Flyselskap: LOT og ANA Klasse: Økonomi, business og first Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antal poeng brukt: 67.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1706,- Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: Desember 2023 Booket: Desember 2023 Flyvninger: OSL-WAW / LO Y (E195) WAW-LHR / LO C (B737 Max 8) LHR-HND / NH F (777-300ER) Kom tilfeldigvis over en ANA F-billett her i dag og klarte ikke å holde meg unna. Retur er fortsatt i det blå, men håper Swiss slipper like mye billetter som i fjor.
Flyselskap: SK, TG Klasse: Økonomi, business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 187.500 + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 1800kr Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Feb/Mars 2023 Endret: Desember 2023 Flyvninger: OSL-CPH SK X CPH-BKK TG C -- KUL-BKK TG C BKK-ZRH TG X ZRH-OSL LX X En justering av booking, fant ikke igjen min originale post. Traff først på en agent som virket som hun søkte i sitt eget word-dokument der det kun sto "nei". Gikk litt bedre med neste agent som selvsagt så samme flightene som jeg hadde søkt opp. LH F ut er jo den våte drømmen, men gikk ikke på reisen jeg er på nå. Utfordrende å være sist i køen. Ser også at LH nå kun slipper F-seter til partnere 3 dager før. Det er vel kanskje godt nytt for oss? Må bytte ut i alle fall X på langstrekk med C, men regner med å få tak i noe. En utfordring er at jeg må være tilbake på jobb en gitt dato, og det er jo ofte utfordrende når man holder på slik som dette
Flyselskap: SAS, Swiss, Lufthansa, Austrian Klasse: Business Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: New York (JFK) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 260.000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): 2062,- Antall reisende: 2 voksne + 1 barn Reisen finner sted i: Juli 2024 Booket: November 2023 Flyvninger: TRD-OSL / Sas Go (A320neo) OSL-GVA / Swiss Business GVA-JFK / Swiss Business (A330-300) JFK-MUC / Lufthansa Business (A380-800) MUC-VIE / Austrian Business VIE-OSL / Austrian Business OSL-TRD / SAS Plus (A320neo) Kort sommerferietur til New York med familien i starten av juli. CT med utløp 31.12. som måtte brukes opp, samt en litt vel overfylt eurobonus-konto. Tar med 6-åringen på første langtur så det blir spennende. Business for alle tre. God tilgjengelighet fra Geneve på vei ut. Hjemover måtte jeg krongle litt mer, men god tilgjengelighet når man går om VIE. Prøvde å få hun på telefon til å fjerne leg om VIE, men det fikk hun ikke til. Fant heldigvis direkte VIE-OSL (som jeg ikke fant online selv) så det blir greit nok uansett. Overnatting i Geneve på veien ned. Overnatting i Oslo på veien hjem faktisk. Var ikke ledige bonusbilletter på kvelden til Trondheim.
Flyselskap: SK, CA, OZ, AI, LX Klasse: Business Avreise fra: SVG Destinasjon: DEL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 70.000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): 1826,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Jul 2023 Booket: Desember 2023 Flyvninger: SVG-CPH / SK Biz CPH-PEK / CA Biz (A359) PEK-ICN / CA Biz (738) ICN-DEL / OZ Biz (333) DEL-BKK / AI Biz (32N) BKK-ZRH / LX Biz (77W) ZRH-CPH / LX Biz (223) CPH-SVG / SK Biz (CR9) Da er juleplanene lagt. Litt married segments på veien, men agenten fra alt jeg hadde funnet online. Måtte gjøre BKK-ZRH-CPH først på utreisen da disse ikke dukket opp ved søk i kronologisk rekkefølge. Ingen pushback på poengpris til tross for at det ikke er raskeste og enkleste vei verken på utreisen eller hjemreisen. Målet er å komme seg ned til Taj Mahal og krysse av nok et underverk av listen. Dessverre ingen alternativ som innebar lang mellomlanding i PEK for å se muren. Det blir også gode 22 timer i Seoul. Nye bekjentskap med både CA, AI, OZ og LX. Potensielt ikke så mange muligheter igjen for å fly med disse igjen fremover. Takk til @MRonningen for ryddig prosess ved salg av poeng + CT.
