Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du vil bruke 2 CT og ha en booking, så er dette også noe som gjør at du slipper telefongebyr

Scrooge liker dette
  2. Stigoo

Stigoo Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Passet mitt har gått ut.
    Hindrar det meg i å bestille bonusreise og bruke ct som går ut, eller kan eg redde meg inn med passopplysningar i ettertid.

Kan det bli problem å bestille via enkelte land.
    Eg hadde eit håp om å finne ein tur i siste liten men hugsar ikkje igjen frå forige bestilling.

Nokon som kan gi eit svar?

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,749
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å bestille. Passopplysninger oppgir du de siste dagene før avreise eller på flyplassen.

4. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    To spørsmål om min poengreise:
    1. Jeg vil fly F til ORD, og har per nå billetter for OSL-ZRH-ORD i C med Swiss.
    Er det bedre å ha en reise som går innom FRA først, slik at når FRA-ORD blir ledig har jeg allerede sete på det første legget? Eller bare holde reisen jeg har nå frem til da og håpe på det beste? Kanskje betale for OSL-FRA?

2. På hjemturen har jeg en betalt flygning innenlands i USA fra PNS-DFW-ORD før poengreise fra ORD med poeng. Jeg lander (i følge timeplanen) på ORD 4 timer før avreise, men er bekymret for forsinkelser - spesielt siden det er med mellomlanding. Finner ingen tidligere flygninger til ORD. Er det bedre å reise kvelden før og sove i ORD, eller vil dette gå bra?

5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,872
    Bonuspoeng:
    113
    1) ville posisjonert meg i FRA for F om mulig, i hvertfall om du får får tak i noe i C FRA-ORD. Er jo synd om det ikke blir noe ledig i F også ender du opp i økonomi FRA-ORD.

2) jeg hadde tatt en overnatting i ORD. Chicago er en kul by har jeg lest og planlegger selv en overnatting der ifm et lignende opplegg du beskriver.

Thomas123 and antirealiti like this.
  6. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Finner United C fra FRA, får bli det!

Da blir en kort tur en dag kortere, vil gjerne unngå det :( Har man noe som helst dekke av forsikring hvis man misse bonusreisen?

7. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    står i telefonen akkurat nå, og han foreslo selv å booke VIE-FRA-MEX-CUN-IST-CPH-VIE for å booke om etter bestilling er ferdig til OSL-FRA og CPH-OSL og betale endring gebyr. Håper det funker!

oppdatering:
    det gikk fint å fjerne VIE på utreise, med OSL-FRA som måtte være kl 06 selv om det også var ledig kl 10 for ny booking men ikke for ombooking :(
    og så gikk det ikke å fjerne VIE fra hjemreise, da måtte det bli CUN-IST-VIE-ZRH-OSL. I tillegg fant han ikke biz på siste leg ZRH-OSL, selv om på sas nettsiden var det biz hele VIE-ZRH-OSL.

er det noe vits å prøve å ringe igjen for å fikse biz på ZRH-OSL eller kl 10 istedenfor 06 OSL-FRA?

Nuvolari liker dette
  8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Ofte en agent får til noe en annen agent sier er umulig, så ja, er det viktig for deg ville jeg prøvd

Nuvolari liker dette
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,017
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan legge inn info i ettertid.

10. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    ok. tenkte han var ganske hjelpsom allerede, men kan prøve ila dagen!

Hvordan var det man reserverer sete hos Turkish? jeg prøve å bruke eticket nr på TK sin app, men det går ikke å legge til reisen der

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som Turkish har gjort oppdateringer i appen slik at man ikke får reservert seter lenger.. skjedd de siste månedene.. nå får man samme feilmelding i app som på nettsiden

For øyeblikket er det ingen måte å gjøre dette selv meg bekjent.

har du forsøkt via SAS telefon eller chat?

i og rett etter pandemien fikk jeg lagt til seter via [email protected], mulig det også fortsatt fungerer?

12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,539
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg valgte seter med Turkish i forrige uke via appen?
    Spørr SAS om Turkish sitt bookingref så legger du det i appen @XIII

Lars J liker dette
  13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    I stand corrected, fungerte for meg også når jeg la inn Turkish PNR OG ticket nummer, tidligere i høst holdt det med eticket nummer hos meg.

14. Molde

Molde Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Når hovedlegs er lagt inn endres tilgjengeligheten for connecting flights i noen tilfeller har jeg lagt merke til. Gode agenter prøver gjerne å fjerne legs og legge til legs i forskjellige rekkefølger for å løse dette. Kan være greit å starte med connecting flights for så å legge inn long haul.

15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Noen av dere som har peiling eller erfaring?

Fant en flygning med EVA i biz fra London til Bangkok. Lander kl 1530.
    Fant flygning rett over midnatt dagen etter (01.35) til Taipei, lander 630.
    Fant flygning Taipei til ICN 740 (søker man på BKK - ICN får man dem opp som gjennomgående reise).

Hun på tlf fant alle legsene hver for seg, men da vi la til LHR - BKK, så forsvant BKK - ICN (kunne heller ikke booke BKK - TPE, TPE - ICN). Når du fjernet LHR-BKK fant hun og kunne booke BKK - ICN.

Er det noe triks for å få dette til, eller ekskluderer de hverandre på noe vis?

16. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å ringe SAS og booke med CT, billettene er synlige på SAS sin side for Star Alliance bookinger og for agenten, men da han forsøkte å ta billettene ble de "trukket tilbake" av TK. Han prøvde flere ganger og det gikk bare ikke og agenten skjønte ikke hvorfor. Noen som har opplevd lignende, har det noe for seg å prøve igjen senere? Kan det funke at jeg prøver å booke selv på hjemmesiden (må bli 2 bookinger med 2 CT)? Agenten mente nei. Hvor mye må jeg evt. betale for å kansellere 2 billetter jeg har kjøpt med CT, hvis en booking går og ikke den andre?

17. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    93
    Du får alt tilbake om du kansellerer innenfor 24 timer. Du kan også booke i to forskjellige browsere samtidig. Når du kommer til betalingssiden er det allerede laget en PNR (som blir autokansellert om betaling ikke skjer innen gitt tid). Om du klarer å komme deg til betalingssiden i begge browserene er det nesten helt sikkert at begge vil gå gjennom.

Last edited: 29. des 2023
    Scrooge liker dette
  18. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er O&D begrensning på alle segmentene hjelper det ikke hvilken rekkefølge man legger det inn i - da er det ikke mulig å lure systemet dessverre.

19. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder 24 timer fri kansellering også for Star Alliance bookinger?

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    ja

Teknolai and Scrooge like this.

Del denne siden