Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Huff. Jeg grøsser av bare tanken om dynamisk prising.
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan bekreftes. Jeg bestilte open jaw i går kveld/natt og var veldig overrasket over at det gikk. Akkurat nå ser det ut til at det fortsatt er mulig å søke t/r for så å "endre søk" på mobiltelefon og velge "Annen reise" isteden, men dette valget er ikke der hvis du bruker nettleser på pc.

    Heldigvis ser det ut som det gamle url-trikset fungerer igjen! :D Man kan manuelt endre for eksempel RT_OSL-BKK i urlfeltet til nettleseren til OJ_OSL-BKK for så å legge til hjemreise fra annen by under "endre søk" :cool:
     
    Are, Cumulus, Teknolai and 8 others like this.
  3. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig bra tips! Det fungerer dessverre ikke å aktivere Companion Ticket - i hvert fall ikke for meg.

    *EDIT* Jeg ringte inn og snappet opp plassene, det var ingen ventetid.
     
    Last edited: 12. des 2023
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Det fungerte ikke for meg heller. Og det hadde uansett ikke fungert på en t/r siden jeg skulle ha billetter til tre personer. Heldigvis hadde jeg nok poeng til å bestille uten CT.

    Prøvde å få chaten i appen til å legge på CTer.. Første agent ville hjelpe, men jeg la ikke merke til svaret og spørsmål om verifiseringskode fra sms og chaten timet ut. Kunne de ikke ventet LITT lenger før det skjer? :rolleyes: De neste to agentene sa jeg måtte ringe inn, så jeg sendte en mail til diamantmailen isteden. Hvis de ikke gidder der heller så får jeg vel ringe inn.

    Er forresten chaten i appen kun for statusmedlemmer, eller er den for alle?
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Kun for diamond men de som svarer på chatten kan bare hjelpe til med noe men ikke alt som feks diamant mailen hjelper til med..
    Det er også veldig variabelt nivå. Fikk ikke endret sete på united flighten, fikk hjelp av de på chat på noen minutter, så tok jeg kontakt på nytt fordi jeg så ett annet sete som var ledig som var bedre - da svarte agenten at hun ikke kunne endre sete, og at setet som sto i appen som forrige agent valgte for meg bare noen minutter tidligere ikke var valgt - hadde ikke noe sete reservert mente hun:p:rolleyes: så er variabelt det nivået der
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Så chaten i appen er med andre ord den vanlige chaten, på et mer tilgjengelig sted, uten å måtte gå via en chatbot og med automatisk diamantprioritering i køen? :rolleyes:
     
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,577
    Likes mottatt:
    22,641
    Bonuspoeng:
    183
    Chatten avsluttet seg selv før jeg fikk svar. Ringte inn og fikk god hjelp.
    Forventer de at man holder appen åpen og aktiv mens man venter kanskje?
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fleire her inne som har hatt problem med å endre på bonusbookingar den siste månaden? Eg skulle flytte ei bonusreise til seinare datoar, men dagane gjekk utan at reisa vart flytta, sjølv om eg ringte dagleg for å be om at endringa vert gjort. Når eg til slutt får "nye" billettar etter ei vekes tid er det berre dei gamle billettane som vert utferda på nytt. Begge reisene hadde Ethiopean som main carrier. Begge bookingane enda med at eg kansellerte dei. Fleire som har hatt liknande problem?

    Eg har utsett reisa på ubestemt tid. I januar skal eg på RTW-tur som inneheld eit døgn med ANA F (LHR-HND-ORD). På utreisa skal eg fly BGO-OSL-LHR i øko. Har lyst å ringe inn og få endra til plus, og muligens få endra utreisa til dagen før, slik at eg får ein dag i London, men pr nuh tør eg ikkje.
     
    Last edited: 13. des 2023
    AirMags and Rapolo like this.
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    858
    Likes mottatt:
    2,701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nylig 1 uke ventetid og 5-6 telefoner for å få lagt til noen fly på en vanlig SAS bonusreise. Viste seg til slutt at første jeg snakket med hadde gjort flere feil, noe den siste jeg snakket med så med en gang...
     
  10. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Hvor lenge lar dere billettene være til billettering før dere ringer inn og purrer? Jeg ringte og endret en CT bestilling med SAS/swiss/Lufthansa i 10-tiden dag. Har ennå ikke fått billetter...
     
  11. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Når skal du reise?
     
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Mars :)
     
  13. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    SAS ordner dette basert på hvor lenge det er til reisen. Om det er kort tid, tar det kun noen timer. Er det lengre tid, kan det gå dager. Ville ringt igjen etter en dag eller og spurt.
     
  14. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Så Swiss er ikke en av de selskapene hvor flightene forsvinner om de ikke billetteres raskt?
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har samme erfaring. Ventet en uke på en endring og da jeg ringte inn på ny var det ingen spor etter denne. Fikk dem til å legge til nye flighter igjen på fredag, men heller nå ingen spor av at noe er på gang.
    På 'mine bestillinger' ser det ikke ut som vet tidligere endringer hvor det gjerne ligger dobbelt opp med flighter. Det har i det minste vært slik tidligere.

    Viser de nye flightene dine på 'mine bestillinger'?
     
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, fram til eg får nye billettar, då forsvinn dei.
     
    Rapolo liker dette
  17. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    jeg mistet to biz-billetter med LX nylig fordi sas glemte å billettere dem. Tror det gikk under en uke før de forsvant. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å la det skure og gå igjen…
     
    Nurse82 liker dette
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket min egen booking nå på chat og de sa den ikke lå i køen for rebooking. Rare greier. Dette var samme agent som booket og billetterte en ny CT-reise i samme slengen.
     
  19. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Mener du at dine billetter heller ikke er blitt utstedt? Jeg venter også på at flere bookinger som ble ombooket i dag tidlig skal billetteres. Jeg ringte inn i ettermiddag for å sjekke, og de sa de lå i kø og burde være i orden i løpet av i morgen formiddag. Vi får nå se...
    Dere som har vært gjennom det samme med manglende billettering, hva måtte dere gjøre for å få de til å utstede billettene?
     
    Last edited: 14. des 2023
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,482
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Tok akkurat en telefon selv etter å ha lest i tråden, hun som svarte hørtes litt forvirret ut og det kunne nesten høres ut som det hadde skjedd en feil en plass. Hun kunne uansett fortelle meg at de fortsatt hadde folk på backoffice på denne tiden av døgnet og at hun skulle purre, men hun var usikker på om de hadde kapasitet til å få ordnet det i kveld.
     

Del denne siden