Flyselskap: SAS, Avianca, Austrian Klasse: Økonomi, Avreise fra: OSL Destinasjon: BOG/CUN Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 320 000 Skatter & avgifter (per person): ca 2400 NOK Antall reisende: 2 voksen + 2 barn Reisen finner sted i: Februar 24 Booket: Desember 23 Flyvninger: OSL - LHR SK go LHR - BOG AV eco BOG - CUN bookes separat. CUN - VIE OS eco VIE - AMS OS eco AMS - OSL SK go *Denne ble booket for sjefen og hans familie, mens jeg og kona sitter foran gardina på nesten samme turen
Flyselskap: TK og ET Klasse: business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Sez Tur/retur Antal poeng brukt: 105000+ CT Skatter & avgifter : ca 3300 tilsammen Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Oktober 2024 Booket: Desember 2023 Flyvninger: OSL-IST : TK A321N IST-SEZ: TK A330-200 SEZ-ADD: ET 737-8 max ADD-OSL: ET 787-9 Blir tredje turen til Seychellene på 1,5 år. Liker ET mye bedre enn TK- men ingen ET fly ledig nedover.
Flyselskap: Turkish, Copa, Avianca, SAS Klasse: Business, SAS Go Avreise fra: OSL Destinasjon: MEX/SJO Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 130000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 2000 NOK Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Mai 24 Booket: Desember 23 Flyvninger: OSL - IST: TK (A321, Biz) IST - MEX: TK (B787, Biz) SJO - PTY: Copa (737, Biz) PTY - BOG: Copa (737, Biz) BOG - LHR: AV (B787, Biz) LHR - OSL: Sas (A320, Go)
Flyselskap: SK, ET og OS Klasse: Plus/Business Avreise fra: Bodø Destinasjon: Wien, t/r Antal poeng brukt: 30000 + CT Skatter & avgifter : 1420 kroner Antall reisende: 1 PAX Reisen finner sted i: Januar 2024 Booket: Desember 2023 Flyvninger: BOO-OSL: SK Plus @ A320neo OSL-CPH: SK Plus @ A320neo CPH-VIE: ET Business @ B787-9 VIE-OSL: OS Business @ A320 OSL-BOO: SK Plus @ A320neo Vanligvis ikke en reise jeg bestiller for poeng, og enda mindre deler her. Men med tre CT-er som brenner inne i kombinasjon med at FP leverte sterkt med forrige ukes kalenderrabatt til USA, ble intraeuropeisk poengreise plutselig verdt det. Blir også gøy med intraeuropeisk widebody med ET. Dette blir tredje intraeuropeiske widebodyflyning for min del, etter at jeg tidligere har testet LAN Chile B787 MAD-FRA og Iberia A340 BRU-MAD. Som en kuriositet var det andre alternativet jeg hadde når jeg skulle booke bonusreise Widerøe BOO-TOS + Austrian TOS-VIE. Det er utrolig hvor mye direkteruter Tromsø har opparbeidet seg i vintersesongen.
Flyselskap: LH Klasse: Business og first Avreise fra: BGO Destinasjon: MEX Tur/retur: "Open jaw" Antal poeng brukt: 175000 Skatter & avgifter : ca 2700 Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted: I morgon Booket: I dag Flyvninger: BGO-FRA / LH Biz (A319) FRA-MEX / LH First (747-8) MEX-FRA / LH First (747-8) FRA-OSL / LH Biz (A320N) Siste tømming av kontoen, i allefall for i år. Hadde ein svært trivelig tur til Chicago med LH F i november og tenkte i grunn å svi av poeng på ein ny tur dit, men det dukka aldri opp kurant reiserute. Derimot svinga det inn ledig i F FRA-MEX-FRA, og då tar eg gjerne det i staden! Blir rikelig med tid i LH F og FCT denne turen som eg fryktar blir min siste med LH 747 heilt foran i nasa.
