Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Var det nye bookingar eller ombookingar?

    Hjå meg var det på ombookingar det herkja.
     
    Last edited: 14. des 2023
  2. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ombookinger og billettene er ennå ikke utstedt, et døgn etter at ombookingen ble gjort... Jeg husker at dette skjedde en gang innimellom før også. Men det er jo påfallende at så mange opplever dette på en gang nå.
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var ganske ekstremt her. Vanligvis går det nokre timar, i verste fall til dagen etter. No går det plutselig ei veke, og so får ein ikkje utferda nye billettar allikavel, men berre ein "reissue" av gammal billett.
     
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    I dag flyr jeg til CPH på egen booking, før jeg reiser videre i morgen på annen booking. Har ringt 7 ganger siden i går kveld og forklart de at jeg ønsker reisen videre billettert før jeg reiser på første booking.
    Først nå 1 time og 20 minutt før avgang så klarte de å utstede billettene, ville jo vært kjedelig å reist til CPH uvitende om jeg kommer meg videre…:rolleyes:
    Det gikk bra denne gangen også!
     
    EndreD, AirMags, Teknolai and 2 others like this.
  5. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering: Billettene ble utstedt 1,5 døgn etter ombooking. Jeg ringte CT-telefonen og etterlyste billettene et par ganger, men de sa bare at de var i kø så de purret aldri eurobonusavdelingen. :)
     
    Sunnfjordingen liker dette
  6. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg foretok en ombooking i dag, til ny utreisedato i morgen. Tok 4 timer før billetten kom på epost, så slapp å ringe å purre. Fikk beskjed om at de hadde mistet tilgang til Eurobonus-systemet grunnet en feil i en liten times tid når jeg ringte inn senere på dagen. Særdeles kort ventetid for tiden, selv når man ringer fra ukjent nummer.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slik at man ikke har tilgang på singapore airlines i eco? Antar et vi gjør det, men disse kom ikke opp i søket hos SAS(A), men vises hos united.com.
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt.
     
    Fredrik81 liker dette
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fulgt diskusjonen her, men er det ferdig konkludert at man må ringe CT telefon for bestilling med CT? Ingen sjanse hos SAS? SAS har egentlig mye mer komfortable telefontider om kvelden for EBG+.
    Dersom man blir nektet visa for landet man reiser til, er det da noe sjanse å få CTen tilbake, selv om den har gått ut på dato?
    Når man selv endrer en reise, går det etter at CTen er gått ut?

    Flott om noen kan gi meg litt råd for noen av disse spørsmålene).
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sjans å ringe SAS lengre nei. Kun mulig å bestille via CT telefon som kun er åpen 08-17 i ukedagene.
     
    themichael liker dette
  11. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    1,668
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat nå er det litt agentrullett om du får gjort noe hos SAS. Noen er snille og sier "neste gang må du ringe spesialnummeret" - mens andre sier konsekvent nei. Ryktene sier det er helt slutt på CT-bookinger fra nyttår via SAS-telefonene. Men usikker på m det gjelder kun Star Alliance, for før fikk du uten problemer booket SAS-reiser.

    Nei. Du er selv ansvarlig for gyldig visum. Du kan ikke endre eller avbestille uten å miste CT. Hvis flyselskapet kansellerer, så har man pleid å få endret.
     
    themichael liker dette
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte da til CT nummeret. Stor pluss: Jeg ble spurt om EB nummeret og kom gjennom på 2 minutter. Så da var det jo greit.

    Han fikk også booket mine 8 segmenter som jeg hadde søkt opp i timesvis :D. Bare en segment fant han ikke...men han hadde bedre alternativer for meg.
    Jeg skal poste senere i "dine vellykkede bookinger"-tråden.
     
    Last edited: 15. des 2023
    Norwegian_Traveller and Teknolai like this.
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    Der endret SAS schedule for CPH-SFO. Framskjøvet avgang til 1330, opprinnelig 1615
    EDIT: Og der endret de SFO-CPH også. Framskjøvet til 1740, opprinnelig 2025
     
    Last edited: 15. des 2023
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,419
    Likes mottatt:
    3,358
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert greit å skrive når du skal reise. Jeg har tur i mars som ikke er endret.
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng, dette er i mai
     
  16. kamelen

    kamelen Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    299
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg har ikke fulgt med så godt i timen på SQ og hva som er mulig og ikke mulig. Så i går ringte jeg og fikk booket SIN-DPS i business. Av en ganske uerfaren agent virket det som. Da bestillingen kom på mail så jeg at jeg hadde fått eco på ene veien. Ringte opp igjen for å sjekke, og da (etter en lengre vent mens agenten snakket med supervisor) fikk jeg beskjed at jeg ikke kunne bruke denne bookingen. De har ingen avtale med SQ så bookingen ble kansellert.

    Synd, men jeg hadde vel møtt på problemer lenger ned i veien hvis jeg ikke hadde fått vite det nå... :)
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig. De kan bookes, men de blir kansellert ved billettering.
     
    Teknolai liker dette
  18. kamelen

    kamelen Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    299
    Bonuspoeng:
    53
    Ikke sant. Krysser fingrene for at de får opp en avtale med SQ igjen snart. :) Selv om de på sikt sklir vekk fra Star Alliance.
     
  19. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    1,668
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville ikke holdt pusten mens jeg ventet...

    Tviler på SQ kommer på Eurobonus før det er ut av alliansen.
     
    Insomnia4u liker dette
  20. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,174
    Bonuspoeng:
    93
    På forrige Diamond-samling ble det nevnt at SQ/SK joint venture mest sannsynlig forsetter. Pratet med Aron etterpå, og det ble sagt at de vil forsøke å beholde noen *A partnere hvis det gir mening kommersielt. (Codeshare etc). Feks ANA er ikke helt umulig.
     
    Frode789, AirMags, markus and 3 others like this.

Del denne siden