Flyselskap: TG Klasse: Business Avreise fra: OSL, 5. okt Destinasjon: BKK Hjemreise: BKK, 28. okt Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82.500 + CT Skatter & avgifter: 1155,- Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Oktober 2024 Booket: August 2024 OSL - BKK TG C (A350) BKK - OSL TG C (A350) Opprinnelig plan var å vente mot slutten av august for å bestille reise i November da THAI slipper biz 90 dager før. Men da jeg så disse dukke opp, tenkte jeg å bestille de for å være sikker på at det ble reise, for så å avbestille hvis billetter i november skulle dukke opp. Det er jeg glad for at jeg gjorde, fordi jeg har ikke klart å finne noen tur i november enda, så det blir nok denne turen Tenkte egentlig at det er litt kjedelig med kun ett leg hver vei, men så er det jo veldig behagelig med direktefly fra OSL, også får jeg (muligens) prøve OSL lounge siden jeg regner med at THAI blir å benytte seg av den etter at SAS går ut av *A.
Flyselskap: LH,OS,TK Klasse: Business Avreise fra: SVG Destinasjon: SGN Hjemreise: SGN Antall poeng brukt: 330 000 + 1 x CT Skatter & avgifter: 7200 Antall reisende: 3 Reisen finner sted i: Juli 2025 Booket: August 2024 SVG-FRA LH C FRA-VIE OS C VIE-IST TK C IST-SGN TK C SGN-IST TK C IST-VIE TK C VIE-FRA OS C FRA-SVG LH C Meg og 2 kids klar for ferie 2025! VIE-IST-SGN var ledig via SAS.no tur-retur, men fikk feilmelding ved booking så jeg booket bare returen for å sikre meg den. Ringte så inn i dag for å legge til resten, men hvis de skulle legge til resten så ble det regnet som en ombooking med tilhørende kostnad. Jeg fikk beskjed om å kansellere hjemreise og ringe tilbake. Det ble gjort, og traff verdens hyggeligste svenske.. Det oppstod en del problemer med TK at hjemreise ikke var tilgjengelig etter å ha valgt utreise, men han her var dreven og booket reisen «motsatt vei» og fikk til slutt igjennom alt sammen. Så spørs det hva kidsa sier til dette her, regner med det første spørsmålet blir om det finnes Burger og pizza tilgjengelig Kanskje en lang reiserute, men er man på tur, så er man på tur
Flyselskap: SAS, Thai Klasse: Eco, First Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis, foreløpig Antal poeng brukt: 135.000 + CT Skatter & avgifter: 1324,- pp Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: September 2024 Booket: August 2024 OSL- LHR: SK Eco (A320neo) LHR - BKK: TG F (B777) Etter 4,5 år med corona- og "sjølve livet"-avlyste reiser bl.a. i SQ C (på A380) til DPS og BR C (vi var 8 gode venner som hadde booka C sammen i 787!!!) til TPE, ser det endelig ut til å bli tur igjen. Våkna etter nattarbeid til en mail fra AF om 2 ledig F på en perfekt avreisedag. Tusen takk til den som utløste den mailen (forstår det sånn at alert utløses først når noen søker og får treff)! Reisefølget er min bestekompis, som aldri har flydd annet enn billigste øko før, men som virkelig vet å sette pris på god mat og drikke. PERFEKT! OBS/TIPS: Ringte først vanlig SAS kundeservice fordi jeg ville booke for poeng _uten_ CT for å ha muligheten til å endre når som helst på døgnet. Ba om OSL-LHR i SAS+ og LHR-BKK i F, men hun sa det bare var én ledig F fra LHR til BKK. Jeg la på og ringte CT-tlf med samme bestilling. "Om vi endrer OSL-LHR til Go får jeg opp 2 billetter i F." Så da ble det Go til London og F derfra. Kommer til å sjekke på nytt når jeg ringer inn endring/retur. Vurderer å ta formiddagsfly videre til Osaka, Taipei eller Seoul. Det føles litt mer "sentralt" beliggende for en retur f.eks. i LH F fra ICN eller NH C, i tillegg til at jeg aldri har vært i de byene. For returen er ønskelista som følger: Urealistisk 1a: NH F Urealistisk 1b: BR i C (ser ut til å være slutt på å slippe mer enn 1 tett opptil) 2 (delt): LH F i 747 (prøvd før i a380. Ikke vært på FCT, men ikke SÅ stas på returen som på utreisa). 2 (delt): NH C 3: LH C fra PVG (kun hvis a350 med ny Allegris) 4. LX C 5. TG C (kun hvis a350, helst direkte til OSL) Tror jeg står over TG F på returen uansett om det skulle dukke opp, siden vi får det på utreisa.