View attachment 128510 Flyselskap: LH, ANA Klasse: Business Avreise fra: SVG Destinasjon: HNL Tur/retur: t/r Antal poeng brukt: 95.000 Skatter & avgifter : ca 2300 Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted: 18DEC23 og retur 22DEC23 Booket: 13DEC23 Flyvninger: SVG-FRA / LH Bis FRA-HND / LH Bis (747) NRT-HNL / NH Bis (A380) - Lander morgen HNL-NRT / NH Bis (A380) - Drar morgenen etter HND-FRA / LH Bis (747) FRA-SVG / LH Bis Litt brutal tur men og litt yolo. Så blir gjemmekontor i skyen med litt bobler. Hadde en CT som går ut og fant ingenting spennende ellers så da tok jeg det beste jeg fant Tok 3 forsøk idag: 1. Behjelpelig engelsktalende danske som fant leg for leg det jeg fant og satte det sammen, helt til HND-FRA-SVG, da sa maskinen hans no availability FRA-SVG som er kveldsflyet jeg må ta ellers hadde det blitt overnatting i FRA. HND-FRA-SVG finner jeg på nett sier jeg. Men antar det er married segments eller noe. Han sier det kan være det men han skulle lage en ticket og ba meg prøve på nytt senere. 2. Dama var ikke behjelpelig og når jeg sa jeg har funnet leg for leg via Tokyo så ble det stille en stund før hun sa at det ikke var en lovlig rute til HNL. Neivell, hade. 3. Hyggelig svenske som prøver leg for leg som første gang. Men stopper på samme retur HND-FRA-SVG. Jeg spør om hun kan se på bare HND-FRA-SVG og ja, den er tilgjengelig da. Så jeg spør henne om hun kan bygge på leg for leg nå ettersom hun har lagt til ruta og vips så funket det. Gudene vite hvorfor det gikk og ikke andre veien?! Så nå blir det 24timer i HNL og en natt i Tokyo på returen. Tar imot tips for Honolulu-dagstur. edit: ECO til BIS SVG-FRA
Flyselskap: SAS, Lufthansa & Turkish Klasse: Business Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: Cebu (CEB) & Manila (MNL) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 105 000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1964,- kr Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: Mars/April 2024 Booket: Desember 2023 Flyvninger: TRD-OSL / SK Plus (A320) OSL-FRA / LH Biz (A320) FRA-IST / LH Biz (A321) IST-CEB / TK Biz (A350) MNL-IST / TK Biz (A350) IST-FRA / TK Biz (A330) FRA-OSL / LH Biz (A320) OSL-TRD / SK Plus (A320) Kommentar Har 2 CTer som går ut 29 februar neste år, må prøve å bruke de på noe fornuftig så da blir det påsketur til Fillippinene, hjem helga etter påske så blir en fin ferietur. Fant faktisk hele ruten i sas appen fra OSL til CEB men gikk ikke å booke i appen eller med trikset ved å endre URL for å få open jaw på nettsiden til sas. Var visst noe med FRA-IST med TK som gjorde det, men hun kunne ta LH Biz istedet og da gikk det fint. Kun 3 timers flytur anyways og da får man tilgang til First Class loungen på FRA så grei trade-off Når jeg søkte MNL-IST på sas siden så fantes det ikke ledige billetter med Turkish, men når du søkte FRA/VIE/OSL/LHR så dukket opp ledig fra Manila på samme dato Dessverre klarte de ikke å legge til TRD-OSL på samme dag, så må reise ned dagen før. Men skal forsøke å ringe inn litt senere for det er ledig i plus billetter men har vel noe med O/D... Blir nok siste turen på en stund da jeg blir pappa neste år Mangler godkjennelse hjemme for bookingen her så må be fint, men det er jo en av siste mulighetene å fly med både LH og Turkish så må da vel finne forståelse hjemme for denne galskapen??
Flyselskap: Turkish Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw med retur fra ADD Antall poeng brukt: 157 500 poeng + 2CT Skatter & avgifter (per person): 1566,- kr Antall reisende: 2 voksne, 1 barn Reisen finner sted i: November 2024 Booket: Desember 2023 Flyvninger: OSL-IST / TK C (A321neo) IST-SEZ / TK C (A333) ADD-IST / TK C (A333) IST-OSL / TK C (A321neo) Høsttur til Seychellene Ethiopian har ikke lagt ut seter SEZ-ADD ennå, men mønsteret tilsier at de kommer til å gjøre det rett før nyttår. Håper det faktisk skjer, siden brukte companion tickets går ut iår. Enda bedre hadde det vært om TK legger ut direktefly til IST fra SEZ, men det er vel å tro på julenissen. Kjøpebilletter SEZ-ADD er uaktuelt på grunn av stygt høy pris, selv i økonomi. Det blir vel uansett økonomi hvis det dukker opp bonusbilletter siden ET bare pleier å legge ut to seter i C. Separate bonusbilletter er også en mulighet, siden intrasone-billetter i X kun koster 15000 poeng per pers. Det dumme med økonomi er jo at SAS mest sannsynlig er ute av Star Alliance på dette tidspunktet. Tør vi håpe på statusmatchmuligheter til neste år?
