Hadde LOT Biz WAW-DEL-WAW og var ikke spesielt imponert over serveringen. Helt greit, men heller ikke mer.
Har ikke erfaring, men vet folk som har gjort det å fått lagt inn navnet når barnet er født. Sjekk ut denne: https://onemileatatime.com/booking-my-unborn-childs-first-airplane-ticket/
Mener jeg så det diskutert nylig og svaret var -ikke- legg til med feil navn, men ring inn og få lagt til etter barnet er født. Fant ikke igjen posten nå, men fant en eldre med samme svar: https://insideflyer.no/forums/posts/334038/
Takk for informasjon. Tok en telefon til Sas (CT telefonen) og fikk følgende svar av en blid svensk dame: Book for 2 personer nå, ring etter at barnet er født og legg dette i bestillingen da. Hun forsikret at dette skulle gå bra selv om ct-bilettet vi har booket på kommer til å være utgått da.
Spørsmål flyttet hit: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-618
Hei, Om jeg booker en reise med LH biz før 31/12 med en CT som utgår 31/12, er det ok å oppgradere til first når reisen gjennomføres i februar? Eller blir det ett problem når CT er utgått?
Har slitt litt med å finne retur fra ATL i BIZ sommeren 2024 men plutselig åpnet LH opp med ATL-SVG både 15 og 16 Juli. I utgangspunktet var 15 juli en stretch, men alternativet var 9 juli som vile gjort ferien litt kort. Snakker med en hyggelig agent som bare finner 2 plasser ATL-SVG i BIZ 15 juli. Jeg kunne fint booke disse på nett under samtalen, men hun finner de absolutt ikke. så endte med 16 juli. Jeg vet lignende har vært diskutert 100 ganger, men det er nytt for meg at de ikke engang finner en "hel" reise som er tilgjengelig for booking på sas.no Sånn. Da var frustrasjonen ute, og jeg kan glede meg over BIZ begge veier
Leter etter F-billetter til USA i romjulen, helst San Francisco. Foreløpig har jeg tenkt at Lufthansa er eneste mulighet, men så fikk jeg et tips om å se på reiser via Asia. Hvilke selskaper har jeg å velge mellom da? Og funker det i det hele tatt med en bonusreise med CT? Returen går i C med United Polaris, SFO-MUC-OSL. Den beholder jeg. Har det noe betydning at hjemreisen isåfall går motsatt vei av utreisen?
ANA flyr med ny F-kabin HND-SFO frem til nyttår i hvert fall. Billetter ser det derimot dårlig ut med.
ANA Business på 777-300ER så jo også sykt bra ut! Men er det lov å bestille en sånn jorda rundt-billett på CT? Og hva blir isåfall poengprisen?
Ja det er det. Jeg hadde BKK som destinasjon og reiste deretter via statene hjem med akkurat ANA business (The room). Totalt 82500 poeng og alle 8 legs i business. Og som @Upsaker sier så er det destinasjon som gjelder, og man kan ha noen merkelige ruter innom andre soner uten at det har noe å si.
Ser i tråden for vellykkede CT-bookinger at det ikke er helt uvanlig med separate bookinger som del av CT-reiser, f.eks hvis det trengs posisjoneringsflighter. Hvordan fungerer dette mtp. bagasje underveis på ruten? Må man ta ut bagasje og sjekke inn på nytt når det er separate bookinger (forutsetter her at alle flighter er med *A), eller kan den sendes sømløst for hele reisen? Jeg har en innkommende CT med TG BKK-ARN, men det finnes (pt.) ikke ledige bonusbilletter på siste strekk, ARN-OSL. Hvis jeg kjøper egen SK-billett for dette strekket (med cash), kan da bagasjen sjekkes hele veien BKK-OSL?