Flyselskap: Austrian, Swiss, Lufthansa Klasse: Biz + Eco Avreise fra: VIE Destinasjon: JFK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 260.000 + 2*CT Skatter & avgifter: 2102,- pp Antall reisende: 4 Reisen finner sted i: Juli 2025 Booket: August 2024 VIE- ZRH: Austrian Biz (A320) ZRH - JFK: Swiss Biz (A330- 300) JFK - FRA - Lufthansa Biz (B747-400) FRA - VIE - Austrian Biz (A320) VIE - OSL Austrian eco (A320?) Tømt EB kontoen for nesten alt for å posisjonere familien for sommerferie neste år. Tilknytning til VIE, eller helst ZRH - om jeg kan få droppet strafferunden hit - får vi se om vi får sneket inn i løpet av neste uke. Om ikke blir det å kjøpe separat billett ned dit. I tillegg må billetter EWR-BON bestilles separat for at dette skal funke, men har fortsatt god tid til å få detaljene på plass.
Det blir en liten endring i hjemreisen. Istedenfor å fly fra BKK til TPE, flyr jeg fra HAN til TPE. Da får jeg med meg en ny by og ny flyplass. Flyvninger: OSL - ZRH: Swiss (A220-300) ZRH - VIE: Austrian (A320-100/200) VIE - BKK: EVA (B787-10) HAN - TPE: EVA (B777-300ER) TPE - MUC: EVA (B787-9) MUC - WAW: LOT (E170/175/195) WAW - OSL: LOT (B737-800)
Flyselskap: Swiss, Brussel airlines Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 260.000 + 2*CT Skatter & avgifter: ca 7500,- Antall reisende: 4 Reisen finner sted i: Februar 2025 Booket: August 2024 OSL-ZRH: LX biz ZRH-MIA: LX biz (777) MIA-ZRH: LX biz (777) ZRH-BRU: LX biz BRU-OSL: SN biz booket først som VIE-ZRH-MIA-ZRH-VIE, men ytterst oppegående agent klarte at booke fra Oslo til Zurich, men fant dessverre ikke direkte til Oslo på hjemreisen så blir en strafferunde om BRU. Ellers fornøyd med at få 4 personer på biz til Miami i vinterferien
Flyselskap: SAS, ANA, Air India Klasse: Plus, Business, First Avreise fra: KRS Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 135.000 + CT Skatter & avgifter: 1612 + 150 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: April/Mai 2025 Booket: Juni 2024 Endret : August 2024 KRS - OSL: SK Plus OSL - LHR: SK Plus LHR - HND: NH First NRT - BOM: NH Biz BOM - LHR: AI First LHR - CPH: SK Plus CPH - OSL: SK Plus OSL - KRS: SK Plus Takket være Markus i Poengreiser var jeg så heldig at jeg fikk booket ANA F neste år. Denne bookingen ble gjort i juni. Det ble i første omgang bestilt en enveis-billett. Jeg vurderte en stund å booke meg videre til Hawaii via Guam og ha det som endestasjon, men jeg kom til slutt frem til at reisen ble i det drøyeste laget. Valgte derfor å se på hjemreise fra Tokyo, noe det ikke var allverdens av. Endte til slutt opp med å fly til Mumbai, hvor jeg har en lengre layover. Da blir det overnatting her og avreise klokken 14.00 dagen etter. Da rekker jeg å få litt av flyplassopplevelsen som reisende i First med Air India. Lander klokken 19.00 i London og flyr videre til København 20.30. Så blir det overnatting i København og hjemreise til Kristiansand via Oslo klokken 07.00 på morgenen. Gleder meg til denne!
