Tror jeg har samme rute som deg, 06 flyet fra Oslo, hva bør jeg si til såfjøren? og når møter jeg sjåføren?
Jepp! Jeg ville sjekket gate på forhånd, og bedt om å bli kjørt til den FCL-en som er lengst unna den gaten (A eller B). Da kommer du veldig fort i loungen og får mest tid der, samtidig som du skal bli kjørt til neste fly. Vi fløy fra Z66 som ligger i A-delen, og vår sjåfør foreslo selv å kjøre oss til B slik at vi ville bli kjørt til flyet igjen etterpå, men jeg ba heller om å bli kjørt nærmest mulig FCT, og da gjorde han det. Vi brukte sikkert 15-20 min ekstra på det totalt før vi var inne i loungen.
Hvordan er avbestillingsregler for star alliance poeng reiser der det er 100% sas på utreisen? Er kostnaden fortsatt de 400,- ved avbestilling? Eller kommer sas sin 750,- i tillegg ?
Er det *A booking er det *A regler som gjelder. Da e det 450kr du taper + eventuelt utgåtte poeng osv. Hvis det er en tur retur. er det to enkelt billetter så...... spørs det hva slags booking d er.
Setekartet på TK ser rotet ut! Alle rader er 1-2-1, men på partallsrekkene er sidebordene mellom på midtsetene mens de er på siden på oddetalksrekkene
Takk Det er *a t/r booking så jeg også tenkte det var 450,-..... men stusset litt over at det sto kan refunderes mot gebyr på utreisende- mens det står kan refunderes på hjemreisen ( og poeng går jo aldri ut )
Vet ikke helt hvor det står forskjellig. Men i prinsippet har du forstått gebyret riktig ja. Og både poeng og eventuelt CT kan gå ut på dato, basert på ditt medlemsnivå i EB.
Aner ikke statusen til alle medlemmene på forum. Men det er garantert en god del brukere her inne som er gull eller lavere i EB systemet. Så tenker det kan være relevant informasjon når en spør.
Hei! Har en CT EU som løper ut i år, og en CT WW som løper ut 2024 (lite ønske om å fly business). Er mye blod, svette, og torsdager bak de 160k poengene vi har - så ønsker å få mest mulig ut av det. Ønsker ikke å bruke masse poeng på en CT EU som spenner bena for en ekstra spennende destinasjon for CT WW... Så på OSL-LIS, men blir veldig mye poeng i forhold til å booke med cash.... Noen tips til hva å gjøre / hvor å dra ? Er det evt best å selge CT EU til noen som evt vil bruke business? Alle tips og innspill veldig velkomment
Som du skriver er det dyrt å fly *A (de andre selskapene i Star Alliance) intra Europa ift å fly SAS med f.eks FP4 (SAS MC gir biz for prisen av øko). Med en CT blir prisen 50% så det hjelper selvsagt. Men da er du vel på ca SAS pris. Ville nok prioritert biz long haul hvis du kun har poeng for en av delene. CT får du ikke solgt uten å selge med poeng.
Fløy selv til Cancun i høst med 2 barn, og det fungerte fint å sitte på rekke med ett barn og en voksen. Men er selvsagt en lang tur å først fly øst til Istanbul, så vest til Mexico City (bli ombord i flyet) for så å fly til Cancun. Men Cancun anbefales. Lei bil. Ikke som på Narcos.
Hei! Kan man bestille følgende Open Jaw med poeng/CT: VIE-GRU med retur MEX-VIE? MEX og GRU er jo i to ulike soner....
Leter etter en bonustur i biz med CT og har funnet noen, men prøver å booke og så går det ikke. Ringer sas og de sier det er waitlisting/waitlistede billetter. Ganske håpløst når man må ringe å sjekke for alle turene man finner. Noen tips? Har 150 000 og ser på tur august -okt neste år.
CT EU kan så vidt jeg vet kun brukes på rene SAS-flygninger. Slik var det i alle fall da jeg hadde en slik for et par år siden.
Booket en reise Stavanger - Frankfurt - London - Addis Ababa - Kuala Lumpur i går for meg og kona med hjelp av CT som går ut 31.12.2023. Dessverre er det økonomiklasse da vi er 6 som reiser sammen. Det var kun to ledige i biz, og disse fikk ikke vi.... Er billetten vår helt låst nå til å oppgradere til business på grunn av denne CT-en som går ut?
var et forsøk fra min side på å antyde at de fleste her bruker poengene sine i god tid før utløp……. Men vi har den ligge
Noen som vet eller har prøvd om det går an å belaste curve og evt kjøre GBIT på CT-telefonen? Snakket med dnb som fortalte at de teller statuspoengforbuk fra 1/1, så da blir det meningsløst å betale bookingen med saga, og amex-opptjeningen er akkurat i boks, så da er det enten å bruke sas mc fordi statuspoengene der kommer på januar-fakturaen, eller kjøre curve med sas mc og flytte til DNB når vi passerer nyttår.
Du kan kjøre GBIT på hvilken som helst transaksjon, men du får ikke 25 poeng per 100 hos SAS / "CT-telefonen", selv om underliggende kort er SAS MC.