Flyselskap: KLM, Korean, Garuda Kabinklasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: SYD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 137,500 +CT Skatter og avgifter: NOK 2620 Antall reisende: 1 Reisen finner sted: Mars 2025 Booket: September 2024 Flyvninger OSL- AMS KLM C 737 AMS-ICN Korean C 777 ICN-SYD Korean C 777 SYD-CGK Garuda C A330 CGK-AMS Guruda C 777 AMS-OSL KLM C 737 Nå er det nesten så jeg begynner å komme ut av 1. september-depresjonen. I tillegg til CAY-booking i dag, så begynte jeg å søke på Australia når @Sunnfjordingen postet at Garuda var på plass for å kunne booke med EB-poeng. Ikke tilgjengelighet veldig mange datoer til Melbourne og Sydney i C, og jeg sjekket mange, men det var det ikke med *A heller. En fin utreise med 2t på AMS og 2t på ICN, med to legg med Korean som jeg aldri har fløyet før. Korean prestige suites i C på 777 AMS-ICN som ser bra ut. Valgte mini-raden bak F. På ICN-SYD er det pt gammel C med 2-3-2. Garuda, som jeg heller aldri har fløyet med, bruker men A330 på SYD-CGK med 1-2-1 og 777 på CGK-AMS har også 1-2-1.
Flyselskap: SAS, Air France, Vietnam Airlines, KLM Kabinklasse: Business Avreise: SVG Destinasjon: SIN/SYD Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 187 500 + CT Skatter og avgifter: NOK 5718 Antall reisende: 2 + infant Reisen finner sted: September 2024 Booket: September 2024 Flyvninger SVG - CPH SAS CPH - CDG SAS CDG - SIN Air France (SIN - PER Scoot eco, separat billett) SYD - SGN Vietnam Airlines SGN - FRA Vietnam Airlines FRA - AMS KLM AMS - SVG KLM Hadde opprinnelig t/r MEL med Star Alliance (SVG-OSL-BKK-MEL/MEL-BKK-VIE-huskerikke-SVG) hvor vi oppdaga en liten skrivefeil i det ene navnet. Allerede lett stressa pga første tur med infant bestemte vi oss for å bytte til Skyteam og fant dette halvgode alternativet. Vi skulle uansett til PER, og tar nå 5t fra SIN i eco på separat billett i stedet for 4t15min fra MEL. Bortsett fra nesten 7t i SGN på vei hjem er jeg relativt fornøyd.
Flyselskap: LH, BR, SK, GA, CI Klasse: Plus og Business Avreise frå: BGO Destinasjon: BNE/MEL Einvegs, T/R, Open Jaw: BGO-BNE: Open Jaw (*A), MEL-TPE: Einvegs (ST) Antal poeng brukt: BGO-BNE: 110 000 + CT, MEL-TPE: 78 000 Skattar & avgifter (per person): BGO-BNE: 1 973,- MEL-TPE: 1 248,- Antall reisande: Ein bonusnisse Reisa finn stad i: Nov 2024 Booka: Mars 2024 Endra: Mai (lagt til heimreise TPE-AMS-OSL-BGO) og sept 2024 (MEL-CGK-TPE) Flights: BGO - FRA | LH C | A319 FRA - AMS | LH C | A320 AMS - TPE | BR C | 777-300ER TPE - BNE | BR C | 787-10 MEL - CGK | GA C | A330-300 CGK - TPE | CI C | A321neo TPE - AMS | BR C | 777-300ER AMS - OSL | SK + | A320neo OSL - BGO | SK + | A320neo Kommentarar: Endå eit steg nærare mål. No manglar eg (truleg) berre ein billig innanriksflight BNE-MEL, men eg håpar framleis at CI skal sleppe C på BNE-TPE-ruta si. Det skal uansett bli kjekt med nokre nye bekjentskap på turen. Både EVA, Garuda og China Airlines er nye for meg. Med Garuda skal eg fly "Super Diamond" business og China Airlines har 2-2 config i 321neo med lie flat-seter. Satsar på ei god natts søvn før eg landar i TPE om morgonen. Turen varer frå ein laurdags morgon til sundag ettermiddag veka etter. Fyrste laurdagen går med rundtom i Europa, med ~4,5t på FRA og ~7,5t på AMS før det vert nattflight med EVA. Eg landar om kvelden sundag lokal tid, og flyr vidare til BNE måndag morgon, der eg igjen landar om kvelden lokal tid. Planen er å reise vidare til MEL tysdag morgon og vere der til torsdag. Flyet til CGK går 1500 torsdagen og eg får ~7,5t der om kvelden/natt før turen går vidare til TPE der eg landar om morgonen fredag. Heimturen derifrå begynner laurdag morgon og eg er tilbake på Bestlandet sundagskvelden.
