Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    er det noen fordeler å bruke LH app hvis man reiser med LH på en SA reiser eller er det det bare å bruke SAS sin?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,848
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får ofte ikke opp boarding pass til LH i SAS app, så jeg bruker LH. Om det er jeg som gjør noe feil vet jeg ikke..
     
    XIII liker dette
  3. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    det funket som bare det. I dag ca. kl 9 var rad 1 mulig å reservere, men ikke rad 2. Jeg sikret med 2 seter på rad 1 og da ble de to setene på rad 2 mulige å reservere også! Så nå sitter vi sammen foreløpig ;D takk for tips
     
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som veit om ein har tilgang til ANA F lounge når ein har kjem inn i F og skal vidare i øko?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble stoppet når vi kom inn med F og hadde C videre...
    Så vi måtte ta til takke med den vanlige loungen...
     
    Sunnfjordingen liker dette
  6. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener jeg har hørt om noen som har fått komme inn. Men det kan jo ha vært flaks.
     
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,882
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg forstår det ble CT'er med gyldighet 31/12/2023 forlenget til 31/01/2024.
    Vet dere om det også åpner muligheten for å endre eksisterende bestillinger med utgått CT? Kanskje noen som allerede har prøvd det?
     
    OSLOJW liker dette
  8. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Basert på erfaringene til en bekjent av meg samt det som er delt her på IF vil jeg anta at agentene har fått instruksjon om at det gjelder kun nybookinger.

    Men det er ingen tekniske sperrer. En sympatisk agent og en hvit løgn om at du forsøkte å ringe i romjula men ikke kom gjennom kan fungere.
     
    Insomnia4u and themichael like this.
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man ikke bare kansellere bookingen med CT, og så ringe inn og bestille på nytt?
     
  10. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,121
    Likes mottatt:
    7,408
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg ikke sjekket akkurat nå, men før var regelen slik at man hadde tilgang til F-loungen 24 timer etter ankomst i F. Jeg ankom i F, sov inne i byen, dro ut til HND neste dag og fortsatte i C, og fikk tilgang til ANA Suite lounge. Det krevde imidlertid litt insistering, og de ringte for å høre med noen, da de ikke forstod at datoen på F-billetten var avgangen fra LHR og ikke ankomst HND.
     
  11. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,121
    Likes mottatt:
    7,408
    Bonuspoeng:
    183
    Det er forøvrig ikke veldig forskjell på de to loungene. Hvis du hadde plassert meg i en av dem er jeg usikker på om jeg hadde klart å forklare hvor jeg var. Ikke at jeg har hengt mye der.
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste forskjellen (pre-covid) var den restauranten i F (på kveldstid) som hadde noen gode retter en kunne bestille. Usikker på om de har videreført denne etter covid?
     
  13. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Har litt trøbbel med returen for en CT booking i februar: PVG - ZRH - FRA - BGO, da ZRH - FRA flyvningen med Swiss (operert av Air Baltic) ble kansellert. Har fått den vanlige emailen fra SAS med "vi finner ikke et alternativ, kontakt oss".

    Hvilke rettigheter har jeg her? Kan/vil SAS åpne opp seter i andre booking klasser eller må jeg selv finne alternative bonusseter?

    CTen gikk ut ved nyttår. Risikerer jeg at en ombooking utløser større poengbruk?

    Det hører med til historien at bookingen allerede er open jaw (inn til PEK, ut av PVG) og at jeg allerede har 8 flights. Det kan derfor bli veldig vanskelig å finne en alternativ rute, i alle fall samme dag, som bringer oss tilbake til Bergen og er i tråd med reglene til SAS. Men alt dette er jo helt uforskyldt...

    Noen tips?
     
  14. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    SAS har intet ansvar her, det er operating carrier(Swiss) som plikter å ombooke deg etter EU261. Men om det er ledige bonusbilletter vil SAS la deg ombooke reisen selv med utgått CT. Poengtrekket forblir likt, med mindre du endrer destinasjon til en annen sone. Det smidigste er å ombooke selv om det finnes ledige bonusbilletter som passer bra - eventuelt avvente noen dager og se om Swiss ombooker deg, eventuelt kontakte de og få fortgang på prosessen.
     
    RoadAhead liker dette
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å booke en reise nå med LH F, men da klarte de ikke å legge til UA i økonomi. De klarte kun å booke UA-flighten om innkommende fly var i biz med LH. Er det noen som har tilsvarende erfaring og forslag til workarounds?
    Reisen er i morgen og det har dukket opp en kansellering som gjør at opprinnelig utreise ikke kan brukse as is, så er litt rådvill akkurat nå.
    Copa som har lagt inn en alternativ flight som er i brudd med MCT slik at SAS ikke kan billettere.
     
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg traff på noe lignende i fjor vår. Da fungerte det å be agenten plukke UA-segmentene før LH F ble satt inn.
     
    Are and Rapolo like this.
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,882
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er vel om utgått CT da kommer tilbake? I hvert fall taper man 450,- i serviceavgift (mot 150,- for endring av billett).
    Interessant spørsmål ellers, men siden jeg bare ønsker å gjennomføre en mindre endring tørr jeg for min del uansett ikke å kansellere hele bestillingen.
     
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Det fungerte angivelig ikke for agenten som prøvde det samme, ei heller neste agent. Fant en alternativ routing som ser ut til å gå i boks.
     
  19. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg var også overrasket over at agenten i det hele tatt foreslo den flighten, jeg regnet nesten med at den ikke var ok. De hevdet likevel at den ville løse hele bookingen. 'OK', sa jeg og 30 min senere kom billettene på e-post. Ifølge hjemmesidene til AC stenger bag drop 60 min før avgang, så det er vil i praksis umulig, men det var lite alternativer, så det før vi bare håndtere der og da. Om AC hadde booket oss om direkte ORD-EWR hadde jo det vært gull.

    Hva er deres erfaringer med hjelpen man får om man ikke rekker videre i USA, selv om flyene er i rute?
     
  20. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sikkert for sent for meg å svare, men det var ikke noe problem da jeg fløy FRA-IAD for så å dra videre til EWR med UA litt lengre bakover i bussen.
     

Del denne siden