Flyselskap: SAS, ANA, Eva Air, Turkish og Lufthansa. Klasse: Business. Avreise fra: Oslo (OSL). Destinasjon: Japan. (NRT og KIX). Enveis, T/R, Open Jaw: Destination Open Jaw. Antall poeng brukt: 165 000 poeng + CT. Skatter & avgifter (per person): Ca 2000 kr. Antall reisende: 2 pax. Reisen finner sted i: September 2024. Booket: Desember 2023. Flyvninger: OSL-CPH / SK (A320 neo) CPH-PVG / SK (A350-900) PVG-NRT / NH (B787-8) KIX-TPE / BR (B330-300) TPE-SGN / BR (B787-10) 23t:55m layover i Vietnam SGN-IST / TK (A350-900) IST-FRA / TK (A330-300) FRA-OSL / LH (A321) Fikk brukt CT før den ryker ut ved nyttår. Fruen hadde mest lyst på tur til Japan. Fant CPH-NRT tidligere i uken i biz, så har jeg de siste dagene jobbet med å få til returen. Ble litt mange segmenter, så droppet KRS for å få det til. Tar bare tog eller kjører til/fra Oslo. Grei utreise hvor jeg får testet SAS biz til Shanghai. Deretter ANA for siste segmentet til Tokyo. Når det nærmer seg hjemreise skal vi ta tog via Kyoto og til Osaka. Så etter noen dager der så starter hjemreisen, først med Eva via Taipei ned til Ho Chi Minh. Sneket inn et døgn (23:55) der for en liten pause og smakt litt på Vietnam. Så fortsetter ferden med Turkish via Istanbul til Frankfurt. Dessverre married segment, så må en irriterende mellomtur via Frankfurt. Ellers kunne vi jo bare kjørt direkte IST-OSL. Så da ble det avslutning med LH til Oslo.
Flyselskap: LX, ANA og bolaget Klasse: Business Avreise fra: CPH Destinasjon: SGN og deretter DPS på egen booking Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 82500 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 2000 kr Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: Desember 2023 Booket: Desember 2023 Flyvninger: CPH-ZRH LX (Air Baltic) ZRH-NRT LX B777 NRT-SGN NH 787 Hjem: HND-CPH SK A350 Ca et døgn i Norge før jeg flykter til varme strøk igjen (ikke noe stor fan av vinter), men denne gang for ferie og ikke jobb. Ikke vanskelig å be med bekjentskap som allerede farter rundt i området i løpet av høytiden. Først litt Vietnam, og deretter noe lavpris videre til Bali. Retur til Tokyo for hjemreise er ikke bestilt enda, men ser EVA har litt tilgjengelig via TPE så det er mulig det blir på poeng. Uten hell så prøvde jeg meg på en dobbel open jaw her da det var helt umulig å finne no til/fra CPH på de rette datoene fra de rette flyplassene, så til/fra CPH måtte altså på egen booking. Dette ble litt spontant, har med andre ord litt fly og hoteller som må bestilles i løpet av kvelden.
