Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Lander på FRA kl. 08:30. Noen vits i å prøve å rekke innom FCT før avgang til SFO kl. 10:05? Eller bedre å bare dra i FCL?

    Blir vi kjørt i bil ut uansett?

    Første gang i F.
     
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Riktig. 15,000 ekstra, og totalt 97,500 poeng om du har F som høyeste klasse ut og Biz som høyeste klasse hjem fra Mainland SE Asia.
     
    sovehue liker dette
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Du bør fint rekke til FCT om flyet er i rute, og derfra kan man kun boarde ved hjelp av biltransport til flyet. Boarding er for øvrig en del senere enn ved gate. De kommer og finner deg når det er tid for boarding, så du trenger ikke å tenke på det. Du rekker gjerne en drink og noe fra buffeten om det er av interesse.
     
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,488
    Likes mottatt:
    3,939
    Bonuspoeng:
    113
    En smule irriterende det nye systemet, nå har jeg booket om poengreise som ikke var med CT og da var det plutselig ingen problem å ringe den vanlige telefonen.
    Håper SAS trår forsiktig videre, de vil neppe gjøre EB mindre attraktivt nå som de skal inn i ST. Hilsen en som gikk glipp av flere interessane flyruter da den dedikerte telefonen for CT var stengt tidligere i måneden.
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig, tusen takk! Kan jo håpe på en forsinkelse, og at vi rekker noe alacarte også.

    Et bad blir vel for knapt, men kan man få badeand likevel? :p

    Blir vi kjørt fra flyet fra Oslo, og kan de kjøre oss rett til FCT? Står ASW, betyr vel buss-gate, og det øker kanskje sannsynligheten for at vi blir hentet?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, de kan ikke kjøre deg til FCT. Du blir sluppet av ved den vanlige terminalen og må gå ut av sikker sone, til venstre og inn gjennom ny sikkerhetskontroll i FCT.
     
  7. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Til dere som har funnet LH F til SFO eller LAX, når/hvordan finner dere dem eller ringer dere bare inn? Har prøvd å finne billetter i hele romjula med refreshing hver time, men ikke sett noe - før jeg nå så at @Jan Fredrik fikk booket.
     
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Gjort det samme. Dukket plutselig opp i dag bare 20 min etter sist jeg sjekket, ringte SAS med en gang og fikk booket.

    Fulgte med et par andre datoer, og ila bare en time så jeg at det plutselig var tatt to seter på en annen avgang, så sannsynligvis noen andre som hadde snappet opp. Så også et sete en gang, og før jeg fikk ringt SAS var det allerede booket…
     
    oslo.to.unknown liker dette
  9. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, takk for svar
     
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Verten/Vertinnen din på FCT tar med seg boardingkort og pass ved ankomst. Når du sitter og nyter livet kommer hen bort med det sedvanlige sølvfargede billettomslaget og badeanden. Du trenger altså ikke å bade for å få den.
    Passet får du i førsteetasje i det du går ut til bilen.
     
  11. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg booket denne turen med fp4 og har to ulike referansenummer. Betyr det at det er to ulike bookinger og at jeg kan endre andre del etter at jeg har flydd på første billett?

    Evt. hva må jeg gjøre for å kunne endre andre del til LHF? Ser ut som jeg må fly på del1
     

    Attached Files:

  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,170
    Likes mottatt:
    7,507
    Bonuspoeng:
    293
    Det er to separate enveisbookinger. Hadde det vært en t/r hadde du hatt bare ett referansenummer, og LAX-OSL hadde ikke kommet opp under kommende bookinger.

    Endring av LAX-OSL blir helt uavhengig av utreisen, du trenger ikke engang å bruke den, men det er jo litt upraktisk å reise hjem fra LAX om du ikke er der såklart. Du må ut med litt mer poeng (105 000 per pers for enveis first, halvparten hvis du har CT). Dessverre blir endringsgebyr 750 kroner siden du endrer fra en ren SAS bonusreise
     
    oslo.to.unknown liker dette
  13. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, det er et lykketreff, men hvordan har dette skjedd? booket det som en vanlig tur/retur med fp4.

    Den har blitt endret av SAS en gang, men kan ikke forstå at det har ført til dette
     
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Ledig 2 stk First 28. desember nå, FRA-SFO!
     
    AirMags, oslo.to.unknown and Darkcho like this.
  15. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    er det andre muligheter som ikke er TK fra CUN til Europa i biz? finner bare 787-9 TK (1-2-1) og det er ikke ideelt for oss med 2 småbarn
     
  16. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Våknet til varsel og de ble booket. Har nå fått itinerary/receipt for begge passasjerer. Betyr det at reisen er i boks? Smått nærvøs for å miste reisen etter to uker med titting.

    Og er det riktig at man nå betaler 450kr i service gebyr p.p. for booking - også når man ikke kan booke på nett?

    Tusen takk for all hjelp til alle på forumet, har fått så mye god hjelp
     
    Upsaker and Insomnia4u like this.
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Må stå confirmed på itinerary.
    450kr servicegebyr er uavhengig av nett/tlf. Det er det ekstra telefongebyret man unngår (men som noen ofte feilaktig legger til).
     
  18. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    TAP flyr også.

    Hvorfor er ikke 1-2-1 ok? Ett barn og en voksen i midten?
     
  19. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja stemmer. CUN-LIS går ofte veldig fort.

    tenker du at vi sitter på 2 og så 2 sammen? feks 5EF og 7 EF. det tenkte jeg også, men de har 1 rad med alenesete mellom, så da ville vi ikke være sammen. men det er det eneste som passer hvis vi må ta 787-9 med TK Screenshot 2023-12-26 at 10.53.52.png
     
  20. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig, gratulerer!

    Jeg er på samme flight akkurat nå, og må si at det bare er å glede seg!

    IMG_3437.jpeg

    Om jeg skal si en (potensielt upopulær) mening så ville jeg neste gang bare bedt om å bli kjørt til den FCL-en som er lengst unna der flyet går fra og droppet å gå ut og inn for å komme til FCT. Det foreslo egentlig vår sjåfør og i ettertid skjønner jeg hvorfor, for FCT var veldig fullt, og er vel egentlig ikke noe særlig ekstra der kontra FCL? Kult å ha vært der, men når man kommer inn med connecting flight blir det mest en gimmik. Særlig med kort tid. Hadde jeg hatt veldig god tid i FRA hadde jeg nok først gått i FCL og så flyttet meg til FCT.
     
    AirMags, Thomas123, Teknolai and 5 others like this.

Del denne siden