Flyselskap: SAS & KLM
Kabinklasse: Plus, Business, Eco
Avreise: Oslo (OSL)
Destinasjon: Rio De Janeiro (GIG)
Del av reiserute: OSL-AMS-GIG-AMS-OSL
Antall poeng brukt: Kommer (165000+165000)
Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/Retur
Skatter & avgifter (per person): Kommer
Antall reisende: 2 voksne
Reisen finner sted i: April 2025
Booket: September 2024
Flyvninger:
OSL-AMS | SAS Plus
AMS-GIG | KLM Business
GIG-AMS | KLM Business
AMS-OSL | KLM Economy
Ringte inn på tlf. til SAS kundeservice rett over kl. 09.00 i dag hvor jeg samtidig prøvde å få igjennom bestillingen på nett uten å lykkes. Fikk kun feilmeldinger på nett.
Ble sittende på ventelinjen en stund og fikk tilslutt snakket med en hyggelig svensk agent.
Ble forklart at systemet var helt nytt slik at det kom flere tekniske feilmeldinger når hun skulle legge til utreisen: OSL-AMS-GIG.
Måtte vente på linjen innimellom slaga, mens hun sjekket opp i disse feilmeldingene og kom tilbake når hun hadde fikset det.
Deretter var vi på returen: OSL-AMS-GIG. Her skulle jeg egentlig legge til GIG-CDG-OSL for å teste Air France, men glemte det i farta med alle feilmeldingene som dukket opp.
Det viktigste er å få booket reisen også får vi gjøre finjusteringer senere. Vil helst dra hjem noen dager tidligere, så noen finjusteringer blir det uansett.
Hun fant altså retur: GIG-AMS-OSL. Her kom det også noen feilmeldinger, men dette fikset hun raskere denne gangen enn forrige feilmelding.
Fikk deretter beskjed om at systemet ikke helt fungerte som det skulle og hun skulle sende booking referanse på SMS. Deretter måtte jeg ringe tilbake senere i dag for bli belastet skatter&avgifter + poeng hvor de er åpne i dag til kl. 18.00.
Btw. Fikk booking referansen på mail og synlig i app, ikke sms.
Vil redigere innlegget senere når jeg har blitt belastet KR og bonuspoeng.
Fremtidige endringer er: Hjemreise GIG-CDG Business med Air France, CDG-OSL: Plus/Business og 2-3 dager tidligere + legge til CT.
Brasil here we GO!
View attachment 144585
Vis alt...