Hva var grunnen til at denne måtte bookes hos agent dersom tilgjengelighet kom opp på nettsiden? P.g.a CT? Måtte du dele opp i to bestillinger?
stemmer, hadde CT reise booket med *A, men ønsket at endre til Virgin i stedet. Så opprindelig reise måtte avbestilles og ny reise bestilles med 2 bookinger + CT.
Flyselskap: KLM Kabinklasse: Business Avreise fra: KIX Destinasjon: OSL Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 198 000, legger til CT når jeg får den opptjent Skatter og avgifter per person: 1 001 NOK Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Januar 2025 Booket: Oktober 2024 Flyvninger: KIX - AMS // KL Business (O) // Boeing 787-9 AMS - OSL // KL Business (O) // Boeing 737-800
Flyselskap: SAS Kabinklasse: Business Avreise fra: CPH Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 60 000 Skatter og avgifter per person: 350 NOK Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Desember 2024 Booket: Oktober 2024 Pling sa det fra AF og jeg snappet opp billettene nå
Flyselskap: SAS/AF/KLM/Virgin Atlantic Kabinklasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: JFK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130 000 Skatter og avgifter per person: 2354 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2025 Booket: Oktober 2024 Flyvninger: OSL - AMS | KL O | 737-800 AMS - CDG | KL O | A321-100/200 CDG - JFK | AF O | 777-300ER JFK - LHR | VA G/Upper Class | A350-1000 LHR - OSL | SK I | A320Neo -- Hadde en CT som gikk ut 30. september. I starten av september så jeg etter etter ledige billetter til solfylte destinasjoner, og konkluderte med god tilgjengelighet. På kvelden den 30. satt jeg og skulle fiske opp en av disse, men da var jo alt enten fjernet eller kostet 2x poeng. Endte derfor med tur til NY. Gleder meg til å teste nye AF businesskabin og Upper Class, men NY i februar kunne jeg gjerne spart meg for
Flyselskap: KLM & Kenya Airways Kabinklasse: Business Avreise fra: BGO Destinasjon: ZNZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105000 Skatter og avgifter per person: 1963 NOK + 1 CT Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Februar 2025 (Vinterferie) Booket: September Flyvninger: BGO - AMS // KL Business (O) // Boeing 737-800 AMS - ZNZ // KL Business (O) // Boeing 777-300ER ZNZ - NBA // KQ Business (O) // EMBRAER EMB 190 / EMB 195 NBA - AMS // KQ Business (O) // Boeing 787-8 AMS - BGO // KL Business (O) // Boeing 737-800 Tur i vinterferien sikret, kjøpt selv på SAS eurobonus sine sider.
Flyselskap: Air France Kabinklasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SXM Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 147500 Skatter og avgifter per person: 4178 NOK + 1 CT Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: September 2025 Booket: September 2024 Flyvninger: OSL - CDG // AF Business // Airbus A319 (2-2 med blokkert midtsete) CDG - SXM // AF Business // Airbus A330-200 (2-2-2) SXM - CDG // AF Business // Airbus A330-200 (2-2-2) CDG - OSL // AF Business // Airbus A319 (2-2 med blokkert midtsete) Alltid hatt lyst til å sjekke ut Sint Maarten og når jeg da plutselig fant en tur og retur som faktisk matchet sånn nogenlunde så måtte jeg hvertfall få "reservert" den. Ikke så spicy reise, men sånn er det når man ikke får booket leg by leg. Ser generelt ut som det er married segments og at tilgjengeligheten på OSL-CDG er problemet for tilgjengeligheten.
Flyselskap: KLM, AF, KE, GA, BR, NH, DL, VS, SK (+LH) Kabinklasse: Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: OSL Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis x 5 Antall poeng brukt: 303.000 (+ LH Miles) Skatter og avgifter per person: 4500 NOK (+ LH omk) Antall reisende: 1 Voksne Reisen finner sted i: Februar/Mars 2025 Booket: August/September 2024 Flyvninger: OSL - AMS / KLM Business AMS - PRG / KLM Business PRG - CDG / Air France Business CDG - MUC / Air France Business -- (MUC - FRA / Lufthansa Business) (FRA - PVG / Lufthansa First) -- PVG - ICN / Korean Air Business ICN - CGK / Korean Air Business CGK - SIN / Garuda Business -- SIN - TPE / EVA Business TPE - HAN / EVA Business HAN - NRT / ANA Business NRT - ORD / ANA First -- ORD - JFK / Delta Business JFK - LHR / Virgin Business LHR - OSL / SAS Business Booket en Star Alliance reise før overgangen til Skyteam. I tillegg hadde jeg en del LH miles som jeg kunne booke en enveis reise i First med. Fikk sydd dette sammen til en tur jeg er veldig fornøyd med. Har brukt en del poeng, Men det har bygget seg mye opp over en periode. Så her blir det en bra vinterferie med korte opphold (en dag) i Praha, Jakarta og Hanoi. I tillegg blir det litt lengre opphold i Shanghai, Singapore og Chicago. Det blir spennende å utforske business klasse hos nye selskaper og gode gjensyn med de jeg savner.