Flyselskap: SAS & Lufthansa Klasse: Business og SAS Go Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: Bogotá (BOG) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82.500 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 2.813,- Antall reisende: 1 pers Reisen finner sted i: Januar/Februar 2024 Booket: November 2023 Flyvninger: TRD-OSL / SK Plus (A320neo) OSL-FRA / LH Biz (A321) FRA-BOG / LH Biz (A340) BOG-FRA / LH Biz (A340) FRA-CPH / SK Go (A320neo) CPH-TRD / SK Go (CRJ900) Kommentar: Da var det omsider min tur også. Etter å ha gått litt mer strategisk til verks på starten av året har det blitt grei opptjening av poeng og CT dette kalenderåret. Avslutter dermed året med å bestille min første «ordentlige» bonustur. Fra å ikke ha vært utenfor Europa før sommeren ble det solotur i 3 uker til Japan i sommer, etterfulgt av 1 uke i India med en kompis i høst, var ønske nå å prøve en tur til Sør-Amerika. Valget falt på Colombia i 8 dager. Fulgt med en god del det siste året og plukket opp en del tips, deriblant VIE-trikset som jeg endte opp med å benytte på denne turen (direkte mellom FRA og BOG viste ingen tilgjengelighet). Hadde opprinnelig funnet en bedre hjemreise fra FRA til TRD med biz, men agenten på telefonen fikk dessverre ikke lagt inn denne. Håpet er naturligvis at det åpner seg billetter i F for å få med seg dette før SAS forlater *A, men er redd dette kan bli vanskelig. Blir en natt i FRA på vei ned så hadde jo egentlig passet helt perfekt.
Da fikk jeg nettopp booket min første CT reise (som også er EuroBonus Star Alliance reise nummer to for meg). Først og fremst takk til mange på forumet...uten dere hadde jeg aldri visst om disse flotte mulighetene. Flyselskap: SAS, Turkish, Egypt Air, Brussel Airlines Klasse: SAS Plus, Business og SAS Go Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: Muscat (MCT) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 52 500 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1 987,- Antall reisende: 1 pers Reisen finner sted i: oktober/november 2024 Booket: Desember 2023 Flyvninger: TRD-CPH/ SK Plus (CRJ900) CPH-IST / TK Biz (A321neo) IST-CAI / MS Biz (A320neo) CAI-MCT / MS Biz (737-800) CAI-IST / TK Biz (A321neo) IST-BRU / TK Biz (A321neo) BRU-OSL / SN Biz (A319) OSL-TRD/ SK Go (A320neo) Det som er flott her er at jeg har 22 timer og nøyaktig 24 timer i Istanbul på utreise og hjemreise, samt 23,5 timer i Cairo. Det var langt mer viktig for meg enn å unngå Egypt Air . Jeg ringte CT telefon, kom gjennom på 2 minutter og var ferdig med kvittering i innboksen 23 minutter senere. Veldig bra. Agenten fant ikke ruten IST-CPH-TRD på returreisen, til tross for at den var synlig på nett, men reisen via Brussel er da fint også, samt at jeg har ennå mer tid i Istanbul og får prøve Brussels Airlines som jeg aldri har brukt før. Han fant heller ikke SAS Plus for siste legg, til tross at det var tre avganger denne dagen som jeg kunne ha brukt. Men det får jeg leve med. Sjokoladeball byttes med nødutgang. Helt ok . Ellers en flink agent som var lett å jobbe med på telefon. Er dette da god bruk av poeng? Kanskje ikke top verdi, men jeg hadde lyst til å besøk nær/midt østen i en stund og her får jeg opplevd mye på kort tid. Så var det jo et flott reisebrev her ikke så lenge (finner ikke lenken nå, men skal søke) som ga mye inspirasjon for Oman. Billigste økonomi til MCT er priset rundt 9 500,- kroner, Business fra 20 000 kroner. Men så har jeg jo disse tre stopp underveis også. Ikke minst får jeg prøvd SN og MS som jeg ikke har prøvd før. Jeg er super fornøyd.
