Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som vet om Oslo - London - Tokyo - Singapore - Auckland vil være en godkjent rute gitt at det finnes tilgjengelighet på med awardbilletter? Mener å huske en regel om at det ikke er lov med mellomlanding i ulike soner i Asia...
     
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,447
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan ikke se at denne skulle være noe stort problem. Det er relativt få valg til AKL som ikke går via Øst-Asia eller USA. Spørsmålet er vel heller om du klarer å finne billetter på denne ruten i og med at LHR-HND er vanskelige å få tak på med mindre du sitter klar omtrent på minuttet de slippes, og Air New Zealand virker til å slippe minimalt med biz-billetter.
     
    cothom liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,352
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    I "gamledager" ville dette ikke være ok, men det er ganske lenge siden disse sone-reglene ble håndhevet hardt.
    Jeg tenker at i dag ville en slik booking være helt ok, men merk at i alle tilfelle er du avhengig av at agenten du snakker med synes dette er "reasonable routing". Det er ingen kodet begrensning, så alle begrensninger i systemet er hvorvidt agenten aksepterer routing eller ikke.

    Eksempelvis ville en agent for en stund siden ikke booke meg fra TPE til TYO fordi "Det var alt for langt", selv om det faktisk ville vært en kortere rute enn den jeg hadde via IST.... Men dessverre er jo ikke alle agenter like oppegående....
     
    NoLimit and cothom like this.
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde AKL-SIN-HND-FRA-OSL før pandemien. (Og OSL-FRA-BKK-SIN-AKL nedover) Og det var strengere den gangen. Selv om jeg brøt f.eks to transitt-soner og to stopp i transitt-sone, så ble ruten godkjent. Så jeg vil tro det skal gå greit nå.
     
    cothom and Are like this.
  5. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg ser på en rute der bonusbillettene har blitt sluppet pålitelig hver eneste dag i november og desember 2024, helt fram til en uke før jul 2024. Andre ruter med samme flyselskap (BR) slippes fortsatt jevnlig, inkludert romjulen. Er det noe forklaring på dette? Noe sjanse at disse billette blir åpnet opp senere? Frustrerende når jeg hadde søkt mye og endelig funnet fungerende rute!
     
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,488
    Likes mottatt:
    3,942
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk nylig finne ut på den harde måten at EVA har perioder med "blackout" for billetter rundt f.eks jul.
    Fulgte med tett opp mot avreise da de gjerne slipper en del siste uken før, men her dukket det aldri opp noe østover. Ville funnet en annen rute og heller fulgt litt med på EVA i tilfelle noe faktisk skulle dukke opp, selv om jeg tviler.
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskapene har ofte blackout datoer hvor de ikke slipper billetter for gitte ruter, f.eks så slipper ikke SAS long haul billetter for sommerferien før senere(ofte en gang mellom Februar og Mai)

    Det er godt mulig det dukker opp billetter for ruten du ønsker deg på ett senere tidspunkt, men ganske vanskelig og forutsi når
     
  8. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Lufthansa har plutselig endret setene våres. OSL-FRA, jeg hadde reservert 7AC DF (i grønn), og nå har de endret det til 7A F 8A F. Vi reiser med en 6 åring, 3 åring og 1 åring på fanget. Så lykke til med det
    jeg regner med at de kan endre setene akkurat som de vil uten at vi kan gjøre noe?
    noen som har forslag? ellers er det bare å håpe på goodwill på flyet


    Screenshot 2024-01-08 at 11.57.12.png
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert skjedd i forbindelse med endring av flytype og/eller endring av antall seter i business. Dette ville jeg prøvd å få ordnet allerede ved innsjekk. Hvis det er lenge til avreise burde det gå å kontakte Lufthansa kundeservice også. Mulig de feks kan låse opp noen av de blokkerte setene.
     
    XIII liker dette
  10. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ringte Oslo avdeling "won't be able to do that from my end, you have to try at the airtport". finner ikke noe epost eller annet på nettsiden deres, så må bare prøve dette på fredag
     
  11. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener blokkerte seter foran pleier å slipper 72 timer før avreise. Sjekk ut det da.
     
    XIII liker dette
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig de blokkerte setene frigjøres når online innsjekk åpner også.. Så ville fulgt med da..
     
    XIII liker dette
  13. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Bare for å være sikker på at jeg ikke har misforstått noe...

    Booket OSL-BKK-HKG med Thai 4.juli, la ikke på CT

    Ikke helt sikker på hvor jeg vil ha retur fra, men mulig BKK og er vel ca 14 dager før Thai BKK-OSL slippes for dato som er aktuell for meg.

    Er det da uproblematisk å ringe inn for å legge på retur og samtidig CT?
     
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Det pleier ikke å være noe problem. Hadde heller ikke gjort noe om du la den på når du booket utreisen. Bill. blir uansett rekalkulert når det gjøres den minste endring på den.
     
    Trent600 liker dette
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Forandret bookingen min i dag til natt flight fra FRA-BKK istedenfor dagflight fra MUC. Må innom VIE på veien, de klarte ikke å booke direkte OSL-FRA. Ser nå at vi lander 16.40 i VIE og neste fly til FRA går 17.10, altså 30 min connection time. Billettene er bekreftet og billettert. Er ikke dette fryktlig knapt med tid? Frar med min 5åring så utrolig kjipt om noe skal skjære seg…
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Har de slutta med A380 til BOS?
     
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,447
    Bonuspoeng:
    93
    Flyet fra FRA går vel ikke før rundt 21:00, så det er vel andre fly fra VIE-FRA gjør at dere rekker det om noe skulle skjære seg med opprinnelige flighter.
    Er flyene i rute så går det fint. De (crew og gate agent) får også opp på skjermene sine at dere kommer inn med et fly kort tid før avgang og vil være rundere i kantene av den grunn på når de stenger boarding (av erfaring).

    Det går som regel fint, men det blir rask gange fra gate til gate.
     
    Magnus77 liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,352
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke minst, VIE er en relativt liten og effektiv flyplass så burde gå helt fint.
     
    Magnus77 liker dette
  19. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, de gjorde det for en stund siden. Den blir brukt til LAX og BKK tror jeg.
     
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Spielhaug liker dette

Del denne siden