Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Johnnie_Walker

    Johnnie_Walker Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk delvis samme beskjed men måtte registere en sak over telefonen om å forlenge CT-en. Bekreftelse på e-post skulle også komme etter hvert. Fikk videre beskjed om at den ville være gyldig ut april for bestilling via telefon (uten gebyrer) siden den ikke blir synlig på nett.
     
    AirMags liker dette
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    E
    What? Nå kommer det mange ulike beskjeder her.

    Noen som har fått til å endre en CT-booking fra desember (med CT som gikk ut 31.12)?
     
  3. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Oi, da ringer du CT telefonen og spør om det samme jeg opplevde. Jeg ringte aldri inn for å be om å få utsatt den, noe som ikke ville være en logisk løsning når de hadde så mye trykk på linjene før nyttår uansett.

    @Johnnie_Walker hvis du fikk vite at den løper ut april så er det jo enda bedre. 31. mars er jo første påskedag, aka stengt de fleste steder. Så rart om den skulle vare ut til den dagen.

    Får bare smøre oss med tålmodighet og vente. Glad jeg tykket 1 for å godkjenne opptak av samtale, for da har jeg i det minste noe å henvise til i fremtiden ved fremtidige spørsmål.
     
  4. ehakon

    ehakon Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    LH First

    Ønsker som mange andre å prøve på en første (og siste?) tur i LH F til våren, helst i mars. Viktigste er å få F én vei, og da i så fall C andre veien, og bruke CT.

    Ser det er nevnt ulike utfordringer med endring på CT, så jeg blir ikke helt klok på hvilken fremgangsmåte jeg burde satse på :p Hva ville dere kloke hoder her inne gjort?:
    1. Booke C t/r med CT nå, og satse på at det dukker opp F på en strekning og da få endret hos Customer Service (antar F kommer utenfor CT tlf åpningstider)?
    2. Booke C uten CT, fordi det er større sannsynlighet for at Customer Service kan fikse når det kommer ut F, og så ringe CT tlf når den åpner og få lagt inn CT etterpå?
    3. Vente med hele bookingen til F blir lagt ut fordi sannsynligheten for å få endret en eksisterende booking til F uansett er lav?

    Ser for øyeblikket mest på MUC-BOS, der tilgangen virker relativt god. Er ellers ikke spesielt nøye på lokasjon og relativt fleksibel på datoer. Så tar gjerne imot tips om rute osv. også!
     
    Last edited: 31. jan 2024
    Teknolai and AirMags like this.
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun sett flere som har oppgitt at de ikke får endret, og det var vel også oppgitt at det var booking som var muligheten, ikke rebooking..
     
  6. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser selv på en tilsvarende tur.
    Har du nok poeng så ville jeg kanskje gått for å booke turen nå så du har en måte å komme deg ned til MUC på og en returflight i C i det minste.
    Ettersom man må ringe CT telefonen for å sette opp og endre på CT bookinger så hadde jeg kanskje booket den først uten CT for å gjøre at "alle" på kundeservice kan hjelpe deg for så å legge den inn når du har fått lagt til F etter at det har blitt sluppet.
    Det skal ikke være noe problem med å booke om en *A billett så lenge det er mer enn 24 timer til reisen starter og F billetter pleier som regel å dukke opp noen dager før uansett så da får du vurdere om du vil pushe reisen frem eller tilbake med tanke på tilgjengeligheten.
     
    ehakon liker dette
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan gikk det med denne bookingen? Fikk du tak i F-billetter til helgen eller viser EB fremdeles ikke 2 awards hos kundeservice?
     
    AirMags liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatering fra meg;
    Ringte CT nummeret igjen i dag 0900 og møtte da heldigvis ei anna svensk dame enn ho jeg snakka med i går. Jeg ønsket nå å endre en bonusbooking samt gjøre ett nytt forsøk på å legge til den "utgåtte" CT´en på denne bookinga.
    Det var ikke noe problem å endre bookinga (muligens siden uttgått CT ikke var brukt?), men så kom problemet; Hun kunne se den gamle CT´en i systemet, men ho mente både at den var brukt tidligere og at fristen ikke hadde blitt forlenga da jeg ikke hadde gitt beskjed om at jeg ønsket det. Så også denne dama påsto at jeg måtte ha ringt de før nyttår for å få forlenga fristen.

    Jeg hadde en print screen fra teksten på SAS sine sider fra 30.12. og leste denne opp til henne og der er det jo ikke nevnt noe om at vi måtte gi beskjed. Jeg sa også at CT'en ikke var brukt, men at bookingen hadde blitt gjort online til full poengpris.
    Ho satte da på pausemusikken og konktakta back office, og etter 5-10 minutter kom hun tilbake og fortalte at alt nå var i orden, CT'en var forlenga og de kunne se av bookinga mi at jeg hadde betalt full poengpris og derfor kunne bruke CTén på denne bookinga.

    Det ble noen nerveprirrende minutter, men takka være den hyggelige og hjelpsomme dama ordna det seg til slutt, og nå er 165 000 poeng tilbake på konto.

