Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Hm uhm... Nå på SAS sine sider så står det at flere av flightene på min CT booking er kansellert (CPH-PVG, SGN-IST og IST-FRA), og noen av de har bare regelrett "forsvunnet" fra listen (KIX-TPE og TPE-SGN). Har ikke fått noe epost eller SMS om at booking er blitt endret eller kansellert, er dette en "bug" i systemet på SAS sine sider at ikke den nødvendigvis er helt up-to-date med A* bookinger? Merkelig..

    Jeg fikk booking confirmation på epost rett etter jeg hadde ringt de, for hele reisen med riktig flights etc.
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk du mail med selve billetten?
     
  3. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk booking bekreftelse fra SAS, med hele reiseruten. Hvis ikke det er alt man skal få, så nei da fikk jeg ikke noe annet.
    Står på alle legs "RESERVATION CONFIRMED". Regnet med det betydde det var i boks. De sa per tlf i alle fall at de fikk booket alt.
     

    Attached Files:

    Last edited: 19. des 2023
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Ahh nei det der er bare er bare itinerary… Greit å få det tilsendt når man snakker med de for å sjekke at alt av flyvninger og navn stemmer.

    Når den er «ticketed» altså at du får mail med eticket først da er den billettert og 100% confirmed. Før det så er den på «vent».
    Da kan flyvninger forsvinne om den ikke blir billettert før fristen til enkelte flyselskap har på hvor lenge den kan være «reservert». ANA feks har maks 48 timer før den må bli billettert av SAS..
     
  5. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke sant. Gøy.. :\ Får ringe imorgen å se hva som har skjedd...
     
  6. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Agenten var ikke sikker på hva som skjedde. Mulig jeg ble offer for agentrulletten.. Nå er ny rute i biz bestilt til Japan, og denne gangen ble det billettert med e-ticket. SAS-ANA biz røk da denne ikke lenger var tilgjengelig, og inn kom LH-Asiana biz. TK biz ble med over på ny booking.
     
    paramberg liker dette
  7. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne tenke meg en tur innom Hong Kong i slutten av juni og ser ut til at beste muligheten min er Thai siden de legger ut 180 dager før etter hva jeg har forstått.

    Finner jo ikke noe OSL-HKG når jeg søker på SAS sine sider, men er det en grei strategi å booke ARN-BKK selv og så ringe inn og få lagt på OSL-ARN og BKK-HKG?

    Er det ev. noe problem at jeg bare finne øko på siste leg BKK-HGK?

    Disse flightene senere i juni er aktuelle:

    upload_2023-12-19_16-14-22.png
     
  8. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,174
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-ARN i Plus (I) har restriksjon på ARN som destination. (O&D availability control). Go (X) pleier derimot ikke å være begrenset slik.

    Da sas.no ikke støtter mixed class kan du ringe inn og booke segment for segment, viktig da at OSL-ARN legges inn først. Du skal slippe å betale telefonbooking-gebyret på 400 kr da dette ikke er mulig å booke på nett.
     
    Last edited: 19. des 2023
    Trent600 liker dette
  9. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Så jeg kan ringe inn å få booket Plus for OSL-ARN eller betyr denne restriksjonen at jeg må fly øko OSL-ARN?
     
  10. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,174
    Bonuspoeng:
    93
    Du får Plus så lenge OSL-ARN legges inn først.

    Samme trikset kan brukes på returen, du må da legge inn ARN-OSL først og deretter ???-ARN.
     
    Cumulus and Trent600 like this.
  11. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Takker.

    Planen var egentlig å ende opp i Vietnam, men frister litt med gjensyn av bl.a. Osaka, så da blir det sikkert KIX-BKK-ARN-OSL
     
    Kjetil L liker dette
  12. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Hvordan funker trekk av poeng ved avbestilling av kun utreisedelen av en bonus reise? Trekkes alle poengene på nytt, eller blir halvparten refundert?

    Spør fordi jeg har en SAS reise i plus og business til ORD i januar. Reisen er bestilt på 50% kampanjen tidligere i desember. Jeg tenkte jeg skulle ha holde øyne oppe for LH F på utreisen. Om det dukker opp tenkte jeg å avbestille kun utreisen, og bestille en enveis *A i LH F. Vil da ende opp med en enveis SAS reise, og en enveis *A reise.
    Blir da endelig poengpris 15k + 87,5k, eller 30k + 87,5k? (Med FP)

    Ringte inn for å høre med kundeservice når det ble sluppet biz billetter på utreisen jeg kun har plus på, men hun fortalte meg da at de trekker poengene for hele reisen på nytt, slik at jeg måtte ha betalt full poengpris også for hjemreisen.
     
    Last edited: 19. des 2023
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Endring fra tur/retur til enveisreise fungerer på samme måte som annen ombooking. Først refunderes poeng fra opprinnelig bestilling før det trekkes på nytt etter gjeldende prisliste.
     
    Kidnet liker dette
  14. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Takk, gir mening! Kjipt at kampanje billetter da blir hakket mindre fleksible, men jeg skal ikke være grådig ;)
     
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Klarer de ikke a billettere turene lengre på CT-telefonen under telefonsamtalen? Jeg har den siste uken prøvd å få til diverse ruter, men hver gang har turen måttet bli sendt til en annen avdeling sier de pga beregning av skatter og avgifter samt godkjenning/billettering. Dette var jo aldri noe problem tidligere? Det tar jo i tillegg så vanvittig lang tid, og ofte forsvinner et eller annet leg også. Har vært i kontakt med dem hver dag nå den siste uken, både om morgenen og ettermiddagen uten at det har gjort noen forskjell, helt håpløst...
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er en helt ny booking så skal de kunne ordne det med det samme .. kun ved endring av eksisterende booking den må sendes videre..
     
    Magnus77 liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Har noen fløyet LOT sine flighter med Air Belgium sin A330-900 opereret av Blue1? De kan bookes på SAS og har 1-2-1-config. Antar det er LOTs catering, men her er setene. Er maten hos LOT bra?

    MicrosoftTeams-image-14-scaled.jpeg
     
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke ruter flyr de på?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    As of October 29, we are serving New York(JFK) six days a week with Air Belgium's Airbus A330-900neo aircraft for the 2023/2024 winter season and 2024 summer season.
     
  20. igjr

    igjr Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Hei

    Har en utgående CT i 2023 og tenker å booke en tur. Venter barn på nyåret og vi tenkte derfor å få til en tur til høsten. Finner billetter på Sas sine sider, men det er påkrevd navn og fødselsdato på spedbarn. Siden barnet enda ikke er født er oppfatter jeg det som vanskelig å gi presis informasjon på dette.

    Noen som har erfaring med tilsvarende og vet hvordan og om dette kan håndteres?
     

Del denne siden