Flyselskap: Lufthansa Klasse: Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: EZE Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225.000 + CT Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: August 2024 Booket: Dagen før utreise Type: Avskjedsreise *A/LH OSL - FRA: LH Biz FRA - EZE: LH First EZE - FRA: LH First FRA - OSL: LH Biz Ble først avvist av CT-telefonen pga. ny regel om min 3 dager til avreise. La inn en dummy-booking mot slutten av neste uke og ringte på nytt etter at reisen var billettert. Agenten satte meg på vent tidlig i samtalen, trolig for å sjekke om den åpenbare omgåelse var akseptabel. Det ble ikke nevnt og booking gikk igjennom. Jeg hadde egentlig siktet meg inn mot slutten av neste uke, men pga. streik (risiko for fulle fly til FRA/MUC) ble den fremskyndet til i i morgen. Ingen spektakulær tur i seg selv, men jeg gleder meg over LH F begge veier. I tillegg er det like idiotisk som det er gøy å dra på dagstur til Argentina.
Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK, HAN Enveis, T/R, Open Jaw: OJ Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1400 + 450 + mange endringsgebyr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars/April 2025 Booket: Mai 2024 Flyvninger: OSL-VIE / Austrian Business (A320) VIE-BKK / Austrian Business (777-200) HAN-IST / Turkish Business (A350-900) IST-ZRH / Turkish Business (A330-300) ZRH-OSL / Swiss (Helvetic) Business (E195) Kommentar: Kortet litt ned på denne turen og flyttet hjemreisen litt nærmere da det også blir mange andre reiser neste år. Var litt trøbbel å få ombooka denne som jeg ville. I første omgang klarte ikke SAS å tickete innen TK sin tidsfrist på 24t, og awardbilletene var også helt borte. Jeg fant da et alternativ med ET som jeg var langt fra fornøyd med. Men par dager senere kom TK flightene tilbake, og jeg fikk da booka HAN-IST-ZRH i biz, og ZRH-OSL i economy. Å få endra siste legget til business tok ca en uke med daglige telefoner før jeg endelig traff på en hyggelig svensk dame som ikke hadde noe problem med litt O&D/booking manipulering ved å søke opp VIE-OSL og kutte VIE-ZRH..
Flyselskap: EVA, ANA Klasse: First, Business Avreise fra: Singapore Destinasjon: Chicago Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 135.000 Skatter & avgifter (per person): 1.459 NOK Antall reisende: 1 Voksen Reisen finner sted i: Februar/Mars 2025 Booket: August 2024 Flyvninger: SIN - TPE / BR Business TPE - HAN / BR Business HAN - NRT / NH Business NRT - ORD / NH First Aller siste Star Alliance booking. Posisjonerer meg for en reise til Asia. Har snart nok poeng i Miles & More til en enveis First tur til Asia. Finner LH eller LX til Asia et sted og prøver evt å komme meg til Singapore med Skyteam. Så blir det vel SAS hjem fra Chicago.
Klasse: Business, First, Business x2 Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 97.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1600 + 150kr endring Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: August 2024 Booket: 4 dager før avreise Flyvninger: OSL-FRA: LH Business FRA-HND: LH First NRT-ZRH: LX Business ZRH-OSL: LX (Helvetic) Business Kommentar: Originalt booket på fredag som: OSL-FRA: LH Business FRA-DEL: LH First DEL-HND: NH Business Med avgang tirsdag morgen som et desperat forsøk på å få inn første tur i First fra Frankfurt som fersk bonusjeger før alliansebyttet. Samtidig som Tokyo fristet mest som destinasjon og det var fint å få prøvd ANA Business selv om det ikke var "The Room" siden det ikke var ledige ANA billetter i retur. Lørdag mens jeg kikker på hotell plinger det derimot fra awardfares om ledige seter på LH F FRA-HND direkte og i vill panikk ringer jeg SAS kundeservice som gullkunde og spør pent om å få endret utreise. Det ser ut til å gå strålende fram til betaling hvor agenten fort blir uinteressert i å utføre endringen pga CTen jeg hadde brukt og mente prisen kom til å bli feil, men frykt ikke for han kunne reservere setet i bookingen min så skulle jeg bare ringe inn på mandag til CT telefonen for endelig prisjustering, jippi! Ikke bare blir det lengre tid i first men også 747-8 i stedet for A340-600 og ikke minst lengre tid i First Class Terminal. Mandag kommer og jeg ringer spent 09:01 og møter ei hyggelig svensk dame som selvfølgelig skulle hjelpe, det eneste problemet var at hun ikke kunne se noe reservert sete på bookingen min... Med puls på 200 overhørte jeg henne mumle noe om "tur", men jeg sa ikke noe tilbake for skjønte ikke hva med turen hun snakket om før hun igjen presiserer "Du har tur! Det finns en ledig plats kvar!". Har aldri vært mer fornøyd med en språkbarriere!