Flyselskap: KLM, China Airlines, SAS, Korean, Vietnam Klasse: Business Avreise: CPH Destinasjon: TPE/KIX Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 82,500 +CT Skatter og avgifter: NOK 2620 Antall reisende: 1 Reisen finner sted: October 2024 Booket: September 2024 Flights: CPH - AMS | KLM C | E175 AMS - PRG | KLM C | E175 PRG - TPE | China Airlines C | A350-900 KIX - ICN | Korean C | A321neo ICN - HAN | Vietnam C | A350-900 HAN - BOM | Vietnam C | A321 BOM - AMS | KLM C | A330 - 300 AMS - CPH | SK + | A320 Kommentarar: Det blir en spennende første reise med Skyteam, prøvde å få til mange av de nye flyselskapene vi har på Skyteam. Jeg klarte å finne CGK-AMS i første klasse men den lå seg kombinere bare med andre flyvninger i first, så det gikk ikke. Kommer til å følge med på om sas endrer på det og hvis de gjør det og den fortsatt er tilgjengelig skal jeg endre på returen til det. Det blir totalt 9 dager på Taipei og Osaka, skal bestille flyvningen mellom dem separat.
Flyselskap: KLM, (Avianca) Klasse: Business/Eco Avreise: OSL Destinasjon: CUR via BOG Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 330k +2CT Skatter og avgifter: ca 6500 Antall reisende: 4 Reisen finner sted: Juli 2025 Booket: September 2024 Flights: OSL - AMS | KLM C AMS - BOG | KLM C BOG - CUR - BOG Avianca (betalte billetter) BOG - AMS KLM C AMS - OSL KLM C Min første Sky Team booking (eller teknisk sett andre, hadde en booking til HAN med Vietnam Airlines inne som jeg valgte å kansellere etter kun et par dager da denne muligheten dukket opp). Etter at årets planlagte sommerferie til CUR (4 pax i Avianca biz på poeng) gikk i vasken av familiære hensyn tenkte jeg at det skulle holde hardt å finne 4 seter i biz til CUR midt i sommerferien igjen. Men til min store glede og overraskelse fant jeg jammen 4 seter til BOG med KLM. Derfra er det bare et kort hopp over til CUR med Avianca revenue billetter - så da ser der ut som vi kanskje skal få oppleve Karibien likevel. KLM flyr også direkte AMS- CUR men foreløpig kan jeg ikke se at et eneste sete er sluppet på den ruten - får følge med på om det dukker opp noe. Forøvrig litt irriterende at man ikke kan bruke 2 CT på en booking, måtte splitte opp i to PNR for å få det til.
Ny Flyselskap: SAS, Virgin, KLM Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: MCO (Orlando) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 260k + 2CT Skatter og avgifter: 2800 per pers Antall reisende: 4 Reisen finner sted: Desember 2024 Booket: September 2024 Flights: OSL - CPH | SAS C CPH - LHR | SAS C LHR - MCO | Virgin C MCO - MAN | Virgin C MAN - AMS | KLM C AMS - OSL | KLM C Første ST booking. Florida i juleferien. Leser at Virgin biz skal være ganske bra. Valgte å booke som to pnr slik at jeg kan legge på to CT på mandag.
Flyselskap: Air France & KLM Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: YYZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130.000+CT Skatter og avgifter: NOK 4058 Antall reisende: 2 Reisen finner sted: August 2025 Booket: September 2024 Flights: OSL - CDG | AF C | A320 CDG - YYZ | AF C | A350-900 YYZ - AMS | KLM C | B787-10 AMS - OSL | KLM C | B737-8 Kommentarar: Har lovet begge kidsa en tur med C så da blir det en utflukt med eldstemann(som av en eller annen grunn vil til Kanada) neste sommer. Booket direkte på SAS siden så jeg skal hekte på Ålesund senere når det roer seg på callsenteret til SAS. Kjekt å få prøve Air France business for første gang.
