Er det noen som vet om Oslo - London - Tokyo - Singapore - Auckland vil være en godkjent rute gitt at det finnes tilgjengelighet på med awardbilletter? Mener å huske en regel om at det ikke er lov med mellomlanding i ulike soner i Asia...
Jeg kan ikke se at denne skulle være noe stort problem. Det er relativt få valg til AKL som ikke går via Øst-Asia eller USA. Spørsmålet er vel heller om du klarer å finne billetter på denne ruten i og med at LHR-HND er vanskelige å få tak på med mindre du sitter klar omtrent på minuttet de slippes, og Air New Zealand virker til å slippe minimalt med biz-billetter.
I "gamledager" ville dette ikke være ok, men det er ganske lenge siden disse sone-reglene ble håndhevet hardt. Jeg tenker at i dag ville en slik booking være helt ok, men merk at i alle tilfelle er du avhengig av at agenten du snakker med synes dette er "reasonable routing". Det er ingen kodet begrensning, så alle begrensninger i systemet er hvorvidt agenten aksepterer routing eller ikke. Eksempelvis ville en agent for en stund siden ikke booke meg fra TPE til TYO fordi "Det var alt for langt", selv om det faktisk ville vært en kortere rute enn den jeg hadde via IST.... Men dessverre er jo ikke alle agenter like oppegående....
Jeg hadde AKL-SIN-HND-FRA-OSL før pandemien. (Og OSL-FRA-BKK-SIN-AKL nedover) Og det var strengere den gangen. Selv om jeg brøt f.eks to transitt-soner og to stopp i transitt-sone, så ble ruten godkjent. Så jeg vil tro det skal gå greit nå.
Jeg ser på en rute der bonusbillettene har blitt sluppet pålitelig hver eneste dag i november og desember 2024, helt fram til en uke før jul 2024. Andre ruter med samme flyselskap (BR) slippes fortsatt jevnlig, inkludert romjulen. Er det noe forklaring på dette? Noe sjanse at disse billette blir åpnet opp senere? Frustrerende når jeg hadde søkt mye og endelig funnet fungerende rute!
Jeg fikk nylig finne ut på den harde måten at EVA har perioder med "blackout" for billetter rundt f.eks jul. Fulgte med tett opp mot avreise da de gjerne slipper en del siste uken før, men her dukket det aldri opp noe østover. Ville funnet en annen rute og heller fulgt litt med på EVA i tilfelle noe faktisk skulle dukke opp, selv om jeg tviler.
Flyselskapene har ofte blackout datoer hvor de ikke slipper billetter for gitte ruter, f.eks så slipper ikke SAS long haul billetter for sommerferien før senere(ofte en gang mellom Februar og Mai) Det er godt mulig det dukker opp billetter for ruten du ønsker deg på ett senere tidspunkt, men ganske vanskelig og forutsi når
Lufthansa har plutselig endret setene våres. OSL-FRA, jeg hadde reservert 7AC DF (i grønn), og nå har de endret det til 7A F 8A F. Vi reiser med en 6 åring, 3 åring og 1 åring på fanget. Så lykke til med det jeg regner med at de kan endre setene akkurat som de vil uten at vi kan gjøre noe? noen som har forslag? ellers er det bare å håpe på goodwill på flyet
Sikkert skjedd i forbindelse med endring av flytype og/eller endring av antall seter i business. Dette ville jeg prøvd å få ordnet allerede ved innsjekk. Hvis det er lenge til avreise burde det gå å kontakte Lufthansa kundeservice også. Mulig de feks kan låse opp noen av de blokkerte setene.
ringte Oslo avdeling "won't be able to do that from my end, you have to try at the airtport". finner ikke noe epost eller annet på nettsiden deres, så må bare prøve dette på fredag
Bare for å være sikker på at jeg ikke har misforstått noe... Booket OSL-BKK-HKG med Thai 4.juli, la ikke på CT Ikke helt sikker på hvor jeg vil ha retur fra, men mulig BKK og er vel ca 14 dager før Thai BKK-OSL slippes for dato som er aktuell for meg. Er det da uproblematisk å ringe inn for å legge på retur og samtidig CT?
Det pleier ikke å være noe problem. Hadde heller ikke gjort noe om du la den på når du booket utreisen. Bill. blir uansett rekalkulert når det gjøres den minste endring på den.
Forandret bookingen min i dag til natt flight fra FRA-BKK istedenfor dagflight fra MUC. Må innom VIE på veien, de klarte ikke å booke direkte OSL-FRA. Ser nå at vi lander 16.40 i VIE og neste fly til FRA går 17.10, altså 30 min connection time. Billettene er bekreftet og billettert. Er ikke dette fryktlig knapt med tid? Frar med min 5åring så utrolig kjipt om noe skal skjære seg…
Flyet fra FRA går vel ikke før rundt 21:00, så det er vel andre fly fra VIE-FRA gjør at dere rekker det om noe skulle skjære seg med opprinnelige flighter. Er flyene i rute så går det fint. De (crew og gate agent) får også opp på skjermene sine at dere kommer inn med et fly kort tid før avgang og vil være rundere i kantene av den grunn på når de stenger boarding (av erfaring). Det går som regel fint, men det blir rask gange fra gate til gate.
A380 returnerer til BOS og JFK i sommerprogrammet: https://onemileatatime.com/news/lufthansa-a380-routes/