Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for godt svar.
    Hvordan ligger man an med Thai? Helt umulig? Singapore?
    Sist jeg brukte CT dro jeg til Bali, og da var jeg innom LHR-BKK blant annet med Thai, og SIN-CPH hjemover.

    Er åpen for å ta noe omveier så klart.
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Thai har som regel bare 2 seter på hver flyvning. Man kan splitte seg å reise på forskjellige dager eller forskjellige reiseruter såklart.. men det er jo ikke så fristende med to barn det heller. Mulig det er annerledes rett før avreise, men da får man jo problem med returen igjen.

    Jeg har tenkt litt på om kanskje det går å booke to forskjellige reiseruter med TG og så endre den ene bookingen om det slippes flere seter på en av dem, men man risikerer jo at det aldri dukker opp fler seter og når SAS er ute av Star Alliance er det for sent..
     
  3. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke satt igang awardfares enda, men finnes det eksempler på dager der du kan splitte det i 2?
    Kan man for eksempel kjøre 1 voksen + 1 barn+ 1 nyfødt på CT nr 1, også at jeg drar 1-2 dager før med CT nr 1?
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en mulighet. En annen er at den ene bestillingen er via feks ARN og den andre feks LHR. Smart å velge noe som lander omtrent samtidig såklart.. men ikke en 100% nødvendighet siden de som ankommer først alltids kan ta inn på et daghotell nær BKK eller noe sånt.
     
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,174
    Bonuspoeng:
    93
    Det hender relativt ofte Thai slipper flere enn to billetter i business, men det vises likevel aldri mer enn 2 om gangen. Så eneste måten å finne ut av det på er å (prøve)booke.
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Du mener at man prøver å booke til to pers for så å se om det legges ut to nye billetter på samme flyvning umiddelbart? Det er jo genialt hvis det funker
     
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,174
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer. Trenger ikke å billetteres, bare å gå til betalingssiden og se om det forsatt er noen bonusbilletter der. Observert blant annet på ARN-BKK 180 dager frem hvor det ble sluppet 4, CPH-BKK med 4 og LHR-BKK med flere enn to i F på det massive F-slippet nå tidligere i januar. (Siste så jeg ved at det forsatt stod 2 ledig i F etter at en kompis booket et sete)
     
    Jorge liker dette
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Synd vi mest sannsynlig ikke får tid til å utnytte dette neste vinter :( Eller skal jeg kanskje prøve å overtale samboer til å dra på en tur på kort varsel denne vinteren :p
     
    Oslo1989 liker dette
  9. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for supert tips!
    Du har ikke muligheten til om det finnes 2 ledige med utreise når som helst mellom 1-30 oktober, og hjemreise når som helst 30-50 dager senere på den ruten eventuelt via annen by?
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Thai har vel bare sluppet billetter fram til slutten av Juli akkurat nå. Eller.. det vil si, de har det, men Eurobonus får bare tilgang til billetter 180 dager fram i tid.
     
  11. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk.

    Noen som slipper lenge før? Så man kan bestille en "dårligere" rute nå, og eventuelt endre?
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Awardfares viser ingen seter for 2+ Europa - Bangkok i oktober akkurat nå. Det er endel tilgjengelighet med Eva eller Air India med ett sete, men det hjelper jo ikke så mye
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Her måte jeg ikke vente lenge:

    MASSE SAS Business Bonus billetter til Shanghai ble nettopp tilgjengelig (fra februar til juni, samt oktober til desember). Turen i juni er bestillt :).

    upload_2024-1-26_15-32-59.png
     
    Brukernavnet, Lars J, Upsaker and 3 others like this.
  14. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Kun av interesse: Er det nytt at SAS opererer med married segments? Jeg kan ikke huske å ha sett det før.

    Eksempel:

    TRD-CPH er ikke tilgjengelig 10. mai:
    upload_2024-1-26_21-43-55.png

    Men søker man etter TRD-CPH-PVG, så får man plutselig bestille bonusbilletter på begge avgangene (pluss en rute via OSL som heller ikke er tilgjengelig uten CPH-PVG):

    upload_2024-1-26_21-45-44.png
     
  16. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er ikke jeg noen ekspert. Men det er vel ikke married segments når CPH-PVG kan bestilles alene...? Men jeg har også registrert tidligere at tilslutningsfly åpnes for ved bestilling av "hel" reise.
     
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje jeg brukte feil begrep. CPH-PVG kan bookes alene, men TRD-CPH går ikke på denne dagen.
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, SK har det siste året i økende grad innført dette. Spesielt utfordrende med tilslutningsfly innenriks i Norge på CT. Utrolig irriterende.
     
    themichael liker dette
  19. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte nettopp SAS for å høre om jeg kunne booke billetter for mine utgåtte CTer fra i fjor, ref oppdateringen at man skulle kunne booke ut 31.01.
    Den svenske flickan kunne forklare meg at jeg trengte ikke booke billettene nå, men at det holdt med at jeg sa ifra om at jeg ville booke så skulle hun sende en beskjed til EB avdelingen og de ville da i så måte utvide min bookingmulighet til 31.03.2024 for fjorårets CT.

    Er det noen av dere andre bonusnisser som ikke har brent opp alle CTene sine som kan bekrefte at dette stemmer og at dere har fått samme opplysninger?
    For hvis det er det så kan jeg puste lettet ut og slippe å stresse så mye med å booke noe som helst nå med en gang.
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg snakka også med "CT telefonen" tidligere i dag for å legge til en utgått CT på en eksisterende booking. Hun nevnte ikke noe om at jeg kunne få utvidet fristen ytterligere, men spurte meg to ganger om jeg hadde ringt de før nyttår for å be om at fristen på nevnte CT skulle forlenges til 31.01.Jeg ble litt paff siden det ikke var nevnt noe om å ringe i informasjonen på SAS sine egne sider i romjulen, så valgte bare å si at "ja - jeg hadde ringt" og da var alt tilsynelatende greit.

    Nå viser det seg at hun mest sannsynlig likevel ikke klarte å legge til CT´en og i alle fall ikke få refundert 50% av poengene, så jeg må nok ringe igjen i morra :(
     

Del denne siden