    Kan også nevnes at dama måtte på back office en gang til, men da var det pga at etter første endring endte vi opp med ni legs tur/retur og *A bookinger kan maks være åtte, så da måtte vi gjøre en ny endring.
     
    EndreD, Eddie47, AirMags and 6 others like this.
  9. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Ettersom jeg fikk litt bedre tid på meg og fikk muligheten til å utvide levetiden på CTene mine så valgte jeg å ta meg et lite pust i bakken og vente litt før jeg bestiller.
    Jeg så det dukket opp billetter nå på lørdag i F og tilbake i F på mandag/tirsdag.
    Det blir en F booking, men ikke akkurat nå. Jeg er spent på å se om man kan bruke det trikset som er diskutert i en annen tråd for å få tilgang til å booke billettene enda tidligere.

    @Travellingalf godt å høre det løste seg! Men da har vi enda en bekreftelse på at man må ringe inn senest IDAG for å si ifra at man vil utvide tiden for å kunne bestille CT. Jeg er fortsatt spent på å høre om den varer ut 31.03 eller 30.04.
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Johnnie_Walker

    Johnnie_Walker Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Min fikk gyldighet ut april og er synlig på nett :) Han jeg snakket med i går sa at den utgåtte ct-en ikke ville være mulig å bruke på nett, så det stemte ikke helt.
     

    Attached Files:

    paron and AirMags like this.
  11. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte også inn i går for å legge til utgåtte CT-er på to bookinger. Traff ei dame som sa dette ikke var tillatt! Etter at jeg protesterte fikk jeg høre på musikk mens hun tok kontakt med back office. Hun kom tilbake og sa at de ville bli forlenget, og at jeg måtte ringe på nytt i dag. (mistenker at dette var utenfor hennes kompetanse)

    Ringte på nytt i dag og fikk vite at den nye gyldigheten var ut mai!
    Logget inn på SAS og sjekket, og de var også synlige der:)

    upload_2024-2-1_17-38-33.png
     
  12. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Thailand med guttungen (12) i vinterferien. Booka tidlig økonomi begge veier med plan å "finpusse" nærmere avreise. Ruta nedover er nå i boks i C. Har sett på muligheter for å endre returen også. Står foreløbig med følgende nattfly tilbake i kvegklassen:

    BKK - IST (TG) 10:20
    3t mellomlanding.
    IST - OSL (TK) 4:00

    Eneste fornuftige C-ruta jeg har funnet tilbake er følgende:
    BKK - ICN (TG C) 5:35
    22t mellomlanding og hotellovernatting
    ICN - WAW (LO C) 13:10
    21t mellomlanding og hotellovernatting
    WAW - OSL (LO C) 02:05

    Pluss med å endre:
    -Flykomfort!

    Minus med å endre:
    -37500 poeng ekstra
    -300 kr ombookingsgebyr
    -Hotellnatt i Seoul
    -Hotellnatt i Warszawa
    -Mer kø (immigration)
    -Mer venting

    Konkluderer med at jeg foreløbig står på økonomitur hjem. Så får vi se om noe spennende dukker opp (19 dager til avreise).
     
    EndreD liker dette
  13. Thberget

    Thberget Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Har ringt CT telefonen tre ganger (snakket med tre forskjellige personer) og forsøkt å få endret litt på en booking med CT utgått ved nyttår. Virker helt umulig!
     
    Flighter liker dette
  14. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Stopover på 1,5 time, men vidrere med samme fly?? Korleis fungerer det i praksis for oss ombord? Blir ein sittande i flyet i 1,5 time?
     

    Attached Files:

  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Regn med at du må ut av flyet ..
     
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen problem å endre på en slik booking, men ettersom poeng rekalkuleres ved endring og ettersom CT'en er utgått vil du betale fullpris. Helt i tråd med vilkårene til SAS, slik har det vært veldig lenge.
     
  17. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Hmmm… det virka berre stress for alle parter når det er samme fly som går videre. Ilustrasjonen viser jo ikkje flybytte
     
  18. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy Sydney-Singapore-London med Qantas for noen år siden. To timer i Singapore og måtte ut av flyet, men mener å huske at jeg synes det var greit å strekke litt på bena.

    Noen skulle vel også av i Singapore og noen kom på.
     
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,487
    Likes mottatt:
    1,427
    Bonuspoeng:
    113
    Kundeservice kan ofte hjelp med rutinger som ikke tilbys på nett.
    De sjekker da om "systemet vil prise den".
    Kan jeg regne med at dette er de samme rutingene som tilbys hos Berghansen?
    (Hvor det er mulig å legge inn nattstopp, i motsetning til på SAS.no).
    Dette gjelder SAS i Europa.
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge årsaken til endringen ikke skyldes flyselskap har endret en eller flere flyvninger slik at den ikke lenger er mulig å gjennomføre, eller avgangstiden til en eller flere flyvninger er justert mer enn tre timer, kan du ikke endre reisen uten å miste CT'en din. Regner med det er det agentene mente, og ikke at du ikke kan endre reisen.
     
    Last edited: 03. febr 2024

Del denne siden