Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig det endres underveis, det er en god tråd på FT med setekart og litt betraktninger rundt equipment swaps.
    https://www.flyertalk.com/forum/oth...5886-ethiopian-best-business-class-seats.html
     
  2. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Takker! Klarte å finne - og booke tilslutningsfly :cool:
     
    Upsaker liker dette
  3. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Jeg tenkte å prøve å få til jul/nyttår i thailand julen 24. Jeg har 2x CT og vi er 2 voksne + 3 barn (eldste vil være over 12 på reisetidspunkt). Har noen noe gode tips til hvordan få til å bestille dette? Lufthansa har pt billetter 16des 24, men hadde nok vært bedre med avreise litt nærmere helgen der, typ onsdag 18 eller torsdag 19. Om Lufthansa fortsetter å legge ut bonusbilletter en og en dag framover vil dette skje før CT telefonen åpner igjen etter helligdagene.

    Kan jeg bestille utreise når den dukker opp og få lagt til CT ved å ringe inn senere? Vil det eventult gå selvom vi er 5 stk?
    Vil det påløpe endringsgebyr når man skal få lagt på returen når den dukker opp selvom den ikke er mulig å booke nå?
    Bonusspørsmål: burde jeg heller vente på SAS bonusbilletter og bruke FP for alle 5 i stedet? Vil bli betydelig billigere poengsum - men hvem vet når de eventuelt kommer om i det hele tatt.

    På forhånd takk
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    Det går fint å legge til hjemreise senere, og legge på CT såfremt den fremdeles er gyldig.
    Hvis CT går ut i 31.12.23 og du legger til hjemreisen etter nyttår, så forsvinner CT
    Det vil påløpe endringsgebyr på 150kr ved endringer, uansett.
    Du kan booke Lufthansa nå og være på utkikk etter SAS senere. Poeng og CT får du tilbake ved en kansellereing, men ikke gebyrene
     
  5. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei og takk for svar. CT er gyldig ut 24 så det går bra. Er det noen som vet om/når sas legger ut bonusbilletter på disse populære flightene? Jeg går nesten ut fra at det selges godt med billetter for penger akkurat rundt juleferien. I følge awardfares slippes sas bonusbilletter 330 dager før, men jeg har ikke sett en eneste bonusbillett for oktober/november 24 ennå.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    Når det gjelder SAS så legger de vanligvis ut 330 dager før, men på de mest populære rutene så ryker billettene i løpet av 2-3 minutter!. Og vanlivis slippes 2/2/4 seter, dvs biz/plus/øko. Så du må sitte klar på slaget 23:59 og idet det bikket 00:00 trykke søk
    Det slippes av og til flere seter, men litt usikker på frekvensen det. 180 og 90 dager før?
    EDIT: Og så har mange flyselskap blackoutperioder der de ikke slipper bonusseter i det hele tatt, eller at de ikke følger standard tid for slipp. Typisk jul, påske og sommerferie
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,170
    Likes mottatt:
    7,507
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk om det selges billetter for penger på disse datoene. Noen ganger har ikke SAS gjort klar ruteprogrammet for aktuell rute 330 dager fram i tid ennå, og selges det ikke billetter for penger kan det heller ikke selges billetter for poeng.
     
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Lander på IAD 25/1 15:45
    Flyr fra IAD 28/1 14:15

    Leter rett og slett etter en spennende reiserute, men har noe med begrenset reiseerfaring fra Sør-Amerika og Mellom-Amerika, så tenkte å sjekke om det finnes noen erfarne reiseglade bonushaier med gode tips på destinasjon/rute? Ønsker å rekke ett døgn på destinasjon.

    Ledig t/r PTY med passende tid i C, som muliggjør f.eks. Quito og Punta Cana. Kan også endre retur, er booket som to enveisreiser for å øke mulighetene for LH F.
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor ikke bare bli i Panama City?
    Spennende destinasjon, gamlebyen og Panamakanalen …
     
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt over, du kan like gjerne ha PTY som destinasjon. Med Copa er det mulig å få lie-flat i biz på den turen.

    Evt om du vil ha sol og varme ref Punta Cana, da kan du også like greit dra til CUN og få deg noe ordentlig mexikansk mat, samt mulighet for å besøke et underverk (Chichen Itza) PTY og CUN er også i samme sone som USA og dermed ingen endring i pris. QIO og PUJ er begge i en dyrere sone.
     
    Insomnia4u and Cumulus like this.
  11. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Ja det spørs vel om disse rutene kanskje er offer for nettop blackout. SK973 15 november 2024 burde ha vært mulig å få bonusseter på for et par dager siden. Men burde ikke seteoversikten til awardfares da vist at noen seter var tatt?
    upload_2023-12-23_16-48-0.png
    upload_2023-12-23_16-48-23.png
    upload_2023-12-23_16-48-55.png
    Merk at seteoversikten for sk973 18 nov som ikke burde vært mulig å bestille ennå ser helt kliss lik ut.
     
  12. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Det selges billetter både for kroner og poeng (ikke bonus)
    upload_2023-12-23_16-51-24.png
     
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte litt i gatene enten se noe nytt, eller et sted med litt sol og varme. CUN har jeg allerede vært i, og syntes det er litt vel turistifisert. Derav skepsis med PUJ og, selv om jeg aldri har vært der… PTY virker mer attraktivt enn jeg først tenkte, takk!

    Ikke like mye flyvning som jeg i utgangspunktet hadde tenkt, men det blir kanskje nok av det allikavel.
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Panama kan anbefales! Du vil trives der:cool:
     
    Flight Cancelled liker dette
  15. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har tips til *A ruter inn til Las Vegas?

    Funnet veldig lite med United, vet ikke om det finnes noen amerikanske vie-triks?
     
  16. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr til Vegas 1-2 ganger i året på bonus. Ender nesten alltid med bonus til SFO/LAX og separat fly derfra. Foretrekker LAX, særlig på innreise. Alaska har ofte OK priser i «first», og gir som eneste selskap lounge basert på reiseklasse.
     
    jgroneng, oslo.to.unknown and Upsaker like this.
  17. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    tusen takk for gode svar, har foreløpig sas biz til LAX, men ser om jeg finner LH First de neste dagene, lurer også på

    1) hvor lang tid pleier det å ta gjennom sikkerhet på LAX?

    2) hvordan funker det med lounge hvis jeg kjøper first med Alaska, er det bra innenriks lounge eller er det mer verdi å kjøpe seg tilgang til en annen?

    overrasker meg ellers at så få av first billettene innenriks i USA er fleksible
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Viktig poeng! :)
     
  19. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,120
    Likes mottatt:
    7,408
    Bonuspoeng:
    183
    Alaska loungen på LAX har grei utsikt, barista/bartender og under pandemien en helt grei buffet. Aner ikke om/hva de på LAS, men generelt har de bra lounger.
     
  20. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Bertaling med poeng ved endring fra biz til first en vei.

    Jeg har booket en flight i business med CT som jeg har planer om å endre til first hvis mulig et par dager før avreise. Jeg flyr til Mainland Southeast Asia med Star Alliance for 165 000 / 2 = 82 500 poeng. Hvis jeg endrer så må jeg betale et gebyr til SAS, det er greit nok. Men hvis jeg endrer utreise fra biz til first har jeg da forstått det riktig at jeg må betale 225 000 (first) - 165 000 (biz) / 2 (CT / 2 (en vei) = 15 000 poeng ekstra for denne endringen? Altså at antall poeng som kreves ved endring av CT er det samme som ved kjøp med CT.
     

Del denne siden