Flyselskap: Air France Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: SJO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 295 000 + 2 CT Skatter og avgifter: NOK 8 016 Antall reisende: 4 (2 voksne + 2 barn) Reisen finner sted: Juni/Juli 2025 Booket: September 2024 Flights: OSL - CDG | AF C | A319 CDG - SJO | AF C | A350-900 SJO - CDG | AF C | A350-900 CDG - OSL | AF C | A320-100/200 Kommentarar: Forholdsvis glad for å hatt is i magen å venta ut alliansebyttet nå. 4 biz billetter med barnevennlige reisetider/connections, når man i tillegg nå må forholde seg til skoleruta, har virka forholdsvis umulig det siste året i Star. Booket online i 2 omganger. Eneste problemet her er 7 timer connection og siste flighten hjem fra Paris. Men regner det ordner seg å bytte etter hvert, i hvert fall når de åpner opp for mixed classes. Det gledes til en ny destinasjon jeg har sikla på lenge, og AF biz på A350 ser ut til å være et solid produkt
Mener at en her i "Booking av skyteam bonusreiser" tråden hadde fått bekreftet fra SAS at det var en teknisk begrensning som ville bli fikset...
Flyselskap: KLM Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: CUN(Cancun) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 260 000 + 1CT Skatter og avgifter: NOK 7263,- NOK Antall reisende: 3(2 voksne + 1 barn(4år) Reisen finner sted: Januar 2025 Booket: September 2024 Flights: OSL - AMS | KL C | 737-800 AMS - CUN | KL C | 777-200ER CUN - AMS | KL C | 777-200ER AMS - OSL | KL C | 737-700 Første skyteam award booking. Ville til en varm plass et par uker innenfor et begrenset område med datoer. Tilgjengeligheten hos skyteam er i mitt hode ikke sammenlignbart med star alliance siste 2årene. Nå er det faktisk mulig å komme seg til en plass man vil uten å booke 1 år i forkant. Tommel opp for skyteam så langt.
Flyselskap: SAS, Virgin, KLM Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: JFK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130 000 + 1CT Skatter og avgifter: 4960,- Antall reisende: 2 Reisen finner sted: April 2025 Booket: September 2024 Flights: OSL - LHR | SAS | Plus | A320neo LHR - JFK | Virgin | Upper Class | A330-900neo JFK - LHR| Virgin | Upper Class | A330-900neo LHR - AMS | KLM | Business | 737-700 AMS - OSL| KLM | Business | E195-E2 Kommentar: Da var påsken 2025 sikret med en liten tur til NYC, ikke så spennende rute, men gleder meg til å prøve Virgin, det er jo sagt å være en ganske så bra Business opplevelse.
Flyselskap: KLM Klasse: Business Avreise: SVG Destinasjon: MEX // CUN Enveis, T/R, Open Jaw: O/J Antall poeng brukt: 130 000 + 1CT Skatter og avgifter: 4842 Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Januar 2025 Booket: September 2024 Flights: SVG - AMS | KL | Business | E195-E2 AMS - MEX | KL | Business | B787-9 MEX - CUN | AM | Business | B737-9 MAX (revenue ticket) CUN - AMS | KL | Business | B787-9 AMS - SVG | KL | Business | B737-700 Kommentar: Blir en uke i MEX og deretter en uke i CUN på all inclusive resort. Så mix av sights og chill
Flyselskap: Air France Klasse: Business Avreise: AMS Destinasjon: PPT Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 165 000 + 1CT Skatter og avgifter: 3070 Antall reisende: 2 Reisen finner sted: August 2025 Booket: September 2024 Flights: AMS - CDG | AF | Business | A319 CDG - PPT | AF | Business | A350-900 Kommentar: Planen egentlig var med open-jaw retur fra SFO til AMS, men i følge SAS var det ikke lov, så venter vi på noen ledige seter PPT-AMS eller AKL-AMS for å dukke opp senere, vi har heldigvis hele året på oss
Da har jeg fått blåst på en retur og trikset litt med utreiser på den samme CTen her, og oppdaterer hele reisen Avreise fra: London LHR Destinasjon: Osaka KIX Kabinklasse: Business Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Flyselskap: Air France, KLM Antall poeng brukt: 165 000 Skatter & avgifter 2124,- per pers = 4248,- totalt Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2024 Booket: September 2024 Her har det blitt litt kreative løsninger for å få oss UK-boende hjem til Norge før julen! Dette blir altså: Utreise, Air France: LHR - NCE - CDG med overnight layover for å sørge for at vi rekker morgenflyet til Japan. - KIX Hjemreise, KLM: KIX - AMS - OSL Godt fornøyd med å ha fått dette til å gått opp såpass bra. Den eneste nedsiden er mellomlanding i NCE, men ellers er det ypperlig å få testet både AF A350 business og KLM sin 787 business på kun et CT. Hjertelig takk til kreative og tålmodige SAS Amex agenter som fikk orden på sakene her
Flyselskap: AF, VN og KLM Kabinklasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: SGN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 187,500 +CT Skatter og avgifter: NOK 4270 Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Februar/Mars 2025 Booket: September 2024 Flyvninger OSL- CDG AF C A320 CDG-SGN VN C A350 SGN- MUC VN C A350 MUC - AMS KLM C Embraer 195 AMS-OSL KLM C 737 Neste års hovedferie booket og første SkyTeambooking. Valgte seter i hhv AF og VN app. Er spent på om SAS lar poengprisen være eller om det kommer en endring, og jeg er litt usikker på om jeg skal ringe inn for å legge på et leg til....
