Må si jeg er spent på å høre hva immigrasjonen sier når du stiller opp der to ganger på samme dag og egentlig bare skal videre.
Høres ut som en rute for folk som liker å stå i kø til passkontroll. Det blir vel kjapt en tredje kontroll med canadisk immigration også.. Men US Immigration for flighten til EWR kommer faktisk til å skje på YYZ da..
Har en booking som inkluderer FRA-ORD i business som jeg prøver å upgrade til first og jeg ser at den er first tilgjengelig på United og Air Canada men kundeservice klarer ikke å finne den når min booking er oppe men hvis de søkker i en ny booking kommer den opp og har prøvd mange ganger ingen klarer å legge den på bookingen. Noen her som vet om det er noe jeg kan gjøre?
What to do? Jeg har en CT booking, bestilt på fredag. Ligger inne i systemet for ticketing, altså ikke sluttført enda. I dag har følgende skjedd: -Et strekk med Copa Airlines er kansellert (mulig dette ordner seg automatisk?) -Et av strekkene er i Lufthansa Biz, i dag har det dukket opp first. Prøvd en agent hos SAS som sier dette er CT sine biletter og at hun ikke kan gjøre noe. Er det reelt? Agentrulett? Eller må jeg vente tålmodig til mandag og håpe på det beste?
Har skjedd med meg noen ganger, så har gått bort fra å booke på forhånd for å posisjonere hvis det er First jeg er ute etter. Du kan be agenten fjerne tilslutningen til FRA og se om de finner First da. For så å legge til ny tilslutning om det finnes. Evt må hele bookingen gjøres på nytt.
Dette får vi dessverre (heldigvis) ikke svaret på denne gangen. Det ble noe frem og tilbake på ORD i ettermiddag som advart. Konklusjonen ble at AC ikke kunne sjekke inn bagasjen på nytt. Vi hadde dog sjekket inn hele veien og hadde boardingkort på alle flightene. Kunne muligens gjennomført med kun håndbagasje. Begrunnelsen for nektet innsjekk var det ikke er en godkjent reiserute, så her får man gjerne gi SAS en tilbakemelding på at dette ikke må godkjennes fremover. Heldigvis var vi sene inn med LH som gjorde at de aksepterte å booke oss om direkte fra ORD til EWR med AA. Så tips til alle, ikke book AC mellom to lufthavner i USA på samme dag. Sikkert greit å unngå om det er med UA også pga immigrasjon.
Mange *A-selskap som flyr deg fra Oslo til JFK på to flighter. LOT, Swiss (ZRH og GVA), Brussels, Lufthansa (FRA og MUC), Austrian, Turkish, TAP og SAS (CPH-JFK). Med SK kommer som andre også har nevnt helt sikkert OSL-JFK og ARN-JFK ved bytte til ST.
Fant jo litt men da med start i VIE, korleis løse dette? Booke f.eks VIE-ZRH-JFK for nå, deretter ringe inn igjen og legge til OSL-ZRH for så og fjerne VIE-ZRH? Eller?
Tidligere har en kunnet ringe inn og be de bestille VIE-ZRH-JFK, for deretter enten legge på OSL-VIE, og pent be dem om å skippe VIE og endre til ZRH. Men det kan muligens være at de er strengere med å fjerne slike legs nå, ref https://insideflyer.no/forums/threads/r-i-p-wientrikset-hva-er-smartest-rute-osl-fra.20281/
Ok, per nå finner eg igenting direkte OSL-ZRH eller OSL-GVA uansett og LH er ikkje favoritten så da blir det heller AC via YUL til JFK. Men dukkar nok opp meir når det er 330dagar til.
Mulig jeg må avbestille ei CT tur på Søndag pga. sykdom igjen.. Kan det gjøres på sas.no? Har kun gjort det via talatuten tidligere. Så lenge det er 24t før avreise får jeg vel CT og poeng tilbake?
ANZ sin «sovesal» i business er den siste gjenlevende som vi kan fly i Star Alliance, og på vei ut. Virgin har vel allerede faset ut sitt tilsvarende produkt, og ANZ begynner nå med retrofit program for biz. Så om man vil oppleve dette klenodiet av et produkt, så har man et vindu den neste tiden
Regner med han mener den noe spesielle layouten i business med alle setene skarpt skråstilt mot midtgang.
Air New Zealand til flyseteleverandør: Er det mulig å gjøre setet så lite privat som mulig? Leverandør: Challenge accepted!
Nja, ser jo ut som det er langstrekk ledig start fra VIE-ZRH-JFK og VIE-GVA-JFK. Men ingenting direkte OSL-ZRH eller OSL-GVA, dato 6Jan