Dersom en reiser fra FRA/MUC med annet selskap enn LH får en stort sett kun Eco i tilslutning til FRA/MUC med LH. Har vært slik lenge!
Har noen opplevd at man «åpner» seter på connecting flights dersom man bestiller LH C, da? Feks ingen ledige seter FRA-SVG, kan det da allikevel åpnes dersom man finner XXX-FRA i C el F?
Nei … jeg har prøvd og prøvd, på en reise fra YVR til FRA, etter at svipturen til VIE er tatt bort. Ankommer FRA kl 11 og får ikke reise videre fra FRA før kl 21:10, denne var med i opprinnelig reise via VIE. Det finnes ledige bonusbilletter tidligere, men LH lar dem ikke kobles med YVR-FRA.
jeg har en reise og ringte i går for endring. det gikk greit, men venter fortsatt på bekreftelse mail. er det vits å ringe for å sjekke om det eller er det bare å vente? er litt redd for at det ikke skjer før 2024 mtp utgått CT
Jeg har opplevd at tilgjengeligheten ble forbedret når long-haul med LH var lagt inn i bookingen. Jeg hadde to mulige LH C connections klar, men førstevalget forsvant når long-haul legs ble lagt inn.. Agenten så en bedre avgang på samme strekning istedet, som ikke var synlig på *A søket til SAS. Gikk fint å billettere, så om du ikke har en helt perfekt rute allerede, så kan det være greit å sjekke om agenten ser bedre connections enn de du har på notatblokka.
Jeg fikk også hjelp av vanlig kundeservice til en endring på Star Alliance booking gjort via CT telefonen i går.
Air Canada/Aeroplan har mistet ANA F (igjen), Avianca/Lifemiles har også dårlig tilgang. Med dette gjenstår kun United av kildene AwardFares bruker, men der får man kun søkt 337 dager frem i tid.
Aaah, det er grunnen…. 337dagar fram i tid er jo for dårlig. Så da må ein egentleg bare ringe inn og sjekke?
Du kan opprette konto og søke direkte hos ANA. Avganger som ikke er waitlisted er som regel også tilgjengelig for partnere:
Om du skulle ende opp med noe du ikke er helt fornøyd med så kan det være lurt å følge med når det nærmer seg avreise, ANA legger til tider ut en del hyggelige billetter på både dreamlinere og 777 (The Room) tett opp mot avreise.
Du kan ha 4 personer på samme booking, og bruke 1 CT for å ikke betale for person nr 2. (1, 3 og 4 betaler full poengpris). Typisk hvis foreldre vil ta med 2 barn på tur uten å dele det opp i 2 bookinger.