Flyselskap: Ethiopian Airlines Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 220.000 (legger på CT senere hvis mulig) Skatter & avgifter (per person): 1649 + 150kr endring Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Juni/Juli 2025 Booket: 26. august 2024 (kjøpte utreise tidligere, men fullførte i går da jeg fikk nok poeng uten CT) Flyvninger: OSL-ADD: ET Business ADD-SEZ: ET Business SEZ-ADD: ET Business ADD-OSL: ET Business Kommentar: Bryllupsreise i boks! Skal teste ET til Zanzibar i desember, så da får vi se om det gir mersmak eller om vi evt skal booke om denne til noe annet med SkyTeam senere. Uansett digg å ha sikret en siste bestilling med Star Alliance i tilfelle det ikke blir bedre i september.
Du vet det sikkert, men SEZ er ikke Zanzibar, det er Seychellene. (Bare dobbeltsjekker så du ikke havner et annet sted en forespeilet). Deilig tur!
Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: (Osaka) KIX Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 330.000 + 2 stk CT Skatter & avgifter (per person): ca 2520,- NOK per pers Antall reisende: 4 pers; 2 voksne og 2 barn Reisen finner sted i: Juli 2025 Booket: August 2024 Flyvninger: OSL-VIE - OS Business VIE-MUC - OS Business MUC-KIX - LH Business - A350-900 KIX-MUC - LH Business - A350-900 MUC-VIE - OS Business VIE-ZRH - OS Business ZRH-OSL - LX Business Sønnen i familien hatt lyst til å besøke Nintendo World i Japan, så det var overraskende å se at det var MEGET god tilgjengelighet til Osaka hele Juli 2025 om man flyr VIE-MUC-KIX (ser ut til å være married segments). Det var flere dager hvor det var 5-8 seter i business tilgjengelig, midt i fellesferien. Så her er bare å slå seg løs før kalenderen sier 1. september
Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: (Osaka) KIX Enveis, T/R, Open Jaw: OJ Antall poeng brukt: 495.000 + 1 stk CT Skatter & avgifter (per person): ca 2820,- NOK per pers Antall reisende: 4 pers; 3 voksne og 1 barn Reisen finner sted i: Juli/August 2025 Booket: August 2024 Flyvninger: OSL-FRA - LH Business FRA-VIE - OS Business VIE-MUC - OS Business MUC-KIX - LH Business - A350-900 HND-MUC - LH Business - A350-900 MUC-VIE - OS Business VIE-FRA- OS Business FRA-OSL - LH Business Som @McBuljo har jeg fulgt med på tilgjenglighet til Japan sommeren 2025... Veldig mye tilgjenglig med VIE trikset til og fra KIX og HND Litt panikkbooking i frykt for å ikke finne tilgjenglighet med ST for sommeren 2025. ca. 3 uker i Japan uten å ha lagt så mye planer, blir muligens å bestille separate billetter til Okinawa(hovedøya og/eller de små øyene) og iallefall tilbringe halvannen uke der. Så får vi se om denne bookingen står seg, har ett håp om å få lagt til en CT til etter 31. August, og kanskje bytte ut til ruting med ST selskaper om tilgjenglighet skulle by seg. Ordtaket "Liten tue kan velte stort lass" gjør seg også gjeldende her, blir ett leg kansellert faller hele turen sammen om jeg har skjønt de nye regelene riktig. Ser A359 er satt opp med gammel kabin, men er vel sannsynlig at det er Allegris som gjelder sommeren'25 ? '
Klasse: Turist Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: MEX Enveis, T/R, Tur/Retur Antall poeng brukt: 152500 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 2800 (base) venter på siste forandring) + 500 (endring x2) NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Aug 24 Booket: våren, sommeren og 4 døgn før avreise LH F lagt inn i dag, på utreise. OSL-FRA LH C A321 overnatning FRA-IAD LH F A340-600 IAD-MEX United X Ferie MEX-YUL AC C YUL-ZRH LX F A330 Full dag på ZRH ZRH-OSL SK + A320 Kort LH F, og United X A340-600 og ikke 747-8i. Det går bra. vi kan spise kveldsmat på FRA og lang frokost i FCT og kanskje kjøres både hit og dit. Og reisefølget får oppleve Lh F før ST tar over.