Grunnet sneaky bestillingsregler (SAS Plus er ikke klasse C og kan ikke kombineres med biz) måtte jeg booke denne turen i to separate reiser. Om noen har tips til forbedringer her tas dette imot med stor glede! Reise 1: OSL- SVG -LHR (30.12.24) LHR - OSL (09.01.25) SAS Plus Reise 2: LHR-NAS (31.12.24) Virgin biz NAS-ATL-LHR (08.01.24) Delta + Virgin Biz Totalt ble det (60 000 poeng med FP4 for reise 1 + ca. 297 000 poeng for reise 2) Og ikke minst: Ca. kr. 12 000,- i avgifter! Uff uff uff. Det blir tur. Men - til hvilken kostnad? P.S. Håper de er greie med å sjekke inn bagasjen hele veien i NAS på vei hjem. Ellers blir det månelyst!
Flyselskap: SAS//Virgin Atlantic Kabinklasse: SAS plus/Upper Class Avreise fra: TRD Destinasjon: JFK Antall poeng brukt: 130 000 Skatter og avgifter per person: 2721,- NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 2025 Booket: Oktober 2024 Flyvninger: TRD - OSL| SK plus| A319 OSL - LHR | SK plus | A320-NEO LHR - JFK | VA G/Upper class | 787-9 JFK - LHR | VA G/Upper Class | A350-1000 LHR - OSL | SK plus | A320Neo OSL-| SK plus| A320Neo
Oppdatering her: Etter to ombookinger fikk jeg til følgende: Samt en tilleggsbooking med SAS Plus den 29.12. fra OSL-AMS 2 pax tot. 30000 poeng (FP4) + kr. 404 i avgifter. Dermed ble total poengsum 295000 + 30000 og avgifter totalt kr. 5824,-
Kabinklasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SXM Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 147500 Skatter og avgifter per person: 4226 NOK + 1 CT Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Juli 2025 Booket: Oktober 2024 Flyvninger: OSL - AMS // KL Business // Boeing 737-800 (3-3 med blokkert midtsete) AMS - SXM // KL Business // Airbus A330-200 (2-2-2) SXM - AMS // KL Business // Airbus A330-200 (2-2-2) AMS - OSL // KL Business // Embraer 190 (2-2) Tok ikke lange tiden før storslipp fra KLM, så da ble det en kjapp endring til å bli årets sommerferie!
Flyselskap: KLM, Virgin Atlantic, Delta Kabinklasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: ONT Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 130 000 + CT Skatter og avgifter per person: 2 677 NOK + bookingavgifter Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2025 Booket: Oktober 2024 Flyvninger: OSL - AMS / KLM Business / 737-800 AMS - MAN / KLM Business / 737-800 MAN - ATL / VA Upper Class / A330-300 ATL - ONT / Delta First / A321-100/200 LAX - LHR / VA Upper Class / A350-1000 LHR - AMS / KLM Business / 737-800 AMS - SVG / KLM Business / EMB 190/195 Denne reisen krevde en del ombookinger, etter hvert som billetter ble tilgjengelig. Jeg booket opprinnelig MAN - ATL med VA via nettsidene, og gjorde endringer på legs på telefon. Det var aldri noe problem å endre legs eller legge til etter samtale med 3 ulike agenter. Utreisen er litt knotete, og agenten fant ikke OSL-MAN med SAS direkte i business selv om jeg fant det i partnersøket.
Flyselskap: KLM Kabinklasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: NRT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter og avgifter per person: 3390 ink gebyr Antall reisende: 2 voksne + infant Reisen finner sted i: Mars 2025 Booket: Oktober 2024 Flyvninger: OSL - AMS / KLM Business / 737-800 AMS - NRT / KLM Business / 777-200ER NRT - AMS / KLM Business / 777-200ER AMS - OSL / KLM Business / 737-800 Våknet som mange andre til en haug alerts om KLM availability fra awardfares. Etter 40 min på CT telefon og avbrutt samtale booket jeg den bare selv på nett. Åpenbart flaks - ser nå alt er gone igjen. Forøvrig beste longhaul biz t&r jeg noen (!) gang har kunnet booke selv på nett uten å ringe inn for å skru sammen. Denne blir trolig stående, hvilket er en first.
Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: Kuala Lumpur / Jakarta (KUL og CGK) Envei, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 187 500 + CT Skatter & avgifter: 1713,- pr person Antall reisende: 2 pax + infant Reisen finner sted i: Februar 2025 / Mars 2025 Booket: September 2024, gjort endring i Oktober 2024 Flyvninger: TRD-AMS / KL Biz (E195) AMS-KUL / KL Biz (787-9) CGK-AMS / GA Biz (777) AMS-TRD / KL Biz (E195) Kommentar: Virker som at SAS åpnet opp for KLM award i går? Var masse ledig over alt, og ser på turer til neste år også, med mye ledig med KLM. Kuala Lumpur ligger nærmere både Thailand og Bali, så var en no brainer å endre om - i tillegg til kortere flytur. Så win-win med tanke på baby. Selv om det er kjedelig å bytte ut A350en til AF med 787en til KLM. Slippes det DPS-CGK så legger jeg til den i tillegg.
