du mister 450kr i gebyr ved avbestilling
1. Kan vel avbestille kun utreise på FP4 billett mot 750kr endringsgebyr helt frem til oppringelig avreisetidspunkt, og booke ny star alliance utreise på separat billett.
Mener å ha lest her inne at SAS innimellom setter foten ned ved for mange endringer på en booking, dvs i antall ganger en reise billetteres på nytt, og i verste fall kansellerer reisen pga dette. Stemmer dette, og hvis så er tilfelle, hvor mange endringer snakker vi? Undrer siden jeg i dag har en reise som har blitt endret 5 ganger så langt.
Hei! Ektremt vanskelig å finne billetter hjem fra Brasil på det tidspunktet jeg har behov for det. Har noen dagers slingringsmonn. Jeg skal på jobb og har lyst på besøk av familie som da reiser med poeng. Er det noen som har fått godkjent Sao Paulo - Buenos Aires og så videre mot Europa (evt. via Bogota) på vei hjem? Det er jo en omvei i feil retning og SAS har noen regler angående slikt vet jeg
4 betyr ulykke og uhell på kinesisk og i Taiwan. Mange bygninger mangler 4 etg. Bilskilt slutter aldri på 4.
Uttalelse på tallet «4» på mandarin som snakkes på Taiwan ligner veldig på ordet «død/å dø». Det er derfor.
Ikke bare at bilskilt på Taiwan ikke slutter på tallet 4, bilskilt som produseres på Taiwan etter 2012/2013 inneholder ikke tallet 4. Uttalelse på tallet 4 på Mandarin ligner veldig på ordet «død/å dø», kun forskjell i tonefall, derfor bruker man ikkr tallet 4 i mange sammenheng. Ingen vil f.eks bo i «dødens etasje».
Er det slutt på open jaw når man booker Star Alliance-reiser på hjemmesiden? I går kveld gikk det fint å søke etter hjemreise fra annen flyplass, men i dag er muligheten borte...
Jeg har aldri fått til å søke openjaw på nett i *A-søkemotoren. Har alltid måttet ringe inn for å bestille det. Kan man håpe at det var en ny funksjon på testing? Eneste som gjenstår i så tilfelle er å kunne søke openjaw på utreiseflyplass og på nett, det hadde vært gull.
Ja, det kan hende. Jeg ble veldig paff i dag tidlig da jeg hadde funnet alt på Awardfares og det ikke var mulig å bestille Det jeg la merke til i går kveld mens jeg søkte var at poengprisene for samme reise forandret seg ganske ofte. Litt usikker på hvordan det skal tolkes.
To ganger dukket det opp i nettleseren min i Star Alliance-søkefeltet fordi SAS-nettstedet hadde noe galt, men når jeg valgte å returnere fra en annen flyplass, ga resultatene bare returbilletter som et vanlig søk.