Flyselskap: Lufthansa, Eva Air, Thai Airlines Klasse: Business, én flyvning i økonomi Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Phuket (HKT) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter og avgifter (per person): 2975 Antall reisende: 2 pers Reisen finner sted i: januar-februar 2024 Booket: november 2023 Flyvninger: OSL-FRA: LH Business (A321) FRA-HKG: LH Business (A340-600) HKG-TPE: BR Business (787-9) TPE-BKK: TG Business (777-300ER) BKK-HKT: TG Business (A320) (Betalt billett HKT-BKK) BKK-KIX: TG Økonomi (A350-900) (31 timer i Osaka!) KIX-MUC: LH Business (A350-900) MUC-OSL: LH Business (A319) Første (og muligens siste?) skikkelige CT-reise for min del, booket med gode tips fra forumet. Brukte VIE-trikset begge veier, og fikk endret til direkte til / fra Oslo etter et par runder med agentrulletten. For et par uker siden ble det plutselig tilgjengelighet på en rekke flighter med A320 på strekningen BKK-HKT-BKK. Dette er vel de tidligere Thai Smile-maskinene som skal integreres i Thai? Dessverre hadde var vi allerede på 7 flyvninger, så vi må skjøte på med én betalt billetter for at alt skal gå opp. Av en eller annen grunn fikk vi lov til en mellomlanding på 31 timer i Osaka. Aner ikke hvorfor, men muligheten takket vi selvfølgelig ja til! Vi får også ca. 20 timer i Hong Kong og 22 timer i Taipei.
Flyselskap: SAS, Thai Airways Kabinklasse: Go, First, Business, Plus Avreise: Oslo (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Antall poeng brukt: 97.500 + CT Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Skatter & avgifter (per person): 2 525,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Desember 2023 Booket: Aug, Sept, Nov og siste endring Desember 2023 OSL-LHR / SAS Go (SK X) (Layover 2h 15m) LHR-BKK / Thai First (TG O) (Layover 8h 55m) BKK-ARN / TG Business (TG I) (Layover 23h 55m) ARN-OSL / SAS Plus (SK I) Hadde opprinnelig mjølkeruta på utreise: OSL-WAW-IST-BKK og 1. desember åpnet julekalender luke 1 seg hvor det var en varsling fra Awardfares om ledig TG I. Hurra! Håper det også dukker opp ledig plasser før avreise så jeg får endret på retur fra ARN for å slippe så lang layover. Hvis ikke blir det å hygge seg i Stockholm en ekstra dag
Flyselskap: SK, OS, ET, SN Klasse: Økonomi, business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: CPT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2090 kr Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Mars/April 2023 (påske) Booket: Desember 2023 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus (A320N) CPH-VIE / OS Business (A321) VIE-ADD / ET Business (B787) ADD-CPT / ET økonomi (B787) -- CPT-ADD / ET økonomi (B787) ADD-ZRH / ET Business (A350), teknisk stopp MXP ZRH-BRU / SN Business (A319) BRU-OSL / SN Business (A319) Funker. 6,5t-strekk på dagtid i økonomi begge veier fra/til Addis, men det veier opp med at det er i påsken og dette var beste alternativ etter at en kokkelimonke-rute via Ghana forsvant. Tjuvstarter en dag med påskeferien, hjem søndag formiddag på tidlig ettermiddag og lander mandag kveld, klar for jobb igjen tirsdag. Fikk voksenkjeft på telefon for å forsøke å ringe og booke en "kompleks" billett. Hun spurte om det var med CT, jeg sa at jeg gjerne kunne booke uten å bruke CT og ordne det senere, men fikk en ganske lang greie om at dette var en ny avdeling og de hadde masse å gjøre og at dette egentlig var for komplekst til at de ville bruke tid på det. Men fikk nå bestille og de trakk også CT, tror dog det var motvillig. Liten blemme på utreise, skulle fly 18.05-19.20 OSL-CPH, men endte med å få 06.05-07.20... Sånn kan det gå med telefonisk kontakt og ikke-spesifisert tid på døgnet. Skal rettes opp i morgen, og skal jakte etter ADD-CPT i Business - har sporadisk dukket opp med tilgjengelighet.
Nå også med retur! Flyselskap: LOT og ANA Klasse: Økonomi, business og first Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: RTW Antal poeng brukt: 97.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1256 + 450 + 785 + 150 = 2641,- Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: Desember 2023 Booket: Desember 2023 Flyvninger: OSL-WAW / LO Y (E195) WAW-LHR / LO C (737 Max 8) LHR-HND / NH F (777-300ER) HND-JFK / NH C (777-300ER) EWR-LHR / UA C (767-300) LHR-WAW / LO C (737 Max 8) WAW-OSL / LO C (737-800) Alt er på en booking, billetten er utstedt og seter valgt. Nå må jeg bare bli frisk, men det er heldigvis noen dager igjen til avreise.