Det som er greit å vite er at man kan TAGGE bagasjen helt frem med separate billetter, men man må få registrert bagasje videre med boardingkort på den separate flighten. Mener at det nå går automatisk om en sjekker inn siste leg i SAS-appen. Når det gjelder internasjonale flighter fikses dette i transit-checkin (knytte bagasjetag til nytt boardingkort så den ikke blir liggende). Ofte så fikser innsjekk dette allerede når du sjekker inn og utsteder boardingkort og tag for alle flightene, selv de separate. Så det går fremover med det digitale Edit: Forutsetter at det er samme alianse med separate selskap. Lavkostflyselskap har oftest punkt til punkt-flyvninger og gir sjelden tilgang på tvers av selskap om de ikke har co-share (som noen har).
Er det noen som ser noe spesielt mønster hos TG nærmere avreise (2 uker-2 mnd) ift. C-seter som blir sluppet? Har fulgt med en stund via AF alerts (Diamond) og awardhacks.
Noen som har tilgang til Expertflyer e.l. og som kan se hva minimum connection time i WAW er når man kommer fra non-Schengen og skal videre innen Schengen? Sliter litt med å få finpusset en bonustur til neste år.
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I. ONLINE .35 .50 1.00 .40 OFFLINE .35 .50 1.00 .40 Spoiler: Full liste for LOT Results from ExpertFlyer.com Minimum Connect Times: Connecting at WAW Flight type International to International STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I. ONLINE .35 .50 1.00 .40 OFFLINE .35 .50 1.00 .40 ** OR * ARE ALL B6-B6 II 1.00 CDS LO - LO CX-CX II GLSUP CDS ** - ** 27OCT19 - INF DL-DL II GLSUP CDS ** - ** ALL - COUNTRY RU 26FEB22 - INF DL-DL II GLSUP CDS ** - ** COUNTRY RU - ALL 26FEB22 - INF DL-DL II GLSUP CDS N/A - ** ALL - COUNTRY RU 26FEB22 - INF DL-DL II GLSUP CDS ** - N/A COUNTRY RU - ALL 26FEB22 - INF DY-DY II 2.00 LO-LO II .40 REGION SCH - COUNTRY AE 13APR23 - INF LO-LO II .40 REGION SCH - COUNTRY AM 26MAR23 - INF LO-LO II .40 REGION SCH - COUNTRY AZ 26MAR23 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY CA 01APR22 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY CN 01APR22 - INF LO-LO II .40 REGION SCH - COUNTRY EG 26MAR23 - INF LO-LO II .40 REGION SCH - COUNTRY GE 26MAR23 - INF LO-LO II .35 REGION SCH - COUNTRY HR 15NOV23 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY HR 15NOV23 - INF LO-LO II .40 REGION SCH - COUNTRY IL 26MAR23 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY IN 01APR22 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY JP 01APR22 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY KR 01APR22 - INF LO-LO II .40 REGION SCH - COUNTRY KZ 26MAR23 - INF LO-LO II .40 REGION SCH - COUNTRY LB 26MAR23 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY LK 01APR22 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY SG 01APR22 - INF LO-LO II .50 ALL - COUNTRY US 01APR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY AE - REGION SCH 13APR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY AE - ALL 13APR23 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY AM - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY AM - ALL 01APR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY AZ - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY AZ - ALL 30OCT22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY CA - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY CA - ALL 27MAR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY CN - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY CN - ALL 27MAR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY EG - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY EG - ALL 30OCT22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY GE - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY GE - ALL 01APR22 - INF LO-LO II .35 COUNTRY HR - REGION SCH 15NOV23 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY IL - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY IL - ALL 30OCT22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY IN - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY IN - ALL 27MAR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY JP - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY JP - ALL 27MAR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY KR - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY KR - ALL 27MAR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY LB - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY LB - ALL 01APR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY LK - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY LK - ALL 27MAR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY SG - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY SG - ALL 27MAR22 - INF LO-LO II 1.00 COUNTRY US - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .50 COUNTRY US - ALL 27MAR22 - INF LO-LO II .35 REGION SCH - REGION SCH 01APR22 - INF LO-LO II .50 ALL - REGION SCH 26MAR23 - INF LO-LO II .35 05APR22 - INF