Flyselskap: SAS
Klasse: Business
Avreise fra: CPH
Destinasjon: YYZ
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 60 000 + FP4
Skatter & avgifter (per person): Totalt cirka 2500 med endringer.
Antall reisende: 1 voksen
Reisen finner sted i: Juni 2026
Booket: Desember 2025 / Januar 2026 / Mars 2026
View attachment 172821
Bosnia spiller VM-kvalik mot Wales og deretter eventuelt Italia. I desember ble det klart at de møter Canada i Toronto dersom de kvalifiserer seg. Da startet flybillettjakten.
Tidlig i desember fant jeg ORD–CPH–YYZ via partnersøket, på rent SAS-metall (CPH–YYZ alene dukket ikke opp). Booket hele routingen for 30 000 poeng + ca. 500 kr i skatter/avgifter.
I januar ringte jeg inn og ba dem fjerne ORD–CPH. Noen minutter på vent mens de avklarte med backoffice, og vips – jeg satt igjen med CPH–YYZ dagen før kampen. Kostet 750 kr i endringsgebyr + litt ekstra i skatter/avgifter. Men prisen på 30k beholdt de pga FP4. Helt innafor.
La så inn alerts på retur fra YYZ (og et par andre store byer for sikkerhets skyld). I natt begynte det å plinge inn tilgjengelighet flere steder. SAS’ awardsøk ville ikke spille på lag, men jeg fant setene i partnersøket – dog til blodpris.
Ringte inn i dag (søndag). Fikk en hyggelig svensk dame på tråden etter to minutters ventetid. Hun fant ikke helt til Oslo, men fikk det til CPH. Pris: 30 000 poeng (FP4) + 1007 kr i skatter/avgifter. Booket som enveis.
Ser i etterkant at det ble lagt på 450 kr i service fee – så sannsynligvis håndtert som partnerbooking, men likevel til FP4-pris. Helt greit kompromiss.
Status nå: 3 netter i Toronto og billett til åpningskampen klar – forutsatt at Bosnia gjør jobben. Nå gjenstår det “bare” å slå både Wales og Italia over fire kamper. Hva skal vi si oddsen er? 11.84?
Vi krysser fingrene.
Vis alt...