Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Må si jeg er spent på å høre hva immigrasjonen sier når du stiller opp der to ganger på samme dag og egentlig bare skal videre.
     
    indahla liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Da er vi to (tre).
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,507
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en rute for folk som liker å stå i kø til passkontroll. Det blir vel kjapt en tredje kontroll med canadisk immigration også.. Men US Immigration for flighten til EWR kommer faktisk til å skje på YYZ da..
     
    Rapolo liker dette
  4. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    1,192
    Bonuspoeng:
    83
    Har en booking som inkluderer FRA-ORD i business som jeg prøver å upgrade til first og jeg ser at den er first tilgjengelig på United og Air Canada men kundeservice klarer ikke å finne den når min booking er oppe men hvis de søkker i en ny booking kommer den opp og har prøvd mange ganger ingen klarer å legge den på bookingen. Noen her som vet om det er noe jeg kan gjøre?
     
  5. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    What to do?
    Jeg har en CT booking, bestilt på fredag. Ligger inne i systemet for ticketing, altså ikke sluttført enda. I dag har følgende skjedd:
    -Et strekk med Copa Airlines er kansellert (mulig dette ordner seg automatisk?)
    -Et av strekkene er i Lufthansa Biz, i dag har det dukket opp first. Prøvd en agent hos SAS som sier dette er CT sine biletter og at hun ikke kan gjøre noe. Er det reelt? Agentrulett? Eller må jeg vente tålmodig til mandag og håpe på det beste?
     
  6. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Har skjedd med meg noen ganger, så har gått bort fra å booke på forhånd for å posisjonere hvis det er First jeg er ute etter. Du kan be agenten fjerne tilslutningen til FRA og se om de finner First da. For så å legge til ny tilslutning om det finnes. Evt må hele bookingen gjøres på nytt.
     
    Teknolai liker dette
  7. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Vedr CT - prøv igjen. Det er rapportert om agenter som gjør det utenfor CT telefonen sin åpningstid.
     
    Teknolai and LaJa like this.
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Dette får vi dessverre (heldigvis) ikke svaret på denne gangen.

    Det ble noe frem og tilbake på ORD i ettermiddag som advart. Konklusjonen ble at AC ikke kunne sjekke inn bagasjen på nytt. Vi hadde dog sjekket inn hele veien og hadde boardingkort på alle flightene. Kunne muligens gjennomført med kun håndbagasje. Begrunnelsen for nektet innsjekk var det ikke er en godkjent reiserute, så her får man gjerne gi SAS en tilbakemelding på at dette ikke må godkjennes fremover.
    Heldigvis var vi sene inn med LH som gjorde at de aksepterte å booke oss om direkte fra ORD til EWR med AA.

    Så tips til alle, ikke book AC mellom to lufthavner i USA på samme dag. Sikkert greit å unngå om det er med UA også pga immigrasjon.
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Flaks!
     
    Rapolo liker dette
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Mange *A-selskap som flyr deg fra Oslo til JFK på to flighter. LOT, Swiss (ZRH og GVA), Brussels, Lufthansa (FRA og MUC), Austrian, Turkish, TAP og SAS (CPH-JFK). Med SK kommer som andre også har nevnt helt sikkert OSL-JFK og ARN-JFK ved bytte til ST.
     
    snus_mumrikken liker dette
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Fant jo litt men da med start i VIE, korleis løse dette? Booke f.eks VIE-ZRH-JFK for nå, deretter ringe inn igjen og legge til OSL-ZRH for så og fjerne VIE-ZRH? Eller?
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere har en kunnet ringe inn og be de bestille VIE-ZRH-JFK, for deretter enten legge på OSL-VIE, og pent be dem om å skippe VIE og endre til ZRH. Men det kan muligens være at de er strengere med å fjerne slike legs nå, ref https://insideflyer.no/forums/threads/r-i-p-wientrikset-hva-er-smartest-rute-osl-fra.20281/
     
    snus_mumrikken liker dette
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, per nå finner eg igenting direkte OSL-ZRH eller OSL-GVA uansett og LH er ikkje favoritten så da blir det heller AC via YUL til JFK. Men dukkar nok opp meir når det er 330dagar til.
     
    Insomnia4u liker dette
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,445
    Bonuspoeng:
    93
    Swiss slipper vel ikke før 300 dager i forveien om jeg husker riktig fra oversikten ril Awardfares.
     
    snus_mumrikken liker dette
  15. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg må avbestille ei CT tur på Søndag pga. sykdom igjen..
    Kan det gjøres på sas.no?
    Har kun gjort det via talatuten tidligere.

    Så lenge det er 24t før avreise får jeg vel CT og poeng tilbake?
     
  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,354
    Likes mottatt:
    4,325
    Bonuspoeng:
    113
    ANZ sin «sovesal» i business er den siste gjenlevende som vi kan fly i Star Alliance, og på vei ut. Virgin har vel allerede faset ut sitt tilsvarende produkt, og ANZ begynner nå med retrofit program for biz. Så om man vil oppleve dette klenodiet av et produkt, så har man et vindu den neste tiden :)
     
    Spielhaug liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,038
    Likes mottatt:
    33,263
    Bonuspoeng:
    293
    Med "sovesal" så mener du det at du i økonomi kan bestille nabosetet for å få legge deg ned?
     
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    858
    Likes mottatt:
    2,701
    Bonuspoeng:
    93
    Regner med han mener den noe spesielle layouten i business med alle setene skarpt skråstilt mot midtgang.
     
    Teknolai and RoadKing like this.
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,507
    Bonuspoeng:
    293
    Air New Zealand til flyseteleverandør: Er det mulig å gjøre setet så lite privat som mulig?

    Leverandør: Challenge accepted!

    upload_2024-1-19_19-33-45.png
     
    indahla, EndreD, Teknolai and 6 others like this.
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Nja, ser jo ut som det er langstrekk ledig start fra VIE-ZRH-JFK og VIE-GVA-JFK.
    Men ingenting direkte OSL-ZRH eller OSL-GVA, dato 6Jan
     

Del denne siden