Ringte SAS og spurte om de kunne legge til BKK-SGN med VN da jeg finner flere biletter på SAS Award booking, men det gikk ikke. Han kunne ikke fortelle meg helt hvorfor, annet enn at han mumlet noe om at det kanskje var kommet en prisendring på poeng....
Flyselskap: KLM, China Airlines, SAS, Korean, Vietnam Klasse: Business Avreise: CPH Destinasjon: TPE/KIX Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 82,500 +CT Skatter og avgifter: NOK 2129 + 150 Antall reisende: 1 Reisen finner sted: October 2024 Booket: September 2024 Flights: CPH - AMS | KLM C | E175 AMS - PRG | KLM C | E175 PRG - TPE | China Airlines C | A350-900 KIX - ICN | Korean C | A321neo ICN - SGN | Korean C | 777-300ER SGN - HAN | Vietnam C | A350-900 HAN - LHR | Vietnam C | 787 LHR - CPH | SK + | A320neo Kommentar: Gjorde denne endringen for noen dager siden, når HAN-LHR ble tilgjengelig. Da blir det også første gang i Vietnam med nesten 24 timer i Hanoi så det blir spennende. Nå er jeg veldig glad med den reisen så håper at SAS lar poengprisen være.
Flyselskap: LOT, Lufthansa, ANA, Hawaiian, Virgin Kabinklasse: Eco, Business Avreise: OSL Destinasjon: HNL? Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaws? Antall poeng brukt: 255,000 + 3 CT Skatter og avgifter: NOK 5788 Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Juli 2025 Booket: Juli, Aug, Sep 2024 Flyvninger OSL-WAW LOT Eco 737 WAW-MUC LOT Eco E195 MUC-KIX Lufthansa Biz A350-9 NRT-HNL ANA Biz A380 HNL-LGB Hawaiian Eco A321 (Separat billett) LAX-LHR Virgin Atlantic Biz A350-1000 LHR-OSL Ledig både i Eco og Plus, men "Tyvärr, nye regler" Etter en periode med lite spennende reisevirksomhet, så var det godt å få på plass neste års sommerferie. Det blir 10 dager i Japan, 5 dager på Hawaii, og 4 dager i Los Angeles! Så får vi se om SAS tar til fornuften og kutter ut tullet med "tyvärr" og "nya reglar", så det blir mulig å komme seg helt hjem.
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise: SVG Destinasjon: ORD Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antall poeng brukt: 60k + FP Skatter og avgifter: 1.079,- Antall reisende: 1 Reisen finner sted: November 2025 Booket: September 2024 Flights: SVG-CPH | SK | Business | A319 CPH-ORD | SK | Business | A350-900 ORD-CPH | SK | Business | A350-900 CPH-SVG | SK | Business | A319 Kommentar: Skal til Chicago på en konferanse i november. Fant Business på utreise og Go på retur da jeg booket for et par dager siden. Sjekket sas.no i kveld, og fant da Business på returen også. Fikk feilmelding da jeg forsøkte å endre online, men ordnet det på telefon. Klarte å snakke meg unna 750,-(!!!) i endringsgebyr også, siden det var endring av bookingklasse på samme flyvning. Går man for fremste rad i minikabinen på A350?