Flyselskap: SAS, Swiss og TAP Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: Chicago / San Fransisco Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 260.000 Skatter & avgifter (per person): ? Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Juli 2025 Booket: ferdigendra 27. august 2024 Flyvninger: OSL-ZRH: SK Business ZRH-ORD: LX Business SFO-LIS: TAP Business LIS-OSL: TAP Business Kommentar: En sikring for neste sommer ref. usikkerheten rundt tilgang i ST. Blir i så fall en farveltur med *A, så har valgt ut selskaper jeg aldri har prøvd BIZ longhaul i før. …men denne reisen ryker om jeg finner SK-billetter i samme tidsrom, for det sparer meg for 2 x 70 000 EB-poeng, og SAS longhaul er meget bra etter min erfaring. Kortere reiserute også hvis SK. Utreisa ble forøvrig booka med Wien-trikset…uten problemer eller innvendinger fra agenten i dag. Nå kan 1. september bare komme…
Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: (Osaka) KIX, retur fra Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 330.000 + 2 stk CT Skatter & avgifter (per person): 2570,- NOK per voksen, 2463,- per barn Antall reisende: 4 pers; 2 voksne og 2 barn Reisen finner sted i: Juli 2025 Booket: August 2024 Flyvninger: OSL-VIE - OS Business VIE-MUC - OS Business MUC-KIX - LH Business - A350-900 HND-MUC - LH Business - A350-900 MUC-VIE - OS Business VIE-FRA - LH Business FRA-OSL - LH Business Fant ut at det ble slitsomt å ræke frem og tilbake med Shinkansen Osaka-Tokyo-Osaka, så ble inspirert av @Lars J til å kansellere turen og booke på nytt til Open Jaw, med retur fra HND og én dag lengre på tur. Hadde opprinnelig funnet retur med married segments HND-FRA-VIE i C med 747-8, tror barna hadde syns det er gøy med jumbojet. Men eneste tilgjengelige routing fra VIE til OSL var igjen married segment via FRA, og systemet tillot selvfølgelig ikke å booke HND-FRA-VIE-FRA-OSL.. Menmen, fornøyd med 4 hoder på samme fly med C til Japan i fellesferien.
Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Kapp Verde og Sao Tome Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw og enveis (to bestillinger) Antall poeng brukt: 165.000 + 1 stk CT Skatter & avgifter (per person): Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni 2025 Booket: August 2024 Flyvninger: OSL-LIS - TP Business (booking 1 t/r med CT) LIS-SID - TP Business (booking 1 t/r med CT) VXE-LIS - TP Business (booking 2 enveis) LIS-TMS - TP Business (booking 2 enveis) TMS-LIS - TP Business (booking 1 t/r med CT) LIS-OSL - TP Business (booking 1 t/r med CT) Siste sjanse for å bestille tur til Kapp Verde og Sao Tome for bonuspoeng og tok derfor begge i en smekk. Tur/retur Europa-Nord Afrika er 105.000 poeng. Bestilte denne som open jaw med tur til Kapp Verde (SID) og retur fra Sao Tome (TMS). La så inn en enveis mellom Kapp Verde (VXE) til Sao Tome (TMS). Dette blir innenfor samme sone og koster derfor kun 30.000 poeng pr. person. Flyr internt på Kapp Verde (SID-VXE) med betalt billett. Spennende reise...
Kan oppdatere denne, fikk tak i business utreise til mine foreldre med avreise 2 dager tidligere. Ble booket som enveis fra min konto for å sikre de raskest mulig etter varsel fra awardfares. Eneste minus var ikke ledig bonus tilslutningsfly på utreise så det måtte bestilles utenom. Fikk også tak i overlappende reise til meg selv med samme rute så jeg kan være guide de første dagene de er der Klasse: Plus, Business Avreise fra: København (CPH) Destinasjon: Tokyo (HND) Retur til: Bodø (BOO) Enveis, T/R, Open Jaw: 2(+2) enveis Antall poeng brukt: 100 000 (FP3) + 60000 (FP4) (+ 2x30000 (FP4)) Skatter & avgifter (per person): ca 900 NOK + endringsgebyr Antall reisende: 2(+1) voksne Reisen finner sted i: September 2024 Booket: Juli/August 2024 Flyvninger: CPH - HND | SK C | A350-900 HND - CPH | SK C | A350-900 CPH - OSL | SK + | A320neo OSL - BOO | SK + | A320neo