Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Infants trenger ikke eget sete,dermed er det nok med 2 stk tilgjengelig. :)
    Bare husk å si det når du bokker - de får en egen "bilett" knyttet til mor .
     
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Har 2 CT og en del poeng jeg må få brukt før nyttår. Ser ar TAP flyr til MIA og har ledige seter, men ser ut til at de bare flyr a330 200. Noen som vet om de bruker a330 neo på denne ruten?
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,321
    Bonuspoeng:
    183
    Ett dummy søk på TAP sine sider viser at de flyr en blanding av a330-200 og a330neo.

    Jeg har flydd begge og vil si at forskjellen ikke er så stor at det burde ha betydning for om det blir tur eller ikke.

    Reiser dere som par vil jeg nesten si midtsetene på a330-200 er å foretrekke over neo
     
    Jeanette and holmen like this.
  4. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lenge bør man ha is i magen i påvente av billetter på mail på CT-reise? Riktignok i nov neste år, men en uke siden jeg ringte inn nå. Ligger fortsatt i appen.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ventet to uker en gang. Så lenge flightene ligger riktig bør det ikke være et problem.
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan bli problem ja. Enkelte selskaper har 48timer osv på billettene før de må bli billettert..

    Ville ha ringt.. Gikk 48t hos meg med ANA i F og da forsvant den fra bookingen.. Vet ikke hva selskap du har booket men kjedelig om det ryker
     
  7. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er i samme situasjon. ringte inn bestilling på fredag samt at jeg kjøpte en tilslutning selv på nett i separat bestilling. Ingen av billettene er skrevet ut per nå. Hva er det som skjer? Blir litt bekymret. Forsøkte å ringe CT tlf i dag men lang kø. Skal på reise i to dager så jeg sliter med å stå i kø også neste dagene.
     
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet er at de ofte ikke tar kontakt med deg som kunde om det er noe galt som gjør at de ikke går videre med utstedelse av billett. Går det mer enn 48 timer i ukedagene ville jeg tatt en telefon og sjekket om det er noe galt.
     
  9. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Update
    Ringte inn til vanlig kundeservice, og heldigvis fikk de ordnet det der. Ikke noe ventetid heler. De sa det var på håret at den ikke ble kansellert.
     
  10. eisa01

    eisa01 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan vet man om en reise er billettert og skrevet ut?
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Du får en slik mail


    IMG_7516.png
     
  12. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hva beste alternativ for C til Bali er i disse dager?
     
  13. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Tileggsspørsmål: Hva er egentlig tilgjengelighet? Skal booke tur i C for meg, kona og infant. Egentlig interessert i alt, men gjerne asia.

    Nå har jeg søkt på det aller meste, og mange forskjellige datoer på SAS sin *A søkemotor. INGENTING dukker opp.
     
    Last edited: 28. nov 2023
  14. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    Ville heller brukt awardhacks.se, det blir fort slitsomt å søke hos SAS. Sjekk destinasjonen på https://www.flightconnections.com/route-map-star-alliance og søk i første omgang på avganger fra de stedene som har direkterute til destinasjonen. Connection fra din hjemflyplass kan du legge på senere om det ikke er tilgjengelig nå.
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish til Jakarta. Så får du ta deg videre derifra på egne billetter
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Liker generelt nyere fly på grunn av støy og kabintrykk som gir bedre komfort. TAP sine a330 200 er vel rundt 15 år gamle. De har bare 3 stk så vidt jeg kan se.
     
  17. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Et nybegynner spørsmål her ;
    Hva er poengkostnaden til SYD t\r når man har et legg i First?
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    50% av t/r-poengpris for first pluss 50% av business. Prisene kan du finne ved å google "sas star alliance poengtabell". Australia er i sonen Stillehavet
     
    indahla liker dette
  19. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    290
    Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en booking med CT som jeg vil endre. Det ene er at reisefølget mitt ikke kan være med, så jeg må reise alene. Det andre er at jeg ser av sas.no at det er ledig en bedre routing hvor jeg får benyttet lufthansa begge veier og ikke bare på returen fra EZE som nå. Bør jeg ringe inn og få sas til å endre billetten, eller bare avbestille og så kommer CT'en tilbake? CT'en utløper ved årsskiftet 23/24. Hvor lang tid tar det før CT'en dukker opp igjen? Bare sekunder?
     
  20. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Endring koster 150,- - ny booking 450 i servicegebyr.
     
    Gnilre liker dette

Del denne siden