Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke skal til asia, ikke usa, ikke europa og dubai blir for varmt tror jeg ikke det er mange steder igjen :rolleyes:
     
    Rapolo liker dette
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jo ta omveien om Istanbul, så er det i det minste litt bedre
     
    Jeanette liker dette
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,447
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis flytiden til NYC er aktuell har du plutselig et hav av muligheter hvis målet er ordentlige biz-seter.

    Fra Oslo når du følgende destinasjoner på to flighter med lengste flystreik på maks 8 timer.

    - Sao Tome - TAP flyr A321LR på denne ruten. På hjemturen klaffer denne godt med TP TMs-ACC og SN sin A330 videre til BRU

    - Beijing. CA flyr nattflight med A350 fra både CPH og ARN på 8 timer

    - Delhi. AI flyr 787 fra CPH

    - Kigali. Her kan du fly med både SN og ET

    - Arusha (JRO) / Nairobi (NBO) Ta noen dagers safari i Serengeti / Masai Mara. ET flyr til ADD overnattet og LH flyr til NBO fra FRA

    - Tblisi. Her er du fortsatt i Europa-sonen. Kombinerer du med TK via FRA/AMS eller lignende kan du fly A333 til IST.

    - Madeira / Ponta Delgada, som nevnt over
     
  4. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja så det blir kanskje ikke mulig å bestille det i det hele tatt?
    hva betyr dette med waitlist fra TK? sjansespill?
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Nå sa jeg ikke at jeg ikke skulle til Europa ;) Ba om tips til reisemål hvor man kunne få litt ut av CT og poeng. Kunne jo hende det var produkter og destinasjoner jeg ikke hadde kommet på selv. Finnes jo tross alt noen ruter med widebody innad i Europa. TK tilbyr jo feks også et godt biz produkt selv på narrow body, slik at IST kunne vært et alternativ. Dubai på sommeren tror jeg få turister synes er særlig attraktivt.
     
  6. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    226
    Likes mottatt:
    949
    Bonuspoeng:
    93
    Kaster Chicago inn i poolen her, på den tiden kan du få både litt storby (i liten skala) og strand/varme. Og greit utvalg av ting å finne på for 3-4 dager
     
  7. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser dårlig ut nå i hvert fall. Vi får håpe det bare er midlertidig. Jeg skjønte ikke det med venteliste. Har hatt bookinger før med andre flyselskap som ble satt på venteliste der gikk bestillingene gjennom. For SAS-agentene var det derimot umulig å få satt seg opp på ventelisten...
     
  8. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har funnet ny route nå som ikke er TK. Det tok 1 time på telefonen fordi hun spurte A og B og C om det og det og det, skulle sjekke det og det og bekrefte det og det... og til slutt var alt greit, fant alle flyene alt i orden. Sendes til rebooking. Og nå venter jeg enda på mail. Er dette vanlig?
    Er redd for at det blir igjen ingen ting, og venter med å bestille opphold osv. Men jeg skjønner ikke at de sjekker så mye først og prøver å bekrefte flere ting og så kan det hende at det ikke går likevel.
     
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    TK har vel ofte O&D reglement så går f.eks ikkje med SIN-IST men f.eks SIN-IST-BRU går gjennom.
     
    Insomnia4u liker dette
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Ble plutselig flyttet fra MUC til FRA videre til HKG med A340-600. Fant ut at den har First . På ExpertFlyer er det 3 seter som er ledig. Dere som har erfaring, hvor stor sannsynlighet er det at disse blir sluppet til EB? Og evt hvor lang tid i forveien er det snakk om?
     
  11. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en fair sjanse om det legges ut bonusbilletter I Business i forkant. Så følg med på det. Om dette ikke legges ut, slippes heller ingen seter I First.
     
    mrt liker dette
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor er beste kilde for å sjekke ledige bonusseter i F? United sin side? Er endel mer (prosentvis) ledig i business, har sete der selv…
     
  13. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, den er hvertfall til en hver tid oppdatert. SAS har for min del alltid funnet sete som jeg kan se der.
     
    mrt liker dette
  14. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Da ligger det et sete i F LHR-BKK 11 mars også, kan ikke si at jeg så det i går.
     
    mrt liker dette
  15. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå ruten:
    OSL-LHR-BKK-TPE
    Fant en rutemulighet:
    OSL-LHR-BKK-KIX-TPE
    First legs på LHR-BKK-KIX.

    Altså et ekstra legg i first og nesten 18 timer ekstra i BKK.
    Har noen fått gjennomslag for lignende endring før?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Har bare besøkt japan etter å ha registrert meg på Visit Japan så vet ikke hva alternativet er, men det er gjør immigration ganske sømløs.
     
  17. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har OSL-VIE-LHR-BKK-KIX-HND. Det var hvertfall ikke noe problem hos EB kontoret.
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Kortere ventetid i migrasjon og toll er nok den beste fordelen. dvs du slipper å stå bakerst i køen. Som du ikke kommer inn i før du har fyllt ut papirer manuelt.
     
  19. Loffen

    Loffen Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    33
    Booket CPH-IST-CUN-IST-CPH med Turkish via SAS sine nettsider da kundeservice bare la på når vi ringte inn og sa vi ønsker å bestille en CT via telefon. Vi har uansett hatt dårlig erfaring med å få inn all informasjon via tlf, så da tenkte vi det skulle gå fint å booke fra CPH og legge på tilslutning senere.

    Vi ringer inn så får vi bare beskjed om at legs som er fullt bookbare på nettsidene til SAS ikke er kompatible med reisen vår og får forklart at tilgjengelighet er ulik når man endrer og booker en ny reise. Noen som har vært borti dette? Har vært på tlf 2 ganger nå, så spørsmålet er om man må kjøre en agentroulette eller ikke :confused:
     
    Preference liker dette
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,447
    Bonuspoeng:
    93
    Helt vanlig at det ikke alltids kan legges til det du ser som enkeltsegmenter på en eksisterende booking. Gjelder flere selskap, inkludert SK og LH.
     

Del denne siden