Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,121
    Likes mottatt:
    7,409
    Bonuspoeng:
    183
    LH F gir ihvertfall etter min erfaring bedre tilgang på LH C tilslutningsflighter.
     
    Spielhaug liker dette
  2. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Snakkes ikke så mye om seats.aero websiden her, men synes den er glimrende til å søke bredt på kort sikt, f.eks. alt ledig med ulike allianser fra Europa til Asia i et søk..
     
    Spielhaug liker dette
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Den har mistet noen av tilgangene til søk hos noen av Star-selskapene som AC m.fl. (sammen med Expertflyer) ut fra artikler i media, uten at jeg vet hvor mye dårligere søket deres har blitt av denne grunn.. Jeg klarer med med Awardhacks :) - og kortere perioder med Awardfares om jeg vil ha varslinger.
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    I motsetning til Expertflyer har seats.aero valgt å jobbe rundt blokkeringen fra AC og UA og har meldt at de er villige til å ta kampen rettslig. Expertflyer gav vel opp fordi UA sine advokater sendte cease and desist-brev. Så vidt jeg vet så kan man søke i begge flyselskapene sin tilgjengelighet på seats.aero per dags dato
     
    Kjetil L liker dette
  5. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det her var rart. Jeg gikk for å se detaljer på min reise og plutselig står det at en del er kansellert. Jeg har ikke fått noe epost om det, og samtidig er det fortsatt mulig å kjøpe akkurat samme reise hos TK. Kan det være en feil hos SAS?

    Screenshot 2023-12-31 at 20.08.14.png
     
    Cumulus liker dette
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mye med 2 seter og. Løp og book folkens ;)
     
    Insomnia4u liker dette
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Faktisk var alle med to seter begge veier da jeg booket, ser at en del er borte nå.
     
    Insomnia4u and Jorge like this.
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Forsvinner nok fort det her ja.. Hadde jo vært fint om ny standard for 2024 er at TG F er tilgjengelig 1 måned fram i tid istedenfor noen få dager. Litt enklere å planlegge.. og større mulighet for å få F begge veier.
     
    Insomnia4u liker dette
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det jeg håper på, skal tilbake sånn rundt 20/2 og det hadde vært gull om de slapp seter før jeg reiser. Drar gjerne hjem 18-19 også dersom jeg får F.

    Får følge med neste tirsdag da og se om de gjør det samme. :)
     
  10. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Har lagt merke til tre ulike slippmønster for TG F:

    T-28 - 2+ seter, rundt mndskifte
    T-7 - Kontinuerlig ytterligere slipp nærmere avgang, 2+
    T-180 - Maks 1 sete, virker som justeringene her skjer periodisk. Så det kan gå 2 måneder uten et eneste sete, så plutselig slippes det på tilfeldige datoer inntil 6 mnd frem.
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Siden SAS har forlenget gyldighet på CT med utløp 12/23 med 1 mnd, kom jeg på at jeg kanskje kan få brukt den på noe. Vi gifter oss sommer 24, og håper å få barnevakt til mini så vi kan ta oss en bitteliten bryllupsreise. Tips til reisemål hvor man i det minste får litt ut av CT og poeng? Regner med vi kun har anledning til å bli borte 3-4 netter, så Asia og Usa er jo ikke så aktuelt.
     
    NoLimit liker dette
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    New York er jo perfekt for en langweekend.
     
    Maggie liker dette
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Vi tok 3 netter i SIN i 2019, med SQ F, SQ C og CA C. Så det går helt fint! :p;)
     
    Jeanette and Maggie like this.
  14. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøvde å booke TK på samme rute på fredag og lørdag, men SAS agentene fikk ikke tatt billettene, som ble "trukket tilbake" av TK. De nevnte noe om at billettene var på en venteliste, som gjorde at de ikke fikk fullført kjøpet. Virker da som det er noe problemer med Turkish....
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, men litt "stress" på bryllupsreise synes jeg. :) Trenger et sted å koble av og lade batteriene.
     
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Skjer reisen ila. sommeren har du i så fall hele Europa å ta av (kanskje med unntak av Middelhavet i juli-august dersom dere ikke vil ha mye varme), og da er det masse bra å ta av med luksushoteller både i både storbyer og på badesteder.. Hent inspirasjon fra et enkelt googlesøk om du ikke får noen kanongode råd i forumet. Lykke til.
     
    Jeanette liker dette
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Madeira, Porto, Palma, Roma, Istanbul, Provence, Toscana, San Sebastian, Corsica, Sardinia, Dubai, Marrakech.
     
    Last edited: 02. jan 2024
    Are and Jeanette like this.
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, planen er august/september. Hadde jo vært fint med et bedre business produkt enn europa kan tilby, men blir litt knapt med tid å reise særlig lenger. New York måtte i så fall vært unntaket. :)
     
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Men kva med Dubai/Abu Dhabi og eit bedre business produkt dit f.eks? Usikker på tilgjengelighet dog. Eventuelt Kapp Verde men der er det nok stort sett narrow body….
    Eller karibien?
     
    Jeanette liker dette
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Dubai i august/september tror jeg ikke jeg skal utsette meg for i fht varme ;) Tror nok vi må ta til takke med narrow body og blokkert midtsete om man er heldig :D
     

Del denne siden