Flyselskap: Air France Kabinklasse: business Avreise fra: OSL Destinasjon: GRU Antall poeng brukt: 49 500 Skatter og avgifter per person: 1195 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Februar 2025 Booket: Oktober 2024 OSL-CDG AF biz CDG-GRU AF biz Ringte inn i ettermiddag for en open jaw reise, utreise var null problem. Men selvfølgelig var KLM biz hjem borte. Bestilte utreise så den er på plass. Så nå er det bare å satse på at det dukker opp alternativ hjemover før CT går ut ved nyttår. Selve prosessen tok ikke lang tid, men siden jeg hjelper noen bestille for andre ble det noen spørsmål. Men dobbel runde med sikkerhetskode er jo spenstig da eier må være tilgjengelig.
Flyselskap: SAS, Virgin, KLM Kabinklasse: Business Avreise fra: BGO - Bergen Destinasjon: IAD - Washington Antall poeng brukt: 65 000 + CT Skatter og avgifter per person: 2219 + 150 + 150 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: November 2024 Booket: Oktober 2024 BGO-CPH SK Plus CPH-LHR SK Plus LHR-IAD Virgin A330-900 IAD-LHR Virgin A330-900 LHR-AMS KL Biz AMS-BGO KL Biz Fant først BGO-IAD med overnatting i AMS og IAD-LHR på sas.no, ringte inn for å bestille og seinere legge på LHR-BGO. Måtte allerede her igjennom agentruletten da første agent sa det ikke var lov med Open Jaw. Ringte inn dagen etter for å prøve å fly BGO-LHR på samme dag. Agenten jeg traff på her kunne gledelig melde at det var mulig så nå fikk jeg kortere reisetid og nesten 4 timer til å teste ut Virgin Clubhouse. Ringte inn en siste gang i dag etter varsel om ledig med KLM LHR-BGO. Måtte igjennom et par agenter da flere sa det ikke var lov legge på LHR-BGO siden dette var som å booke leg for leg. Traff til slutt på en som sa det var greit etter å ha snakket med backoffice. Selv om jeg er diamant var det veldig stor variasjon på agentene. Litt dumt at det er bytte fra LHR Terminal 3 til 4 på hjemreise. Og er det noen som vet om jeg har tilgang til Virgin Clubhouse da?
Klasse: Business og Økonomi Avreise fra: Bergen (BGO) Destinasjon: Mexico city (MEX) Envei, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 50000 + CT Skatter & avgifter: 2490 kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Januar 2025 Booket: Oktober 2024 Flyvninger: 1 jan 2025 BGO-SVG, SAS plus SK4167 SVG-AMS, KLM BIZ KL1180 AMS-MEX, AERO MEXICO BIZ AM026 29 jan 2025 MEX-AMS ECO KL686 AMS-BGO ECO KL1171 Kommentar: Plutselig dukket det opp ledige aero Mexico billetter ved bonuspartner søk på SAS.no med ledige seter på datoer jeg ønsket å fly og slo til. Trodde ikke det var mulig å booke aero Mexico, men det er det tydeligvis blitt! Hyggelig og rimelig poeng messig ble det også. Satser på at det blir ledig på biz hjem også etterhvert. Ble en tur innom SVG på vei til Amsterdam da det ikke var ledige seter BGO-AMS.
Flyselskap: KLM Klasse: Business Avreise fra: TRD Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 93.750 + CT Skatter & avgifter (per person): 1210 NOK + 450 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Juni/Juli 2025 Booket: Oktober 2024 TRD-AMS: KL O AMS-BKK: KL O BKK-AMS: KL O AMS-TRD: KL O Lot seg søke opp på nett, men fikk feilmelding ved booking. Måtte ringe inn til tidenes mest uengasjerte agent som etter litt tasting fant det jeg var på jakt etter.
Flyselskap: KLM, Garuda Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 375.000 + 2 x CT Skatter & avgifter (per person): 1460 NOK x 4 Antall reisende: 4 Reisen finner sted i: Høstferien 2025 Booket: Oktober 2024 OSL-AMS: KLM Biz AMS-CGK: Garuda Biz CGK-DPS: Garuda Biz Samme retur. Da var høstefrien neste år på plass. 4 pers i biz med Garuda til Bali. Leser at Garuda skal være meget bra. Så langt må jeg si at overgangen til Skyteam har vært en opptur. Vi som er 4 pers og må reise i skoleferiene så var våre muligheter i *A TAP, Avianca og Turkish. Med Skyteam har jeg så langt booket 4 pers i biz til Florida i juleferien med Virgin upperclass og nå altså 4 pers i Biz til Bali i høstferien med Garuda.