Har NH C i "The Room" mellom LHR og HND omtrent blitt like vanskelig å oppdrive som NH F i "The Suite"? Jeg har fulgt med en stund, men knapt sett noen seter for okt-des 2024.
Det ser ut som setene i C forsvinner nesten like fort som de i F ja.. Dvs i løpet av minutter etter de slippes
Som nevnt før, ANA har ofte gode muligheter i business om man bestiller tett opp mot avreise. Hadde 4 turer i ANA sin business i 23 og alle ble bestilt kort tid før avreise.
Jeg og min familie skal ut og fly neste uke. Vi flyr Osl-Vie-Fra-Bkk på poeng og CT, og har lagt på Ksu-Osl på egen billett, altså ingen gjennomgående billett. Dette pga at vi har retur fra Dps, og dobbel open jaw godtas jo ikke. Vi lander etter rutetid i Oslo kl 12:05. Flyet videre til Vien går kl 14.20. Vi må da ta ut bagasje og sjekke inn på nytt i Oslo siden vi ikke har en gjennomgående billett. Har da 2 timer og 15 min på oss. I utgangspunktet skal jo dette gå fint hvis alt er i rute, men skal jo ikke mye forsinkelser til før det skjærer seg. Det jeg lurer på er om jeg har noe krav på rerouting hvis jeg mister flyet fra Osl-Vie når det ikke er en gjennomgående billett fra starten av? Eller må vi i verste fall bestille helt nye billetter?
Nei, da er du overlatt til deg selv eventuelt reiseforsikring. Men jeg tror ikke 2 timer og 15 min er nok til at noen reiseforsikring dekker innhenting av reiserute.
Som nevnt i svaret over, så dette er en risiko å ta. Jeg ville ha hørt med forsikringsselskapet om hva minimum connection tid er, da de ofte dekker såkalt innhenting av rute, men har altså et krav til minimum tid mellom ankomst og videre på ny billett. I verste fall risikerer du at returbilletten kanselleres, pga eventuell no-show på utreisen.
Har du flaks med innsjekingsagenten på KSU vil de klare å sjekke inn bagasjen helt til BKK, så mulig du kan spare inn litt tid der. Du er uansett på egenhånd i tilfelle du mister flyet videre. SAS har policy om å ordne re-routing ved missed connection på separate billetter mellom SK og WF-flights, men antar det er OS som flyr dere til VIE?
Det er OS som flyr oss til VIE ja. Takk for svar, folkens, setter pris på det. Skal kontakte forsikringsselskap og høre med dem hva de evt dekker og reglene. Hvis de dekker en re-routing, kan vi da bare bestille en ny billett til BKK i business og få tilbake pengene i etterkant? Vi flyr opprinnelig i bizz til BKK. Spørs bare om vi må krype til korset og forandre til pysjflyet som går fra KSU kl 06.30 istedenfor, blir evt trøtte bran og foreldre da og lenge venting på Gardermoen...
Jeg fikk litt ullent svar fra forsikringsselskap og måtte grave litt, før vi ble enige om at definisjonen var 2 timer margin pluss flyplassens MCT for de aktuelle flyselskapene for å dekke innhenting.
Av interessante ting jeg kom over i dag mens jeg freser rundt på Awardfares for å se om jeg finner noen F flights å brenne av en CT på siden "alle" andre flyr det nå så kom jeg over denne. Det er ikke ofte jeg har sett en slik married segment med to F flighter samlet i en. Så hvis noen er i ORD idag 24. januar og føler for å ta seg en kjapp tur til HND så kunne det vært gøy å høre med SAS om de får lov. Link til økonomibillettene: https://www.flysas.com/en/book/flig...b_class=ECONOMY&out_flight_number=LH431,LH716
Spørsmål om medlemskap som kan gis bort. Her er fruens sølv status. Utløpsdato 25? Når bør jeg gi hun nytt sølv medlemskap? Nå, eller etter 31 januar?
Helt ærlig, jeg skjønner ingenting Hun er sølv nå, jeg forstår ikke utløpsdatoen. Jeg kan gi sølv nå, samt i min neste periode, står det på min profil.
Når man mottar gavesølv/gull gjelder statusen for inneværende kvalifiseringsperiode, neste kvalifiseringsperiode samt 3 mnd graceperioden. Du kan gi nytt gavesølv/gull når hun er inne i den neste kvalifiseringsperioden.
Hun kan ikke få sølv før graceperioden er utløpt, dvs 3 mnd etter utløp av kvalifiseringsperioden. Da vil hun ha sølv i ett år og nesten 12 mnd
Hei. Hvilken rute tar folket nå om dagen til BKK(med god sannsynlighet for ledig plass, kortest reisetid og C hele veien(med eventuelle unntak av 1-2 timers flights) Har vært helt ute av gamet en stund nå, ønsker å bestille CT til følgende: 2 voksne 1 barn 4 år 1 barn 0 år Vil det si at jeg kan ta 1 voksen + 1 barn 4 år + 1 barn 0 år = 165000 poeng + 1 CT og 1 voksen= 82500 poeng + CT? For info er planen å reise når som helst mellom 10 okt til 1 november og være borte i 25-45 dager, ganske fleksibelt. Setter pris på all info som kan skytes inn her mens jeg kommer meg tilbake til poengverden
Hvis du skal ha billetter til mer enn 2 personer så er såvidt jeg vet beste mulighet å følge med på Turkish 355 dager fram i tid. Akkurat nå ligger det faktisk ute 4 billetter 5. og 7. januar neste år. Dessverre er det verre med returen, men mulig man får hvis man ringer SAS rett etter de slippes. Alternativt så kan man søke til/fra VIE, siden Lufthansagruppen har tilgjengelighet her mye lenger fram i tid enn de har direkte fra FRA/MUC/ZRH. Ulempen er såklart at man må ta omveien om VIE hvis man ikke klarer å overtale bookingagenten til å fjerne den unødvendige flighten og booke direkte til Oslo. Og sistnevnte har blitt vanskeligere i det siste.. Det er også noe tilgjengelighet med BR fra LHR, AMS og VIE som har 3+ seter, men dette er som regel bare bookbart rett før avreise. Da får man jo problemer siden eneste mulighet til å booke retur hvis man har tenkt å være der mer enn noen dager er å booke retur mens man allerede er i Thailand. Både risikabelt og man må bruke dobbelt så mange CTer. I tillegg forsvinner jo denne muligheten når SAS bytter allianse.