Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Tror jeg har samme rute som deg, 06 flyet fra Oslo, hva bør jeg si til såfjøren? og når møter jeg sjåføren?
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp! Jeg ville sjekket gate på forhånd, og bedt om å bli kjørt til den FCL-en som er lengst unna den gaten (A eller B). Da kommer du veldig fort i loungen og får mest tid der, samtidig som du skal bli kjørt til neste fly.

    Vi fløy fra Z66 som ligger i A-delen, og vår sjåfør foreslo selv å kjøre oss til B slik at vi ville bli kjørt til flyet igjen etterpå, men jeg ba heller om å bli kjørt nærmest mulig FCT, og da gjorde han det. Vi brukte sikkert 15-20 min ekstra på det totalt før vi var inne i loungen.
     
    Upsaker liker dette
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er avbestillingsregler for star alliance poeng reiser der det er 100% sas på utreisen?

    Er kostnaden fortsatt de 400,- ved avbestilling? Eller kommer sas sin 750,- i tillegg ?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293

    Er det *A booking er det *A regler som gjelder. Da e det 450kr du taper + eventuelt utgåtte poeng osv.

    Hvis det er en tur retur. er det to enkelt billetter så...... spørs det hva slags booking d er.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Setekartet på TK ser rotet ut!
    Alle rader er 1-2-1, men på partallsrekkene er sidebordene mellom på midtsetene mens de er på siden på oddetalksrekkene
     
    XIII liker dette
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    113
    Takk

    Det er *a t/r booking så jeg også tenkte det var 450,-..... men stusset litt over at det sto kan refunderes mot gebyr på utreisende- mens det står kan refunderes på hjemreisen

    ( og poeng går jo aldri ut )
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke helt hvor det står forskjellig. Men i prinsippet har du forstått gebyret riktig ja.

    Og både poeng og eventuelt CT kan gå ut på dato, basert på ditt medlemsnivå i EB.
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    113
    sånn er det jo... men ingen her som har det problemet tror jeg ;)
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke statusen til alle medlemmene på forum. Men det er garantert en god del brukere her inne som er gull eller lavere i EB systemet. Så tenker det kan være relevant informasjon når en spør.
     
    TomF66, Jeanette, Henrik and 3 others like this.
  10. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hei! Har en CT EU som løper ut i år, og en CT WW som løper ut 2024 (lite ønske om å fly business). Er mye blod, svette, og torsdager bak de 160k poengene vi har - så ønsker å få mest mulig ut av det. Ønsker ikke å bruke masse poeng på en CT EU som spenner bena for en ekstra spennende destinasjon for CT WW... Så på OSL-LIS, men blir veldig mye poeng i forhold til å booke med cash....

    Noen tips til hva å gjøre / hvor å dra ? Er det evt best å selge CT EU til noen som evt vil bruke business? Alle tips og innspill veldig velkomment :)
     
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Som du skriver er det dyrt å fly *A (de andre selskapene i Star Alliance) intra Europa ift å fly SAS med f.eks FP4 (SAS MC gir biz for prisen av øko). Med en CT blir prisen 50% så det hjelper selvsagt. Men da er du vel på ca SAS pris. Ville nok prioritert biz long haul hvis du kun har poeng for en av delene. CT får du ikke solgt uten å selge med poeng.
     
  12. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Fløy selv til Cancun i høst med 2 barn, og det fungerte fint å sitte på rekke med ett barn og en voksen. Men er selvsagt en lang tur å først fly øst til Istanbul, så vest til Mexico City (bli ombord i flyet) for så å fly til Cancun. Men Cancun anbefales. Lei bil. Ikke som på Narcos.
     
  13. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Kan man bestille følgende Open Jaw med poeng/CT: VIE-GRU med retur MEX-VIE? MEX og GRU er jo i to ulike soner....
     
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ja helt kurant. De beregner prisen ut fra de to sonene
     
    Nurse82 liker dette
  15. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Leter etter en bonustur i biz med CT og har funnet noen, men prøver å booke og så går det ikke. Ringer sas og de sier det er waitlisting/waitlistede billetter. Ganske håpløst når man må ringe å sjekke for alle turene man finner. Noen tips? Har 150 000 og ser på tur august -okt neste år.
     
  16. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    164
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    CT EU kan så vidt jeg vet kun brukes på rene SAS-flygninger. Slik var det i alle fall da jeg hadde en slik for et par år siden.
     
  17. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Booket en reise Stavanger - Frankfurt - London - Addis Ababa - Kuala Lumpur i går for meg og kona med hjelp av CT som går ut 31.12.2023. Dessverre er det økonomiklasse da vi er 6 som reiser sammen. Det var kun to ledige i biz, og disse fikk ikke vi....
    Er billetten vår helt låst nå til å oppgradere til business på grunn av denne CT-en som går ut?
     
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    113
    var et forsøk fra min side på å antyde at de fleste her bruker poengene sine i god tid før utløp……. Men vi har den ligge :)
     
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet eller har prøvd om det går an å belaste curve og evt kjøre GBIT på CT-telefonen?

    Snakket med dnb som fortalte at de teller statuspoengforbuk fra 1/1, så da blir det meningsløst å betale bookingen med saga, og amex-opptjeningen er akkurat i boks, så da er det enten å bruke sas mc fordi statuspoengene der kommer på januar-fakturaen, eller kjøre curve med sas mc og flytte til DNB når vi passerer nyttår.
     
  20. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan kjøre GBIT på hvilken som helst transaksjon, men du får ikke 25 poeng per 100 hos SAS / "CT-telefonen", selv om underliggende kort er SAS MC.
     

Del denne siden