Lander på FRA kl. 08:30. Noen vits i å prøve å rekke innom FCT før avgang til SFO kl. 10:05? Eller bedre å bare dra i FCL? Blir vi kjørt i bil ut uansett? Første gang i F.
Riktig. 15,000 ekstra, og totalt 97,500 poeng om du har F som høyeste klasse ut og Biz som høyeste klasse hjem fra Mainland SE Asia.
Du bør fint rekke til FCT om flyet er i rute, og derfra kan man kun boarde ved hjelp av biltransport til flyet. Boarding er for øvrig en del senere enn ved gate. De kommer og finner deg når det er tid for boarding, så du trenger ikke å tenke på det. Du rekker gjerne en drink og noe fra buffeten om det er av interesse.
En smule irriterende det nye systemet, nå har jeg booket om poengreise som ikke var med CT og da var det plutselig ingen problem å ringe den vanlige telefonen. Håper SAS trår forsiktig videre, de vil neppe gjøre EB mindre attraktivt nå som de skal inn i ST. Hilsen en som gikk glipp av flere interessane flyruter da den dedikerte telefonen for CT var stengt tidligere i måneden.
Herlig, tusen takk! Kan jo håpe på en forsinkelse, og at vi rekker noe alacarte også. Et bad blir vel for knapt, men kan man få badeand likevel? Blir vi kjørt fra flyet fra Oslo, og kan de kjøre oss rett til FCT? Står ASW, betyr vel buss-gate, og det øker kanskje sannsynligheten for at vi blir hentet?
Nei, de kan ikke kjøre deg til FCT. Du blir sluppet av ved den vanlige terminalen og må gå ut av sikker sone, til venstre og inn gjennom ny sikkerhetskontroll i FCT.
Til dere som har funnet LH F til SFO eller LAX, når/hvordan finner dere dem eller ringer dere bare inn? Har prøvd å finne billetter i hele romjula med refreshing hver time, men ikke sett noe - før jeg nå så at @Jan Fredrik fikk booket.
Gjort det samme. Dukket plutselig opp i dag bare 20 min etter sist jeg sjekket, ringte SAS med en gang og fikk booket. Fulgte med et par andre datoer, og ila bare en time så jeg at det plutselig var tatt to seter på en annen avgang, så sannsynligvis noen andre som hadde snappet opp. Så også et sete en gang, og før jeg fikk ringt SAS var det allerede booket…
Verten/Vertinnen din på FCT tar med seg boardingkort og pass ved ankomst. Når du sitter og nyter livet kommer hen bort med det sedvanlige sølvfargede billettomslaget og badeanden. Du trenger altså ikke å bade for å få den. Passet får du i førsteetasje i det du går ut til bilen.
Jeg booket denne turen med fp4 og har to ulike referansenummer. Betyr det at det er to ulike bookinger og at jeg kan endre andre del etter at jeg har flydd på første billett? Evt. hva må jeg gjøre for å kunne endre andre del til LHF? Ser ut som jeg må fly på del1
Det er to separate enveisbookinger. Hadde det vært en t/r hadde du hatt bare ett referansenummer, og LAX-OSL hadde ikke kommet opp under kommende bookinger. Endring av LAX-OSL blir helt uavhengig av utreisen, du trenger ikke engang å bruke den, men det er jo litt upraktisk å reise hjem fra LAX om du ikke er der såklart. Du må ut med litt mer poeng (105 000 per pers for enveis first, halvparten hvis du har CT). Dessverre blir endringsgebyr 750 kroner siden du endrer fra en ren SAS bonusreise
Ok, det er et lykketreff, men hvordan har dette skjedd? booket det som en vanlig tur/retur med fp4. Den har blitt endret av SAS en gang, men kan ikke forstå at det har ført til dette
er det andre muligheter som ikke er TK fra CUN til Europa i biz? finner bare 787-9 TK (1-2-1) og det er ikke ideelt for oss med 2 småbarn
Våknet til varsel og de ble booket. Har nå fått itinerary/receipt for begge passasjerer. Betyr det at reisen er i boks? Smått nærvøs for å miste reisen etter to uker med titting. Og er det riktig at man nå betaler 450kr i service gebyr p.p. for booking - også når man ikke kan booke på nett? Tusen takk for all hjelp til alle på forumet, har fått så mye god hjelp
Må stå confirmed på itinerary. 450kr servicegebyr er uavhengig av nett/tlf. Det er det ekstra telefongebyret man unngår (men som noen ofte feilaktig legger til).
ja stemmer. CUN-LIS går ofte veldig fort. tenker du at vi sitter på 2 og så 2 sammen? feks 5EF og 7 EF. det tenkte jeg også, men de har 1 rad med alenesete mellom, så da ville vi ikke være sammen. men det er det eneste som passer hvis vi må ta 787-9 med TK
Herlig, gratulerer! Jeg er på samme flight akkurat nå, og må si at det bare er å glede seg! Om jeg skal si en (potensielt upopulær) mening så ville jeg neste gang bare bedt om å bli kjørt til den FCL-en som er lengst unna der flyet går fra og droppet å gå ut og inn for å komme til FCT. Det foreslo egentlig vår sjåfør og i ettertid skjønner jeg hvorfor, for FCT var veldig fullt, og er vel egentlig ikke noe særlig ekstra der kontra FCL? Kult å ha vært der, men når man kommer inn med connecting flight blir det mest en gimmik. Særlig med kort tid. Hadde jeg hatt veldig god tid i FRA hadde jeg nok først gått i FCL og så flyttet meg til FCT.